abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 december 2009 @ 17:00:48 #201
236335 neen
schone schijn
pi_75735130
quote:
Op donderdag 17 december 2009 16:58 schreef sigme het volgende:
Heb je ook tips voor een beginnersmountainbiker, neen?
Ik wil eigenlijk ook eens proberen of ik het leuk vind, dus ik ben steeds op marktplaats aan het kijken. Maar ik weet niet eens welke maat ik moet hebben.
Ik ben zelf ook een beginner dus heb er ook een van Marktplaats geplukt een huisgenoot van me fiets erg veel dus met hem heb ik er een uitgezocht. Volgens mij had Calimero voordat ze zoveel wielrende toch ook gemountainbiked of niet?

Kun je niet eerst van iemand een lenen anders?
het lijkt niet wat het is
pi_75735231
Calimero, wat hoor ik nu? Tips & raad wil ik!

Ik ken niemand met zo'n ding, dus lenen wordt niks. Ik denk dat ik gewoon een goedkoopje op de kop tik en dan maar eens een endje ga fietsen. Ik heb al begrepen dat ik *niet* eentje moet nemen met achtervering, dus dat streept al mooi af.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_75735587
ik ging naar huis, en toen lag mn ketting eraf. dichte kettingkast, die ik niet open wilde, dus ik kon m er zelf niet weer opkrijgen. lekker twintig minuutjes gewandeld naar de chagerijnige fietsenmaker. zaterdag kan ik hem weer ophalen voor vijf uur.

en toen heb ik dus maar een kerstboom gekocht omdat ik toch al moest lopen naar huis. een niet te grote (1,30 m vanaf de grond) ziulverspar op een houten kruis en hij is helemaal van mij, en ik heb m zelluf uitgezocht en naar huis gesleept. en de hele weg prikten de naalden in mn wang en mn handschoenen maar ik kon alleen maar glimlachen want ik rook steeds kerstboom en nu ben ik helemaal gelukkig.

moet stofzuigen en dan repeteren en als ik thuis kom ga ik koken en de kerstboom opzetten
Kwak
pi_75735609
oh en natuurlijk ook even lichtjes en extra ballenen versierinkjes en lint gekocht. hij wordt rood met zilver
Kwak
pi_75735958
Dit is echt gęnant

Bekijk deze YouTube-video
  Vis een optie? donderdag 17 december 2009 @ 17:24:08 #206
70532 loveli
N
pi_75735990
Goed zo Kwak! Ik wil er eigenlijk ook een, maar vind het een beetje te laat nu eigenijk. En te veel gedoe, want heb ook geen versiering.
crap in = crap out
pi_75736021
Kwak ik word helemaal blij van je !!!!!!!!!
  donderdag 17 december 2009 @ 17:26:12 #208
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_75736073
Kwak!
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 17 december 2009 @ 17:27:02 #209
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_75736102
En dat wat Kwak had met de kerstboom had ik vanochtend met de sneeuw. Ik moest tegen de sneeuw in fietsen, moest heel langzaam fietsen waardoor ik er twee keer zo lang over deed, maar toch kon het me niks schelen, want het zag er zo mooi uit allemaal .
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 17 december 2009 @ 17:27:20 #210
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_75736115
Doe je een foto straks Kwak?
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_75736141
quote:
Op donderdag 17 december 2009 15:22 schreef conleche het volgende:
Hier in A'dam is het maar miezerig gesteld met de sneeuw. Toch bijna onderuit gegaan met de fiets, alles was gestrooid behalve dat ene plekje. Ging nog net goed though.

Heb een nieuwe werktelefoon, waar ik m'n privé simkaart in ga doen en heb privé een iPhone besteld, die krijg ik over 2 tot 4 weken binnen.

Mag best een keertje, want de ene telefoon had ik al bijna 6 jaar en de ander al bijna 5.

Inderdaad, hier was helemaal niet zo veel sneeuw Wel anderhalf uur geroeit terwijl het sneeuwde

Oeh! Dus je hebt een iPhone & nog een chille phone? Relaxt hoor!!
pi_75736213
quote:
Op donderdag 17 december 2009 16:19 schreef sigme het volgende:

[..]

Poezen kan je het beste opvoeden met een belletje. Dan rinkel je met het belletje voordat ze eten krijgen. Als je ze kwijtraakt, kan je ze zoeken door met dat belletje rond te lopen. Ik heb meer dan eens op die manier katten teruggevonden. In andermans huis, schuur, of doodsbang in een vreemde tuin onder een rodondendron. Staat alleen wat raar, met een belletje door de straten lopen. (Een bellenstafje, baby-vermaakspul, prenatal).

Ik heb tegenwoordig een Chinese gong. Kan ik ze van verre roepen .
Mijn moeder floot de kat altijd naar huis !!
pi_75736227
Of ze gooide met een stok, en als hij in de tuin verstop lag, rende hij er achter aan en kwam de stok terug brengen !!!!!
  donderdag 17 december 2009 @ 17:30:27 #214
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_75736232
quote:
Op donderdag 17 december 2009 17:03 schreef sigme het volgende:
Calimero, wat hoor ik nu? Tips & raad wil ik!

Ik ken niemand met zo'n ding, dus lenen wordt niks. Ik denk dat ik gewoon een goedkoopje op de kop tik en dan maar eens een endje ga fietsen. Ik heb al begrepen dat ik *niet* eentje moet nemen met achtervering, dus dat streept al mooi af.
jep klopt, sterker nog, ik heb zaterdag (mijn eerste) mtb-wedstrijd

Full suspension (dat is voor én achter vering) is inderdaad niet nodig, alleen voor is voldoende (hard tail heet dat). verder is het belangrijk dat de onderdelen die erop zitten (remmen, versnellingen, ketting etc) van goede kwaliteit zijn. Je hebt verschillende 'groepen' zoals dat heet, om aan te geven van welke kwaliteit dat is. Shimano is het meest voorkomende merk denk ik en die groepen zij als volgt:
XTR
XT
LX
SLX (vanaf modeljaar 2009)
Deore
Alivio
Acera
Altus
De bovenste is kwalitatief gezien het beste en ook het duurste, de onderste groep het lichts/gaat snel kapot. Zelf heb ik mijn mtb ook tweedehands op marktplaats gekocht voor 250 euro en daar zit Deore op.

om de juiste maat te bepalen moet je je binnenbeenlengte opmeten, dat zou ik even googlen als ik jou was, hoe dat precies zit. maar altijd even passen natuurlijk, voordat je iets koopt. En dan ook even testen of de ketting niet helemaal versleten is (er niet heel veel speling op zit), of alle versnellingen goed schakelen, zit er verder bij de assen (trapas, wielen) ook geen speling op, ziit er nog voldoende profiel op de banden? Wat voor remmen zitten erop (je hebt V-brakes, das het goedkoopste maar kan snel gaan piepen/verkeerd afgesteld staan, ik heb achter een V-brake en voor een schijfrem, das een hele goede rem!.

kijk anders hier eens: http://home.versatel.nl/mtbpages/aanschaf.html
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
  donderdag 17 december 2009 @ 17:32:48 #215
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_75736295
Kwak!

Loveli: bij de V&D hadden ze allerlei kerstversieringsdingesen in de aanbieding Dan hoef je alleen wat leuke kleurtjes in je mandje te keilen en klaar
Ik heb daar met vriendje laatst miniballetjes gehaald, in paars en lila Ons boompje is ook mini, dus die grote ballen staan dan gek
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  donderdag 17 december 2009 @ 17:33:12 #216
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_75736316
dat klinkt fijn Kwak

ik ben met de bus naar mijn ouders gegaan, maar voor het station moest de bus ons er al uitgooien, vanwege een gaslek. Toen heb ik een blinde meneer naar zijn juiste bus geholpen, daardoor mijn aansluiting gemist en eenmaal in de bus, was het er zo lekker warm, dat ik vergat uit te stappen

Terugweg bijna anderhalf uur naar huis gelopen, lekker door de sneeuw. Inmiddels is alles spekglad hier in de straat en ging ik net met elke pas bijna onderuit. Zachtjes fietsen ging iets beter, zolang je maar niet remt of teveel bochten neemt
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_75736428
quote:
Op woensdag 16 december 2009 20:31 schreef Goodbye het volgende:

[..]

pindakaas ik ben er ook helemaal verzot op de laatste tijd!
Als je eenmaal pindakaas van de natuurvoedingswinkel hebt gehad, is Calve echt vies!!! Calve stinkt echt een uur in de wind en die van de natuurvoedingswinkel helemaal niet! En die smaakt ook meer naar pinda's..
pi_75736442
ja, ik maak straks foto's. ik ga nu even gauw stofzuigen en dan m neerzetten en t netje eraf halen, dan kunnen de takken mooi uitzakken.
Kwak
pi_75736517
quote:
Op woensdag 16 december 2009 22:37 schreef huuphuup het volgende:

[..]

nou inderdaad dat statten tsk.

ik moet altijd zo lachen om mn schoonvader, die heeft over t algemeen maar 2 foutjes ofzo. Zegt ie. Hij telt hoofdletters, komma's en koppeltekens en zulks niet mee want dat vindt hij onzin. En een hoop andere fouten ook niet want dat hebben ze toch echt verkeerd Ik ben benieuwd hoeveel fout hij dit jaar had

En over sambal, oelek is dat ding waar het in gemaakt wordt, oelek is basic, gewoon gemalen peper met wat toevoegingen. Brandal en Badjak zou meer pedis moeten zijn maar het verschilt per merk welke meer pedis is. Ik hou van de sambal brandal van Koningsvogel en om te koken van sambal trassi
In badjak zitten geen garnalen toch?
  donderdag 17 december 2009 @ 17:41:03 #220
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_75736532
Maria ik vind je lijstje prachtig

Veilig thuis, om 5 uur vanochtend vertrokken met een laag zoals de foto van DaD, nou ik kan je vertellen op de A7 lag dezelfde pak sneeuw.
Nu net thuis en mijn vriend is aan het sneeuwscheppen want we kunnen de oprit niet op

Lijst:
O:magere yoghurt met kiwi
T's: tomaat, kwart komkommer, appel, peer, cup a soup champignon, boterham kaas
L: Grote kom kerriesoep met ballen, 3 boterhammen rookvlees
T's: Minneola, boterham kaas
D: 2 kommen ossestaartsoep, pistoletje garnalen met cocktailsaus, boterham gebakken ei.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_75736588
Da's de ware kerstgedachte Kwak.

Ik dacht dit jaar ook: "Ach, ik neem gewoon geen kerstboom. Zo voor mezelf alleen, waarom zou ik...." Maar ben zo blij dat ik het toch heb gedaan! Ieder ochtend als ik de kamer binnenkom en de lichtjes zie, (laat ik 's nachts aan ) dan begin ik mijn dag helemaal vrolijk.

Dus Kwakkesteintje: eigenlijk heb jij het ook best fijn toch? Een nieuw en gezellig huisje, een kerstboom vol lichtjes, veel vrienden, iemand die over je rug streelt als je niet helemaal sobertjes meer bent. (oké, homo, maar toch! )

En dan komen er in 2010 nog allemaal dingen bij: een killahbody, vanwege het afvallen wat je gaat doen én dan een McFuture........wat zeg ik: een McNabíjeFuture!!!

[ Bericht 0% gewijzigd door conleche op 17-12-2009 17:49:25 ]
  donderdag 17 december 2009 @ 17:44:33 #222
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_75736635
Idd, als ik 's ochtends de lichtjes aan doe in ons mini-kerstboompje ben ik ook meteen blij .
Niet meer actief op Fok!
pi_75736683
quote:
Op donderdag 17 december 2009 15:55 schreef conleche het volgende:
Ik krijg net m'n H&M pakje binnen en behalve hetgeen ik heb besteld, zat er ook nog een muts en heel lange sjaal bij, die had ik heul niet besteld en het staat dus dan ook niet op de factuur!!
[ afbeelding ]

Haske leuk! Cadeautje van de H&M!!
Staat je goed!! Gewoon ontkennen dat je de kimono en de sjaal en wanten hebt gehad !!
pi_75736703
quote:
Op donderdag 17 december 2009 17:44 schreef Viking84 het volgende:
Idd, als ik 's ochtends de lichtjes aan doe in ons mini-kerstboompje ben ik ook meteen blij .
Da's wel milieubewuster!! :p

Disclaimer, ik heb 4 snoeren en dus 4 stekkers en die zitten verstopt onder een groen kleedachtig-iets.

En tot ik de muizen heb uitgeroeid hebben ze ook een beetje kerst 's nachts.
pi_75736725
quote:
Op donderdag 17 december 2009 17:40 schreef P.F het volgende:

[..]

In badjak zitten geen garnalen toch?
Nee, gebakken uien. In trassi zitten garnalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')