Geweldig!quote:Op donderdag 17 december 2009 16:57 schreef pberends het volgende:
ING: bodem huizenmarkt medio 2010
[ afbeelding ]
Even lachen... pizza!
In verband met werkloosheid bedoel je?quote:Op donderdag 17 december 2009 23:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nog even en je krijgt net als in Spanje ook tientallen briefjes in de bus voor mensen die voor je willen gaan poetsen of de tuin gaan doen
Nee... hollanders trekken steun van de staat.quote:Op donderdag 17 december 2009 23:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nog even en je krijgt net als in Spanje ook tientallen briefjes in de bus voor mensen die voor je willen gaan poetsen of de tuin gaan doen
Dat heb jij toch ook niet gedaan? Nou dan...!quote:Op donderdag 17 december 2009 23:56 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Nee... hollanders trekken steun van de staat.
Maak je maar niet druk, aan die -20% komen we wel. Al zal het niet in 2 jaar gebeuren. Lijkt me nogal logisch dat de "voorspelling voor -20%, -30% en -50% nog niet bewaarheid geworden zijn. Loon stagnatie, strengere hypotheekeisen, hogere werkeloosheid, zwakkere banken en wantrouwen, langzame afschaffing van de hypotheekrente afrek, switch naar meer dynamische arbeidsmarkt,tzt stijgende hypeotheekrentes, minder of geen tophypotheken, beleggingshypotheken of andere constructies om mensen meer te laten lenen dan ze werkelijk kunnen etc genoeg ingredienten om lekker door te dalen, of dat nu snel of langzaam gaat. En dat is ook helemaal niet slecht. Dat ING ons een wortel voor de neus hangt is natuurlijk evident....je als ING natuurlijk niets anders dan een "positief"beeld schetsen. Alleen weten ze het zelf ook niet. Ik kan het ook mis hebben, maar met enige logica zie ik niet in waarom de prijzen hetzelfde zouden blijven of zouden kunnen doorstijgen de komende jaren. De enige mogelijkheid zou zijn wanneer we weer met zijn allen op een vuilnisbelt zouden gaan staan juichen met het idee dat we op een berg goud staan te feesten om er vervolgens na x jaren weer achter te komen dat we toch echt op een rottende vuilnisbelt stonden. Die kans zit er natuurlijk ook wel in, het momentum om de financieele martken verder te reguleren is voorbij. In principe is er niks veranderd.quote:Op donderdag 17 december 2009 23:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Geweldig!
2007 = 100 staat er.
En het diepst gaan we half 2010 naar iets boven de 95. Dus ook de ING geeft zelf aan dat er nog geen 5% ten opzichte van de top(!) ingeleverd wordt.
Peanuts dus...![]()
Tot nu toe blijken de -50% en de -30% en zelfs de -20% voorspellingen nog niet bewaarheid te worden.
Wat een crisis..![]()
Discussieer inhoudelijk of discussieer niet. Deze reeks gaat niet weer stranden in vage onelinersquote:Op donderdag 17 december 2009 22:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat zal het zijn, bedankt dat je deze wijsheid met ons wilt delen
Spanjaarden ook. Wat was je punt ook alweer?quote:Op donderdag 17 december 2009 23:56 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Nee... hollanders trekken steun van de staat.
Ja, gek dat ze uit gaan van de analyse van de wereldbank, de VN, DNB en het CPB. Stel je voor zegquote:Op donderdag 17 december 2009 22:53 schreef pberends het volgende:
[..]
Ze trekken de huidige bumb up van het BBP gewoon door. Wat een profeten.
Jammer dat je punt niks waard is doordat je de verkeerde quotequote:Op vrijdag 18 december 2009 10:00 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Discussieer inhoudelijk of discussieer niet. Deze reeks gaat niet weer stranden in vage oneliners.
quote:
Dit hoor ik heel veel. Mensen die denken dat de crisis bijna over is, de ernstigste crisis in 70 jaar is plotseling voorbij. Sorry, maar hoe simpel kun je zijn?quote:Op donderdag 17 december 2009 23:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Geweldig!
2007 = 100 staat er.
En het diepst gaan we half 2010 naar iets boven de 95. Dus ook de ING geeft zelf aan dat er nog geen 5% ten opzichte van de top(!) ingeleverd wordt.
Peanuts dus...![]()
Tot nu toe blijken de -50% en de -30% en zelfs de -20% voorspellingen nog niet bewaarheid te worden.
Wat een crisis..![]()
Hyperinflatie? Weet je wat kredietcontractie (credit crunch) is?quote:Op vrijdag 18 december 2009 09:42 schreef Basp1 het volgende:
Kunnen we geen pool maken wie welke daling op welke moment verwacht, dat we er ook nog wat geld tegen aan gooien en over 5 jaar maken we de stand op en krijgt de winnaar de pot, en als de onheilsprofeten gelijk hebben gehad kan de winnar een huis kopen voor dat geld, hebben iemand van het andere kamp gelijk en wint die, dan kan deze misschien net een krat bier kopen vanwege de hyper-inflatie.
quote:Op zaterdag 19 december 2009 08:19 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
Hyperinflatie? Weet je wat kredietcontractie (credit crunch,schulddeflatie,kredietdeflatie) is?
De afgelopen jaren zie ik vooral mensen roepen: "de huizenmarkt gaat nu in elkaar klappen, de prijzen kunnen niet meer omhoog en straks gaat het hard naar beneden." Zeker na oktober vorig jaar hadden ze ook een punt. En wat is er gebeurd? Vrijwel niets.quote:Op vrijdag 18 december 2009 09:20 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Maak je maar niet druk, aan die -20% komen we wel. Al zal het niet in 2 jaar gebeuren. Lijkt me nogal logisch dat de "voorspelling voor -20%, -30% en -50% nog niet bewaarheid geworden zijn. Loon stagnatie, strengere hypotheekeisen, hogere werkeloosheid, zwakkere banken en wantrouwen, langzame afschaffing van de hypotheekrente afrek, switch naar meer dynamische arbeidsmarkt,tzt stijgende hypeotheekrentes, minder of geen tophypotheken, beleggingshypotheken of andere constructies om mensen meer te laten lenen dan ze werkelijk kunnen etc genoeg ingredienten om lekker door te dalen, of dat nu snel of langzaam gaat. En dat is ook helemaal niet slecht. Dat ING ons een wortel voor de neus hangt is natuurlijk evident....je als ING natuurlijk niets anders dan een "positief"beeld schetsen. Alleen weten ze het zelf ook niet. Ik kan het ook mis hebben, maar met enige logica zie ik niet in waarom de prijzen hetzelfde zouden blijven of zouden kunnen doorstijgen de komende jaren. De enige mogelijkheid zou zijn wanneer we weer met zijn allen op een vuilnisbelt zouden gaan staan juichen met het idee dat we op een berg goud staan te feesten om er vervolgens na x jaren weer achter te komen dat we toch echt op een rottende vuilnisbelt stonden. Die kans zit er natuurlijk ook wel in, het momentum om de financieele martken verder te reguleren is voorbij. In principe is er niks veranderd.
Zoals iedereen die het heeft over inkomen vs huisprijs, je neemt maar 1 inkomen meequote:Op zaterdag 19 december 2009 10:43 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
En natuurlijk gaan degene die al in het zinkend schip zitten de boel weer bagatelliseren....
Was tot 1 januari 2009 bij een modaal inkomen (± ¤32.500,- bruto per jaar) een hypotheek van 5,5 tot 6 keer het jaarinkomen nog vrij algemeen, medio dit jaar werd dit verlaagd naar ± 4,5 keer uw jaarinkomen.
Deze 4,5 is dus een variabel getal, en geen vuistregel. Waarschijnlijk wordt de maximale hypotheek volgend jaar iets van 4,3 keer uw bruto jaarinkomen.
http://www.telegraaf.nl/o(...)potheek__.html?p=7,1
En dan gewoon 240000 euro voor een simpel middenwoning blijven vragen???? Ik ben het met je eens dat veel mensen dus in hun huis moeten blijven zitten. Waarschijnlijk de komende 25 jaar...., omdat hun hypotheek ver onder water staat.
De gevalletjes gedwongen verkoop krijgen gigantische problemen. Scheiden is zo 2007..;-)
Bij tweeverdieners is men inderdaad van 6x bruto naar 10x bruto gegaan.quote:Op zaterdag 19 december 2009 10:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Zoals iedereen die het heeft over inkomen vs huisprijs, je neemt maar 1 inkomen mee
enquote:Op zaterdag 19 december 2009 08:14 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
Dit hoor ik heel veel. Mensen die denken dat de crisis bijna over is, de ernstigste crisis in 70 jaar is plotseling voorbij. Sorry, maar hoe simpel kun je zijn?
Iets in mij zegt dat een dwaas meer vragen stelt dan tien wijzen kunnen beantwoorden.quote:-30% wordt het minimaal. Vertel eens waarom niet?
Nee, ik heb geen idee... Help eens even? Enneh: geld bijdrukken en weggeven tegen (bijna) 0% rente heeft hierop geen invloed?quote:Hyperinflatie? Weet je wat kredietcontractie (credit crunch) is?
quote:Op zaterdag 19 december 2009 12:01 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
Bij tweeverdieners is men inderdaad van 6x bruto naar 10x bruto gegaan.
Wat zei Louis van Gaal in 1995?
Waarbij het gemiddlde jaarinkomen volgend jaar zal dalen en zeker het gemiddeld netto besteedbaar consumenteninkomen.quote:Op zaterdag 19 december 2009 10:43 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende: Waarschijnlijk wordt de maximale hypotheek volgend jaar iets van 4,3 keer uw bruto jaarinkomen.
http://www.telegraaf.nl/o(...)potheek__.html?p=7,1
En dan gewoon 240000 euro voor een simpel middenwoning blijven vragen???? Ik ben het met je eens dat veel mensen dus in hun huis moeten blijven zitten. Waarschijnlijk de komende 25 jaar...., omdat hun hypotheek ver onder water staat.
De gevalletjes gedwongen verkoop krijgen gigantische problemen. Scheiden is zo 2007..;-)
zoals degenen die de boot gemist hebben hopen dat het schip weer de haven in komt gevaren..... overladen met goud... en alleen voor hen.quote:Op zaterdag 19 december 2009 10:43 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
En natuurlijk gaan degene die al in het zinkend schip zitten de boel weer bagatelliseren....
NOTquote:Op zaterdag 19 december 2009 12:52 schreef Deprater het volgende:
[..]
Waarbij het gemiddlde jaarinkomen volgend jaar zal dalen en zeker het gemiddeld netto besteedbaar consumenteninkomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |