Nu weet ik het wel.quote:
Ja, dit kun je makkelijk doen via DigiD. Dan kun je de maand voor de maand dat je geen stufi meer wil of juist wel dat makkelijk aangeven via DigiD.quote:Op woensdag 19 mei 2010 14:51 schreef Jabberwocky het volgende:
Tvp, ga vanaf februari 2011 een tweede master doen in Londen.
Ik heb dan vier jaar gestudeerd dus geen recht op stufi meer, maar lenen kan ook nog gewoon als je in het buitenland gaat studeren toch? En als er een paar maanden tussenzit (ik verwacht september/oktober af te studeren), is het dan kwestie van opzeggen en opnieuw aanvragen?
Oe...dit lijkt me heerlijk, sint maartenquote:Op woensdag 26 mei 2010 15:16 schreef Stienn het volgende:
Hell yeah! ik heb een stage op sint maarten!voor een half jaar!
Ik heb zelf veel positieve ervaringen gehad met Kilroy http://education.kilroyworld.nl/, dus wellicht kun je dat eens proberen, die hebben vast zo hun ingangen.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 16:22 schreef denthemen het volgende:
Even een flinke kick. Ik zal naar alle waarschijnlijkheid volgend jaar afstuderen bij mijn HBO studie Sportmarketing. Ik zou hierna graag een half jaar naar Amerika willen, en dan het liefst een aantal vakken volgen die aansluiten op mijn opleiding. Het enige probleem is, dat ik rolstoelgebonden ben door een spierziekte. Er is veel mogelijk en ik ben er zeker van dat dit ook moet lukken, maar daar zal ik waarschijnlijk wel de hulp van een bemiddelingsbureau bij nodig hebben, omdat zij net even wat meer contact kunnen leggen dan ik als individu.
Nu zou ik graag willen weten of er mensen zijn die ervaring hebben met een bepaald bemiddelingsbureau of iets in die richting en dat zij deze kunnen aanraden? Het zal mij absoluut geld gaan kosten, ik moet er iets voor over hebben, en er zullen veel uren in gaan zitten, daarom zou ik graag een betrouwbaar bureau willen hebben.
ik hoop dat iemand mij kan helpen. Thnx!
Valt dat niet gewoon onder 'verlies' bij een reis-/studentenverzekering?quote:Op zondag 20 juni 2010 14:31 schreef Stienn het volgende:
Zoals ik al eerder gemeld heb ga ik een half jaar weg. Nu ben ik zelf even opzoek geweest naar een verzekering voor diefstal e.d.
Heeft iemand hier nog tips voor?
Ik heb vanuit de Uni een gratis reisverzekering. Dekt niet alles, maar het navragen wel waard.quote:Op zondag 20 juni 2010 14:31 schreef Stienn het volgende:
Zoals ik al eerder gemeld heb ga ik een half jaar weg. Nu ben ik zelf even opzoek geweest naar een verzekering voor diefstal e.d.
Heeft iemand hier nog tips voor?
Als je de mogelijkheid hebt om een rekening te openen is dat beter. Want dan op het moment dat de wisselkoers gunstig voor jou is neem je gewoon een flink bedrag op, voor 3 maanden ofzo en stort je dat op de rekening.quote:Op donderdag 24 juni 2010 16:06 schreef Blackman het volgende:
Is het aan te raden om een buitenlandse rekening te openen?
Ik ga (6 maanden) naar het VK en betaal dan dus opnamekosten en wisselkoersen. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
En wat is goedkoper indien je geen rekening opent je bank of een GWK/Western Union?
BVD
leuk.quote:Op woensdag 30 juni 2010 10:41 schreef MariaEtcetera het volgende:
Mijn semester in Leeds begint realistische vormen aan te nemen!![]()
Ik heb mn offer ge-accept en mn accommodation aangevraagd, dus als het goed is zit ik zo van half/eind september tot eind januari in Leeds, aan het English Department!
Cognition? Het is een beetje offtopic maar wat houdt dat in, als ik vragen mag?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 19:32 schreef Steincity87 het volgende:
Ben sinds een paar weken officieel aangenomen door UC Berkeley, ik ga er in januari 2011 heen voor een half jaar. Als uitwisseling met de TU/e. Ga vooral richting de New Media/Computer Science/Cognition denk ik. Erg spannend! Ben erg benieuwd!
Aan een smartphone heb je weinig zonder databundel, en voor zover ik weet is dataverkeer in het buitenland altijd erg duur bij Nederlandse providers. Ik zou je sowieso aanraden om een sim-kaart te kopen in het land waar je heen gaat, want dan is het veel goedkoper om te bellen en om anderen jou te laten bellen als je daar zit. Welk land ga je eigenlijk naartoe?quote:Op maandag 26 juli 2010 20:43 schreef Kalkbrenner het volgende:
Hoi,
Ik ga stage lopen in het buitenland en denk dat een smartphone wel iets voor mij is. Dus een iPhone of Blackberry.
Weet iemand hier of er goede abonnementen zijn voor gebruik in het buitenland, waarbij ik me niet blauw betaal vanwege het feit dat het abonnement via NL loopt? Ik blijf daar sowieso 7 maanden.
Of komt het neer op cheapass tel. + beltegoed kaarten kopen?
Als je in je bachelor gaat (buitenlandminor bijvoorbeeld) kun je 's kijken naar de Erasmusbeurs. Vaak geen instellingsgeld, hulp bij huisvesting, etc.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 21:19 schreef gekkewiebel het volgende:
Ik studeer momenteel op de UU en zit eraan te denken een half jaartje ofzo in het buitenland te gaan studeren, maar liefst buiten Europa. Nou zitten er een hoop haken en ogen aan, maar als we even enkel kijken naar de financiën, hoe zit dat met studiebeurzen buiten Europa? Op welk bedrag kan ik ongeveer rekenen bij een aangesloten universiteit?
Zo lastig is het in de UK allemaal niet. Ik weet niet welke master je op het oog hebt maar de meeste universiteiten hebben gewoon een lijstje met vereisten waar je bachelor aan moet voldoen. Daarbij is het ook even kijken hoeveel mensen er voor aanmelden en hoeveel ook daadwerkelijk die studie doen. Dan heb je zelf een goed idee als je ver boven de minimum eisen zit of je kans hebt om straks die master te gaan studeren. Zoals je zelf al wel weet zijn masters in de UK relatief duur. Mede omdat men in de UK normaliter niet direct een master doet na hun bachelor maar aan het werk gaat.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 12:27 schreef motorbloempje het volgende:
en tevens ook hoi!
Ik heb besloten mijn master in het buitenland te willen doen.
Keus is gevallen vooralsnog op de Universiteit van York in de UK. Plan is om daar een 1 of 2 jarige master te gaan doen (voltijd of deeltijd afhankelijk van financiering en zulks: als ik er naast moet werken dan wordt 't 2 jaar). Mijn man gaat mee als hij daar werk kan vinden (als hij dat niet kan dan gaat 't niet door, zijn niet voor niets getrouwd) en ik ga binnenkort eens kijken naar alle mogelijkheden, eisen en andere belangrijke zaken. Begin nu aan mijn tweede jaar, maar wil erg graag weten hoe het zit met eventuele gemiddelde-eisen enzovoorts zodat ik daar gewoon rekening mee kan houden.
Ook wil ik kijken of ik voor mijn Bachelor(scriptie) naar het buitenland kan (evt. icm stage) en dan dus langer in York kan zitten wat gunstig is voor mijn man bij het vinden van werk en wat we stiekem ook gewoon leuk vinden: daar een tijd wonen om te kijken hoe 't is.
Mensen nog bepaalde tips voor zaken waar ik aan moet denken, achteraan kan/moet gaat, etc.?
Je kunt kijken bij de Student Services: Career Development and Employment optie via de universiteit waar je bij zit. Ik heb er wel eens bij gekeken, misschien zit er iets leuks voor je tussen? Wordt regelmatig geupdate. Desnoods moet je even naar de balie zelf gaan. Volgens mij zit dat toch allemaal in Noord.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 13:11 schreef Jabberwocky het volgende:
Heb jij nog goede tips qua sites voor baantjes voor studenten naast hun studie, sitting_elfling? Dan kan ik in januari ook geld gaan verdienen ipv het alleen uit te geven.
Waarom niet?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 13:31 schreef motorbloempje het volgende:
oh, en nee, ik wil niet naar London nee...![]()
Ik weet niet voor wanneer maar je moet gewoon proberen! En er is altijd wel vrijwilligerswerk te vinden. Misschien is dit wat voor je?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:31 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik denk dat niemand mij wil hebben in Leeds voor maar 2,5 maand, of is dat wat te negatief gedacht?Ach eventueel kijk ik daar wel, ik zat erover te denken om misschien te vrijwilligeren daar als ik toch niks betaalds kan vinden
Wie weet zie ik je dan nog welquote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:26 schreef Jabberwocky het volgende:
Thanks sitting_elfling. Daar ga ik dan tegen die tijd achteraan.![]()
Ik begin inderdaad in januari pas, september was ook een optie maar dan kom ik hier een beetje in tijdsproblemen, dus ik stroom halverwege in. Zoals het ernaar uitziet allemaal North Campus wel.
