abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75808888


  zaterdag 19 december 2009 @ 18:02:58 #182
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75809433
+98 voor de Benelux, en de rest rijdt niet
pi_75809464
Problemen in de kanaaltunnel zijn veroorzaakt door condens op de electronica.

Op utrecht nu bovenleidingproblemen. Sporen 4 en 5 zijn buiten dienst. Op spoor 5 staat nog een virm afgezet met roodwit lint.
pi_75810655
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 17:27 schreef timp0e het volgende:

[..]

Aanwezigheid van personen rond en op de spoorlijnen
of te wel: een gek met ene mes in de schiphol tunnel
pi_75810819
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 15:24 schreef James1988 het volgende:

[..]

Daarvoor hoeft HSA niet eens op de fles hoor... per 1/1/2010 is dat sowieso mogelijk, zolang het maar om internationale treinen gaat. Dat je daarbij ook binnenlandse reizigers hebt, is gewoon toegestaan.
Nice, dus als iemand een BVtje begint en wil gaan pendelen van Amsterdam tot aan Antwerpen centraal kan die gewoon een toelating krijgen? Best een grote kans dat iemand daar interesse in heeft met de falende Fyra, dit kan een grote klap voor HSA.

Aha je hebt gelijk, 'ff bestandje opgezocht:
quote:
1. Is het mogelijk om in het geval dat HSA omvalt alsnog over te gaan tot het verlenen van een exclusief recht voor het hogesnelheidsvervoer aan een andere vervoerder?
1. Deze vraagt vergt enige uitleg over de geldende en toekomstige Europese regelgeving. In bijlage 1 bij deze brief vindt u een beschrijving van de bestaande en toekomstige regelgeving en het effect daarvan op de mogelijkheden om weer een exclusief recht op het binnenlandse vervoer over de HSL-Zuid te verlenen. Ik concludeer dat vanaf 1 januari 2010 een concessie niet meer exclusief kan zijn in de zin dat internationale treinen van derden moeten worden toegelaten, ook voor binnenlandse reizigers (tenzij dit het economische evenwicht van de concessie in het gedrang zou brengen, te toetsen door de Nma Vervoerkamer). Dat geldt met ingang van 1 januari 2010 ook voor dan reeds verleende concessies, tenzij het concessiecontract is gegund voor 4 december 2007 (de zogenaamde HSL-Zuid-uitzondering). Hoewel de concessie pas per 1 juli 2009 aan HSA zal worden verleend, geldt deze uitzondering wel voor HSA omdat de concessieovereenkomst al in 2001 is afgesloten. Het idee om nog voor 2010 een nieuwe concessie te verlenen biedt dus geen oplossing.
http://www.hslzuid.nl/hsl(...)009_tcm51-232666.pdf

[ Bericht 50% gewijzigd door Kankerkachelsverkopert op 19-12-2009 19:05:42 ]
pi_75812274
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 18:43 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:

[..]

Nice, dus als iemand een BVtje begint en wil gaan pendelen van Amsterdam tot aan Antwerpen centraal kan die gewoon een toelating krijgen? Best een grote kans dat iemand daar interesse in heeft met de falende Fyra, dit kan een grote klap voor HSA.
Mwah, je moet dan wel aan heel veel eisen voldoen. Over deskundigheid, solvabiliteit, enz enz enz. Bovendien zal in dat geval het consortium Arriva & DB gaan roepen dat zij de eerst aangewezene zijn.
pi_75815518
Laat Deutsche Bahn maar komen met hun ritten door heel Nederland.
  zaterdag 19 december 2009 @ 21:05:16 #188
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75815794
Bij de zuiderburen op HGBTF reageert een medewerker van Eurotunnel over de gang van zaken rondom de situatie in de tunnel vannacht. En dat staat toch wel redelijk haaks bovenop wat we in de media vinden.

http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=7&t=6916
pi_75816374
Ik moet zeggen dat er goed gehandeld is daar
  zaterdag 19 december 2009 @ 21:25:27 #190
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75816426
vandaag dankzij DGEG veel vertraging..
In Emmerich lang moeten wachten omdat de stoomloc P8 een bevroren ketel heeft. Eindelijk met vertraging een dieselloc aangekomen. Tevens watertank in Emmerich bevroren. Later vertraging door DB door wachten op de duitse treinen.. Aangekome met 1u15 vertraging in munster.
Terug met +1.20 vertrokken uit munster,. In emmerich gaat de diesel/stoomloc eraf en meen e-loc iervoor. Is opgehaald van de Kijfhoek. Tevens de verwarming niet aan omdat de leidingen sterk bevroren zijn.. Koud dus! Later meer
  zaterdag 19 december 2009 @ 21:26:51 #191
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75816464
Ik heb vandaag een leuke dag gehad in Antwerpen.

Op de terugrit werd de Thalys wel omgeleid via Roosendaal, maar als ik daarvoor wat langer naar Music For Life kan luisteren maak ik er geen probleem van.

De heenrit verliep zonder noemenswaardige problemen (wel met vertraging, maar soit).
  zaterdag 19 december 2009 @ 21:31:50 #192
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75816621
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 17:27 schreef timp0e het volgende:

[..]

Aanwezigheid van personen rond en op de spoorlijnen
Ja, eentje met zelfmoordneigingen.

Dat hij voor zijn eigen inzetkosten betaalt.
  zaterdag 19 december 2009 @ 21:33:37 #193
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75816677
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 15:23 schreef DaMart het volgende:
Een opvallende verschijning vandaag in een winters duinlandschap bij Zandvoort: een duo ICMm (4034+4081) als IC van Amsterdam naar Zandvoort:

[ afbeelding ]

En weer terug:

[ afbeelding ]
Donderdag reed de 4075 ook op dezelfde serie.

Zelf ook ingezeten.
pi_75816842
Wat ik eigenlijk niet snap: op zich zijn de meeste wissels toch uitgerust met wisselverwarming?

Of heeft Vingerverf BV die ook maar definitief uit gezet?
pi_75816880
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 21:39 schreef RealZeus het volgende:
Wat ik eigenlijk niet snap: op zich zijn de meeste wissels toch uitgerust met wisselverwarming?

Of heeft Vingerverf BV die ook maar definitief uit gezet?
Niet allemaal
pi_75816885
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 21:26 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik heb vandaag een leuke dag gehad in Antwerpen.

Op de terugrit werd de Thalys wel omgeleid via Roosendaal, maar als ik daarvoor wat langer naar Music For Life kan luisteren maak ik er geen probleem van.
Dat moeten ze bij mij straks toch niet wagen.. 'k Heb niet betaald voor een HSL ritje om vervolgens alsnog langs m'n huis te mogen rijden..
  zaterdag 19 december 2009 @ 21:47:18 #197
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75817080
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 21:39 schreef RealZeus het volgende:
Wat ik eigenlijk niet snap: op zich zijn de meeste wissels toch uitgerust met wisselverwarming?

Of heeft Vingerverf BV die ook maar definitief uit gezet?
Dit was niet de schuld van ProRail maar van InfraBel.
pi_75817294
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 21:25 schreef greavy het volgende:
vandaag dankzij DGEG veel vertraging..
In Emmerich lang moeten wachten omdat de stoomloc P8 een bevroren ketel heeft. Eindelijk met vertraging een dieselloc aangekomen. Tevens watertank in Emmerich bevroren. Later vertraging door DB door wachten op de duitse treinen.. Aangekome met 1u15 vertraging in munster.
Terug met +1.20 vertrokken uit munster,. In emmerich gaat de diesel/stoomloc eraf en meen e-loc iervoor. Is opgehaald van de Kijfhoek. Tevens de verwarming niet aan omdat de leidingen sterk bevroren zijn.. Koud dus! Later meer
Leuk ritje dan
Maar zo te merken hebben niet alleen de Nederlandse treinmaatschappijen last van het winterse weer
Me.. me.. me.. Me too
pi_75817436
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 21:47 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Dit was niet de schuld van ProRail maar van InfraBel.
Hoezo? Prorail is toch verantwoordelijk voor de wissels?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zaterdag 19 december 2009 @ 21:58:09 #200
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75817457
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 21:26 schreef Ofyles2 het volgende:
Op de terugrit werd de Thalys wel omgeleid via Roosendaal, maar als ik daarvoor wat langer naar Music For Life kan luisteren maak ik er geen probleem van.
Wacht? Dat was vandaag? Gisteren reed er ook al een Thalys langs Den Haag...
  zaterdag 19 december 2009 @ 22:27:24 #201
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75818487
En de V250 die naar België is gegaan voor testen, is inmiddels weer teruggestuurd omdat er niet getest kon worden. Reden: de trein had last van afgevlakte wielen.

Zie ook:




[ Bericht 44% gewijzigd door James1988 op 19-12-2009 22:49:31 ]
  zaterdag 19 december 2009 @ 22:50:56 #202
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75819304
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 22:27 schreef James1988 het volgende:
En de V250 die naar België is gegaan voor testen, is inmiddels weer teruggestuurd omdat er niet getest kon worden. Reden: de trein had last van afgevlakte wielen.

Zie ook:


Kunnen die spaghettivreters dan ook helemaal niets?

En dan maar te bedenken dat een OV-bedrijf uit Göteborg nog meer trams bestelt bij AnsaldoBread. Of ze lijden daar aan vergevorderde Alzheimer of ze zijn omgekocht.
  zaterdag 19 december 2009 @ 22:51:39 #203
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75819334
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 21:58 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wacht? Dat was vandaag? Gisteren reed er ook al een Thalys langs Den Haag...
Ja, dat was vandaag.

De heenrit ging gelukkig nog wel via het Groene Hart én langs de E19.
pi_75819622
SNEEUW SNEEUW SNEEUW


Na een ochtend gewerkt te hebben, kriebelde de sneeuw mij teveel en heb ik voor de rest van de week verlof aangevraagd (en gekregen). Toen ik naar het Hilversumse Sportparkstation liep, stond NSR 1726 met DDAR 7426 gereed voor vertrek als stoptrein naar Utrecht Centraal. De bekende boogjes zijn altijd een leuk fotomotief, ongeacht het type trein. Opvallend is dat de sneeuw hier tegen het portaal aankleeft, de wind woei ongetwijfeld flink uit het zuiden, afgelopen nacht. Donderdag 17 december 2009.


Met maar liefst 5,5 uur vertraging aan de broek, met als oorzaak een flinke storing aan een groot Stellwerk in Hannover, passeert de DBSRN 1614 dan toch eindelijk nog met Euro Night 446 uit Praag, Warschau, Kopenhagen en doorgaande rijtuigen uit Minsk en Moskau het station van Veenendaal-De Klomp, gelegen tussen Arnhem en Utrecht. Donderdag 17 december 2009.


Het was vandaag een waar drama op het spoor, het regende vertragingen en vele treinen vielen uit. In de avondspits werd er zelfs overgeschakeld naar een nooddienstregeling. Het is maar weer duidelijk dat dit landje niet echt voorbereid is op dit weertype. Opvallend genoeg rijdt Connexxion al de hele dag zonder problemen tussen Amersfoort en Ede-Wageningen. Protos 5032 komt hier aan op het eindstation Ede-Wageningen. Donderdag 17 december 2009.


Op de zonnige en sneeuwwitte vrijdag 18 december stond de kerstvakantie voor de deur. Dat moeten ze bij ACTS ook gedacht hebben en zodoende reed er vandaag een extra Leeuwarden2-shuttle naar de Houtrakpolder. Als trein 50067 raast smalbek 1043 het station Ermelo op de Veluwelijn voorbij. Vrijdag 18 december 2009.


Sinds december 2009 rijden de kolentreinen tussen de Maavlakte en het Duitse Ruhrgebied van DB Schenker (voorheen Railion) met dubbeltractie 189 over de Betuweroute, in plaats van een trio 6400'en. Op vrijdag 18 december 2009 is de logoloze 189 036 en de 189 080 met een lege kolentrein even ter hoogte van Haaften nabij knooppunt Deil (A15-A2) op weg richting Rotterdamse Maasvlakte. Vrijdag 18 december 2009.
pi_75819746
prachtige foto's
pi_75820595
Zeer solide, ja. Ga je iedere dag Leeuwarden - Soestdijkerstraatweg heen en weer btw?
pi_75820897
Dank beide. Nee hoor, afspraak is 2 dagen per week, soms worden dat er 3 of 4.
  zaterdag 19 december 2009 @ 23:40:55 #208
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75821013
Trouwens, de ritjes die de V250 in Nederland totnutoe heeft gemaakt zijn alleen om de trein zelf te testen. Remproeven, topsnelheid, druk van de stroomafnemer, dat soort dingen. Er zijn nog geen ERTMS-testen geweest en AnsaldoBreda heeft daar nog geen planning van afgegeven:
quote:
AnsaldoBreda
In de verslagperiode zijn twee treinen van AnsaldoBreda in Nederland aangekomen. Begin juli worden met de treinen onder andere remproeven gedaan op het traject Venlo-Eindhoven. De testen zijn er met name op gericht om de treinsystemen te beproeven. Van ERTMS-testen is nog geen sprake. AnsaldoBreda zal gebruik maken van dezelfde OBU als de Thalys. De inbouw en de testen zullen pas beginnen nadat in oktober het verwachte Europese inzetcertificaat voor de Thalys wordt afgegeven. AnsaldoBreda heeft voor het ERTMS testprogramma nog geen harde planning afgegeven.
Bron: voortgangsrapportage HSL-Zuid, september 2009.

Ik ben benieuwd wat er in de voortgangsrapportage van december komt te staan... en wanneer die er komt.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 19 december 2009 @ 23:44:40 #209
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75821140
Er zal wel komen te staan dat de Belgen de wielen vierkant hebben gemaakt en dat er daarom niet getest kon worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_75821248
Hoelang duurde de testperiode van Mat ´54/ Plan V/ Plan Z etc. destijds?
pi_75821397
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 23:00 schreef Zug-Chef het volgende:
SNEEUW SNEEUW SNEEUW

[..]

prachtige Foto's
Me.. me.. me.. Me too
  zaterdag 19 december 2009 @ 23:55:10 #212
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75821491
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 23:47 schreef Socios het volgende:
Hoelang duurde de testperiode van Mat ´54/ Plan V/ Plan Z etc. destijds?
Testperiodes? Deed men daar toen al aan?
pi_75821680
Nou, ja, dat vraag ik mij dus ook af. Ging het toen in één keer goed met nieuwe, robuuste, degelijke, zonder ingewikkelde software bevattende treinen?
  zondag 20 december 2009 @ 00:04:24 #214
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75821815
Er zullen vast wel problemen zijn geweest, maar destijds werd alles nog custom gebouwd voor NS. Ook was de bouwer vaak Nederlands (Werkspoor) waardoor het contact tussen de klant en de fabrikant redelijk eenvoudig ging en er sneller getest kon worden.

Tegenwoordig zijn het 'platforms' (zoals de EuroSprinter, de Desiro-serie, enz.), waardoor er minder makkelijk een klantspecifieke versie te bouwen is. Ook is er geen ruimte voor meteen testen (drukke dienstregeling en het feit dat de bouwer honderden kilometers verderopzit) waardoor er eerst gebouwd wordt en naderhand aangepast.

Denk ik.
  zondag 20 december 2009 @ 00:06:52 #215
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_75821891
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 23:00 schreef Zug-Chef het volgende:
SNEEUW SNEEUW SNEEUW
Goed gedaan, prachtig!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_75821961
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 19:24 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Mwah, je moet dan wel aan heel veel eisen voldoen. Over deskundigheid, solvabiliteit, enz enz enz. Bovendien zal in dat geval het consortium Arriva & DB gaan roepen dat zij de eerst aangewezene zijn.
Dus er komen Spurts op de HSL?

Nee, maar ik ben wel benieuwd wat we te zien gaan krijgen op de HSL als er meerdere passagiers-vervoerende bedrijven een toelating hebben.
  zondag 20 december 2009 @ 00:19:09 #217
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75822329
Voorlopig verwacht ik nog niks nieuws, zeker niet op de HSL, alleen al omdat je hogesnelheidsmaterieel niet zo snel voorhanden hebt (bouwen duurt een tijdje) en personeel ook niet zomaar uit de lucht komt vallen.

Evenzogoed biedt het wel interessante mogelijkheden...
  zondag 20 december 2009 @ 00:22:42 #218
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75822427
quote:
Op zondag 20 december 2009 00:08 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:

[..]

Dus er komen Spurts op de HSL?

Nee, maar ik ben wel benieuwd wat we te zien gaan krijgen op de HSL als er meerdere passagiers-vervoerende bedrijven een toelating hebben.
Hopelijk Taurussen met Viaggio's.
pi_75822853
quote:
Op zondag 20 december 2009 00:22 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Hopelijk Taurussen met Viaggio's.
Heb je een plaatje van die viaggio's?

Kan hem niet vinden.
  zondag 20 december 2009 @ 00:53:29 #220
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75823321
quote:
Op zondag 20 december 2009 00:36 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:

[..]

Heb je een plaatje van die viaggio's?

Kan hem niet vinden.




pi_75823350
Grootste FAIL in een tijdje

Normaal rijden er twee series intercities tussen Utrecht en Den Bosch, namelijk (alkmaar) - amsterdam - utrecht - den bosch - maastricht/heerlen en schiphol - utrecht - den bosch - eindhoven.

De laatste kapt er na 20:00 altijd mee, rijdt dan vanaf utrecht ofzo maar niet meer tussen utrecht en den bosch.
Door de weersomstandigheden start de eerste vandaag in eindhoven ipv (alkmaar) amsterdam.

Nu voelde ik vanmorgen de bui al hangen dus ik vroeg aan de conducteur hoe ik 's avonds terug naar alkmaar kwam, en of er uberhaubt wel intercities reden 's avonds tussen den bosch en utrecht, aangezien die naar schiphol er mee kapt en die naar amsterdam bij eindhoven stopt

Conducteur helemaal in verlegenheid gebracht, antwoorde iets met 'ehm ja daar kun je wel gelijk in hebben', toen ging ie even bellen. Door de telefoon hoorde ik iets van 'ehm ja hier heb wel je een punt.....'

Dus helemaal niet over nagedacht dat die naar schiphol er om 20:00 mee zou kappen en er geen intercities meer zouden rijden De stoptrein breda - utrecht was ook al planmatig geschrapt, en in plaats daarvan had je een trein die van den bosch naar geldermalsen ging, waar je moest overstappen op de trein die vanuit tiel naar utrecht reed.

De conducteur kon me geen antwoord geven, en de persoon aan de andere kant van de telefoon gaf gewoon toe dat er niet over nagedacht is Ik waagde het maar niet en ging maar terug via rotterdam
pi_75823700
Ik las irgendwo dat de IC's uit Heerlen/Maastricht na Eindhoven door gingen als IC naar Utrecht en Schiphol. Reizigers vanuit het zuiden naar Amsterdam C en Alkmaar zullen ongetwijfeld moeten overstappen in Utrecht C.
pi_75823754
Maar laten we het eens hebben over het rondje 24 december! Wie gaat er allemaal mee?
pi_75824052
quote:
Op zondag 20 december 2009 01:13 schreef RubenK het volgende:
Maar laten we het eens hebben over het rondje 24 december! Wie gaat er allemaal mee?
En hoe laat beginnen we? (ik ga mee)
Me.. me.. me.. Me too
pi_75824434
Zug-Chef, waar stond je bij Ermelo? Lijkt net alsof je aan de spoorkant van het hek staat. Neem aan dat je richting Harderwijk kijkt?
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')