Bedoel jij daarmee dat jij denkt dat het gemiddelde netto inkomen gelijk blijft of zelfs zal stijgen?quote:
ik dacht dat wij ook vriendjes waren.....quote:Op zaterdag 19 december 2009 13:03 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Bedoel jij daarmee dat jij denkt dat het gemiddelde netto inkomen gelijk blijft of zelfs zal stijgen?
Ik zal eens rondvragen in januari wie van mijn vrienden en kennissen er op vooruit gegaan is, maar ik denk dat ik het antwoord al weet.
Ik krijg er volgend jaar niets bij en het netto besteedbaar, dus na aftrek van gemeente- waterschap- zorgkartel en overheidsbelastingen zal het lager zijnquote:
Jij bijvoorbeeldquote:Op zaterdag 19 december 2009 13:08 schreef LXIV het volgende:
Het stijgen van het jaarinkomen met enkele procenten zal de veel krappere financieringsmogelijkheden niet compenseren.
Als je inderdaad een zak geld meeneemt willen de banken wel luisteren. Maar hoeveel mensen hebben dat nu?
Ik denk dat die niet nu gaan kopenquote:Op zaterdag 19 december 2009 13:10 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Jij bijvoorbeeld
Waarom zou jij de enigste zijn?
Hoezo schaarste? Zie jij veel mensen in een tent wonen? Natuurlijk wil iedereen een luxe wagen rijden, maar als je het niet kan betalen houd het gewoon op. De markt komt vanzelf bij elkaar, de laatste jaren werden er vooral dure woningen gebouwd, nu gaan we een tijd tegemoet dat er voornamelijk betaalbare woningen gebouwd gaan worden. De bouw komt niet jarenlang stil te liggen, dat lijkt mij klinkklare onzin. "Meneer de aannemer, gaat u even 5 jaar wat anders doen". Je spreekt jezelf ook ontzettend tegen door eerst te roepen dat wonen een eerste levensbehoefte en in de volgende zin beweer je dat er de komende jaren nagenoeg niets gebouwd gaat worden. Weet je zeker dat jij niet op de Titanic zit en de paupers op de wal staat uit te zwaaien?quote:Op zaterdag 19 december 2009 12:57 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Waarom geen grote prijsdalingen?
Wonen is een eerste levensbehoefte waar mensen graag geld voor over hebben, een substantieel deel van hun inkomen.
Er is relatieve schaarste, en die wordt niet beter nu er de komende jaren nagenoeg niks bijgebouwd gaan worden.
Er is geen realistisch alternatief.
Dan hebben we in Deprater's geval over euros per maand. Niet dramatscher doen lijken als het is (en veel mensen krijgen wel een verhoging, en maken ook nog gewoon carriere).quote:Op zaterdag 19 december 2009 13:08 schreef Deprater het volgende:
[..]
Ik krijg er volgend jaar niets bij en het netto besteedbaar, dus na aftrek van gemeente- waterschap- zorgkartel en overheidsbelastingen zal het lager zijn
En ik heb gewoon mijn baan gehouden, geen WIA, geen WWW, geen bijstand, geen pensioen
DE mappen met deurwaarder en zorgverzekeringbeslagleggingen zijn nog nooit zo hoog geweest en dat is niet omdat mensen barsten van het geld
Ik denk dat minder dan 10% van de starters een bedrag van 50K of meer (waarbij de banken aardig worden) zo kan vrijmaken.quote:Op zaterdag 19 december 2009 13:10 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Jij bijvoorbeeld
Waarom zou jij de enigste zijn?
Er zijn ook huiseigenaren bij, weet ik zekerquote:Op zaterdag 19 december 2009 13:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
De mappen horen niet bij potentiele huizenkopers, nu niet, nooit niet geweest.
Punt is dat, hoe hard er ook geschreeuwd wordt, er gewoon veel mensen zijn die het wel kunnen en willen betalen. Kun jij niet leuk vinden, en kun jij persoonlijk anders over denken, maar het is helaas wel zo.quote:Op zaterdag 19 december 2009 13:12 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Hoezo schaarste? Zie jij veel mensen in een tent wonen? Natuurlijk wil iedereen een luxe wagen rijden, maar als je het niet kan betalen houd het gewoon op. De markt komt vanzelf bij elkaar, de laatste jaren werden er vooral dure woningen gebouwd, nu gaan we een tijd tegemoet dat er voornamelijk betaalbare woningen gebouwd gaan worden. De bouw komt niet jarenlang stil te liggen, dat lijkt mij klinkklare onzin. "Meneer de aannemer, gaat u even 5 jaar wat anders doen". Je spreekt jezelf ook ontzettend tegen door eerst te roepen dat wonen een eerste levensbehoefte en in de volgende zin beweer je dat er de komende jaren nagenoeg niets gebouwd gaat worden. Weet je zeker dat jij niet op de Titanic zit en de paupers op de wal staat uit te zwaaien?
Waar is dan de voorspelde hausse van gedwongen verkopen gebleven?quote:Op zaterdag 19 december 2009 13:16 schreef Deprater het volgende:
[..]
Er zijn ook huiseigenaren bij, weet ik zeker
Dat betekent dat ze een paar jaar extra bij pa en moe moeten hokken, en braaf met z'n tweetjes moeten doorsparen. Komen ze dan volgend jaar op de markt?quote:Op zaterdag 19 december 2009 13:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat minder dan 10% van de starters een bedrag van 50K of meer (waarbij de banken aardig worden) zo kan vrijmaken.
Omdat de banken de mensen blijven steunen zoals ik in mijn omgeving zie, en ze vreten nog liever droog brood dan de vraagprijs met 20% te verlagenquote:Op zaterdag 19 december 2009 13:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Waar is dan de voorspelde hausse van gedwongen verkopen gebleven?
En waarom gaan de meeste aangekondigde executieverkopen uiteindelijk niet door?
Dat ging eind jaren '70 toch heel anders hoor.
Je kent wel erg veel mensen die verkopen en ook meteen in het nauw zitten. Niet alle verkopers zijn dom maar blijkbaar die jij kent wel..quote:Op zaterdag 19 december 2009 12:49 schreef xenobinol het volgende:
[..]
![]()
Ik ken een stel tweeverdieners met 1 huis en 2 appartementen, wie bied een appel en een ei
Banken waren eind jaren '70 een heel stuk cooperatiever hoor. En da's geen verwijzing naar een bepaalde bankquote:Op zaterdag 19 december 2009 13:24 schreef Deprater het volgende:
[..]
Omdat de banken de mensen blijven steunen zoals ik in mijn omgeving zie, en ze vreten nog liever droog brood dan de vraagprijs met 20% te verlagen
Ondertussen zijn er niet alleen geen kopers/kijkers meer, er is ook niemand meer die een bod doet
(ik heb het hier over een specifiek geval)
Neemt niet weg dat het er wel veel zijn hè, raad maar eens wat de consequenties daarvan zijnquote:Op zaterdag 19 december 2009 13:26 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Je kent wel erg veel mensen die verkopen en ook meteen in het nauw zitten. Niet alle verkopers zijn dom maar blijkbaar die jij kent wel..
In de jaren 70 zat er een stuk minder lucht in de bel, als de banken nu over gaan tot executieverkoop dan spat de bel uit elkaar. Zolang ze nog met kunst en vliegwerk de executieverkoop kunnen stoppen of desnoods door de panden zelf te kopen de prijs hoog kunnen houden zullen ze dat doen. Het is pompen of verzuipen, maar vroeg of laat worden ze moe en/of raakt de brandstof op. Cheersquote:Op zaterdag 19 december 2009 13:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Banken waren eind jaren '70 een heel stuk cooperatiever hoor. En da's geen verwijzing naar een bepaalde bank
Ik kan je daarentegen een lijstje geven van panden hier in de omgeving die vlotjes verkocht werden. En dan hebben we het over de categorie 700k - 1200k, zeg maar de categorie waar het de grootste kommer en kwel zou moeten zijn. Zelfs de oude voorraad is de laatste twee maanden weer wat opgeruimd. Staan er ook nog zat te koop hoor, daar niet van.
dat jouw wereldbeeld nogal vertekend is?quote:Op zaterdag 19 december 2009 14:04 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat het er wel veel zijn hè, raad maar eens wat de consequenties daarvan zijn
Welles, nietes, welles, nietes....quote:Op zaterdag 19 december 2009 14:17 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
dat jouw wereldbeeld nogal vertekend is?
Ik heb bepaald niet de indruk dat banken terughoudend zijn, hoewel ik dat wel had verwacht. Maar wie eind jaren '70 bewust heeft meegemaakt die lacht om het hedendaags gehuil. Dan gaat deze crisis echt nergens over. Minder meer zoals Ruding ooit zei.quote:Op zaterdag 19 december 2009 14:07 schreef xenobinol het volgende:
[..]
In de jaren 70 zat er een stuk minder lucht in de bel, als de banken nu over gaan tot executieverkoop dan spat de bel uit elkaar. Zolang ze nog met kunst en vliegwerk de executieverkoop kunnen stoppen of desnoods door de panden zelf te kopen de prijs hoog kunnen houden zullen ze dat doen. Het is pompen of verzuipen, maar vroeg of laat worden ze moe en/of raakt de brandstof op. Cheers
en dat 37 delen langquote:Op zaterdag 19 december 2009 14:18 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Welles, nietes, welles, nietes....![]()
De ergste crisis sinds de jaren '30 is minder ernstig dan de crisis in de jaren 80. Logisch toch?quote:Op zaterdag 19 december 2009 14:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik heb bepaald niet de indruk dat banken terughoudend zijn, hoewel ik dat wel had verwacht. Maar wie eind jaren '70 bewust heeft meegemaakt die lacht om het hedendaags gehuil. Dan gaat deze crisis echt nergens over. Minder meer zoals Ruding ooit zei.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |