abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81447834
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 21:13 schreef Stienn het volgende:

[..]

Wat was je kwijt aan je visum?
Nu weet ik het wel. Je betaalt een SEVIS-fee van 180 dollar, 15 euro voor een afspraak bij het consulaat en ter plekke nog eens 98 euro. Ik heb overigens een J-1visum.

En nu zit ik in Philadelphia.
Are you pondering what I'm pondering?
  woensdag 19 mei 2010 @ 14:51:01 #102
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_81626096
Tvp, ga vanaf februari 2011 een tweede master doen in Londen.

Ik heb dan vier jaar gestudeerd dus geen recht op stufi meer, maar lenen kan ook nog gewoon als je in het buitenland gaat studeren toch? En als er een paar maanden tussenzit (ik verwacht september/oktober af te studeren), is het dan kwestie van opzeggen en opnieuw aanvragen?
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_81628545
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 14:51 schreef Jabberwocky het volgende:
Tvp, ga vanaf februari 2011 een tweede master doen in Londen.

Ik heb dan vier jaar gestudeerd dus geen recht op stufi meer, maar lenen kan ook nog gewoon als je in het buitenland gaat studeren toch? En als er een paar maanden tussenzit (ik verwacht september/oktober af te studeren), is het dan kwestie van opzeggen en opnieuw aanvragen?
Ja, dit kun je makkelijk doen via DigiD. Dan kun je de maand voor de maand dat je geen stufi meer wil of juist wel dat makkelijk aangeven via DigiD.

Je kunt ook OV-vergoeding aanvragen. Na die 4 jaar heb je namelijk nog wel recht op een OV-kaart en als je naar het buitenland gaat of deze niet nodig hebt kun je daarvoor geld krijgen. Bij mij is dat ongeveer 70 euro per maand.
To be yourself in a world that is constantly trying to make you something else is the greatest accomplishment.
pi_81629083
Je hebt nog 3 jaar na de officiële duur van je studie recht op lening en OV, maar als je zeker wilt weten of dat ook voor studies in het buitenland geldt zou ik het even navragen. De IB-Groep moet je studie waarschijnlijk wel van tevoren goedkeuren, net als met de basisbeurs.

Je kunt het wel tijdelijk opzeggen, maar je recht op stufi loopt gewoon door dus het is dan niet zo dat je aan het einde van je 3 jaar nog een maand langer kunt lenen als je nu een maand stopt.
  woensdag 19 mei 2010 @ 23:31:22 #105
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_81655091
Ok, thanks. Die drie jaar is verder geen probleem want de studie duurt maar een jaar. Ik ga het eens navragen.
pi_81894369
Hi,

Ik ga het komende fall semester mijn buitenlandminor aan de Southern Utah University volgen, vanaf augustus t/m december. Mijn huidige kamer in Tilburg (uitwonend) zeg ik op, in januari ga ik opzoek naar een nieuwe kamer. Je kunt je bij DUO gewoon opgeven als student in het buitenland zit, maar weet iemand wat ik het beste kan doen met gemeente etc.? Want dat zou betekenen dat ik uitgeschreven ben in Nederland voor een tijd. Lijkt me nogal omslachtig. Ik kan me ook weer inschrijven in Zeeland bij mijn ouders, vervolgens IB Groep en dan veranderen in USA. Maar dat is nog omslachtiger.

Iemand die een helder antwoord heeft?
pi_81921446
Niet uitschrijven. De rompslomp die het uitschrijven met zich meebrengt is het niet waard voor die korte tijd. Anders moet je ontzettend veel dingen aanvragen (ziektekostenverzekering, etc) die geld en tijd kosten.
pi_81922510
Hell yeah! ik heb een stage op sint maarten! voor een half jaar!
  woensdag 26 mei 2010 @ 16:00:16 #109
67670 Skv
Cynist.
pi_81924723
Op 27 september vlieg ik naar Zuid-Afrika!
Twee maanden interviews houden bij allerhande organisaties, daarna een week of 5 rondreizen.
Thuisbasis wordt Pretoria.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 18:53:39 #110
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_82032774
tvp, eind augustus naar Seoul (Zuid-Korea) voor een semester uitwisseling!
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_82037168
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 15:16 schreef Stienn het volgende:
Hell yeah! ik heb een stage op sint maarten! voor een half jaar!
Oe...dit lijkt me heerlijk, sint maarten
pi_82333669
Even een flinke kick. Ik zal naar alle waarschijnlijkheid volgend jaar afstuderen bij mijn HBO studie Sportmarketing. Ik zou hierna graag een half jaar naar Amerika willen, en dan het liefst een aantal vakken volgen die aansluiten op mijn opleiding. Het enige probleem is, dat ik rolstoelgebonden ben door een spierziekte. Er is veel mogelijk en ik ben er zeker van dat dit ook moet lukken, maar daar zal ik waarschijnlijk wel de hulp van een bemiddelingsbureau bij nodig hebben, omdat zij net even wat meer contact kunnen leggen dan ik als individu.

Nu zou ik graag willen weten of er mensen zijn die ervaring hebben met een bepaald bemiddelingsbureau of iets in die richting en dat zij deze kunnen aanraden? Het zal mij absoluut geld gaan kosten, ik moet er iets voor over hebben, en er zullen veel uren in gaan zitten, daarom zou ik graag een betrouwbaar bureau willen hebben.

ik hoop dat iemand mij kan helpen. Thnx!
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_82715165
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 16:22 schreef denthemen het volgende:
Even een flinke kick. Ik zal naar alle waarschijnlijkheid volgend jaar afstuderen bij mijn HBO studie Sportmarketing. Ik zou hierna graag een half jaar naar Amerika willen, en dan het liefst een aantal vakken volgen die aansluiten op mijn opleiding. Het enige probleem is, dat ik rolstoelgebonden ben door een spierziekte. Er is veel mogelijk en ik ben er zeker van dat dit ook moet lukken, maar daar zal ik waarschijnlijk wel de hulp van een bemiddelingsbureau bij nodig hebben, omdat zij net even wat meer contact kunnen leggen dan ik als individu.

Nu zou ik graag willen weten of er mensen zijn die ervaring hebben met een bepaald bemiddelingsbureau of iets in die richting en dat zij deze kunnen aanraden? Het zal mij absoluut geld gaan kosten, ik moet er iets voor over hebben, en er zullen veel uren in gaan zitten, daarom zou ik graag een betrouwbaar bureau willen hebben.

ik hoop dat iemand mij kan helpen. Thnx!
Ik heb zelf veel positieve ervaringen gehad met Kilroy http://education.kilroyworld.nl/, dus wellicht kun je dat eens proberen, die hebben vast zo hun ingangen.
"de dordtse schapenkoppen, door niemand meer te stoppen"
pi_82918129
Ik studeer al sinds april in Berlijn. Opleiding is een Bachelor of Laws aan de Universiteit Hagen. 3,5 jarige voltijdopleiding waar je eigenlijk VWO voor moet hebben. Opleiding is geaccrediteerd. Neem aan dat je hier wel StuFi voor zou moeten krijgen? Heb dit een maandje geleden aangevraagd. Duurt het echt zo lang voor je daar een antwoord voor krijgt? En krijg je dan StuFi met terugwerkende kracht?
pi_82937273
Volgens mij is het niet mogelijk om met terugwerkende kracht stufi aan te vragen. Dit soort dingen moet je gewoon regelen voordat je aan een studie begint.
De IB-Groep kan best traag zijn met dit soort dingen, maar je zou eens kunnen bellen om te vragen of ze er al mee bezig zijn. In mijn ervaring zijn de mensen aan de telefoon wel behulpzaam en kunnen dingen dan soms ineens wel snel geregeld worden.
pi_83054309
Zoals ik al eerder gemeld heb ga ik een half jaar weg. Nu ben ik zelf even opzoek geweest naar een verzekering voor diefstal e.d.

Heeft iemand hier nog tips voor?
  zondag 20 juni 2010 @ 21:36:55 #117
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_83072805
quote:
Op zondag 20 juni 2010 14:31 schreef Stienn het volgende:
Zoals ik al eerder gemeld heb ga ik een half jaar weg. Nu ben ik zelf even opzoek geweest naar een verzekering voor diefstal e.d.

Valt dat niet gewoon onder 'verlies' bij een reis-/studentenverzekering?
  zondag 20 juni 2010 @ 22:25:56 #118
67670 Skv
Cynist.
pi_83076690
quote:
Op zondag 20 juni 2010 14:31 schreef Stienn het volgende:

Ik heb vanuit de Uni een gratis reisverzekering. Dekt niet alles, maar het navragen wel waard.

Ben nu overigens bezig de laatste hand te leggen aan mijn Research Design, 1e versie.
pi_83246922
Is het aan te raden om een buitenlandse rekening te openen?

Ik ga (6 maanden) naar het VK en betaal dan dus opnamekosten en wisselkoersen. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

En wat is goedkoper indien je geen rekening opent je bank of een GWK/Western Union?

BVD

[ Bericht 2% gewijzigd door Blackman op 24-06-2010 16:16:01 ]
  donderdag 24 juni 2010 @ 16:08:40 #120
67670 Skv
Cynist.
pi_83247077
Net aangemeld voor een safari van vier dagen in het Krügerpark.
pi_83251637
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 16:06 schreef Blackman het volgende:
Is het aan te raden om een buitenlandse rekening te openen?

Ik ga (6 maanden) naar het VK en betaal dan dus opnamekosten en wisselkoersen. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

En wat is goedkoper indien je geen rekening opent je bank of een GWK/Western Union?

BVD
Als je de mogelijkheid hebt om een rekening te openen is dat beter. Want dan op het moment dat de wisselkoers gunstig voor jou is neem je gewoon een flink bedrag op, voor 3 maanden ofzo en stort je dat op de rekening.

GWK/Western union is niet handig. Want die brengen kosten in rekening, die hoog kunnen oplopen. En anders kan je altijd met je Nederlandse rekening daar geld op te nemen.
Wel zou ik een pas voor een gemagtigde regelen, want als je daar eenmaal bent, is er kans dat de passen niet goed werken, vooral met ABN AMRO.
DIe werkte de ene keer wel en andere keer niet. Dus zorg wel voor een backup rekening ofzo.
  woensdag 30 juni 2010 @ 10:41:44 #122
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_83480788
Mijn semester in Leeds begint realistische vormen aan te nemen!

Ik heb mn offer ge-accept en mn accommodation aangevraagd, dus als het goed is zit ik zo van half/eind september tot eind januari in Leeds, aan het English Department!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_83482421
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 10:41 schreef MariaEtcetera het volgende:
Mijn semester in Leeds begint realistische vormen aan te nemen!

Ik heb mn offer ge-accept en mn accommodation aangevraagd, dus als het goed is zit ik zo van half/eind september tot eind januari in Leeds, aan het English Department!
leuk.

Ik ben zelf nu aan het orienteren op een volledige opleiding in het buitenland, voor in maart. Maar grote kans dat ik in Nederland blijf en gewoon een stage in het buitenland ga zoeken.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 16:24:16 #124
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_83727643
Zaterdag heb ik de IELTS test, moet ik daar nog iets voor voorbereiden of is het een formaliteit? Ik moet overal een 6 voor halen.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 16:29:54 #125
67670 Skv
Cynist.
pi_83727927
Even een vraagje om te kijken of ik alle zaken nu heb geregeld.
De volgende dingen heb ik op mijn checklist staan. Heeft iemand nog aanvullingen?

• Reisverzekering via Uni
  • Apparatuurverzekering en ziektekosten privé
  • Inentingen
  • Visum + visumverlenging
  • Huisvesting
  • Internationaal rijbewijs
  • Beurs uni
  • Ministerie: formulieren en formele zaken
  • Vlucht
  • OV-kaartvergoeding
  • Taalcursus
  • Registratie buitenlandstage Uni
  • Financiën op orde (genoeg geld op rekening + credit card)
  • Werk: vrij regelen gedurende periode
  • ???

Als er nog tips zijn: graag!
  • Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
    pi_83854423
    Mag ik ook in de OP ? Ben op dit moment bezig met een stageplaats in Colombo, Sri Lanka, start ergens begin september.

Lijkt me een goed plan om dit topic eens door te nemen
    pi_84170788
    ZIjn er ook MBO'ers (ICT Beheer niveau 4) die in het buitenland stage hebben gelopen, dit lijkt me heel mooie ervaring. Echter heb ik maar een stageperiode van 11 weken en school heeft zelf niks in de aanbieding wat betreft buitenlandse stages, dus het wordt wellicht wel moeilijk.
    pi_84265225
    Praktische vraag: zijn er tricks om met je nederlandse telefoonabonnement om te gaan? Het spreekt voor zich dat ik daar geen gebruik van ga maken de maanden dat ik weg ben. Bij t-mobile is het echter niet mogelijk je abonnement tijdelijk stop te zetten. Ik heb een iPhone abonnement en die zou ik om kunnen zetten naar relax zodat m'n minuten bewaard blijven, maar daar staat tegenover dat ik bij terugkomst een hoger tariefplan heb dan wat ik nu heb (je kunt alleen maar omhoog).

Iemand hier een slimme oplossing voor ? Ik baal een beetje van ¤ 45,- per maand down the drain.
    pi_84409755
    Ben sinds een paar weken officieel aangenomen door UC Berkeley, ik ga er in januari 2011 heen voor een half jaar. Als uitwisseling met de TU/e. Ga vooral richting de New Media/Computer Science/Cognition denk ik. Erg spannend! Ben erg benieuwd!
    pi_84410145
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2010 19:32 schreef Steincity87 het volgende:
    Ben sinds een paar weken officieel aangenomen door UC Berkeley, ik ga er in januari 2011 heen voor een half jaar. Als uitwisseling met de TU/e. Ga vooral richting de New Media/Computer Science/Cognition denk ik. Erg spannend! Ben erg benieuwd!
    Cognition? Het is een beetje offtopic maar wat houdt dat in, als ik vragen mag?
    pi_84410417
    Omdat het nogal moeilijk in een zin is uit te leggen, even een letterlijke quote van wikipedia: Cognitie kan ook staan voor de mentale activiteit die de processen van leren, waarnemen, herinneren, denken, interpreteren, geloven en probleem-oplossen bevat.

In mijn geval dan in combinatie met technologie, hoe kennis over cognitie, dus hoe wij denken en interpreteren kan gebruikt worden voor het verbeteren en innoveren van technologie, en dat kan heel breed zijn..
    pi_84411569
    Ah, interessant.
    Ik doe het tegenovergestelde, technologie gebruiken om meer te weten te komen over cognitie.
      Moderator vrijdag 23 juli 2010 @ 20:28:22 #133
    45833 crew  Fogel
    pi_84411867
    Cognition: Theory and Applications van Stephen Reed is een aanrader
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
    TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
    TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
    pi_84519717
    Hoi,

Ik ga stage lopen in het buitenland en denk dat een smartphone wel iets voor mij is. Dus een iPhone of Blackberry.

Weet iemand hier of er goede abonnementen zijn voor gebruik in het buitenland, waarbij ik me niet blauw betaal vanwege het feit dat het abonnement via NL loopt? Ik blijf daar sowieso 7 maanden.

Of komt het neer op cheapass tel. + beltegoed kaarten kopen?
    pi_84523796
    Hallo, ik heb een vraagje ik wil miss. Bedrijfskundige informatica gaan studeren, en vroeg me af of er mensen zijn met ervaring met een buitenlandse stage en bedrijfskundige informatica? Want het lijkt me echt super interesant?
    pi_84524337
    quote:
    Op maandag 26 juli 2010 20:43 schreef Kalkbrenner het volgende:
    Hoi,

Ik ga stage lopen in het buitenland en denk dat een smartphone wel iets voor mij is. Dus een iPhone of Blackberry.

Weet iemand hier of er goede abonnementen zijn voor gebruik in het buitenland, waarbij ik me niet blauw betaal vanwege het feit dat het abonnement via NL loopt? Ik blijf daar sowieso 7 maanden.

Of komt het neer op cheapass tel. + beltegoed kaarten kopen?
    Aan een smartphone heb je weinig zonder databundel, en voor zover ik weet is dataverkeer in het buitenland altijd erg duur bij Nederlandse providers. Ik zou je sowieso aanraden om een sim-kaart te kopen in het land waar je heen gaat, want dan is het veel goedkoper om te bellen en om anderen jou te laten bellen als je daar zit. Welk land ga je eigenlijk naartoe?
    Of het dan nog steeds de moeite waard is om een Nederlands abonnement af te sluiten voor die smartphone moet je zelf beslissen. In mijn geval was het dat wel, omdat ik een abonnement heb met een laag basistarief en geen belminuten ofzo (die ik toch niet zou gebruiken).
    pi_84525276
    Thanks voor je reactie, ik ga naar Duitsland.

Er werd me net ook al aangeraden toch voor een prepaid kaart te gaan, dus ik bestel even een goedkoop los toestel. Als ik nog iets tegenkom wat aantrekkelijk is daar dan kan ik het altijd nog overwegen. En anders na afloop in NL of als ik besluit te blijven in DE aan de smartphone.
    pi_84572267
    ik ben al een tijdje aan het regelen dat ik naar portugal kan, om een half jaar te studeren.
    Ik krijg nu alleen al weken mijn learning agreement niet terug. Ik weet dus nog steeds niet of ik kan,
    terwijl ik er al in september zou moeten zijn
    pi_84954452
    Ik studeer momenteel op de UU en zit eraan te denken een half jaartje ofzo in het buitenland te gaan studeren, maar liefst buiten Europa. Nou zitten er een hoop haken en ogen aan, maar als we even enkel kijken naar de financiën, hoe zit dat met studiebeurzen buiten Europa? Op welk bedrag kan ik ongeveer rekenen bij een aangesloten universiteit?
    pi_85430803
    quote:
    Op vrijdag 6 augustus 2010 21:19 schreef gekkewiebel het volgende:
    Ik studeer momenteel op de UU en zit eraan te denken een half jaartje ofzo in het buitenland te gaan studeren, maar liefst buiten Europa. Nou zitten er een hoop haken en ogen aan, maar als we even enkel kijken naar de financiën, hoe zit dat met studiebeurzen buiten Europa? Op welk bedrag kan ik ongeveer rekenen bij een aangesloten universiteit?
    Als je in je bachelor gaat (buitenlandminor bijvoorbeeld) kun je 's kijken naar de Erasmusbeurs. Vaak geen instellingsgeld, hulp bij huisvesting, etc. :)
    Ja doei.
    pi_85430921
    en tevens ook hoi! :W

Ik heb besloten mijn master in het buitenland te willen doen.

Keus is gevallen vooralsnog op de Universiteit van York in de UK. Plan is om daar een 1 of 2 jarige master te gaan doen (voltijd of deeltijd afhankelijk van financiering en zulks: als ik er naast moet werken dan wordt 't 2 jaar). Mijn man gaat mee als hij daar werk kan vinden (als hij dat niet kan dan gaat 't niet door, zijn niet voor niets getrouwd ;) ) en ik ga binnenkort eens kijken naar alle mogelijkheden, eisen en andere belangrijke zaken. Begin nu aan mijn tweede jaar, maar wil erg graag weten hoe het zit met eventuele gemiddelde-eisen enzovoorts zodat ik daar gewoon rekening mee kan houden.

Ook wil ik kijken of ik voor mijn Bachelor(scriptie) naar het buitenland kan (evt. icm stage) en dan dus langer in York kan zitten wat gunstig is voor mijn man bij het vinden van werk en wat we stiekem ook gewoon leuk vinden: daar een tijd wonen om te kijken hoe 't is.

Mensen nog bepaalde tips voor zaken waar ik aan moet denken, achteraan kan/moet gaat, etc.? :)
    Ja doei.
    pi_85432241
    quote:
    Op woensdag 18 augustus 2010 12:27 schreef motorbloempje het volgende:
    en tevens ook hoi! :W

Ik heb besloten mijn master in het buitenland te willen doen.

Keus is gevallen vooralsnog op de Universiteit van York in de UK. Plan is om daar een 1 of 2 jarige master te gaan doen (voltijd of deeltijd afhankelijk van financiering en zulks: als ik er naast moet werken dan wordt 't 2 jaar). Mijn man gaat mee als hij daar werk kan vinden (als hij dat niet kan dan gaat 't niet door, zijn niet voor niets getrouwd ;) ) en ik ga binnenkort eens kijken naar alle mogelijkheden, eisen en andere belangrijke zaken. Begin nu aan mijn tweede jaar, maar wil erg graag weten hoe het zit met eventuele gemiddelde-eisen enzovoorts zodat ik daar gewoon rekening mee kan houden.

Ook wil ik kijken of ik voor mijn Bachelor(scriptie) naar het buitenland kan (evt. icm stage) en dan dus langer in York kan zitten wat gunstig is voor mijn man bij het vinden van werk en wat we stiekem ook gewoon leuk vinden: daar een tijd wonen om te kijken hoe 't is.

Mensen nog bepaalde tips voor zaken waar ik aan moet denken, achteraan kan/moet gaat, etc.? :)
    Zo lastig is het in de UK allemaal niet. Ik weet niet welke master je op het oog hebt maar de meeste universiteiten hebben gewoon een lijstje met vereisten waar je bachelor aan moet voldoen. Daarbij is het ook even kijken hoeveel mensen er voor aanmelden en hoeveel ook daadwerkelijk die studie doen. Dan heb je zelf een goed idee als je ver boven de minimum eisen zit of je kans hebt om straks die master te gaan studeren. Zoals je zelf al wel weet zijn masters in de UK relatief duur. Mede omdat men in de UK normaliter niet direct een master doet na hun bachelor maar aan het werk gaat.

Je kunt dus overwegen om ergens in de UK een stage of werk te zoeken gerelateerd aan je studie om te kijken of het leven in York en de UK je wel trekt.

Ik vraag me alleen af of er echt heel veel werk te vinden is in York gerelateerd aan je studie. No idea, zit zelf in Londen en daar is van alles wel wat te vinden maar ik heb al zo'n vaag vermoeden dat je Londen niks vindt :P
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_85469107
    -never mind-

ff goed verder lezen nog
    Ja doei.
    pi_85470246
    Heb jij nog goede tips qua sites voor baantjes voor studenten naast hun studie, sitting_elfling? Dan kan ik in januari ook geld gaan verdienen ipv het alleen uit te geven. :P
    pi_85470753
    quote:
    Op donderdag 19 augustus 2010 13:11 schreef Jabberwocky het volgende:
    Heb jij nog goede tips qua sites voor baantjes voor studenten naast hun studie, sitting_elfling? Dan kan ik in januari ook geld gaan verdienen ipv het alleen uit te geven. :P
    Je kunt kijken bij de Student Services: Career Development and Employment optie via de universiteit waar je bij zit. Ik heb er wel eens bij gekeken, misschien zit er iets leuks voor je tussen? Wordt regelmatig geupdate. Desnoods moet je even naar de balie zelf gaan. Volgens mij zit dat toch allemaal in Noord.

En begin je in Januari pas? Ik ga mijn 3e jaar beginnen in de 1e week van Oktober dacht ik.

En mocht je om wat voor reden dan ook in Moorgate terecht komen, ga dan ff naar MG4-12 (2e computer hok rechts) waar BB opstaat. Daar zal ik waarschijnlijk 6 dagen in de week zitten vanaf oktober.

Voor de rest zijn er enorm veel recruitment agencies in London waar je je kunt inschrijven en daar aan het werk kunt. Ik heb een boel mede studenten die daar gebruik van maken. Alleen heb ik daar zelf geen ervaring mee. Misschien weten andere FOK!ers hier nog een aantal goede?
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    pi_85471018
    oh, en nee, ik wil niet naar London nee... :) :+
    Ja doei.
    pi_85471112
    quote:
    Op donderdag 19 augustus 2010 13:31 schreef motorbloempje het volgende:
    oh, en nee, ik wil niet naar London nee... :) :+
    Waarom niet? ;(
    pi_85471233
    omdat het noorden van de UK me veel meer trekt qua omgeving en sfeer :)
    En ach, ik woon nu ook in een 'achtergesteld' gebied qua vacatures en carrièremogelijkheden, ben 't wel geweld :P
    Ja doei.
    pi_85487134
    Thanks sitting_elfling. Daar ga ik dan tegen die tijd achteraan. :)

Ik begin inderdaad in januari pas, september was ook een optie maar dan kom ik hier een beetje in tijdsproblemen, dus ik stroom halverwege in. Zoals het ernaar uitziet allemaal North Campus wel.
      donderdag 19 augustus 2010 @ 20:31:57 #150
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_85487354
    Ik denk dat niemand mij wil hebben in Leeds voor maar 2,5 maand, of is dat wat te negatief gedacht? :+ Ach eventueel kijk ik daar wel, ik zat erover te denken om misschien te vrijwilligeren daar als ik toch niks betaalds kan vinden :Y
    pi_85488726
    quote:
    Op donderdag 19 augustus 2010 20:31 schreef MariaEtcetera het volgende:
    Ik denk dat niemand mij wil hebben in Leeds voor maar 2,5 maand, of is dat wat te negatief gedacht? :+ Ach eventueel kijk ik daar wel, ik zat erover te denken om misschien te vrijwilligeren daar als ik toch niks betaalds kan vinden :Y
    Ik weet niet voor wanneer maar je moet gewoon proberen! En er is altijd wel vrijwilligerswerk te vinden. Misschien is dit wat voor je?

quote:
    Op donderdag 19 augustus 2010 20:26 schreef Jabberwocky het volgende:
    Thanks sitting_elfling. Daar ga ik dan tegen die tijd achteraan. :)

Ik begin inderdaad in januari pas, september was ook een optie maar dan kom ik hier een beetje in tijdsproblemen, dus ik stroom halverwege in. Zoals het ernaar uitziet allemaal North Campus wel.
    Wie weet zie ik je dan nog wel ;). Ik heb in North examens en krijg er les in 1 van de 4 vakken die ik per semester heb. Tot dusver ben ik nog maar 2 andere Nederlanders tegengekomen ;( . 1tje zit bij mij in de klas en 1 keer zag ik een Nederlandse naam op een administratie papier.
      donderdag 19 augustus 2010 @ 21:26:15 #152
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_85489428
    quote:
    Op donderdag 19 augustus 2010 21:08 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik weet niet voor wanneer maar je moet gewoon proberen! En er is altijd wel vrijwilligerswerk te vinden. Misschien is dit wat voor je?
    [..]

Super! Dank je wel! O+ Heb al wat gave dingen erbij zien staan :9
      donderdag 19 augustus 2010 @ 21:34:53 #153
    308438 Ser_Ciappelletto
    Semi-professionele SJW
    pi_85489757
    Kan ik me hier aanmelden voor die lijst? :P

Ik studeer al een jaar in Leuven. Ik doe er een volledige studie, dus ik moet nog zeker 2 à 3 jaar. Of is België niet buitenland genoeg? :P
    pi_85489824
    quote:
    Op donderdag 19 augustus 2010 21:08 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

[..]

Wie weet zie ik je dan nog wel ;). Ik heb in North examens en krijg er les in 1 van de 4 vakken die ik per semester heb. Tot dusver ben ik nog maar 2 andere Nederlanders tegengekomen ;( . 1tje zit bij mij in de klas en 1 keer zag ik een Nederlandse naam op een administratie papier.
    Ik dacht dat je inmiddels in New York zou gaan studeren?
      Moderator donderdag 19 augustus 2010 @ 21:51:22 #155
    45833 crew  Fogel
    pi_85490376
    quote:
    Op donderdag 19 augustus 2010 21:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
    Kan ik me hier aanmelden voor die lijst? :P

Ik studeer al een jaar in Leuven. Ik doe er een volledige studie, dus ik moet nog zeker 2 à 3 jaar. Of is België niet buitenland genoeg? :P
    Leuven is een uitermate toffe stad :) Ik heb sinds kort een samenwerkingsverband met een onderzoeksgroep daar.
    Wat studeer je daar?
    TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
    TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
      donderdag 19 augustus 2010 @ 21:54:42 #156
    308438 Ser_Ciappelletto
    Semi-professionele SJW
    pi_85490488
    quote:
    Op donderdag 19 augustus 2010 21:51 schreef Fogel het volgende:

[..]

Leuven is een uitermate toffe stad :) Ik heb sinds kort een samenwerkingsverband met een onderzoeksgroep daar.
    Wat studeer je daar?
    Taal- en letterkunde, en Leuven is inderdaad een uitermate toffe stad :D
    pi_85542775
    Heb hier al een tijdje zitten lurken, het is wel vriendelijk als ik me dan ook maar eens meld :) Ik zit vanaf september een jaar op de University of Portsmouth om een MSc Digital Media te doen.

Dus eh... hoi :W
    pi_85568418
    quote:
    Op donderdag 19 augustus 2010 21:36 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Ik dacht dat je inmiddels in New York zou gaan studeren?
    Dat was ook de bedoeling dat ik in Augustus 2009 voor een periode in NY zou gaan studeren. Dat is 2 week voor vertrek gecanceled ivm. gezondheids (stress) problemen. En dan is Nederland - NY een ver van je bed show en Londen - Nederland binnen een aantal uur te doen. Kwam ook nog eens bij dat de universiteit in NY eind Augustus al begon. Terwijl mijn universiteit in Londen pas de 1e week van Oktober zou starten. Een extra 5 week vakantie om uit te rusten.
    pi_85568686
    quote:
    Op zaterdag 21 augustus 2010 14:27 schreef Tommy2K het volgende:
    Heb hier al een tijdje zitten lurken, het is wel vriendelijk als ik me dan ook maar eens meld :) Ik zit vanaf september een jaar op de University of Portsmouth om een MSc Digital Media te doen.

Dus eh... hoi :W
    Vanwaar Portsmouth? :P En ik neem aan dat je voor een MSc niet hetzelfde betaald als een undergraduate? Want persoonlijk vind ik masters nogal duur in de UK.
      zondag 22 augustus 2010 @ 17:43:53 #160
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_85575696
    Ik ga een tweede master doen, en die is daar voort goedkoper dan een tweede master in Nederland. :P
    pi_85576115
    quote:
    Op zondag 22 augustus 2010 17:43 schreef Jabberwocky het volgende:
    Ik ga een tweede master doen, en die is daar voort goedkoper dan een tweede master in Nederland. :P
    Hoe duur is een 2e master in Nederland dan? Ik zit zelf ook na te denken over masters o.a in de UK. Maar dan tik je al snel tegen de 10 - 25k pond.
      zondag 22 augustus 2010 @ 18:04:24 #162
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_85576282
    Zoveel? Mijn master in UK is 5800 pond, in Nederland kosten ze nu zo'n 9000 euro. Wel alleen als je al een mastergraad hebt, is het je eerste master betaal je wel nog het gewone collegegeld van zo'n 1700 euro.
    pi_85591949
    quote:
    Op zondag 22 augustus 2010 18:04 schreef Jabberwocky het volgende:
    Zoveel? Mijn master in UK is 5800 pond, in Nederland kosten ze nu zo'n 9000 euro. Wel alleen als je al een mastergraad hebt, is het je eerste master betaal je wel nog het gewone collegegeld van zo'n 1700 euro.
    5800 pond is relatief goedkoop. Masters in Londen zijn volgens mij sowieso al duurder. Een relatief 'globale' master Finance op LSE kost je alleen al £23,928 pond.
      maandag 23 augustus 2010 @ 08:05:13 #164
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_85595953
    Inmiddels een week in Molde, Noorwegen voor studie, introductie zit erop en vandaag eerst lessen. Supermooi hier O+
      maandag 23 augustus 2010 @ 10:57:47 #165
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_85598991
    Holy crap dat is duur. Ja, dan zijn ze in Nederland nog steeds goedkoper. :P
      Moderator maandag 23 augustus 2010 @ 11:13:50 #166
    45833 crew  Fogel
    pi_85599496
    AMDB, ben je daar een heel of een half jaar?
    En krijg je Nederlandse of Noorse stufi? (want de Noorse is waarschijnlijk hoger, ca 80.000 NOK ~10k¤ per jaar als ik het goed herinner)
    pi_85601403
    quote:
    Op zondag 22 augustus 2010 13:47 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Vanwaar Portsmouth? :P En ik neem aan dat je voor een MSc niet hetzelfde betaald als een undergraduate? Want persoonlijk vind ik masters nogal duur in de UK.
    Via de masterbeurs in Utrecht kwam ik in contact met iemand van de University of Portsmouth... Ik was eigenlijk op zoek naar een studie in Londen, maar m'n financiele situatie liet dit iets beter toe, zogezegd :) Want zoals je terecht opmerkt is een master nogal prijzig! En ik was eigenlijk aangenaam verrast door de Uni.
    pi_85605027
    Hoeveel kleding moet ik meenemen als ik 4 maanden weg ga :')
    pi_85630201
    Ik hoop volgend jaar in Londen te zitten :D En het leuke is, een vriendin van me gaat waarschijnlijk mee studeren *O* Dus we zijn nu al bezig met voorbereidingen en of we samen op de campus een kamer kunnen krijgen enz. Oeh ik heb er zo'n zin in! :D
      dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:58:46 #170
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_85641123
    quote:
    Op maandag 23 augustus 2010 11:13 schreef Fogel het volgende:
    AMDB, ben je daar een heel of een half jaar?
    En krijg je Nederlandse of Noorse stufi? (want de Noorse is waarschijnlijk hoger, ca 80.000 NOK ~10k¤ per jaar als ik het goed herinner)
    Een half jaar, voor de kerst weer terug waarschijnlijk. Hoop hier nog wel wat sneeuw mee te pakken :) En ik krijg NL stufi, maar dat gaat inmiddels de laatste maand in dus het wordt lenen hierna, volgens mij geen recht op Noorse stufi...
    pi_85642854
    quote:
    Op maandag 23 augustus 2010 13:37 schreef MoneyTalks het volgende:
    Hoeveel kleding moet ik meenemen als ik 4 maanden weg ga :')
    Nou ja, ik zou uitgaan van 'twee weken' zeg maar: 14 shirts, 5 a 6 broeken, 3 paar schoenen (net, gympen, nog iets), uiteraard boxers en zulks..

wassen ga je toch :+ enzo kun je ook nog 's wat anders aan :+

Als wij 2 weken weg gaan, gaat er voor 7 dagen aan kleren mee, want we wassen dan halverwege een keer, dus zo'n tactiek kun je ook op zoiets wel toepassen? :)
    Ja doei.
    pi_85654767
    Over twee weken zit m'n stage erop in London.....wat een geweldige stad is het. Enige nadeel is dat het een redelijke aanslag was op m'n bankrekening :(
    pi_85681692
    Wanneer begint voor de mede buitenlandse studenten de universiteiten weer? Ik zelf hoorde gister dat 4 oktober het feest weer voor mij in Londen begint. Is dat in de rest van Europa ook een beetje zo? (sinds ze in Nederland een maand eerder beginnen)
      Moderator woensdag 25 augustus 2010 @ 12:05:54 #174
    45833 crew  Fogel
    pi_85683058
    Volgens mij zijn de colleges hier (Trondheim) al begonnen, misschien volgende week pas. Er is in ieder geval onlangs een enorm blik studenten losgetrokken en ik had een uitnodiging om met de nieuwe studenten naar een eiland te gaan om kennis te maken gisteren.
    Ik geef zelf geen colleges, dus het maakt weinig uit voor me. Het ene college dat ik wel ga volgen krijg ik vanzelf wel van te horen wanneer het begint.
      woensdag 25 augustus 2010 @ 12:30:55 #175
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_85683937
    Hier in Molde zijn de colleges afgelopen maandag begonnen, denk dat dat wel het vroegste in heel Europa is...
    pi_85684012
    quote:
    Op woensdag 25 augustus 2010 12:05 schreef Fogel het volgende:
    Volgens mij zijn de colleges hier (Trondheim) al begonnen, misschien volgende week pas. Er is in ieder geval onlangs een enorm blik studenten losgetrokken en ik had een uitnodiging om met de nieuwe studenten naar een eiland te gaan om kennis te maken gisteren.
    Ik geef zelf geen colleges, dus het maakt weinig uit voor me. Het ene college dat ik wel ga volgen krijg ik vanzelf wel van te horen wanneer het begint.
    Moet je het ook volgen btw? Ik heb dan wel relatief weinig les. Oktober - eind Mei. Maar ik mag maar 2 college's max. achter elkaar missen.

quote:
    Op woensdag 25 augustus 2010 12:30 schreef AMDB het volgende:
    Hier in Molde zijn de colleges afgelopen maandag begonnen, denk dat dat wel het vroegste in heel Europa is...
    Wanneer begint je zomer?
      Moderator woensdag 25 augustus 2010 @ 12:55:44 #177
    45833 crew  Fogel
    pi_85684824
    quote:
    Op woensdag 25 augustus 2010 12:33 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Moet je het ook volgen btw? Ik heb dan wel relatief weinig les. Oktober - eind Mei. Maar ik mag maar 2 college's max. achter elkaar missen.
    [..]

Wanneer begint je zomer?
    Ik volg wat ik wil en wanneer ik het wil, niks verplicht.
      woensdag 25 augustus 2010 @ 13:01:30 #178
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_85685054
    quote:
    Op woensdag 25 augustus 2010 12:33 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

[..]

Wanneer begint je zomer?
    Weet ik niet eigenlijk zit hier maar voor 1 semester, ik gok vrij vroeg omdat ik voor kerst klaar ben met dit semester en in januari het nieuwe semester weer begint...
    pi_85685338
    Nog een maand en 2 dagen. *O*
    pi_85774505
    veel UK studenten hier :) Zitten hier ook mensen die na hun HBO hun masters zijn gaan doen in Engeland?

Ik heb sinds kort mijn HBO bedrijfseconomie afgerond en wil graag verder studeren voor een master in London. Ik zal dus een schakeljaar moeten doen, alleen kan ik weinig info vinden over pre masters in Engeland. Wat is denken jullie de beste optie? Eerst gewoon een schakeljaar doen in Nederland?

En weet iemand hoe Birkbeck (http://www.bbk.ac.uk/) aangeschreven staat in Engeland? £4632 valt vergeleken met de rest nog wel mee...
    -géén blogabet, bvd-
      vrijdag 27 augustus 2010 @ 18:47:38 #181
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_85780132
    Volgens mij kijken ze in Engeland vooral naar je degree en niet zozeer naar of dat HBO of Universitair is. Dus als je een HBO bachelor hebt, zou dat in principe genoeg zijn voor toelating tot een master, afhankelijk van de extra eisen die gesteld worden daar.
      zondag 29 augustus 2010 @ 23:15:05 #182
    197338 Knevelt
    Een lekkere boy met brains
    pi_85855700
    Beste allen,

Het komende jaar ga ik mijn Bachelor Geschiedenis aan de Universiteit Utrecht afronden. Inmiddels ben ik al mijn ideale master op het spoor gekomen: Political Thought and Intellectual History. Deze bevindt zich op twee plekken in het buitenland: Cambridge en Londen. :s)

Nu heb ik verschillende vragen, en indien jullie er eentje kunnen beantwoorden ben ik al blij. _O_
    1: Er zijn beurzen zoals Erasmus. Maar als ik het goed begrijp zijn die er alleen voor uitwisselingen of stages, waarbij je nog steeds ingeschreven moet staan bij een Nederlandse universiteit. Studenten zoals ik die een volledige (Master)opleiding aan een buitenlandse universiteit maken daar geen aanspraak op. Zie ik dit goed? Of zijn er ook Nederlandse beurzen voor een geval als de mijne?

2: Hoeveel geld ben je kwijt aan collegegeld, studieboeken, een studentenkamer en levensonderhoud (dus exclusief zuiperijen en luxe uitgaven e.d.)? Natuurlijk verschilt het per studie, maar een schattig is welkom.

3: Wat zijn jullie ervaringen met toelating? Cambridge waarschuwt al dat 'competition is very severe'. Londen laat meer in het midden hoe moeilijk het is om toegelaten te worden. Is de TOEFL-test goed te doen? Het minimum vereiste GPA is 3,7. Daar voldoe ik aan, maar is dat voldoende?

4: Ik zou na die Master in Cambridge dan wel Londen wellicht nog een master in Nijmegen willen doen. Geldt de nieuwe regeling dat je bij een tweede master zelf het instellingsgeld moet betalen ook in mijn geval, daarbij vooral lettend op het feit dat ik dan in feite nog steeds pas de eerste master is die ik aan een Nederlandse universiteit volg?

Bij voorbaat hartelijk dank! :D
    Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
    TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
    pi_85855841
    quote:
    Op zondag 29 augustus 2010 23:15 schreef Knevelt het volgende:
    Beste allen,

Nu heb ik verschillende vragen, en indien jullie er eentje kunnen beantwoorden ben ik al blij. _O_
    1: Er zijn beurzen zoals Erasmus. Maar als ik het goed begrijp zijn die er alleen voor uitwisselingen of stages, waarbij je nog steeds ingeschreven moet staan bij een Nederlandse universiteit. Studenten zoals ik die een volledige (Master)opleiding aan een buitenlandse universiteit maken daar geen aanspraak op. Zie ik dit goed? Of zijn er ook Nederlandse beurzen voor een geval als de mijne?

2: Hoeveel geld ben je kwijt aan collegegeld, studieboeken, een studentenkamer en levensonderhoud (dus exclusief zuiperijen en luxe uitgaven e.d.)? Natuurlijk verschilt het per studie, maar een schattig is welkom.

3: Wat zijn jullie ervaringen met toelating? Cambridge waarschuwt al dat 'competition is very severe'. Londen laat meer in het midden hoe moeilijk het is om toegelaten te worden. Is de TOEFL-test goed te doen? Het minimum vereiste GPA is 3,7. Daar voldoe ik aan, maar is dat voldoende?

4: Ik zou na die Master in Cambridge dan wel Londen wellicht nog een master in Nijmegen willen doen. Geldt de nieuwe regeling dat je bij een tweede master zelf het instellingsgeld moet betalen ook in mijn geval, daarbij vooral lettend op het feit dat ik dan in feite nog steeds pas de eerste master is die ik aan een Nederlandse universiteit volg?

Bij voorbaat hartelijk dank! :D
    1. Niet voor master geldig
    2. Afhankelijk waar je zit. Cambridge is goedkoper dan Londen. Londen hangt af van wat je eisen zijn. Je kunt erg goedkoop en erg duur wonen. Londen is wel zo groot dat er voor ieder wat wils is. Levensonderhoud in Londen is net wat duurder dan in Nederland
    3. Cambridge is pittig en moet je soms gewoon geluk hebben. Cijferlijst is niet voldoende, een leuk cv helpt ook. Londen zijn je kansen sowieso hoger, maar zou zeker beide proberen.
    4. No idea.
      maandag 30 augustus 2010 @ 00:05:01 #184
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_85857534
    Er zijn wel meer beurzen dan Erasmus. Ik heb voor mijn master in Londen een VSBfonds beurs gekregen. Er is ook een Huygensbeurs. Ik denk dat jouw master ook nog mogelijk is voor Prins Bernhard Cultuurfonds, maar dat weet ik niet zeker. Kijk even naar de eisen die die fondsen stellen en ga het proberen zou ik zeggen.
      maandag 30 augustus 2010 @ 09:39:26 #185
    59287 Grumpey
    Het zonnetje in huis
    pi_85862820

Erasmus is niet voor master geldig en inderdaad alleen bij uitwisseling (zoals in mijn geval ook). Er zijn een paar fondsen zoals Jabberwocky al noemt. Alternatief is ook nog bijvoorbeeld lenen met speciale lening van de universiteit zelf, de meeste colleges hebben hiervoor regelingen waarop je aanspraak zou kunnen maken (lees: als je erg hoge cijfers haalt nu, en in Cambridge is het enorm van belang dat je beetje algemene kennis van natuurkunde tot aan engelse literatuur zo paraat hebt).

Stel, je wordt geaccepteerd door 1 van de colleges, dan zullen zij met jou aan de tafel gaan zitten om de financien door te nemen. Vaak zit in de kostprijs de kamer, het collegegeld en het studiemateriaal inbegrepen, en soms ook eten en verzorging. Dat verschilt per college, en wat ik heb gehoort zowat ook per student. De totaalprijs hangt dan ook van dit pakket af, en in welke mate je voor beurzen in aanmerking komt.

Mijn toelating was gewoon een uitwisselingstraject. Als je echt de gehele master wilt doen en daarvoor geselecteerd wilt worden heeft het flink de voorkeur uit te blinken op werkzaamheden op dat vakgebied. Als je reeds een bachelor achter de kiezen hebt, zou je bijvoorbeeld al een publicatie in die richting op je naam hebben staan, zeker omdat de master vrij onderzoeksachtig klinkt. Zorg dat je cijfer structureel hoog zijn, en expliceer je motivatie aan de hand (bijv.) politiekeof historisch intelectuele bezigheden in je vrije tijd.

Ik vermoed dat je gewoon het basis nederlands collegegeld zou hoeven te betalen, omdat de ib-groep nog niet van je 1e master op de hoogte is (die master is namelijk niet geregistreerd, dus je krijgt geen stufi). Wel ontgaat het me volledig waarom je nog een 2e master zou willen doen. Ten eerste ben je dan financieel volledig uitgekleed, en daarnaast heb je het meest uitgebreide en inspirerende onderwijs op je vakgebied al gedaan, een master in Nijmegen zal alleen maar een slap afstreksel zijn. Zonder al teveel de psycholoog uit te hangen zou ik eerst bij jezelf te rade gaan of deze keus echt uit interesse voor die master komt of omdat je het echte werkende bestaan onbewust zo lang mogelijk wil uitstellen :)
      zaterdag 4 september 2010 @ 23:34:47 #186
    21560 dr.dunno
    shrivel me testes!
    pi_86075454
    quote:
    Op zondag 29 augustus 2010 23:15 schreef Knevelt het volgende:
    Beste allen,

Het komende jaar ga ik mijn Bachelor Geschiedenis aan de Universiteit Utrecht afronden. Inmiddels ben ik al mijn ideale master op het spoor gekomen: Political Thought and Intellectual History. Deze bevindt zich op twee plekken in het buitenland: Cambridge en Londen. :s)
    Hoi :)

Je stuurde een PM, bij deze antwoord op je vragen.

Ik heb geen toelatingstest of -examen hoeven doen, omdat ik, toen bekend werd dat ik ook Geneeskunde (en Rechten) studeerde en goed op weg was daarmee, gevraagd ben om een paar maanden daar in het academisch ziekenhuis een persoonlijk programma te doorlopen; ik ken de medisch directeur van dat ziekenhuis, iemand met de sleutel van het ziekenhuis (mijn oma, voor 25 jaar vrijwilligerswerk) en mijn vader is bovendien ook (o.a.) een Cambridge graduate; elk van de drie was op zichzelf al voldoende daarvoor. Connecties zijn erg belangrijk inderdaad. :)

Hou er wel rekening mee dat je in principe voor een mogelijke toelating moet ingeschreven zijn bij een van de colleges (dwz inderdaad bunken met een ander iemand op een kamer, gezamenlijk eten, etc (!)) om überhaupt voor een opleiding in aanmerking te komen.

Het type programma wat ik heb doorlopen kost normaal zo'n GBP 1500 per week als je er zelf als buitenlander om verzoekt; collegegeld was ik niet verschuldigd (mede omdat ik dit al in NL betaalde en ik bovendien buiten het reguliere onderwijsprogramma toegelaten werd, zo redeneerde men aldaar). Inmiddels weet ik dat je zelfs om maar bij het ziekenhuis op de grote stapel te komen (dus nog niet eens gekozen voor een interview of beoordeling van je aanvraag) al zo'n GBP 420 kwijt bent, omdat ze vanuit de hele wereld helemaal gek worden gepost. En ja, de kans om erdoor te komen is zeer klein, een indrukwekkende cijferlijst is zeker niet voldoende. In Oxford daarentegen accepteren ze helemaal geen internationals zonder het reguliere toelatingsexamen, dus het kan nog altijd lastiger zijn.

Levensonderhoud was voor mij niet aan de orde, omdat wij dus een ideaal verblijfadres hebben vlakbij het ziekenhuis. Ik ging meestal met de fiets of lopend, maar alles is daar goed te doen met de bus als je geen auto bij je hebt; het OV is daar vrij goed geregeld en je kunt ook een soort bus-OVdagkaart krijgen voor een heel laag bedrag (of equivalent per week of maand). Een auto hebben is ideaal, maar niet noodzakelijk om naar een van de Tesco's of ASDA's kunt gaan om zo ongeveer alles wat je nodig hebt te kunnen krijgen (model naar Franse hypermarche's). Voor het centrum geldt uiteraard hetzelfde. Bus en boodschappen zijn vaak ook goedkoper dan in Nederland :)

Verder moet je jezelf ervan bewust zijn dat studeren daar geen sinecure is: men verwacht veel van je, zeker omdat ze kunnen kiezen uit het beste aanbod wat er is (als een van de top3 uni's ter wereld). Verwacht niet elke avond in de kroeg te kunnen hangen, een levendig studentennachtleven heb je daar ook eigenlijk zo goed als niet.

Dit terzijde heb ik geen dag spijt van mijn tijd daar en er ook bij mijn onderwijs/latere carrière veel profijt van gehad. Verder is mijn eigen achtergrond Brits/Commonwealth (via pa) en is UK voor mij altijd een tweede vaderland geweest, dus op die manier heb ik het land en al zijn rare quirks ook wat beter leren kennen :) Verwacht niet dat alles zo eenvoudig gaat als in NL, eerder omgekeerd. Maar het eindresultaat is zeer bevredigend.

Wat betreft je volgorde van masters, ik raad aan om die in NL eerst te doen nu het eventueel nog kan voor het lagere bedrag, want dat zal niet lang meer mogelijk zijn. Je toelating voor Cambridge is hoe dan ook niet zomaar in een paar maanden geregeld en een master ben je (doorgaans) in voltijd ook wel in een jaartje doorheen.

Ik realiseer me dat dit niet een antwoord is van iemand die heeft doorlopen wat jij wilt doorlopen, maar hopelijk heb je er toch wat aan :)

Hoe kwam je er btw achter dat ik daar had gestudeerd? Of heb ik weer ergens in een dronken bui teveel over mezelf verteld? :P
    Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
    pi_86155259
    quote:
    Op vrijdag 27 augustus 2010 15:45 schreef MagicIsland1 het volgende:
    veel UK studenten hier :) Zitten hier ook mensen die na hun HBO hun masters zijn gaan doen in Engeland?

Ik heb sinds kort mijn HBO bedrijfseconomie afgerond en wil graag verder studeren voor een master in London. Ik zal dus een schakeljaar moeten doen, alleen kan ik weinig info vinden over pre masters in Engeland. Wat is denken jullie de beste optie? Eerst gewoon een schakeljaar doen in Nederland?

En weet iemand hoe Birkbeck (http://www.bbk.ac.uk/) aangeschreven staat in Engeland? £4632 valt vergeleken met de rest nog wel mee...
    Vaak niet eens nodig. Zo heb ik een vriend die een bachelor vastgoed had afgerond aan een hogeschool en vervolgens gewoon direct een MSc in real estate finance of iets dergelijks kon volgen aan een universiteit in Londen. Meen dat het Kingston University betrof.
      dinsdag 7 september 2010 @ 20:28:08 #188
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_86178121
    OMG het is al bijna de 15e! En dan ga ik naar Leeds!

Ik denk dat ik van alles ga vergeten :') Gelukkig kan ik via de uni beddengoed en keukengerei kopen voor een zacht prijsje, dat scheelt weer in het slepen :P
    pi_86198089
    Hallo (toekomstige) medestudenten-in-het-buitenland :W
    Ik zit alweer een tijdje te studeren hier aan de University of Melbourne als exchange-student en nu ik mijn eerste resultaten binnen krijg, schoot me ineens iets te binnen. Heeft iemand ervaring met hoe de buitenlandse cijferlijst wordt omgezet naar een Nederlandse? Het cijfersysteem hier werkt totaal anders, met maar zes verschillende cijfers. Iemand suggereerde dat er wellicht alleen "aan voorwaarden voldaan" wordt neergezet en dat vond ik wel een beetje deprimerend. Ik zit hier mijn kont er af te werken voor (omgerekend) 8en en 9ens, en het zou toch wel demotiverend zijn als daar niks van terug is te zien op mijn uiteindelijke cijferlijst. Weet iemand hoe dat gaat?
      woensdag 8 september 2010 @ 14:44:07 #190
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_86204661
    quote:
    Op woensdag 8 september 2010 11:31 schreef Syr het volgende:
    Hallo (toekomstige) medestudenten-in-het-buitenland :W
    Ik zit alweer een tijdje te studeren hier aan de University of Melbourne als exchange-student en nu ik mijn eerste resultaten binnen krijg, schoot me ineens iets te binnen. Heeft iemand ervaring met hoe de buitenlandse cijferlijst wordt omgezet naar een Nederlandse? Het cijfersysteem hier werkt totaal anders, met maar zes verschillende cijfers. Iemand suggereerde dat er wellicht alleen "aan voorwaarden voldaan" wordt neergezet en dat vond ik wel een beetje deprimerend. Ik zit hier mijn kont er af te werken voor (omgerekend) 8en en 9ens, en het zou toch wel demotiverend zijn als daar niks van terug is te zien op mijn uiteindelijke cijferlijst. Weet iemand hoe dat gaat?
    Ik denk dat je dat aan je eigen universiteit moet vragen, lijkt me het duidelijkst...
    pi_86206205
    quote:
    Op woensdag 8 september 2010 14:44 schreef AMDB het volgende:

[..]

Ik denk dat je dat aan je eigen universiteit moet vragen, lijkt me het duidelijkst...
    Ja zover was ik al. Maar gezien mijn uni in deze periode er geruime tijd over doet om mijn mails te beantwoorden, hoopte ik dat iemand hier zijn/haar ervaringen kon delen.
    pi_86227109
    quote:
    Op dinsdag 7 september 2010 09:14 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Vaak niet eens nodig. Zo heb ik een vriend die een bachelor vastgoed had afgerond aan een hogeschool en vervolgens gewoon direct een MSc in real estate finance of iets dergelijks kon volgen aan een universiteit in Londen. Meen dat het Kingston University betrof.
    Weet iemand hier hoe het zit met pre-masters in Duitsland en Zweden? Heb eigenlijk ook wel zin om in een keer door te gaan na m'n HBO in plaats van nog een jaar aan te kloten op een Nederlandse universiteit.
    pi_86542358
    quote:
    Op vrijdag 27 augustus 2010 15:45 schreef MagicIsland1 het volgende:

Ik ben zojuist begonnen aan een MSc aan de University of Portsmouth. Ik heb enkel een HBO Bachelor, (plus goede referenties m.b.t. werkervaring), daarom ben ik toegelaten.

De prijs die je noemt is vergeleken met mijn prijs (3466 pond) wel wat aan de hoge kant, maar goed, ik weet niet precies wat je studie betreft?
    pi_86542432
    quote:
    Op dinsdag 7 september 2010 20:28 schreef MariaEtcetera het volgende:
    OMG het is al bijna de 15e! En dan ga ik naar Leeds!

Ik denk dat ik van alles ga vergeten :') Gelukkig kan ik via de uni beddengoed en keukengerei kopen voor een zacht prijsje, dat scheelt weer in het slepen :P
    En vergeet geen Engelse omvormstekkertjes te kopen, zoals ik :')
    pi_86543109
    Over 10 dagen vlieg ik! :)
      Moderator vrijdag 17 september 2010 @ 18:09:03 #196
    45833 crew  Fogel
    pi_86544660
    quote:
    Op vrijdag 17 september 2010 16:59 schreef Tommy2K het volgende:

[..]

Een normale "Nederlandse" stekker krijg je ook wel in een UK socket gepropt als het echt moet ;)
    pi_86608836
    Ik denk eraan om stage in het buitenland te doen maar wat moet ik meenemen? Ik kan niet zonder een PC want ik wil wel kunnen Internetten. dus niet alleen op het werk, nee ik wil kunnen Hyven, MSNen etc, prive gebruik dus. Ik heb geen laptop, ga ik zeker niet kopen, ik heb enkel een lompe PC.
    Een hobby van mij is ook wat gamen op de Wii. Ik doe dat zo'n 2 avondjes per week bij gebrek aan iets anders.

Ik kan opzich wel zonder maar als het normaal/reëel is die dingen mee te nemen doe ik het ook. Wat doen de meesten hier?

[ Bericht 0% gewijzigd door BeyondTheGreen op 19-09-2010 19:11:15 ]
    Unbowed, Unbent, Unbroken.
      Moderator zondag 19 september 2010 @ 23:54:17 #198
    45833 crew  Fogel
    pi_86621937
    quote:
    Op zondag 19 september 2010 19:02 schreef BeyondTheGreen het volgende:
    Ik denk eraan om stage in het buitenland te doen maar wat moet ik meenemen? Ik kan niet zonder een PC want ik wil wel kunnen Internetten. dus niet alleen op het werk, nee ik wil kunnen Hyven, MSNen etc, prive gebruik dus. Ik heb geen laptop, ga ik zeker niet kopen, ik heb enkel een lompe PC.
    Een hobby van mij is ook wat gamen op de Wii. Ik doe dat zo'n 2 avondjes per week bij gebrek aan iets anders.

Ik kan opzich wel zonder maar als het normaal/reëel is die dingen mee te nemen doe ik het ook. Wat doen de meesten hier?
    Waarom wil je zeker geen laptop kopen?
    pi_86632601
    Je gaat toch geen hele pc meezeulen? :') Gewoon je laptop mee. En die Wii kan je vergeten..
      maandag 20 september 2010 @ 13:43:59 #200
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_86634537
    quote:
    Op vrijdag 17 september 2010 16:59 schreef Tommy2K het volgende:

[..]

Zijn mee! Ik zit nu (met laptop! :P) op mn studentenkamertje bij de campus :Y)
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')