Super! Dank je wel!quote:Op donderdag 19 augustus 2010 21:08 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik weet niet voor wanneer maar je moet gewoon proberen! En er is altijd wel vrijwilligerswerk te vinden. Misschien is dit wat voor je?
[..]
Ik dacht dat je inmiddels in New York zou gaan studeren?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 21:08 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik weet niet voor wanneer maar je moet gewoon proberen! En er is altijd wel vrijwilligerswerk te vinden. Misschien is dit wat voor je?
[..]
Wie weet zie ik je dan nog wel. Ik heb in North examens en krijg er les in 1 van de 4 vakken die ik per semester heb. Tot dusver ben ik nog maar 2 andere Nederlanders tegengekomen
. 1tje zit bij mij in de klas en 1 keer zag ik een Nederlandse naam op een administratie papier.
Leuven is een uitermate toffe stadquote:Op donderdag 19 augustus 2010 21:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Kan ik me hier aanmelden voor die lijst?
Ik studeer al een jaar in Leuven. Ik doe er een volledige studie, dus ik moet nog zeker 2 à 3 jaar. Of is België niet buitenland genoeg?
Taal- en letterkunde, en Leuven is inderdaad een uitermate toffe stadquote:Op donderdag 19 augustus 2010 21:51 schreef Fogel het volgende:
[..]
Leuven is een uitermate toffe stadIk heb sinds kort een samenwerkingsverband met een onderzoeksgroep daar.
Wat studeer je daar?
Dat was ook de bedoeling dat ik in Augustus 2009 voor een periode in NY zou gaan studeren. Dat is 2 week voor vertrek gecanceled ivm. gezondheids (stress) problemen. En dan is Nederland - NY een ver van je bed show en Londen - Nederland binnen een aantal uur te doen. Kwam ook nog eens bij dat de universiteit in NY eind Augustus al begon. Terwijl mijn universiteit in Londen pas de 1e week van Oktober zou starten. Een extra 5 week vakantie om uit te rusten.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 21:36 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Ik dacht dat je inmiddels in New York zou gaan studeren?
Vanwaar Portsmouth?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 14:27 schreef Tommy2K het volgende:
Heb hier al een tijdje zitten lurken, het is wel vriendelijk als ik me dan ook maar eens meldIk zit vanaf september een jaar op de University of Portsmouth om een MSc Digital Media te doen.
Dus eh... hoi
Hoe duur is een 2e master in Nederland dan? Ik zit zelf ook na te denken over masters o.a in de UK. Maar dan tik je al snel tegen de 10 - 25k pond.quote:Op zondag 22 augustus 2010 17:43 schreef Jabberwocky het volgende:
Ik ga een tweede master doen, en die is daar voort goedkoper dan een tweede master in Nederland.
5800 pond is relatief goedkoop. Masters in Londen zijn volgens mij sowieso al duurder. Een relatief 'globale' master Finance op LSE kost je alleen al £23,928 pond.quote:Op zondag 22 augustus 2010 18:04 schreef Jabberwocky het volgende:
Zoveel? Mijn master in UK is 5800 pond, in Nederland kosten ze nu zo'n 9000 euro. Wel alleen als je al een mastergraad hebt, is het je eerste master betaal je wel nog het gewone collegegeld van zo'n 1700 euro.
Via de masterbeurs in Utrecht kwam ik in contact met iemand van de University of Portsmouth... Ik was eigenlijk op zoek naar een studie in Londen, maar m'n financiele situatie liet dit iets beter toe, zogezegdquote:Op zondag 22 augustus 2010 13:47 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Vanwaar Portsmouth?En ik neem aan dat je voor een MSc niet hetzelfde betaald als een undergraduate? Want persoonlijk vind ik masters nogal duur in de UK.
Een half jaar, voor de kerst weer terug waarschijnlijk. Hoop hier nog wel wat sneeuw mee te pakkenquote:Op maandag 23 augustus 2010 11:13 schreef Fogel het volgende:
AMDB, ben je daar een heel of een half jaar?
En krijg je Nederlandse of Noorse stufi? (want de Noorse is waarschijnlijk hoger, ca 80.000 NOK ~10k¤ per jaar als ik het goed herinner)
Nou ja, ik zou uitgaan van 'twee weken' zeg maar: 14 shirts, 5 a 6 broeken, 3 paar schoenen (net, gympen, nog iets), uiteraard boxers en zulks..quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:37 schreef MoneyTalks het volgende:
Hoeveel kleding moet ik meenemen als ik 4 maanden weg ga
Moet je het ook volgen btw? Ik heb dan wel relatief weinig les. Oktober - eind Mei. Maar ik mag maar 2 college's max. achter elkaar missen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:05 schreef Fogel het volgende:
Volgens mij zijn de colleges hier (Trondheim) al begonnen, misschien volgende week pas. Er is in ieder geval onlangs een enorm blik studenten losgetrokken en ik had een uitnodiging om met de nieuwe studenten naar een eiland te gaan om kennis te maken gisteren.
Ik geef zelf geen colleges, dus het maakt weinig uit voor me. Het ene college dat ik wel ga volgen krijg ik vanzelf wel van te horen wanneer het begint.
Wanneer begint je zomer?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:30 schreef AMDB het volgende:
Hier in Molde zijn de colleges afgelopen maandag begonnen, denk dat dat wel het vroegste in heel Europa is...
Ik volg wat ik wil en wanneer ik het wil, niks verplicht.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:33 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Moet je het ook volgen btw? Ik heb dan wel relatief weinig les. Oktober - eind Mei. Maar ik mag maar 2 college's max. achter elkaar missen.
[..]
Wanneer begint je zomer?
Weet ik niet eigenlijk zit hier maar voor 1 semester, ik gok vrij vroeg omdat ik voor kerst klaar ben met dit semester en in januari het nieuwe semester weer begint...quote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:33 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Moet je het ook volgen btw? Ik heb dan wel relatief weinig les. Oktober - eind Mei. Maar ik mag maar 2 college's max. achter elkaar missen.
[..]
Wanneer begint je zomer?
1. Niet voor master geldigquote:Op zondag 29 augustus 2010 23:15 schreef Knevelt het volgende:
Beste allen,
Nu heb ik verschillende vragen, en indien jullie er eentje kunnen beantwoorden ben ik al blij.![]()
1: Er zijn beurzen zoals Erasmus. Maar als ik het goed begrijp zijn die er alleen voor uitwisselingen of stages, waarbij je nog steeds ingeschreven moet staan bij een Nederlandse universiteit. Studenten zoals ik die een volledige (Master)opleiding aan een buitenlandse universiteit maken daar geen aanspraak op. Zie ik dit goed? Of zijn er ook Nederlandse beurzen voor een geval als de mijne?
2: Hoeveel geld ben je kwijt aan collegegeld, studieboeken, een studentenkamer en levensonderhoud (dus exclusief zuiperijen en luxe uitgaven e.d.)? Natuurlijk verschilt het per studie, maar een schattig is welkom.
3: Wat zijn jullie ervaringen met toelating? Cambridge waarschuwt al dat 'competition is very severe'. Londen laat meer in het midden hoe moeilijk het is om toegelaten te worden. Is de TOEFL-test goed te doen? Het minimum vereiste GPA is 3,7. Daar voldoe ik aan, maar is dat voldoende?
4: Ik zou na die Master in Cambridge dan wel Londen wellicht nog een master in Nijmegen willen doen. Geldt de nieuwe regeling dat je bij een tweede master zelf het instellingsgeld moet betalen ook in mijn geval, daarbij vooral lettend op het feit dat ik dan in feite nog steeds pas de eerste master is die ik aan een Nederlandse universiteit volg?
Bij voorbaat hartelijk dank!
Hoiquote:Op zondag 29 augustus 2010 23:15 schreef Knevelt het volgende:
Beste allen,
Het komende jaar ga ik mijn Bachelor Geschiedenis aan de Universiteit Utrecht afronden. Inmiddels ben ik al mijn ideale master op het spoor gekomen: Political Thought and Intellectual History. Deze bevindt zich op twee plekken in het buitenland: Cambridge en Londen.![]()
Vaak niet eens nodig. Zo heb ik een vriend die een bachelor vastgoed had afgerond aan een hogeschool en vervolgens gewoon direct een MSc in real estate finance of iets dergelijks kon volgen aan een universiteit in Londen. Meen dat het Kingston University betrof.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:45 schreef MagicIsland1 het volgende:
veel UK studenten hierZitten hier ook mensen die na hun HBO hun masters zijn gaan doen in Engeland?
Ik heb sinds kort mijn HBO bedrijfseconomie afgerond en wil graag verder studeren voor een master in London. Ik zal dus een schakeljaar moeten doen, alleen kan ik weinig info vinden over pre masters in Engeland. Wat is denken jullie de beste optie? Eerst gewoon een schakeljaar doen in Nederland?
En weet iemand hoe Birkbeck (http://www.bbk.ac.uk/) aangeschreven staat in Engeland? £4632 valt vergeleken met de rest nog wel mee...
Ik denk dat je dat aan je eigen universiteit moet vragen, lijkt me het duidelijkst...quote:Op woensdag 8 september 2010 11:31 schreef Syr het volgende:
Hallo (toekomstige) medestudenten-in-het-buitenland![]()
Ik zit alweer een tijdje te studeren hier aan de University of Melbourne als exchange-student en nu ik mijn eerste resultaten binnen krijg, schoot me ineens iets te binnen. Heeft iemand ervaring met hoe de buitenlandse cijferlijst wordt omgezet naar een Nederlandse? Het cijfersysteem hier werkt totaal anders, met maar zes verschillende cijfers. Iemand suggereerde dat er wellicht alleen "aan voorwaarden voldaan" wordt neergezet en dat vond ik wel een beetje deprimerend. Ik zit hier mijn kont er af te werken voor (omgerekend) 8en en 9ens, en het zou toch wel demotiverend zijn als daar niks van terug is te zien op mijn uiteindelijke cijferlijst. Weet iemand hoe dat gaat?
Ja zover was ik al. Maar gezien mijn uni in deze periode er geruime tijd over doet om mijn mails te beantwoorden, hoopte ik dat iemand hier zijn/haar ervaringen kon delen.quote:Op woensdag 8 september 2010 14:44 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat aan je eigen universiteit moet vragen, lijkt me het duidelijkst...
Weet iemand hier hoe het zit met pre-masters in Duitsland en Zweden? Heb eigenlijk ook wel zin om in een keer door te gaan na m'n HBO in plaats van nog een jaar aan te kloten op een Nederlandse universiteit.quote:Op dinsdag 7 september 2010 09:14 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Vaak niet eens nodig. Zo heb ik een vriend die een bachelor vastgoed had afgerond aan een hogeschool en vervolgens gewoon direct een MSc in real estate finance of iets dergelijks kon volgen aan een universiteit in Londen. Meen dat het Kingston University betrof.
Ik ben zojuist begonnen aan een MSc aan de University of Portsmouth. Ik heb enkel een HBO Bachelor, (plus goede referenties m.b.t. werkervaring), daarom ben ik toegelaten.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:45 schreef MagicIsland1 het volgende:
veel UK studenten hierZitten hier ook mensen die na hun HBO hun masters zijn gaan doen in Engeland?
Ik heb sinds kort mijn HBO bedrijfseconomie afgerond en wil graag verder studeren voor een master in London. Ik zal dus een schakeljaar moeten doen, alleen kan ik weinig info vinden over pre masters in Engeland. Wat is denken jullie de beste optie? Eerst gewoon een schakeljaar doen in Nederland?
En weet iemand hoe Birkbeck (http://www.bbk.ac.uk/) aangeschreven staat in Engeland? £4632 valt vergeleken met de rest nog wel mee...
En vergeet geen Engelse omvormstekkertjes te kopen, zoals ikquote:Op dinsdag 7 september 2010 20:28 schreef MariaEtcetera het volgende:
OMG het is al bijna de 15e! En dan ga ik naar Leeds!
Ik denk dat ik van alles ga vergetenGelukkig kan ik via de uni beddengoed en keukengerei kopen voor een zacht prijsje, dat scheelt weer in het slepen
Een normale "Nederlandse" stekker krijg je ook wel in een UK socket gepropt als het echt moetquote:Op vrijdag 17 september 2010 16:59 schreef Tommy2K het volgende:
[..]
En vergeet geen Engelse omvormstekkertjes te kopen, zoals ik
Waarom wil je zeker geen laptop kopen?quote:Op zondag 19 september 2010 19:02 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Ik denk eraan om stage in het buitenland te doen maar wat moet ik meenemen? Ik kan niet zonder een PC want ik wil wel kunnen Internetten. dus niet alleen op het werk, nee ik wil kunnen Hyven, MSNen etc, prive gebruik dus. Ik heb geen laptop, ga ik zeker niet kopen, ik heb enkel een lompe PC.
Een hobby van mij is ook wat gamen op de Wii. Ik doe dat zo'n 2 avondjes per week bij gebrek aan iets anders.
Ik kan opzich wel zonder maar als het normaal/reëel is die dingen mee te nemen doe ik het ook. Wat doen de meesten hier?
Zijn mee! Ik zit nu (met laptop!quote:Op vrijdag 17 september 2010 16:59 schreef Tommy2K het volgende:
[..]
En vergeet geen Engelse omvormstekkertjes te kopen, zoals ik
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |