romeinen1v18 Want toorn van God openbaart zich van de hemel over alle goddeloosheid en ongerechtigheid van mensen, die de waarheid in ongerechtigheid ten onder houden,quote:Op donderdag 17 december 2009 16:10 schreef zwaaibaai het volgende:
Je zal branden in de Hel vanwege je intolerantie jegens anders-denkenden.
Je verdient je eigen plek om je geloof te belijden. Daarvoor heb je een kerk, zalencentrum of andere samenkomst-faciliteiten. Mensen die anders denken dan jij verdienen dat ook. Zolang je dat niet tolereert zal je branden.
Vrouwen die het met vrouwen doen is ook verkeerd. Welke beschuldiging je ook inbrengt, ik ben gered door geloof in Jezus, wat pure genade is.quote:Op donderdag 17 december 2009 17:21 schreef jaash het volgende:
TS waarom zo negatief over homo's ?
Volgens God (als die bestaat) mogen vrouwen het wel met vrouwen doen toch ?
dat is niet zo erg. of wil je zeggen dat je het afschuwelijk vindt als 2 mooie vrouwen het met elkaar doen?
Dat zegt al hoe hypocriet je nu over komt.
Gast, God bestaat niet eens.quote:Op vrijdag 18 december 2009 07:38 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
God is volmaakt, de mens deugt niet die moet zich bekeren (rechtsomkeer) maken.
Je bent dus gewoon een bange poeperd. Dáárom geloof je in Jezus.quote:Op vrijdag 18 december 2009 08:03 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Vrouwen die het met vrouwen doen is ook verkeerd. Welke beschuldiging je ook inbrengt, ik ben gered door geloof in Jezus, wat pure genade is.
romeinen 3v23 Want allen hebben gezondigd en derven de heerlijkheid Gods,
En bij die allen die hebben gezondigd, hoor ik ook. Ik heb het oordeel van God verdiend maar ben door geloof in Jezus gered en wordt niet meer veroordeeld.
Wat een mooi geloof toch, gebaseerd op de angst om in de hel te komen....quote:Op vrijdag 18 december 2009 08:23 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
Je bent dus gewoon een bange poeperd. Dáárom geloof je in Jezus.
Ik schat dat hij ook een quote voor jou heeft!quote:Op vrijdag 18 december 2009 08:34 schreef Terrorizing_Cookie het volgende:
Stfu, TS. Een beetje een boekje napraten. Ik dacht dat god je de hersens had gegeven om er meer mee te doen.
Voor mensen die niet gered zijn en niet in Gods wegen wandelen, is het niet erg om gewaarschuwd te worden. Ik heb uit liefde voor God gekozen, juis omdat hij de volmaakte liefde is. Het gaat er om dat God een levende relatie met de mens wil, ik wil dingen uit liefde laten.quote:Op vrijdag 18 december 2009 08:26 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Wat een mooi geloof toch, gebaseerd op de angst om in de hel te komen....
Ja, zo kan ik het ook.
Neen. Uit angst. Angst voor het onbekende. Daarom.quote:Op vrijdag 18 december 2009 08:58 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Ik heb uit liefde voor God gekozen,
quote:God is ontstaan vanwege de absentie van wetenschap.
Weet je dat zeker? Want als God ons naar zijn beeld heeft geschapen, en wij zijn een stelletje irrationele zondigende wezens, dan wil ik niet eens weten wat hij op zijn kerfstok heeft.quote:Op vrijdag 18 december 2009 08:03 schreef matthijs.. het volgende:
En bij die allen die hebben gezondigd, hoor ik ook. Ik heb het oordeel van God verdiend maar ben door geloof in Jezus gered en wordt niet meer veroordeeld.
Ja pipo, daar staat nog steeds niet waarom, en in het vorige topic gaf je ookal geen antwoord wat er mis is met liefde en liefhebben tussen twee gelijken.quote:Op vrijdag 18 december 2009 07:26 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Leviticus 18v2 En gij zult geen gemeenschap hebben met een, die van het mannelijk geslacht is, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw: een gruwel is het. En met geen enkel dier zult gij vleselijke gemeenschap hebben, om u daarmee te verontreinigen; en een vrouw mag niet staan voor een dier, om daarmee gemeenschap te hebben: schandelijke ontucht is het.
Die vraag is simpelweg irrelevant. God wijst het af, klaar.quote:Op vrijdag 18 december 2009 09:31 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja pipo, daar staat nog steeds niet waarom, en in het vorige topic gaf je ookal geen antwoord wat er mis is met liefde en liefhebben tussen twee gelijken.
Heel liefdevol om iedereen die andersdenkt, zelf denkt, naar de hel te verdoemen. Homo's doen niemand kwaad.quote:Op vrijdag 18 december 2009 08:58 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Voor mensen die niet gered zijn en niet in Gods wegen wandelen, is het niet erg om gewaarschuwd te worden. Ik heb uit liefde voor God gekozen, juis omdat hij de volmaakte liefde is. Het gaat er om dat God een levende relatie met de mens wil, ik wil dingen uit liefde laten.
Hmm;, totale eenzijdige, irrationele band, waar jij, als slaaf van God, totaal danst naar zijn pijpen. Je leeft je leven puur zoals hij jou dat opgedragen zou hebben. Je mag niet je eigen mening tonen. Je ziet het weerstaan van "zonden" als een krachtig iets. Et cetera, et cetera.quote:Op vrijdag 18 december 2009 08:58 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Voor mensen die niet gered zijn en niet in Gods wegen wandelen, is het niet erg om gewaarschuwd te worden. Ik heb uit liefde voor God gekozen, juis omdat hij de volmaakte liefde is. Het gaat er om dat God een levende relatie met de mens wil, ik wil dingen uit liefde laten.
Dit is ook wel een goed punt.quote:Op vrijdag 18 december 2009 08:26 schreef Barbaaf het volgende:
De TT klopt niet, die moet "De christelijke intolerantie tegenover homoseksualiteit zijn", de enige waarheden die hier langskomen (van TS dan) zijn de citaten die vast ergens staan, als vertaling van gemanipuleerde vertaling.
quote:Op vrijdag 18 december 2009 09:55 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Hmm;, totale eenzijdige, irrationele band, waar jij, als slaaf van God, totaal danst naar zijn pijpen. Je leeft je leven puur zoals hij jou dat opgedragen zou hebben. Je mag niet je eigen mening tonen. Je ziet het weerstaan van "zonden" als een krachtig iets. Et cetera, et cetera.
Komt op mij niet echt over als volmaakte liefde. Ik versta daar (gelukkig!) iets anders onder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |