Burgerlulletje. Meteen keffen als de baas een worstje laat bungelen,quote:Op donderdag 17 december 2009 12:59 schreef JAM het volgende:
Zowaar, er heeft zich een wonder voorgedaan! Mijn werkgever is blijkbaar zo tevreden over mijn prestatie aldaar dat hij mij zowaar opslag en extra uren heeft aangeboden. Dit zal toch zeker wel een flauwe grap zijn, dacht ik zo bij mijzelf, maar nee! Toen ik juist cafe de Komeet binnenliep - alwaar ik dus de afgelopen drie vrijdagavonden bier heb getapt en broodjes met tonijnsalade heb uitgeserveerd - bleek het werkelijk waar. Tot 21 januari - tenminste! - ben ik daar voortaan drie dagen in de week te bewonderen.
quote:Op donderdag 17 december 2009 14:23 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Burgerlulletje. Meteen keffen als de baas een worstje laat bungelen,. Waarom heb je hem niet gewoon op z'n bek geslagen om daarna heel stoer te zeggen 'I walk alone'. Jij bent onze Randy 'The Ram' Robinson!
[ afbeelding ]
Dan kun je je nu wellicht ook wagen aanquote:Op donderdag 17 december 2009 14:36 schreef Frollo het volgende:
En dan te denken dat ik The Wrestler eerst helemaal niet wou zien, omdat ik niets om sportfilms geef.
Ik kwam niet verder dan een 21-delige schroevendraaierset.quote:Op donderdag 17 december 2009 14:51 schreef zodiakk het volgende:
Ik twijfel tussen de zeepdispenser en de lichtgewicht metaaldetector en de 93-delige dopsleutelset.
Ik twijfel
De sneeuw houdt al uren vlak voor Amsterdam op. En dat is stom, want ik hou van fietsen door sneeuw.quote:Op donderdag 17 december 2009 15:12 schreef JAM het volgende:
Mocht het jullie interesseren, de sneeuw heeft nu dan ook Leuven bereikt. Ik houd niet van sneeuw, in mijn beleving is dat precies het tegenovergestelde van koffie.
Puik plan!quote:Op donderdag 17 december 2009 11:06 schreef k_man het volgende:
Goed, we waren gebleven bij de conclusie dat Gellius gastouder wordt van Ivan, om zo iets terug te krijgen voor zijn belastinggeld.
Het is zelfs een handpop!quote:Op donderdag 17 december 2009 11:10 schreef Frollo het volgende:
Gastouder worden is niet praktisch, maar ze mogen mij die schildpadknuffel wel sturen!
Dan hoef ik hem niet. Het trekt me niet zo om tot aan mijn pols in het achtereind van een schildpad te zitten.quote:
En uit hoeveel lichaamsdelen van JAM zou er wondvocht sijpelen?quote:Op donderdag 17 december 2009 12:46 schreef I.R.Baboon het volgende:
Hoe zou het vandaag staan met de cupmaat van Claudia_x?
Het eerste...?quote:Op donderdag 17 december 2009 14:30 schreef I.R.Baboon het volgende:
Het eerste kerstpakket is binnen.
Als de GGD attent is 3, anders 2.quote:Op donderdag 17 december 2009 18:53 schreef k_man het volgende:
[..]
Het eerste...?Hoeveel verwacht je er?
Voor de hoeveelste keer dan wel niet?quote:Op vrijdag 18 december 2009 09:11 schreef Z het volgende:
Dochterlief is vandaag (alweer) 3 geworden.
De eerste helft van de cd vind ik ook beter dan de tweede helft. En ik vind Empire of the Sun minder vermoeiend dan MGMT.quote:Op donderdag 17 december 2009 10:16 schreef Frollo het volgende:
Nou, ik had in het vliegtuig alleen de eerste drie nummers gehoord en dat bleken toen ik eenmaal de cd had aangeschaft ook de leukste te zijn. Maar niet onaardig.
Nou! Anders ik wel: het totaalbedrag van mijn aankopen bij de Etos vanmiddag was precies mijn geboortejaar!quote:Op vrijdag 18 december 2009 11:23 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dr wordt iemand tergend langzaam op de brancard van de ambulance gelegd. Je maakt wat mee als je een dagje vrij bent.
Een paar aan: de wandelschoenen. De nette heb ik inmiddels in mijn rugzak gepropt. Over het derde paar twijfel ik nog. Zucht: zorgen, zorgen.quote:Op zaterdag 19 december 2009 18:43 schreef k_man het volgende:
Moet er drie paar in de koffer, of is het twee paar in de koffer, plus één paar aan?
Ik neem meestal een paar wandelschoenen mee en een paar sneakers. Voor een vakantie naar NYC zou ik wellicht inderdaad nette schoenen meenemen, maar dan de wandelschoenen thuis laten.
Imelda Marcos zou jaloers zijn.quote:Op zaterdag 19 december 2009 18:15 schreef broer het volgende:
Héb je überhaupt drie paar schoenen?
Ja. Neem één net paar mee en één paar waar je hele dagen op kunt lopen.quote:Op zaterdag 19 december 2009 17:42 schreef NoCigar het volgende:
Er gaat erg weinig in een koffer. Grmbl. Is drie paar schoenen (1x net, 1x wandelschoenen en 1x algemene, ter afwisseling van de wandelschoenen) overdreven voor een week?
Voor als je goed uit eten gaat.quote:Op zaterdag 19 december 2009 19:01 schreef I.R.Baboon het volgende:
Wanneer heb je nette schoenen nodig op vakantie? Verwachten jullie om terloops langs te moeten bij het staatshoofd?
Dat schijnt bij Obama niet zo moeilijk te zijn, dus dan kun je er inderdaad maar beter rekening mee houden.quote:Op zaterdag 19 december 2009 19:01 schreef I.R.Baboon het volgende:
Verwachten jullie om terloops langs te moeten bij het staatshoofd?
Dat sowieso ja, maar ook omdat we hier op eerste kerstdag gaan eten en met bergschoenen voel ik me een beetje lullig dan, denk ik, mezelf kennende.quote:Op zaterdag 19 december 2009 19:01 schreef I.R.Baboon het volgende:
Wanneer heb je nette schoenen nodig op vakantie? Verwachten jullie om terloops langs te moeten bij het staatshoofd?
Sinds gisteren kijkt mijn bureau uit over de straat, en het is meteen schitterend allemaal. Ik moet alleen zo naar de overtoom fietsen en vanavond naar de Nits, dus het is wel bijzonder van belang dat mij niks overkomt.quote:Op zondag 20 december 2009 14:28 schreef ShadyLane het volgende:
Sleeende kinderen in het Kronenburgerpark, 30 cm sneeuw op het Valkhof, probleemloos het Keizer Karelplein oversteken, want er is bijna geen verkeer en wat er is rijdt stapvoets. De Waalbrug nauwelijks te zien, en de Waal zelf al helemaal niet. Geweldig!
http://www.gelderlander.n(...)euwballengevecht.ecequote:Op zondag 20 december 2009 14:38 schreef ShadyLane het volgende:
En er circuleert een bericht dat om 18:00 een groot sneeuwballengevecht zal plaatsvinden op het KKP. Schitterend, schitterend.
Ha! Mooi!quote:Op maandag 21 december 2009 12:26 schreef Frollo het volgende:
http://www.gelderlander.n(...)euwballengevecht.ece
Het is nog vroeg. Wie is die meneer?quote:Op maandag 21 december 2009 12:55 schreef Z het volgende:
Ik heb nog wel een poesje voor je Frollo.
[ afbeelding ]
Een voor vandaag, en een voor morgen:quote:Op maandag 21 december 2009 11:34 schreef Frollo het volgende:
Sgattug!!!
Nu nog het kindje van de dag en dan kan ik eindelijk aan het werk.
Even tussendoor, maar ik heb me wel eens afgevraagd of dat nou goed Nederlands is, of dialect. Ik zou zeggen 'ik vind daar niets aan'. Met 'daar' dus, in plaats van 'dat'. Wat zeggen de neerlandici?quote:Op maandag 21 december 2009 15:57 schreef Claudia_x het volgende:
volgens mij vindt hij dat niets aan);
Deze neerlandicus zegt dat jij gelijk hebt.quote:Op maandag 21 december 2009 16:23 schreef k_man het volgende:
[..]
Even tussendoor, maar ik heb me wel eens afgevraagd of dat nou goed Nederlands is, of dialect. Ik zou zeggen 'ik vind daar niets aan'. Met 'daar' dus, in plaats van 'dat'. Wat zeggen de neerlandici?
Dat is mooi. Wat voor functie(s) gaat het?quote:Op maandag 21 december 2009 14:50 schreef MeneerTim het volgende:
Ik was even opgehouden met solliciteren en nu beginnen mensen mij ineens te bellen of ik langs wil komen. Altijd maar voor koffie. ALTIJD WEER DIE KOFFIE.
Mwah, ik kom uit Harskamp, hè? Het zou maar zo dialect kunnen zijn.quote:Op maandag 21 december 2009 16:36 schreef Frollo het volgende:
[..]
Deze neerlandicus zegt dat jij gelijk hebt.
Maar het lijkt me sterk dat Claudia zo'n fout zou maken en ik denk dan ook eerder dat het een restant is van een andere formulering.
quote:Op maandag 21 december 2009 16:51 schreef MeneerTim het volgende:
Hoe gaat het met je buik Claudia? Heb je alweer een taille die met Doutze Kroes kan wedijveren?
Jij bent eigenlijk een meisje van 7 (of vrouw van 75) gevangen in het lichaam van een vrouw van... 36?quote:Op maandag 21 december 2009 12:20 schreef mane het volgende:
Warme chocolademelk drinken, met een dekentje op de bank oude disneyfilms kijken, kerstversiering maken, koekjes bakken, boekjes lezen. En 's avonds nog even in een warm bad liggen.
Dat klopt, maar ik had sowieso al vrij genomen.quote:Op maandag 21 december 2009 20:47 schreef k_man het volgende:
Kortom; je bent vandaag niet wezen werken?
Gelezen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:21 schreef Frollo het volgende:
Joehoe, DnD?
Obsessieve en doorgeslagen Bruce Springsteen fans
Nee. Ik ken ze wel hoor, zulke mensen, maar ik zou mezelf daar niet onder scharen. Ik luister ook gewoon naar andere muziek, reis Bruce niet overal achterna en het aantal concerten dat ik heb gezien is op twee handen te tellen. Ik heb zelfs nog nooit voor het postkantoor gelegen voor een kaartje.quote:
Je snap natuurlijk dat ik nu wil weten wat die 'kijk' wel niet behelst.quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:51 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Nee. Ik ken ze wel hoor, zulke mensen, maar ik zou mezelf daar niet onder scharen. Ik luister ook gewoon naar andere muziek, reis Bruce niet overal achterna en het aantal concerten dat ik heb gezien is op twee handen te tellen. Ik heb zelfs nog nooit voor het postkantoor gelegen voor een kaartje.
Wat ik wel denk, is dat je alleen Brucefan kunt zijn als je een bepaalde kijk op zaken/de wereld hebt. Mensen die die kijk niet hebben zullen voor mij misschien mensen zijn waarmee ik lastiger overweg kan, maar dat heeft met de muziek an sich niets te maken. Maar mensen die dat wel hebben zijn niet per se ook fan van Bruce Springsteen. Does that make any sense?.
Ik weet niet of ik dat helemaal goed onder woorden krijg, en ik heb daar nu ook geen tijd voor, maar even simpel gezegd: een Amerikaanse Brucefan kan geen Republikein zijn, in mijn ogen. Dan heeft 'ie het gewoon niet begrepen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:57 schreef Frollo het volgende:
[..]
Je snap natuurlijk dat ik nu wil weten wat die 'kijk' wel niet behelst.
Jammer dat Gellius inquote:Op dinsdag 22 december 2009 10:51 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wat ik wel denk, is dat je alleen Brucefan kunt zijn als je een bepaalde kijk op zaken/de wereld hebt. Mensen die die kijk niet hebben zullen voor mij misschien mensen zijn waarmee ik lastiger overweg kan, maar dat heeft met de muziek an sich niets te maken. Maar mensen die dat wel hebben zijn niet per se ook fan van Bruce Springsteen. Does that make any sense?.
Wou je soms beweren dat 'Born in the USA' misplaatst was in de campagne van Reagan?quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:00 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik dat helemaal goed onder woorden krijg, en ik heb daar nu ook geen tijd voor, maar even simpel gezegd: een Amerikaanse Brucefan kan geen Republikein zijn, in mijn ogen. Dan heeft 'ie het gewoon niet begrepen.
Ik houd van Radiohead ondanks de hardnekkige maatschappelijke boodschap in de nummers en ondanks de politieke voorkeur van Thom Yorke. Zo zullen er vast ook fans zijn van Springsteen. Die vinden waarschijnlijk dat jij het niet begrepen hebt, door kunst met politiek te verwarren. Hell, misschien vinden ze zelfs dat Springsteen zelf het niet begrepen heeft. Als bewonderaar hoef je je goddank niets aan te trekken van de auteur en zijn bedoelingen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:00 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik dat helemaal goed onder woorden krijg, en ik heb daar nu ook geen tijd voor, maar even simpel gezegd: een Amerikaanse Brucefan kan geen Republikein zijn, in mijn ogen. Dan heeft 'ie het gewoon niet begrepen.
Hoezo l'art pour l'art?quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:03 schreef Claudia_x het volgende:
Jammer dat Gellius inNew York
zit; hij zou er vast iets interessants over te zeggen hebben. L'art pour l'art, en zo.
Ja, dat kan.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik houd van Radiohead ondanks de hardnekkige maatschappelijke boodschap in de nummers en ondanks de politieke voorkeur van Thom Yorke. Zo zullen er vast ook fans zijn van Springsteen. Die vinden waarschijnlijk dat jij het niet begrepen hebt, door kunst met politiek te verwarren. Hell, misschien vinden ze zelfs dat Springsteen zelf het niet begrepen heeft. Als bewonderaar hoef je je goddank niets aan te trekken van de auteur en zijn bedoelingen.
Als er in het werk van een artiest zo'n duidelijke maatschappelijke kijk zit, en die kijk is ook bepalend voor zijn kunst, dan lijkt me dat je het niet zo makkelijk kunt scheiden. Springsteen is daarin ook niet te vergelijken met Radiohead, vind ik. Bij hem speelt zijn maatschappelijke kritiek een dermate belangrijke rol dat het overheerst. Je kunt je zelfs afvragen of Spingsteen als muzikant wel zo interessant en succesvol was geweest als dat er niet in zat. Bij Radiohead is 't toch echt een bijzaak. Springsteen maakt maatschappelijk geëngageerde kunst. Dat kun je overigens wel waarderen ja, als je het niet eens bent met de boodschap. Maar echt bewonderen lijkt me lastig.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:12 schreef Claudia_x het volgende:
Ik houd van Radiohead ondanks de hardnekkige maatschappelijke boodschap in de nummers en ondanks de politieke voorkeur van Thom Yorke. Zo zullen er vast ook fans zijn van Springsteen. Die vinden waarschijnlijk dat jij het niet begrepen hebt, door kunst met politiek te verwarren. Hell, misschien vinden ze zelfs dat Springsteen zelf het niet begrepen heeft. Als bewonderaar hoef je je goddank niets aan te trekken van de auteur en zijn bedoelingen.
Ik ben het niet zo vaak eens met Claudia, maar ditmaal wel (nou ja, niet helemaal op het radiohead-gedeelte, maar wel om het principe).quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat devote handengeklap doet 't 'm.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:01 schreef Z het volgende:
Mooiste reli bandje is imho Danielson (Danielson Familly):
[ afbeelding ]
hippiesquote:
Ja, het is vrij lastig om op joetoep liedjes te vinden uit hun hippieperiode, voordat het dus verkondigend werd, maar onderstaande is toch wel tof (er zit een mondharp in, jeweetz).quote:Op woensdag 23 december 2009 04:04 schreef herzberg het volgende:
[..]
hippies
coudn't standup withoudt... y'kbow ...
oh, en ze sprongen out of the window, fee like a bird
of nie soms?
Nou ja, dat verschilt toch wel van liedje tot liedje. In sommige liedjes is de briljante tekst 90% van het genot...quote:Op woensdag 23 december 2009 09:50 schreef Gellius het volgende:
NC zit in NY, ik zit nog op Ameland. Ook mooi hoor, met al die sneeuw.
Verder vind ik het inderdaad nogal van een beperkte visie getuigen om te stellen dat je alleen van het werk van artiest kunt genieten met wie je het eens bent. Of dat je alleen het politieke gemotiveerde werk kan begrijpen van kunstenaars met wie je het eens bent. Dat is me allemaal wat te overzichtelijk en hokjesgeesterig.
Ik meen op die foto DaD te herkennen!quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:21 schreef Frollo het volgende:
Joehoe, DnD?
Obsessieve en doorgeslagen Bruce Springsteen fans
Ik vermijd dat Glazen Huis zoveel mogelijk! Gister moest ik toevallig oversteken over de Grote Markt maar je wordt direct van alle kanten belaagd door mensen die geld willen verdienen. M'n oude huisgenootje (je lief kent d'r wel) is natuurlijk wel al op de radio geweest.quote:Op donderdag 24 december 2009 08:24 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik meen op die foto DaD te herkennen!
Trouwens DaD, ik zit nu al 6 dagen ofzo naar dat glazen huis te staren, maar ik heb nog jou, nog Do2 gezien. Ga eens naar buiten zeg!
Wat moet ik me daar bij voorstellen?quote:Op donderdag 24 december 2009 09:40 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
... maar je wordt direct van alle kanten belaagd door mensen die geld willen verdienen ...
quote:Op donderdag 24 december 2009 09:18 schreef Frollo het volgende:
Toffe foto's, k.
Die kleuren! Zo sprankelend!
Mensen die glaasjes water verkopen waarvan de opbrengst dan naar Serious Request gaat. Dat soort dingen. Warme chocolademelk is ook een populair verkoopproduct.quote:
quote:Op donderdag 24 december 2009 09:18 schreef Frollo het volgende:
Toffe foto's, k.
Die kleuren! Zo sprankelend!
Dank.quote:
Assen. Gellius, nee.quote:Op donderdag 24 december 2009 18:05 schreef Gellius het volgende:
Morgen Groningen. Overmorgen Assen.
Nou, ik moet zo (dat is, wanneer ik hoofdstuk 3 van De Avonden uit heb. Frits heeft zojuist verteld dat het kindje dat jarig is wel snel dood zal gaan) gaan fietsen naar de eerder genoemde Tweede van Swindenstraat, hetgeen natuurlijk levensgevaarlijk is. En dan ook nog terug, in de barre poolnacht, het zou een wonder zijn als ik ongeschonden weer thuis arriveer.quote:Op donderdag 24 december 2009 18:23 schreef Gellius het volgende:
IR! Ik gedacht je Lijden net. Blijf jij maar lekker inAmsterdam
, waar het veilig en warm is.
Dan kom je tweemaal bij mij langs. Je kan naar me zwaaien! En naar de schaapjes. Een licht uitgedunde kudde. De diepvries is weer vol.quote:Op donderdag 24 december 2009 18:05 schreef Gellius het volgende:
Morgen Groningen. Overmorgen Assen.
Hij past niet meer in z'n wieg:quote:Op donderdag 24 december 2009 18:39 schreef I.R.Baboon het volgende:
Hoe hard groeit dat kind wel niet, Claudia? Voor je het weet gaat ie op eigen houtje naar school! Staat ie al ingeschreven bij Woningnet?
Je staat er knap op.quote:
Mijn vriezer is léég. Maar goed, geen tijd, geen tijd.quote:Op donderdag 24 december 2009 18:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Dan kom je tweemaal bij mij langs. Je kan naar me zwaaien! En naar de schaapjes. Een licht uitgedunde kudde. De diepvries is weer vol.
Wat in 't vat zit verzuurt niet.quote:Op donderdag 24 december 2009 19:02 schreef Gellius het volgende:
[..]
Mijn vriezer is léég. Maar goed, geen tijd, geen tijd.
quote:Op donderdag 24 december 2009 19:09 schreef Gellius het volgende:
Natuurlijk doe ik dat. Ik zal er zelfs zachtjes bij mekkeren. Mêh. Mèèh.
IR, held van de revolutie.quote:Op donderdag 24 december 2009 19:01 schreef Gellius het volgende:
Je staat zelfs helemaal vooraan de massa, IR, met één been heroïsch vooruit. In sociaalrealistischesovjetkunsttermen leid je het Volk naar een succesvolle uitvoering van het vijfjarenplan in vier jaar.
Het zien van schaap op het bord van een ander was al onsmakelijk genoeg.quote:Op donderdag 24 december 2009 20:13 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vraag me af of ik ooit schaap heb gegeten.
Wordt het een, brrrr, openbare inrichting instelliing of een particuliere school? Of thuisonderwijs? Ik ben reuzebenieuwdquote:Op donderdag 24 december 2009 18:42 schreef Claudia_x het volgende:
Shit, ja, ik moet hoognodig een school voor hem zoeken.
Als het aan mij ligt wordt het een doodgewone school waar kinderen nog rijtjes moeten stampen en geen exotische talen leren maar zich hoofdzakelijk bezighouden met rekenen, taal en geschiedenis (en spelletjes in de kring, knikkeren, schippermagikovervaren en jongensenmeidenpakkertje).quote:Op donderdag 24 december 2009 21:08 schreef beeer het volgende:
[..]
Wordt het een, brrrr, openbare inrichting instelliing of een particuliere school? Of thuisonderwijs? Ik ben reuzebenieuwd
Ik word er zo moe van. Ik weet niet eens of we tegen die tijd nog in Amsterdam wonen.quote:Op donderdag 24 december 2009 21:13 schreef Z het volgende:
Meestal kan je pas 'inschrijven' als ze 2 zijn maar dat verschilt per stadsdeel.
Kinderen in Amsterdam = wachtlijsten.
Koop deze alvast, voor als 'ie wat groter is. En speel het zelf een paar keer. Ik pleit voor verplichte invoering op middelbare scholen.quote:Op donderdag 24 december 2009 21:21 schreef Claudia_x het volgende:
Knikkeren is trouwens een uitstekende methode om een kind kapitalistische grondbeginselen bij te brengen.
Kijk, G., dat is nu precies wat ik wilde zeggen. Ik denk dat IR het verkeerd opvatte, toen ik zei dat hij voor Cohen in plaats van met Cohen op de foto stond. Dank voor deze opheldering.quote:Op donderdag 24 december 2009 19:01 schreef Gellius het volgende:
Je staat zelfs helemaal vooraan de massa, IR, met één been heroïsch vooruit. In sociaalrealistischesovjetkunsttermen leid je het Volk naar een succesvolle uitvoering van het vijfjarenplan in vier jaar.
Je bedoelt dat rijke kinderen de waarde van knikkers niet kennen en arme kinderen het verlies veel meer voelen? Ik heb een half jeugdtrauma overgehouden aan het feit dat ik drie reuzereuzebonken in één dag verloren had aan fucking Guillaume Petit die altijd met een Ferragamo-schoenenzak van z'n pa op school kwam, gevuld met de knikkers en de skalpen van vorige slachtoffers. Ik hoop dat hij inmiddels in de goot beland is.quote:Op donderdag 24 december 2009 21:21 schreef Claudia_x het volgende:
Knikkeren is trouwens een uitstekende methode om een kind kapitalistische grondbeginselen bij te brengen.
Misschien staat ie hier tussen.quote:Op vrijdag 25 december 2009 11:28 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Je bedoelt dat rijke kinderen de waarde van knikkers niet kennen en arme kinderen het verlies veel meer voelen? Ik heb een half jeugdtrauma overgehouden aan het feit dat ik drie reuzereuzebonken in één dag verloren had aan fucking Guillaume Petit die altijd met een Ferragamo-schoenenzak van z'n pa op school kwam, gevuld met de knikkers en de skalpen van vorige slachtoffers. Ik hoop dat hij inmiddels in de goot beland is.
Ik heb wat dichterlijke vrijheid gebruikt wat naam en schoenenzak betreft, maar die investment banker lijkt er wel op!quote:
Bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 25 december 2009 11:28 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Je bedoelt dat rijke kinderen de waarde van knikkers niet kennen en arme kinderen het verlies veel meer voelen? Ik heb een half jeugdtrauma overgehouden aan het feit dat ik drie reuzereuzebonken in één dag verloren had aan fucking Guillaume Petit die altijd met een Ferragamo-schoenenzak van z'n pa op school kwam, gevuld met de knikkers en de skalpen van vorige slachtoffers. Ik hoop dat hij inmiddels in de goot beland is.
Aan het feit dat Guillaume Petit inmiddels bankier is en ik rijksambtenaar, denk ik dat knikkeren (voor Guillaume en mij dan) behoorlijk vormend is geweest in onze jeugd. Alleen heeft hij inmiddels de sociale status van een hoer (yes!).quote:Op vrijdag 25 december 2009 13:29 schreef Claudia_x het volgende:
Bijvoorbeeld.Bij ons werd het als een schande gezien als je je knikkers kocht. Je behoorde ze te verdienen, en dat deed je door te beginnen met een aardig startkapitaal, je tegenstanders slim te kiezen, te bepalen wat voor risico's je bereid was om aan te gaan en tot slot om je best te doen en zoveel mogelijk te winnen.
Bij ons waren het bommen.
quote:Op zaterdag 26 december 2009 00:42 schreef OeJ het volgende:
Nu blijkt maar weer eens hoe veelzijdig Lienekien is, ze heeft tegenwoordig zelfs haar eigen kledinglijn:
[ afbeelding ]
Geen verdachte Nigerianen aan boord die aan het klooien zijn met poeder achter in het vliegtuig?quote:Op zaterdag 26 december 2009 23:34 schreef Gellius het volgende:
Ameland
Drachten
Groningen
Assen
[ afbeelding ]
Leuk. Leuk. Leuk. Leuk. Dit uitzicht heeft alleen geen tieten!quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:27 schreef Gellius het volgende:
Het is hier fantastisch, mensen. Om dat te illustreren hoef ik slechts even het uitzicht vanuit de woonkamer te spammen.
[ afbeelding ].
,
,
,
,
.
Je maakt me nog jaloers. Ik moet er ook nog echt eens heen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:27 schreef Gellius het volgende:
Het is hier fantastisch, mensen. Om dat te illustreren hoef ik slechts even het uitzicht vanuit de woonkamer te spammen.
[ afbeelding ].
,
,
,
,
.
quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:27 schreef Gellius het volgende:
[ afbeelding ].
,
,
,
,
.
Mijn uitzicht:quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:27 schreef Gellius het volgende:
[ afbeelding ].
,
,
,
,
.
Mooie foto's, jammer van je schoenen, komt het weer goed met de poot maar vooral: wat explodeerde in het vliegtuig?quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:27 schreef NoCigar het volgende:
Ik wilde even mijn schoenen laten zien: één net paar (een avond gedragen) en één paar wandelschoenen (mee vergroeid).
[ afbeelding ]
En het resultaat van een acuut kraakbeentekort in de knie: de eerst hulp geeft je een stok en een ding om je been mee recht te houden mee plus wat drugs tegen de pijn, die ik niet meer had aangezien ik mijn knie net meer boog. Het levert wel betere zitplaatsen op in het vliegtuig plus dat we niet in een rij van zeker honderd meter hoefden te staan om onze bagage in te checken. Alleen jammer dat dat ding met een knal in brand vloog in het vliegtuig.
Verder was het fantastisch en hadden we te weinig tijd om alles te zien, zelfs als ik goed zou kunnen lopen.
Eén regenachtige dag gehad, zelfs dat was mooi:
[ afbeelding ]
Vestje breien? Kun je voor mij ook een vestje breien?quote:
Nee, natuurlijk niet!quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:09 schreef Mister1977 het volgende:
[..]
Vestje breien? Kun je voor mij ook een vestje breien?
quote:
Hoe staat de afgelegde afstand in verhouding tot de lengte van de link?quote:Op dinsdag 29 december 2009 20:57 schreef JAM het volgende:
Voor wie nog geinteresseerd is in het fietstochtje dat ik gisteren heb gemaakt:
http://maps.google.be/maps?f=d&source=s_d&saddr=52.141179,6.001282&daddr=Beekbergerweg+to:Hoofdweg+to:Kanaal+Zuid+to:Dorpstraat%2FN786+to:Berg+en+Dalweg+to:Berg+en+Dalweg+to:Immenbergweg+to:Hoge+Bergweg&hl=nl&geocode=%3BFShBGwMdBNdbAA%3BFe5dGwMdhfhbAA%3BFcnzGwMdp5NbAA%3BFeDiGwMd6gBbAA%3BFammGwMd6ZFaAA%3BFZmgGwMdm4daAA%3BFY62GwMdx5dbAA%3BFfWgGwMdKpFbAA&mra=dme&mrcr=0&mrsp=0&sz=13&via=1,2,3,4,5,6,7&dirflg=w&sll=52.142128,6.000423&sspn=0.047829,0.169086&ie=UTF8&ll=52.142128,6.000423&spn=0.191314,0.676346&t=h&z=11
We hebben nog iets langer gefietst, eigenlijk. Bij de Stroe (of hoe het ook heet, dat staat me niet meer bij) ook nog een stuk door het bos gegaan, lekker door de SNEEUW banjeren - die daar nog in overvloed lag - maar daar kon ik die bolletjes op de blauwe lijn niet naar toeslepen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 22:33 schreef Z het volgende:
[..]
Hoe staat de afgelegde afstand in verhouding tot de lengte van de link?
quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:04 schreef Z het volgende:
Die neger staat te nietsen terwijl hij de lift zou moeten bedienen!
Nou ja, je hebt een punt, maar van alle idioten is DriekOplopers er toch wel één van de laagste, meest verwerpelijke soort. Oproepen om de woning van een politica in brand te steken, waar kleine kinderen verblijven, is niet iets waarmee je bij mij veel respect verdient.quote:Op woensdag 30 december 2009 15:24 schreef Z het volgende:
Iedereen die niet in die topic post (LPT) is toch idioot? Laats vond ik een redenatie van Loewies ook al idioot. Hij moest hier maar weer gaan posten.
Naturlijk niet, achteraf was het allemaal ironisch bedoeld en was hij verkeerd begrepen. Ondertussen stond er wel politiebewaking voor het huis, was de school van de kinderen ingelicht en de ouders nerveus. Vrij ingrijpend voor een stijlfiguur.quote:Op woensdag 30 december 2009 16:16 schreef Z het volgende:
Ik ben het niet eens met dat soort bedreigingen, maar zo expliciet bedoelt de DriekOplopers het vast niet.
Niks achteraf, het was van meet af aan ironisch bedoeld. En ja, hij was inderdaad verkeerd begrepen. Lees het stukje eens, zou ik zeggen. Met de context in het achterhoofd uiteraard.quote:Op woensdag 30 december 2009 16:23 schreef k_man het volgende:
[..]
Naturlijk niet, achteraf was het allemaal ironisch bedoeld en was hij verkeerd begrepen. Ondertussen stond er wel politiebewaking voor het huis, was de school van de kinderen ingelicht en de ouders nerveus. Vrij ingrijpend voor een stijlfiguur.
Ja, maar vroeger merkte je niets van domme mensen. Gewoon bij de voetbalkantine vandaan blijven en je kon je koesteren in de illusie dat heel Nederland vol zat met weldenkende, goedwillende intellectuelen.quote:Op woensdag 30 december 2009 17:13 schreef Lienekien het volgende:
Zijn dat problemen van tegenwoordig? Dat wordt tegenwoordig steeds vaker beweerd, dat dit of dat iets is van tegenwoordig. Alsof dat vroeger niet voorkwam.
Volgens mij is die column toen vrij snel van de FP gehaald en dus niet meer te lezen. In mijn herinnering was het een smakeloos, nogal warrig, slecht geschreven stukje tekst, waaruit me niet duidelijk werd welk punt de schrijver nou eigenlijk wilde maken. Vervolgens heeft ie kennelijk z'n verontschuldigingen aangeboden, maar later stiekem toch weer niet.quote:Op woensdag 30 december 2009 17:07 schreef Frollo het volgende:
Niks achteraf, het was van meet af aan ironisch bedoeld. En ja, hij was inderdaad verkeerd begrepen. Lees het stukje eens, zou ik zeggen. Met de context in het achterhoofd uiteraard.
Ik vond de column ook geen toonbeeld van goede smaak, maar het was toch echt duidelijk niets meer dan een sneer naar mensen die de RaRa-bedreigingen van destijds goedpraten.
quote:Op woensdag 30 december 2009 16:17 schreef Z het volgende:
Ziet er allemaal lekker uit NC!
Volgens mij was dat Femke is een hoer topic van Mainport, en ik kan het niet terugvinden. Misschien verwijderd.quote:Op woensdag 30 december 2009 18:08 schreef Z het volgende:
Ik heb column noch topic gelezen. Is er een linkje?
De column is dus verwijderd, maar de eropvolgende artikelen in de pers zijn nog wel terug te vinden. De titel van de column was 'Femke Halsema moet dood' en de zinnen die de ophef veroorzaakten waren:quote:Op woensdag 30 december 2009 18:08 schreef Z het volgende:
Ik heb column noch topic gelezen. Is er een linkje?
Later schijnt hij nog gezegd te hebben dat hij van tevoren wel even gecheckt had of het woonadres van Halsema niet makkelijk te vinden was. Daaruit blijkt wel dat ie er zelf ook niet bepaald van overtuigd was dat het ironisch opgevat zou worden.quote:Ik zou het erg toejuichen als iemand eventjes buitengewoon integer het woonadres van Femke Halsema opsnuffelt, en die tent buitengewoon integer in de fik steekt. Dat wijf verdient niet beter.
Het zij je vergeven.quote:Op donderdag 31 december 2009 02:27 schreef NoCigar het volgende:
O ja, Sigme, het was een grapje.Excuus.
Ik denk dat ik tussen al het kankergepeupel op de Oude Markt ga staan waar de gemeente voorzien heeft in de een of andere maloot die tien, negen, acht, etc. door een luidspreker gilt, er daarna de een of andere domme boem-boem-bep-kankerbeat uitgooit, tegen mijn vriendinnetje: 'Gelukkig nieuwjaar.', roep, staande een flesje Stella Artois naar achteren gooi en mijn gedeprimeerde lijf dan ten ruste leg in de hoop dat 2010 niet zo'n verschrikkelijk rampjaar als 2009 zal zijn.quote:Op donderdag 31 december 2009 12:26 schreef I.R.Baboon het volgende:
Wat ga je vanavond doen, JAM?
Is die vraag aan mij gericht? Zo ja, dan moet ik zeggen: geen idee. Ik ken helemaal geen mevrouw D. Wel een mevrouw K., en ik kan jullie zeggen dat het met mevrouw K., mijn lieve vriendinnetje die deze morgen nog braaf broodjes mozarella-pesto-tomaat heeft klaargemaakt en een afwasje heeft gedraaid, prima gaat.quote:
Een vriend van me had eens een ontwerpbureau dat hij De Russen had genoemd. Waardoor opdrachtgevers regelmatig de hilarische zin: 'De Russen komen vandaag' en varianten op die zin uitspraken. Na een tijdje was de lol eraf en toen heeft hij maar een andere naam bedachtquote:Op donderdag 31 december 2009 13:36 schreef MeneerTim het volgende:
DE RUSSEN DE RUSSEN!
quote:Op vrijdag 1 januari 2010 12:28 schreef sigme het volgende:
Goeiemorgen! Veul hail & seeg'n veur 't naie joar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |