Moet je het ook volgen btw? Ik heb dan wel relatief weinig les. Oktober - eind Mei. Maar ik mag maar 2 college's max. achter elkaar missen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:05 schreef Fogel het volgende:
Volgens mij zijn de colleges hier (Trondheim) al begonnen, misschien volgende week pas. Er is in ieder geval onlangs een enorm blik studenten losgetrokken en ik had een uitnodiging om met de nieuwe studenten naar een eiland te gaan om kennis te maken gisteren.
Ik geef zelf geen colleges, dus het maakt weinig uit voor me. Het ene college dat ik wel ga volgen krijg ik vanzelf wel van te horen wanneer het begint.
Wanneer begint je zomer?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:30 schreef AMDB het volgende:
Hier in Molde zijn de colleges afgelopen maandag begonnen, denk dat dat wel het vroegste in heel Europa is...
Ik volg wat ik wil en wanneer ik het wil, niks verplicht.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:33 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Moet je het ook volgen btw? Ik heb dan wel relatief weinig les. Oktober - eind Mei. Maar ik mag maar 2 college's max. achter elkaar missen.
[..]
Wanneer begint je zomer?
Weet ik niet eigenlijk zit hier maar voor 1 semester, ik gok vrij vroeg omdat ik voor kerst klaar ben met dit semester en in januari het nieuwe semester weer begint...quote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:33 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Moet je het ook volgen btw? Ik heb dan wel relatief weinig les. Oktober - eind Mei. Maar ik mag maar 2 college's max. achter elkaar missen.
[..]
Wanneer begint je zomer?
1. Niet voor master geldigquote:Op zondag 29 augustus 2010 23:15 schreef Knevelt het volgende:
Beste allen,
Nu heb ik verschillende vragen, en indien jullie er eentje kunnen beantwoorden ben ik al blij.![]()
1: Er zijn beurzen zoals Erasmus. Maar als ik het goed begrijp zijn die er alleen voor uitwisselingen of stages, waarbij je nog steeds ingeschreven moet staan bij een Nederlandse universiteit. Studenten zoals ik die een volledige (Master)opleiding aan een buitenlandse universiteit maken daar geen aanspraak op. Zie ik dit goed? Of zijn er ook Nederlandse beurzen voor een geval als de mijne?
2: Hoeveel geld ben je kwijt aan collegegeld, studieboeken, een studentenkamer en levensonderhoud (dus exclusief zuiperijen en luxe uitgaven e.d.)? Natuurlijk verschilt het per studie, maar een schattig is welkom.
3: Wat zijn jullie ervaringen met toelating? Cambridge waarschuwt al dat 'competition is very severe'. Londen laat meer in het midden hoe moeilijk het is om toegelaten te worden. Is de TOEFL-test goed te doen? Het minimum vereiste GPA is 3,7. Daar voldoe ik aan, maar is dat voldoende?
4: Ik zou na die Master in Cambridge dan wel Londen wellicht nog een master in Nijmegen willen doen. Geldt de nieuwe regeling dat je bij een tweede master zelf het instellingsgeld moet betalen ook in mijn geval, daarbij vooral lettend op het feit dat ik dan in feite nog steeds pas de eerste master is die ik aan een Nederlandse universiteit volg?
Bij voorbaat hartelijk dank!
Hoiquote:Op zondag 29 augustus 2010 23:15 schreef Knevelt het volgende:
Beste allen,
Het komende jaar ga ik mijn Bachelor Geschiedenis aan de Universiteit Utrecht afronden. Inmiddels ben ik al mijn ideale master op het spoor gekomen: Political Thought and Intellectual History. Deze bevindt zich op twee plekken in het buitenland: Cambridge en Londen.![]()
Vaak niet eens nodig. Zo heb ik een vriend die een bachelor vastgoed had afgerond aan een hogeschool en vervolgens gewoon direct een MSc in real estate finance of iets dergelijks kon volgen aan een universiteit in Londen. Meen dat het Kingston University betrof.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:45 schreef MagicIsland1 het volgende:
veel UK studenten hierZitten hier ook mensen die na hun HBO hun masters zijn gaan doen in Engeland?
Ik heb sinds kort mijn HBO bedrijfseconomie afgerond en wil graag verder studeren voor een master in London. Ik zal dus een schakeljaar moeten doen, alleen kan ik weinig info vinden over pre masters in Engeland. Wat is denken jullie de beste optie? Eerst gewoon een schakeljaar doen in Nederland?
En weet iemand hoe Birkbeck (http://www.bbk.ac.uk/) aangeschreven staat in Engeland? £4632 valt vergeleken met de rest nog wel mee...
Ik denk dat je dat aan je eigen universiteit moet vragen, lijkt me het duidelijkst...quote:Op woensdag 8 september 2010 11:31 schreef Syr het volgende:
Hallo (toekomstige) medestudenten-in-het-buitenland![]()
Ik zit alweer een tijdje te studeren hier aan de University of Melbourne als exchange-student en nu ik mijn eerste resultaten binnen krijg, schoot me ineens iets te binnen. Heeft iemand ervaring met hoe de buitenlandse cijferlijst wordt omgezet naar een Nederlandse? Het cijfersysteem hier werkt totaal anders, met maar zes verschillende cijfers. Iemand suggereerde dat er wellicht alleen "aan voorwaarden voldaan" wordt neergezet en dat vond ik wel een beetje deprimerend. Ik zit hier mijn kont er af te werken voor (omgerekend) 8en en 9ens, en het zou toch wel demotiverend zijn als daar niks van terug is te zien op mijn uiteindelijke cijferlijst. Weet iemand hoe dat gaat?
Ja zover was ik al. Maar gezien mijn uni in deze periode er geruime tijd over doet om mijn mails te beantwoorden, hoopte ik dat iemand hier zijn/haar ervaringen kon delen.quote:Op woensdag 8 september 2010 14:44 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat aan je eigen universiteit moet vragen, lijkt me het duidelijkst...
Weet iemand hier hoe het zit met pre-masters in Duitsland en Zweden? Heb eigenlijk ook wel zin om in een keer door te gaan na m'n HBO in plaats van nog een jaar aan te kloten op een Nederlandse universiteit.quote:Op dinsdag 7 september 2010 09:14 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Vaak niet eens nodig. Zo heb ik een vriend die een bachelor vastgoed had afgerond aan een hogeschool en vervolgens gewoon direct een MSc in real estate finance of iets dergelijks kon volgen aan een universiteit in Londen. Meen dat het Kingston University betrof.
Ik ben zojuist begonnen aan een MSc aan de University of Portsmouth. Ik heb enkel een HBO Bachelor, (plus goede referenties m.b.t. werkervaring), daarom ben ik toegelaten.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:45 schreef MagicIsland1 het volgende:
veel UK studenten hierZitten hier ook mensen die na hun HBO hun masters zijn gaan doen in Engeland?
Ik heb sinds kort mijn HBO bedrijfseconomie afgerond en wil graag verder studeren voor een master in London. Ik zal dus een schakeljaar moeten doen, alleen kan ik weinig info vinden over pre masters in Engeland. Wat is denken jullie de beste optie? Eerst gewoon een schakeljaar doen in Nederland?
En weet iemand hoe Birkbeck (http://www.bbk.ac.uk/) aangeschreven staat in Engeland? £4632 valt vergeleken met de rest nog wel mee...
En vergeet geen Engelse omvormstekkertjes te kopen, zoals ikquote:Op dinsdag 7 september 2010 20:28 schreef MariaEtcetera het volgende:
OMG het is al bijna de 15e! En dan ga ik naar Leeds!
Ik denk dat ik van alles ga vergetenGelukkig kan ik via de uni beddengoed en keukengerei kopen voor een zacht prijsje, dat scheelt weer in het slepen
Een normale "Nederlandse" stekker krijg je ook wel in een UK socket gepropt als het echt moetquote:Op vrijdag 17 september 2010 16:59 schreef Tommy2K het volgende:
[..]
En vergeet geen Engelse omvormstekkertjes te kopen, zoals ik
Waarom wil je zeker geen laptop kopen?quote:Op zondag 19 september 2010 19:02 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Ik denk eraan om stage in het buitenland te doen maar wat moet ik meenemen? Ik kan niet zonder een PC want ik wil wel kunnen Internetten. dus niet alleen op het werk, nee ik wil kunnen Hyven, MSNen etc, prive gebruik dus. Ik heb geen laptop, ga ik zeker niet kopen, ik heb enkel een lompe PC.
Een hobby van mij is ook wat gamen op de Wii. Ik doe dat zo'n 2 avondjes per week bij gebrek aan iets anders.
Ik kan opzich wel zonder maar als het normaal/reëel is die dingen mee te nemen doe ik het ook. Wat doen de meesten hier?
Zijn mee! Ik zit nu (met laptop!quote:Op vrijdag 17 september 2010 16:59 schreef Tommy2K het volgende:
[..]
En vergeet geen Engelse omvormstekkertjes te kopen, zoals ik
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |