Ik dacht dat Twitteren het woord van 2009 wasquote:Op maandag 21 december 2009 09:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Hyves is verschrikkelijk, op Facebook doe ik een spel en kan ik niet ontkomen aan die boodschappen. Wat was het woord van het jaar ook alweer? Oh ja, unfrienden
http://woordvanhetjaar.vandale.nl/quote:Op maandag 21 december 2009 09:24 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik dacht dat Twitteren het woord van 2009 was
Hebben we op de valreep van 2009 toch nog iets geleerd. Ik heb oepsgebied gevonden:quote:Op maandag 21 december 2009 09:29 schreef Frutsel het volgende:
http://www.destentor.nl/a(...)ord-van-het-jaar.ece
Ontvrienden, daar had ik dus nog nooit van gehoord
quote:Wetenschap
19 augustus 2009
'Oepsgebied’ controleert beslissingen
Precies midden tussen de twee hersenhelften van een mens zit het zogenoemde oepsgebied.
Precies midden tussen de twee hersenhelften van een mens zit het zogenoemde ’oepsgebied’. Dat deeltje van het brein waarschuwt voor dreigende vergissingen, maar komt ook in actie, als er een beloning staat te wachten. Het ’oepsgebied’ is bij mensen met adhd en de ziekte van Parkinson ontregeld.
Dat stelt Esther Aarts van het Nijmeegse Donders Institute voor Brain, Cognition and Behaviour, die op 9 september aan de Radboud Universiteit promoveert. Het ’oepsgebied’ ofwel de anterieure cingulate cortex (acc) functioneert volgens haar als een soort waarschuwingslampje en komt in actie door de neurotransmitter dopamine. Onderzoek van Aarts heeft aangetoond dat Parkinsonpatiënten hun kenmerkende starheid in woord en gebaar bijna helemaal kunnen overwinnen, als hun acc weet dat er een beloning in het vooruitzicht is.
Wetenschappers wisten al dat het ’oepsgebied’ alarm slaat als iemand op het punt staat een fout te maken of iets verkeerds wil gaan doen. Zo reageert het brein als een automobilist door rood licht wil rijden terwijl er een verkeersagent in de buurt is. De bestuurder besluit dan het niet te doen.
Aarts stelde vast dat de acc ook in actie komt, als de verwachting wordt gewekt dat een taak makkelijk zal zijn of dat de actie een beloning oplevert, dus wanneer er iets positiefs te verwachten is. Het ’oepsgebied’ is volgens haar eigenlijk meer een pas-je-aan-gebied.
Van patiënten met adhd of Parkinson is bekend dat hun dopamineregulatie verstoord is. Parkinsonpatiënten bleken echter vrijwel als gezonde mensen te functioneren, als ze wisten dat ze een beloning kregen. Wellicht kreeg hun acc door die wetenschap een extra stoot dopamine. Adhd'ers kunnen zich mogelijk beter concentreren op een taak, als hun ’oepsgebied’ positief wordt gestimuleerd. Aarts gaat daar na haar promotie nader onderzoek naar doen, aldus de universiteit.
Ja, dit is de Korreweg in Groningen. Schrijver Gerrit Krol groeide in een van deze huizen op.quote:Op maandag 21 december 2009 15:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat een mooie huizen staan daar links. Is dat in de stad Groningen?
Dus Gerrit Krol komt uit een gegoed milieu.quote:Op maandag 21 december 2009 15:33 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, dit is de Korreweg in Groningen. Schrijver Gerrit Krol groeide in een van deze huizen op.
quote:Op maandag 21 december 2009 16:46 schreef Frutsel het volgende:
DE Nieuwsupdate
-1700km file in en om Moskou door recordhoeveel sneeuw
-Verwachte sneeuw vanavond komt later dan gepland, mogelijk ook in mindere mate
NWS updates
-Miljoenen Fransen zonder stroom
-Proces Demjanjuk hervat
-Mooie huizen aan de Korreweg in Groningen
Dat komt misschien omdat hij zo beeldend over zijn jeugdjaren kan vertellen. Maar zo gegoed zijn deze huizen niet hoorquote:Op maandag 21 december 2009 16:35 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dus Gerrit Krol komt uit een gegoed milieu.
Dacht altijd dat hij uit een volksbuurt kwam, weet ook niet waarom.
quote:Agent trekt pistool bij sneeuwballengevecht
Een politieagent in de Amerikaanse hoofdstad Washington DC kon zijn woede niet in bedwang houden toen zijn hummer geraakt werd door een sneeuwbal. Op Twitter werden mensen opgeroepen een sneeuwballengevecht te houden op een plein in het besneeuwde Washington. Nadat het gevecht was begonnen werd er een langsrijdende Hummer geraakt door een sneeuwbal. De inzittende agent stapte uit zijn auto en trok zijn pistool. Hij identificeerde zich niet en kalmeerde pas toen een geüniformeerde collega hem aansprak.
Goed plan, daar heb ik ook zin in en ik ben jarig dus ik mag doen wat ik wil vind ikquote:Op dinsdag 22 december 2009 06:35 schreef voyeur het volgende:
Vanuit hier ook een onvrijwillig goedemorgen. Het is me te vroeg en het regent, dus ik denk dat ik zo nog maar eens probeer in mijn bed.
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 22 december 2009 06:38 schreef Disana het volgende:
[..]
Goed plan, daar heb ik ook zin in en ik ben jarig dus ik mag doen wat ik wil vind ik
Wil je de regen niet ruilen tegen onze sneeuw?
Dankjewel.quote:Op dinsdag 22 december 2009 06:57 schreef voyeur het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Ik zou voor een dagje sneeuw wel leuker vinden dan al 24 uur non-stop regen, ja.
Misschien komt er nog wel wat verse sneeuw bij en blijft het mooi wit tot na de Kerst.quote:Op dinsdag 22 december 2009 07:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Dankjewel.
Ja ik kan het me voorstellen, van constant regen word je soms ook wat mottig. Dat deze troep tot na kerst blijft liggen is echter ook geen feest meer
Ik heb bananengebak en aardbeiengebak en roomsoezen, zit er wat bij? Ook een kopje espresso of Van Nelle erbij?quote:Op dinsdag 22 december 2009 09:29 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Misschien komt er nog wel wat verse sneeuw bij en blijft het mooi wit tot na de Kerst.
Gefeliciteerd![]()
![]()
Krijgen we gebak?
Dankjewel Frutsel.quote:Op dinsdag 22 december 2009 09:17 schreef Frutsel het volgende:
Goedemorgen
Laatste DE nieuws
-1300 gezinnen weigeren te vertrekken aan de voet van de vulkaan de Mayon
-Drie dorpen inmiddels bedolven onder dunne aslaag, uitbarsting kan elk moment zijn
-Grote hoeveelheid sneeuw valt in de VS
-Aardbeving Malawi ernstiger dan gedacht, geen mediaaandacht
Laatste NWS nieuws
-Voetbalwedstrijden verkocht
-Pokkie foetsie meest irritante reclame
-IKEA haalt kinderstoeltjes terug
-Broers verdrinken bij redden van hond
-Disana Jarig, gefeliciteerd
Thanksquote:
Misschien zit er wel verlichting in dat dingetje wat op het gebakje staat ?quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:14 schreef Disana het volgende:
[..]
Thanks
Wat is dit voor een raar gebakje? Ik zocht een aardbeiengebakje; dit gebakje lijkt wel verbonden met een modem.
[ afbeelding ]
Een verlicht gebakje, hoe decadentquote:Op dinsdag 22 december 2009 13:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Misschien zit er wel verlichting in dat dingetje wat op het gebakje staat ?
En heel graag een bananengebakje met een gewone koffie, jammie
Bananensoes, maar ook een kasteeltje vind ik heerlijk! Mierzoet, maar o zo lekker.quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:24 schreef Disana het volgende:
[..]
Een verlicht gebakje, hoe decadent![]()
Ben jij ook op bananen? Dat is mijn lievelingsgebak.
Hier regent het nog niet, maar dat is wel precies waaraan we dachten. Mij maakt het niets uit, oud en nieuw kan ook nog heel gezellig zijn.quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Bananensoes, maar ook een kasteeltje vind ik heerlijk! Mierzoet, maar o zo lekker.
Jammer dat je je visite af moest zeggen, maar gelijk heb je wel, veel te link nu. Hier regent het nu, en als dat straks weer gaat opvriezen wordt het helemaal spekglad.
Vandaar dan ook maar de fiets gepaktquote:Op dinsdag 22 december 2009 10:30 schreef Mutant01 het volgende:
Altijd leuk om te inparkeren met dit weer.
Kan hier nauwelijks lopen, laat staan fietsenquote:Op dinsdag 22 december 2009 14:57 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Vandaar dan ook maar de fiets gepakt
quote:Documentaire over een treinrit
De langste documentaire ooit (bijna 7,5 uur) is door 1,2 miljoen Noren bekeken. 'Bergensbanen' toont van minuut tot minuut de treinreis van Bergen naar Oslo. De vertoning op de Noorse tv was zo'n succes dat de volledige film nu gratis te downloaden is.
Aww, dankjewel Paddyquote:Op woensdag 23 december 2009 03:17 schreef paddy het volgende:
[..]
Kan hier nauwelijks lopen, laat staan fietsen
Disana jarig! Ow, zelfs hier te laat![]()
Alsnog gefeliciteerd
[ link | afbeelding ]
quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:14 schreef Disana het volgende:
[..]
Thanks
Wat is dit voor een raar gebakje? Ik zocht een aardbeiengebakje; dit gebakje lijkt wel verbonden met een modem.
[ afbeelding ]
Ah, een anti-kerkklok gebakje!quote:Op woensdag 23 december 2009 09:14 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Een Zwitsers referendum gebakje.
Arme ziel... Maar dat heb je als je een dagje ouder wordt hèquote:Op woensdag 23 december 2009 10:09 schreef Frutsel het volgende:
Brakke ochtend zeg
Lag er pas om 03.00 uur in![]()
Werken valt dan zwaar
Alleen als je vindt dat DE beter opgeheven kan worden.quote:Op woensdag 23 december 2009 11:57 schreef Frutsel het volgende:
26-12-2009: 5 jaar na de Tsunamiramp in Azie
Zal ik hem ook in NWS starten? Wat jullie?
Nooitquote:Op woensdag 23 december 2009 12:07 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Alleen als je vindt dat DE beter opgeheven kan worden.
wel een erg mooi topic trouwens
je weet het topic toch te vindenquote:Op woensdag 23 december 2009 14:13 schreef De_Ruyter het volgende:
Hoe staat het eigenlijk met de vulkaan in de Filipijnen? Al een tijd niks meer van gehoord, terwijl het volgens mij aardig mis ging daar toch? Naja, maar hopen dat die mensen niet massaal terug gaan naar hun huizen nu.
En nu een taart bakken!![]()
de mensen zelf, meer dan 1300 gezinnen willen niet wegquote:Op woensdag 23 december 2009 14:26 schreef Disana het volgende:
Die vulkaan was gisteren nog in het avondnieuws. Hij puft en blaast maar is nog steeds niet uitgebarsten.
Ik vraag me af wie het vee voert van de boeren die zijn geëvacueerd.
Ja maar ja maar...quote:Op woensdag 23 december 2009 14:28 schreef Frutsel het volgende:
[..]
je weet het topic toch te vinden
Vanwege hun vee, of omdat ze de ernst van de situatie niet inzien?quote:Op woensdag 23 december 2009 14:32 schreef Frutsel het volgende:
[..]
de mensen zelf, meer dan 1300 gezinnen willen niet weg
misschien wel beidequote:Op woensdag 23 december 2009 14:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Vanwege hun vee, of omdat ze de ernst van de situatie niet inzien?
Daarom piepen die geiten- en schapenhouders zeker ook zo dat hun stallen geruimd worden.quote:Op woensdag 23 december 2009 15:00 schreef Frutsel het volgende:
[..]
misschien wel beide
En mensen willen met kerst samen zijn, ondanks een vulkaantje
Het was gisteren wel uitgebreid in al onze journaals. Kun jij die trouwens ook ontvangen?quote:Op woensdag 23 december 2009 20:03 schreef voyeur het volgende:
[..]
Daarom piepen die geiten- en schapenhouders zeker ook zo dat hun stallen geruimd worden.
Overigens haalt het ruimen van iets van 40.000 beesten nagenoeg geen publiciteit. Dat is knap van het ministerie of zouden krantenredacties de mensen die het kerstmenu aan het samenstellen zijn niet voor het hoofd willen stoten?
quote:Op dinsdag 22 december 2009 09:38 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik hoop dat het blijft sneeuwen, hoewel ik gisteren een half uur arbeid heb moeten verrichten om uit de sneeuw te geraken met mijn zware station.²
Gemist. Kijk zelden tv, maar ik heb een schotel die zowel alle Engelse als Nederlande zenders ontvangt. In de schrijvende pers zie ik weinig en er is niet eens een NWS topic over terwijl elke hond die aan een boom gebonden wordt hier beweend wordt.quote:Op woensdag 23 december 2009 20:08 schreef Disana het volgende:
[..]
Het was gisteren wel uitgebreid in al onze journaals. Kun jij die trouwens ook ontvangen?
Het is ook wel een heel triest onderwerp want zo zonde en het had niet zover hoeven komen als Verburg tijdige maatregelen niet had tegengehouden ten faveure van de geitenhouders.quote:Op woensdag 23 december 2009 20:24 schreef voyeur het volgende:
[..]
Gemist. Kijk zelden tv, maar ik heb een schotel die zowel alle Engelse als Nederlande zenders ontvangt. In de schrijvende pers zie ik weinig en er is niet eens een NWS topic over terwijl elke hond die aan een boom gebonden wordt hier beweend wordt.
Ja, jij moet wel tegen zijn als investeerder in buitenlandse veestapelsquote:Op woensdag 23 december 2009 20:26 schreef du_ke het volgende:
Wakker dier had een vrij stevige campagne op de radio tegen het ruimen
Nou voor mijn investering is het ruimen in Nederland misschien niet ongunstigquote:Op woensdag 23 december 2009 20:28 schreef voyeur het volgende:
[..]
Ja, jij moet wel tegen zijn als investeerder in buitenlandse veestapels
Er had eerder ingegrepen moeten worden. Men loopt in Nederland hopeloos achter de feiten aan. Dat hele ruimen is eigenlijk schandalig.quote:Op woensdag 23 december 2009 20:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nou voor mijn investering is het ruimen in Nederland misschien niet ongunstig.
Maar goed ik weet niet of dit de beste optie is. Volgens mij had er eerder ingegrepen kunnen en moeten worden maar ik het de zaak niet zo goed gevolgd.
lachebekkie. je weet echt helemaal niets he? bent meer internationaal bezig met je schotels. anyhow. even een bericht uit europa en dan specifiek nederland: het-gaat-slecht-met-de-nederland-marokkanen-liefde.quote:Op woensdag 23 december 2009 20:24 schreef voyeur het volgende:
[..]
Gemist. Kijk zelden tv, maar ik heb een schotel die zowel alle Engelse als Nederlande zenders ontvangt. In de schrijvende pers zie ik weinig en er is niet eens een NWS topic over terwijl elke hond die aan een boom gebonden wordt hier beweend wordt.
Ik vind het nog steeds jammer dat je niet met ze kan converseren via mail of iets dergelijks, ik denk met de denkkracht van een westers opgeleid iemand het efficiënter zou kunnen, en je er wellicht veel meer uit zou kunnen halen, alsmede controle op wat er gedaan word met je investering.quote:Op woensdag 23 december 2009 20:28 schreef voyeur het volgende:
[..]
Ja, jij moet wel tegen zijn als investeerder in buitenlandse veestapelsNog iemand anders op kiva.org gekeken en wat aan zijn kerst karma gewerkt?
Mijn karma kent zijn grenzen.quote:Op woensdag 23 december 2009 20:28 schreef voyeur het volgende:
[..]
Ja, jij moet wel tegen zijn als investeerder in buitenlandse veestapelsNog iemand anders op kiva.org gekeken en wat aan zijn kerst karma gewerkt?
Top!quote:Op woensdag 23 december 2009 21:11 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Mijn karma kent zijn grenzen.Heb nu 5 leningen uitstaan, en dat vind ik genoeg voor iemand die afhankelijk is van de IB-groep.
Blijft top. Nadenken over wat je steunt is alleen maar goed en Kiva staat voor zelfredzaamheid ipv geld in bodemloze putten.quote:Op woensdag 23 december 2009 22:09 schreef tho_Omas het volgende:
Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik mijn lidmaatschapschapsgeld van Terre des Hommes (120 euro) ervoor heb teruggeboekt.
Het is dan ook een leuk systeem, wat je een gevoel van controle en binding geeft met je donatie. Er zal ongetwijfeld eea. blijven hangen bij fieldpartners, maar we kunnen als FOK moeilijk contanten gaan uitdelen in Afrika.quote:Op woensdag 23 december 2009 22:20 schreef voyeur het volgende:
[..]
Blijft top. Nadenken over wat je steunt is alleen maar goed en Kiva staat voor zelfredzaamheid ipv geld in bodemloze putten.
quote:Oor om oor, neus om neus
Naast een levenslange gevangenisstraf moeten twee mannen in Pakistan op nog een andere wijze boeten voor het afhakken van de neus en oren van een vrouw die weigerde met een van hen te trouwen. Een rechtbank in de oostelijke stad Lahore besloot dat de neuzen en oren van beide daders op dezelfde wijze worden verwijderd. Een woordvoerder van de antiterreurrechtbank maakte het 'oor om oor, neus om neus'-vonnis volgens de islamitische wetgeving zojuist bekend. De daders, die de vrouw hadden ontvoerd voordat ze haar verminkten, werden ook nog veroordeeld tot een boete van 700.000 roepie (5800 euro). Het is overigens de vraag of de twee hun vonnissen volledig moeten ondergaan. Dit soort lijfstraffen sneuvelt geregeld in hoger beroep. Pakistan kampt al decennia met toenemend religieus extremisme. In de afgelopen jaren kwamen duizenden mensen om het leven door (zelfmoord)aanslagen door militante moslims, die boos zijn over de steun van de Pakistaanse regering aan de Amerikaanse oorlog tegen al-Qaeda en de Taliban.
Het klinkt bijna poëtisch.quote:Op donderdag 24 december 2009 11:16 schreef Frutsel het volgende:
Mogguh
Laatste DE nieuws
-Vulkaan Mayon blijft as en lava spuwen, uitbarsting kan elk moment komen (of niet ?)
-KNMI: Vanavond sneeuw en ijzel, AWNB adviseert: Ga niet de weg op
-Jaarwisseling: Winterneerslag + vorst
Laatste NWS nieuws
-Sneeuwterroristen, de nieuwe benaming van 29 raddraaiers in Gouda
-Leger Jemen doodt dertig Al Qaida leden
Lekker egocentrisch! Ik wou pas over vijf minuten naar bed en nu zie ik niks meerquote:Op zaterdag 26 december 2009 02:11 schreef du_ke het volgende:
Nou dan doe ik hier het licht maar uit.
quote:Je zal maar een zeehondenjong in je tuin vinden
Een zeehondenpup die door een familie in hun tuin, 18 mijl (bijna 30 km) landinwaarts, werd gevonden heeft de naam 'Rudolph' gekregen. Harriët Dwyer (24) zag het beestje voor het eerst toen het lekker in de sneeuw van haar tuin in Benenden (Kent) zat. "Mijn dochter was buiten in de sneeuw met onze hond aan het spelen tot ze binnen kwam en riep: 'Er zit een zeehond in de tuin.' Ik zei nog: 'Nee dat zal wel een otter zijn.' maar we gingen met z'n allen kijken en inderdaad, daar was een zeehondenpup aan het genieten van de verse sneeuw." Men denkt dat het zeehondenjong (nog geen jaar oud) door diverse rivieren en stromen is gezwommen die uiteindelijk uitmonden in het Kanaal. Prof. Dwyer ging na de ontdekking onmiddellijk naar binnen om de RSPCA en de politie te bellen, terwijl de zeehond een rondje door de tuin maakte en uiteindelijk de vijver vond, waar hij heerlijk in het water lag met alleen zijn oogjes boven de waterspiegel uit. De familie Dwyer heeft geprobeerd de zeehond op z'n plaats te houden, waarbij de hulp van hun collie Jack van grote waarde bleek. Het zeehondenjong werd uiteindelijk in een reiskrat van de RSPCA geleid om opgenomen te worden in een Wildlife opvang-centrum in Hastings, alwaar men hem de naam Gulliver gaf om de herinnering aan z'n reislust te memoreren.
Die hebben een gezellige SC.quote:Op zaterdag 26 december 2009 07:48 schreef kitao het volgende:
Geen idee dat NWS ook een SC had , ik zit al drie weken op F&F SC te posten...
Mogge Disana , ze hebben zeker een gezellige SC , ze moeten alleen nog even wennen aan mijn spottende en terugkaatsende opmerkingen.quote:Op zaterdag 26 december 2009 07:49 schreef Disana het volgende:
Die hebben een gezellige SC.
Goedemorgen kitao
Ah haha, dan doe je het goedquote:Op zaterdag 26 december 2009 07:52 schreef kitao het volgende:
[..]
Mogge Disana , ze hebben zeker een gezellige SC , ze moeten alleen nog even wennen aan mijn spottende en terugkaatsende opmerkingen.
![]()
Maar ik geloof dat het wel aardig gaat , iig geen PM meer gehad van Elisa B.
F&F daar brak toch ooit de grote mod-opstand uit resulterend in een ban van 20 mods?quote:Op zaterdag 26 december 2009 08:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Ah haha, dan doe je het goedSowieso is F&F het liefste en meest vreedzame forum op Fok volgens mij. Ik heb ook enorm veel plezier gehad met de asielactie van afgelopen jaar.
Welke actie?quote:Op zaterdag 26 december 2009 08:01 schreef Disana het volgende:
Ah haha, dan doe je het goedSowieso is F&F het liefste en meest vreedzame forum op Fok volgens mij. Ik heb ook enorm veel plezier gehad met de asielactie van afgelopen jaar.
Schuin met de vrouwen? Vrouwen maken vaak gewoon grapjes en soms nemen mannen die wat te serieusquote:Op zaterdag 26 december 2009 08:08 schreef kitao het volgende:
[..]
Welke actie?
Toch ben ik jou daar tot nu toe niet tegengekomen , je beperkt je liever tot NWS ?
Ik vind F&F SC ook leuk , omdat het snachts doorgaat en er niemand loopt te zeiken als er een youtube-videootje geplaatst wordt , maar ik heb nogal de neiging om enigzins schuin met de daar aanwezige vrouwen te posten.
Niet iedereen is daar van gediend en eerlijk gezegd ben ik de eerste paar dagen ook terecht hierop gewezen.
Maar ik heb me redelijk aangepast.
wat sommige vrouwen posten kan eigenlijk ook niet door de beugel
Een opvangcentrum voor katten zeker ?quote:Op zaterdag 26 december 2009 08:16 schreef Disana het volgende:
Schuin met de vrouwen? Vrouwen maken vaak gewoon grapjes en soms nemen mannen die wat te serieus
Ik lurk er meer dan ik post, maar soms duik ik wel even in een topic. Altijd over poezen.
Ja er was een enorm grote actie compleet met het veilen van spullen in V&A. Pin me niet vast maar volgens mij heeft die actie een recordbedrag van rond de 6000 euro opgeleverd en een delegatie is toen naar dat opvangcentrum gegaan om dat geld en veel spullen af te leveren; daar zijn ook filmpjes en foto's van.
Nee onplaatsbare katten én honden.quote:Op zaterdag 26 december 2009 08:21 schreef kitao het volgende:
[..]
Een opvangcentrum voor katten zeker ?
Ik ga trouwens pitten , ik zit hier al vanaf 11 uur gisteravond.
En het zou leuk zijn als die grapjes van 2 kanten kunnen komen , maar dat lukt nu wel geloof ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |