abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85488726
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 20:31 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik denk dat niemand mij wil hebben in Leeds voor maar 2,5 maand, of is dat wat te negatief gedacht? :+ Ach eventueel kijk ik daar wel, ik zat erover te denken om misschien te vrijwilligeren daar als ik toch niks betaalds kan vinden :Y
Ik weet niet voor wanneer maar je moet gewoon proberen! En er is altijd wel vrijwilligerswerk te vinden. Misschien is dit wat voor je?

quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 20:26 schreef Jabberwocky het volgende:
Thanks sitting_elfling. Daar ga ik dan tegen die tijd achteraan. :)

Ik begin inderdaad in januari pas, september was ook een optie maar dan kom ik hier een beetje in tijdsproblemen, dus ik stroom halverwege in. Zoals het ernaar uitziet allemaal North Campus wel.
Wie weet zie ik je dan nog wel ;). Ik heb in North examens en krijg er les in 1 van de 4 vakken die ik per semester heb. Tot dusver ben ik nog maar 2 andere Nederlanders tegengekomen ;( . 1tje zit bij mij in de klas en 1 keer zag ik een Nederlandse naam op een administratie papier.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 21:26:15 #152
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85489428
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 21:08 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik weet niet voor wanneer maar je moet gewoon proberen! En er is altijd wel vrijwilligerswerk te vinden. Misschien is dit wat voor je?
[..]

Super! Dank je wel! O+ Heb al wat gave dingen erbij zien staan :9
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  donderdag 19 augustus 2010 @ 21:34:53 #153
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_85489757
Kan ik me hier aanmelden voor die lijst? :P

Ik studeer al een jaar in Leuven. Ik doe er een volledige studie, dus ik moet nog zeker 2 à 3 jaar. Of is België niet buitenland genoeg? :P
pi_85489824
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 21:08 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik weet niet voor wanneer maar je moet gewoon proberen! En er is altijd wel vrijwilligerswerk te vinden. Misschien is dit wat voor je?
[..]

Wie weet zie ik je dan nog wel ;). Ik heb in North examens en krijg er les in 1 van de 4 vakken die ik per semester heb. Tot dusver ben ik nog maar 2 andere Nederlanders tegengekomen ;( . 1tje zit bij mij in de klas en 1 keer zag ik een Nederlandse naam op een administratie papier.
Ik dacht dat je inmiddels in New York zou gaan studeren?
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  Moderator donderdag 19 augustus 2010 @ 21:51:22 #155
45833 crew  Fogel
pi_85490376
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 21:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Kan ik me hier aanmelden voor die lijst? :P

Ik studeer al een jaar in Leuven. Ik doe er een volledige studie, dus ik moet nog zeker 2 à 3 jaar. Of is België niet buitenland genoeg? :P
Leuven is een uitermate toffe stad :) Ik heb sinds kort een samenwerkingsverband met een onderzoeksgroep daar.
Wat studeer je daar?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2027: Indonesië
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, Nederland, Washington, Hammerfest, Leuven, Kopenhagen, Nederland, St. Maarten, Malta, Barcelona-Napoli/Rome
TRV 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
  donderdag 19 augustus 2010 @ 21:54:42 #156
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_85490488
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 21:51 schreef Fogel het volgende:

[..]

Leuven is een uitermate toffe stad :) Ik heb sinds kort een samenwerkingsverband met een onderzoeksgroep daar.
Wat studeer je daar?
Taal- en letterkunde, en Leuven is inderdaad een uitermate toffe stad :D
pi_85542775
Heb hier al een tijdje zitten lurken, het is wel vriendelijk als ik me dan ook maar eens meld :) Ik zit vanaf september een jaar op de University of Portsmouth om een MSc Digital Media te doen.

Dus eh... hoi :W
"de dordtse schapenkoppen, door niemand meer te stoppen"
pi_85568418
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 21:36 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Ik dacht dat je inmiddels in New York zou gaan studeren?
Dat was ook de bedoeling dat ik in Augustus 2009 voor een periode in NY zou gaan studeren. Dat is 2 week voor vertrek gecanceled ivm. gezondheids (stress) problemen. En dan is Nederland - NY een ver van je bed show en Londen - Nederland binnen een aantal uur te doen. Kwam ook nog eens bij dat de universiteit in NY eind Augustus al begon. Terwijl mijn universiteit in Londen pas de 1e week van Oktober zou starten. Een extra 5 week vakantie om uit te rusten.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_85568686
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 14:27 schreef Tommy2K het volgende:
Heb hier al een tijdje zitten lurken, het is wel vriendelijk als ik me dan ook maar eens meld :) Ik zit vanaf september een jaar op de University of Portsmouth om een MSc Digital Media te doen.

Dus eh... hoi :W
Vanwaar Portsmouth? :P En ik neem aan dat je voor een MSc niet hetzelfde betaald als een undergraduate? Want persoonlijk vind ik masters nogal duur in de UK.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 22 augustus 2010 @ 17:43:53 #160
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_85575696
Ik ga een tweede master doen, en die is daar voort goedkoper dan een tweede master in Nederland. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_85576115
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 17:43 schreef Jabberwocky het volgende:
Ik ga een tweede master doen, en die is daar voort goedkoper dan een tweede master in Nederland. :P
Hoe duur is een 2e master in Nederland dan? Ik zit zelf ook na te denken over masters o.a in de UK. Maar dan tik je al snel tegen de 10 - 25k pond.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 22 augustus 2010 @ 18:04:24 #162
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_85576282
Zoveel? Mijn master in UK is 5800 pond, in Nederland kosten ze nu zo'n 9000 euro. Wel alleen als je al een mastergraad hebt, is het je eerste master betaal je wel nog het gewone collegegeld van zo'n 1700 euro.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_85591949
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 18:04 schreef Jabberwocky het volgende:
Zoveel? Mijn master in UK is 5800 pond, in Nederland kosten ze nu zo'n 9000 euro. Wel alleen als je al een mastergraad hebt, is het je eerste master betaal je wel nog het gewone collegegeld van zo'n 1700 euro.
5800 pond is relatief goedkoop. Masters in Londen zijn volgens mij sowieso al duurder. Een relatief 'globale' master Finance op LSE kost je alleen al £23,928 pond.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 23 augustus 2010 @ 08:05:13 #164
192683 AMDB
Visionair.
pi_85595953
Inmiddels een week in Molde, Noorwegen voor studie, introductie zit erop en vandaag eerst lessen. Supermooi hier O+
  maandag 23 augustus 2010 @ 10:57:47 #165
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_85598991
Holy crap dat is duur. Ja, dan zijn ze in Nederland nog steeds goedkoper. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  Moderator maandag 23 augustus 2010 @ 11:13:50 #166
45833 crew  Fogel
pi_85599496
AMDB, ben je daar een heel of een half jaar?
En krijg je Nederlandse of Noorse stufi? (want de Noorse is waarschijnlijk hoger, ca 80.000 NOK ~10k¤ per jaar als ik het goed herinner)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2027: Indonesië
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, Nederland, Washington, Hammerfest, Leuven, Kopenhagen, Nederland, St. Maarten, Malta, Barcelona-Napoli/Rome
TRV 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
pi_85601403
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 13:47 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Vanwaar Portsmouth? :P En ik neem aan dat je voor een MSc niet hetzelfde betaald als een undergraduate? Want persoonlijk vind ik masters nogal duur in de UK.
Via de masterbeurs in Utrecht kwam ik in contact met iemand van de University of Portsmouth... Ik was eigenlijk op zoek naar een studie in Londen, maar m'n financiele situatie liet dit iets beter toe, zogezegd :) Want zoals je terecht opmerkt is een master nogal prijzig! En ik was eigenlijk aangenaam verrast door de Uni.
"de dordtse schapenkoppen, door niemand meer te stoppen"
pi_85605027
Hoeveel kleding moet ik meenemen als ik 4 maanden weg ga :')
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_85630201
Ik hoop volgend jaar in Londen te zitten :D En het leuke is, een vriendin van me gaat waarschijnlijk mee studeren *O* Dus we zijn nu al bezig met voorbereidingen en of we samen op de campus een kamer kunnen krijgen enz. Oeh ik heb er zo'n zin in! :D
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:58:46 #170
192683 AMDB
Visionair.
pi_85641123
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 11:13 schreef Fogel het volgende:
AMDB, ben je daar een heel of een half jaar?
En krijg je Nederlandse of Noorse stufi? (want de Noorse is waarschijnlijk hoger, ca 80.000 NOK ~10k¤ per jaar als ik het goed herinner)
Een half jaar, voor de kerst weer terug waarschijnlijk. Hoop hier nog wel wat sneeuw mee te pakken :) En ik krijg NL stufi, maar dat gaat inmiddels de laatste maand in dus het wordt lenen hierna, volgens mij geen recht op Noorse stufi...
pi_85642854
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:37 schreef MoneyTalks het volgende:
Hoeveel kleding moet ik meenemen als ik 4 maanden weg ga :')
Nou ja, ik zou uitgaan van 'twee weken' zeg maar: 14 shirts, 5 a 6 broeken, 3 paar schoenen (net, gympen, nog iets), uiteraard boxers en zulks..

wassen ga je toch :+ enzo kun je ook nog 's wat anders aan :+

Als wij 2 weken weg gaan, gaat er voor 7 dagen aan kleren mee, want we wassen dan halverwege een keer, dus zo'n tactiek kun je ook op zoiets wel toepassen? :)
Ja doei.
pi_85654767
Over twee weken zit m'n stage erop in London.....wat een geweldige stad is het. Enige nadeel is dat het een redelijke aanslag was op m'n bankrekening :(
pi_85681692
Wanneer begint voor de mede buitenlandse studenten de universiteiten weer? Ik zelf hoorde gister dat 4 oktober het feest weer voor mij in Londen begint. Is dat in de rest van Europa ook een beetje zo? (sinds ze in Nederland een maand eerder beginnen)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  Moderator woensdag 25 augustus 2010 @ 12:05:54 #174
45833 crew  Fogel
pi_85683058
Volgens mij zijn de colleges hier (Trondheim) al begonnen, misschien volgende week pas. Er is in ieder geval onlangs een enorm blik studenten losgetrokken en ik had een uitnodiging om met de nieuwe studenten naar een eiland te gaan om kennis te maken gisteren.
Ik geef zelf geen colleges, dus het maakt weinig uit voor me. Het ene college dat ik wel ga volgen krijg ik vanzelf wel van te horen wanneer het begint.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2027: Indonesië
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, Nederland, Washington, Hammerfest, Leuven, Kopenhagen, Nederland, St. Maarten, Malta, Barcelona-Napoli/Rome
TRV 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
  woensdag 25 augustus 2010 @ 12:30:55 #175
192683 AMDB
Visionair.
pi_85683937
Hier in Molde zijn de colleges afgelopen maandag begonnen, denk dat dat wel het vroegste in heel Europa is...
pi_85684012
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 12:05 schreef Fogel het volgende:
Volgens mij zijn de colleges hier (Trondheim) al begonnen, misschien volgende week pas. Er is in ieder geval onlangs een enorm blik studenten losgetrokken en ik had een uitnodiging om met de nieuwe studenten naar een eiland te gaan om kennis te maken gisteren.
Ik geef zelf geen colleges, dus het maakt weinig uit voor me. Het ene college dat ik wel ga volgen krijg ik vanzelf wel van te horen wanneer het begint.
Moet je het ook volgen btw? Ik heb dan wel relatief weinig les. Oktober - eind Mei. Maar ik mag maar 2 college's max. achter elkaar missen.

quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 12:30 schreef AMDB het volgende:
Hier in Molde zijn de colleges afgelopen maandag begonnen, denk dat dat wel het vroegste in heel Europa is...
Wanneer begint je zomer?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  Moderator woensdag 25 augustus 2010 @ 12:55:44 #177
45833 crew  Fogel
pi_85684824
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 12:33 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Moet je het ook volgen btw? Ik heb dan wel relatief weinig les. Oktober - eind Mei. Maar ik mag maar 2 college's max. achter elkaar missen.
[..]

Wanneer begint je zomer?
Ik volg wat ik wil en wanneer ik het wil, niks verplicht.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2027: Indonesië
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, Nederland, Washington, Hammerfest, Leuven, Kopenhagen, Nederland, St. Maarten, Malta, Barcelona-Napoli/Rome
TRV 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
  woensdag 25 augustus 2010 @ 13:01:30 #178
192683 AMDB
Visionair.
pi_85685054
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 12:33 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Moet je het ook volgen btw? Ik heb dan wel relatief weinig les. Oktober - eind Mei. Maar ik mag maar 2 college's max. achter elkaar missen.
[..]

Wanneer begint je zomer?
Weet ik niet eigenlijk zit hier maar voor 1 semester, ik gok vrij vroeg omdat ik voor kerst klaar ben met dit semester en in januari het nieuwe semester weer begint...
pi_85685338
Nog een maand en 2 dagen. *O*
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_85774505
veel UK studenten hier :) Zitten hier ook mensen die na hun HBO hun masters zijn gaan doen in Engeland?

Ik heb sinds kort mijn HBO bedrijfseconomie afgerond en wil graag verder studeren voor een master in London. Ik zal dus een schakeljaar moeten doen, alleen kan ik weinig info vinden over pre masters in Engeland. Wat is denken jullie de beste optie? Eerst gewoon een schakeljaar doen in Nederland?

En weet iemand hoe Birkbeck (http://www.bbk.ac.uk/) aangeschreven staat in Engeland? £4632 valt vergeleken met de rest nog wel mee...
-géén blogabet, bvd-
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 18:47:38 #181
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_85780132
Volgens mij kijken ze in Engeland vooral naar je degree en niet zozeer naar of dat HBO of Universitair is. Dus als je een HBO bachelor hebt, zou dat in principe genoeg zijn voor toelating tot een master, afhankelijk van de extra eisen die gesteld worden daar.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  zondag 29 augustus 2010 @ 23:15:05 #182
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_85855700
Beste allen,

Het komende jaar ga ik mijn Bachelor Geschiedenis aan de Universiteit Utrecht afronden. Inmiddels ben ik al mijn ideale master op het spoor gekomen: Political Thought and Intellectual History. Deze bevindt zich op twee plekken in het buitenland: Cambridge en Londen. :s)

Nu heb ik verschillende vragen, en indien jullie er eentje kunnen beantwoorden ben ik al blij. _O_
1: Er zijn beurzen zoals Erasmus. Maar als ik het goed begrijp zijn die er alleen voor uitwisselingen of stages, waarbij je nog steeds ingeschreven moet staan bij een Nederlandse universiteit. Studenten zoals ik die een volledige (Master)opleiding aan een buitenlandse universiteit maken daar geen aanspraak op. Zie ik dit goed? Of zijn er ook Nederlandse beurzen voor een geval als de mijne?

2: Hoeveel geld ben je kwijt aan collegegeld, studieboeken, een studentenkamer en levensonderhoud (dus exclusief zuiperijen en luxe uitgaven e.d.)? Natuurlijk verschilt het per studie, maar een schattig is welkom.

3: Wat zijn jullie ervaringen met toelating? Cambridge waarschuwt al dat 'competition is very severe'. Londen laat meer in het midden hoe moeilijk het is om toegelaten te worden. Is de TOEFL-test goed te doen? Het minimum vereiste GPA is 3,7. Daar voldoe ik aan, maar is dat voldoende?

4: Ik zou na die Master in Cambridge dan wel Londen wellicht nog een master in Nijmegen willen doen. Geldt de nieuwe regeling dat je bij een tweede master zelf het instellingsgeld moet betalen ook in mijn geval, daarbij vooral lettend op het feit dat ik dan in feite nog steeds pas de eerste master is die ik aan een Nederlandse universiteit volg?

Bij voorbaat hartelijk dank! :D
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
pi_85855841
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 23:15 schreef Knevelt het volgende:
Beste allen,

Nu heb ik verschillende vragen, en indien jullie er eentje kunnen beantwoorden ben ik al blij. _O_
1: Er zijn beurzen zoals Erasmus. Maar als ik het goed begrijp zijn die er alleen voor uitwisselingen of stages, waarbij je nog steeds ingeschreven moet staan bij een Nederlandse universiteit. Studenten zoals ik die een volledige (Master)opleiding aan een buitenlandse universiteit maken daar geen aanspraak op. Zie ik dit goed? Of zijn er ook Nederlandse beurzen voor een geval als de mijne?

2: Hoeveel geld ben je kwijt aan collegegeld, studieboeken, een studentenkamer en levensonderhoud (dus exclusief zuiperijen en luxe uitgaven e.d.)? Natuurlijk verschilt het per studie, maar een schattig is welkom.

3: Wat zijn jullie ervaringen met toelating? Cambridge waarschuwt al dat 'competition is very severe'. Londen laat meer in het midden hoe moeilijk het is om toegelaten te worden. Is de TOEFL-test goed te doen? Het minimum vereiste GPA is 3,7. Daar voldoe ik aan, maar is dat voldoende?

4: Ik zou na die Master in Cambridge dan wel Londen wellicht nog een master in Nijmegen willen doen. Geldt de nieuwe regeling dat je bij een tweede master zelf het instellingsgeld moet betalen ook in mijn geval, daarbij vooral lettend op het feit dat ik dan in feite nog steeds pas de eerste master is die ik aan een Nederlandse universiteit volg?

Bij voorbaat hartelijk dank! :D
1. Niet voor master geldig
2. Afhankelijk waar je zit. Cambridge is goedkoper dan Londen. Londen hangt af van wat je eisen zijn. Je kunt erg goedkoop en erg duur wonen. Londen is wel zo groot dat er voor ieder wat wils is. Levensonderhoud in Londen is net wat duurder dan in Nederland
3. Cambridge is pittig en moet je soms gewoon geluk hebben. Cijferlijst is niet voldoende, een leuk cv helpt ook. Londen zijn je kansen sowieso hoger, maar zou zeker beide proberen.
4. No idea.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 30 augustus 2010 @ 00:05:01 #184
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_85857534
Er zijn wel meer beurzen dan Erasmus. Ik heb voor mijn master in Londen een VSBfonds beurs gekregen. Er is ook een Huygensbeurs. Ik denk dat jouw master ook nog mogelijk is voor Prins Bernhard Cultuurfonds, maar dat weet ik niet zeker. Kijk even naar de eisen die die fondsen stellen en ga het proberen zou ik zeggen.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  maandag 30 augustus 2010 @ 09:39:26 #185
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_85862820
1: Er zijn beurzen zoals Erasmus. Maar als ik het goed begrijp zijn die er alleen voor uitwisselingen of stages, waarbij je nog steeds ingeschreven moet staan bij een Nederlandse universiteit. Studenten zoals ik die een volledige (Master)opleiding aan een buitenlandse universiteit maken daar geen aanspraak op. Zie ik dit goed? Of zijn er ook Nederlandse beurzen voor een geval als de mijne?

Erasmus is niet voor master geldig en inderdaad alleen bij uitwisseling (zoals in mijn geval ook). Er zijn een paar fondsen zoals Jabberwocky al noemt. Alternatief is ook nog bijvoorbeeld lenen met speciale lening van de universiteit zelf, de meeste colleges hebben hiervoor regelingen waarop je aanspraak zou kunnen maken (lees: als je erg hoge cijfers haalt nu, en in Cambridge is het enorm van belang dat je beetje algemene kennis van natuurkunde tot aan engelse literatuur zo paraat hebt).

2: Hoeveel geld ben je kwijt aan collegegeld, studieboeken, een studentenkamer en levensonderhoud (dus exclusief zuiperijen en luxe uitgaven e.d.)? Natuurlijk verschilt het per studie, maar een schattig is welkom.

Stel, je wordt geaccepteerd door 1 van de colleges, dan zullen zij met jou aan de tafel gaan zitten om de financien door te nemen. Vaak zit in de kostprijs de kamer, het collegegeld en het studiemateriaal inbegrepen, en soms ook eten en verzorging. Dat verschilt per college, en wat ik heb gehoort zowat ook per student. De totaalprijs hangt dan ook van dit pakket af, en in welke mate je voor beurzen in aanmerking komt.


3: Wat zijn jullie ervaringen met toelating? Cambridge waarschuwt al dat 'competition is very severe'. Londen laat meer in het midden hoe moeilijk het is om toegelaten te worden. Is de TOEFL-test goed te doen? Het minimum vereiste GPA is 3,7. Daar voldoe ik aan, maar is dat voldoende?

Mijn toelating was gewoon een uitwisselingstraject. Als je echt de gehele master wilt doen en daarvoor geselecteerd wilt worden heeft het flink de voorkeur uit te blinken op werkzaamheden op dat vakgebied. Als je reeds een bachelor achter de kiezen hebt, zou je bijvoorbeeld al een publicatie in die richting op je naam hebben staan, zeker omdat de master vrij onderzoeksachtig klinkt. Zorg dat je cijfer structureel hoog zijn, en expliceer je motivatie aan de hand (bijv.) politiekeof historisch intelectuele bezigheden in je vrije tijd.

4: Ik zou na die Master in Cambridge dan wel Londen wellicht nog een master in Nijmegen willen doen. Geldt de nieuwe regeling dat je bij een tweede master zelf het instellingsgeld moet betalen ook in mijn geval, daarbij vooral lettend op het feit dat ik dan in feite nog steeds pas de eerste master is die ik aan een Nederlandse universiteit volg?

Ik vermoed dat je gewoon het basis nederlands collegegeld zou hoeven te betalen, omdat de ib-groep nog niet van je 1e master op de hoogte is (die master is namelijk niet geregistreerd, dus je krijgt geen stufi). Wel ontgaat het me volledig waarom je nog een 2e master zou willen doen. Ten eerste ben je dan financieel volledig uitgekleed, en daarnaast heb je het meest uitgebreide en inspirerende onderwijs op je vakgebied al gedaan, een master in Nijmegen zal alleen maar een slap afstreksel zijn. Zonder al teveel de psycholoog uit te hangen zou ik eerst bij jezelf te rade gaan of deze keus echt uit interesse voor die master komt of omdat je het echte werkende bestaan onbewust zo lang mogelijk wil uitstellen :)
  zaterdag 4 september 2010 @ 23:34:47 #186
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_86075454
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 23:15 schreef Knevelt het volgende:
Beste allen,

Het komende jaar ga ik mijn Bachelor Geschiedenis aan de Universiteit Utrecht afronden. Inmiddels ben ik al mijn ideale master op het spoor gekomen: Political Thought and Intellectual History. Deze bevindt zich op twee plekken in het buitenland: Cambridge en Londen. :s)
Hoi :)

Je stuurde een PM, bij deze antwoord op je vragen.

Ik heb geen toelatingstest of -examen hoeven doen, omdat ik, toen bekend werd dat ik ook Geneeskunde (en Rechten) studeerde en goed op weg was daarmee, gevraagd ben om een paar maanden daar in het academisch ziekenhuis een persoonlijk programma te doorlopen; ik ken de medisch directeur van dat ziekenhuis, iemand met de sleutel van het ziekenhuis (mijn oma, voor 25 jaar vrijwilligerswerk) en mijn vader is bovendien ook (o.a.) een Cambridge graduate; elk van de drie was op zichzelf al voldoende daarvoor. Connecties zijn erg belangrijk inderdaad. :)

Hou er wel rekening mee dat je in principe voor een mogelijke toelating moet ingeschreven zijn bij een van de colleges (dwz inderdaad bunken met een ander iemand op een kamer, gezamenlijk eten, etc (!)) om überhaupt voor een opleiding in aanmerking te komen.

Het type programma wat ik heb doorlopen kost normaal zo'n GBP 1500 per week als je er zelf als buitenlander om verzoekt; collegegeld was ik niet verschuldigd (mede omdat ik dit al in NL betaalde en ik bovendien buiten het reguliere onderwijsprogramma toegelaten werd, zo redeneerde men aldaar). Inmiddels weet ik dat je zelfs om maar bij het ziekenhuis op de grote stapel te komen (dus nog niet eens gekozen voor een interview of beoordeling van je aanvraag) al zo'n GBP 420 kwijt bent, omdat ze vanuit de hele wereld helemaal gek worden gepost. En ja, de kans om erdoor te komen is zeer klein, een indrukwekkende cijferlijst is zeker niet voldoende. In Oxford daarentegen accepteren ze helemaal geen internationals zonder het reguliere toelatingsexamen, dus het kan nog altijd lastiger zijn.

Levensonderhoud was voor mij niet aan de orde, omdat wij dus een ideaal verblijfadres hebben vlakbij het ziekenhuis. Ik ging meestal met de fiets of lopend, maar alles is daar goed te doen met de bus als je geen auto bij je hebt; het OV is daar vrij goed geregeld en je kunt ook een soort bus-OVdagkaart krijgen voor een heel laag bedrag (of equivalent per week of maand). Een auto hebben is ideaal, maar niet noodzakelijk om naar een van de Tesco's of ASDA's kunt gaan om zo ongeveer alles wat je nodig hebt te kunnen krijgen (model naar Franse hypermarche's). Voor het centrum geldt uiteraard hetzelfde. Bus en boodschappen zijn vaak ook goedkoper dan in Nederland :)

Verder moet je jezelf ervan bewust zijn dat studeren daar geen sinecure is: men verwacht veel van je, zeker omdat ze kunnen kiezen uit het beste aanbod wat er is (als een van de top3 uni's ter wereld). Verwacht niet elke avond in de kroeg te kunnen hangen, een levendig studentennachtleven heb je daar ook eigenlijk zo goed als niet.

Dit terzijde heb ik geen dag spijt van mijn tijd daar en er ook bij mijn onderwijs/latere carrière veel profijt van gehad. Verder is mijn eigen achtergrond Brits/Commonwealth (via pa) en is UK voor mij altijd een tweede vaderland geweest, dus op die manier heb ik het land en al zijn rare quirks ook wat beter leren kennen :) Verwacht niet dat alles zo eenvoudig gaat als in NL, eerder omgekeerd. Maar het eindresultaat is zeer bevredigend.

Wat betreft je volgorde van masters, ik raad aan om die in NL eerst te doen nu het eventueel nog kan voor het lagere bedrag, want dat zal niet lang meer mogelijk zijn. Je toelating voor Cambridge is hoe dan ook niet zomaar in een paar maanden geregeld en een master ben je (doorgaans) in voltijd ook wel in een jaartje doorheen.

Ik realiseer me dat dit niet een antwoord is van iemand die heeft doorlopen wat jij wilt doorlopen, maar hopelijk heb je er toch wat aan :)

Hoe kwam je er btw achter dat ik daar had gestudeerd? Of heb ik weer ergens in een dronken bui teveel over mezelf verteld? :P
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_86155259
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 15:45 schreef MagicIsland1 het volgende:
veel UK studenten hier :) Zitten hier ook mensen die na hun HBO hun masters zijn gaan doen in Engeland?

Ik heb sinds kort mijn HBO bedrijfseconomie afgerond en wil graag verder studeren voor een master in London. Ik zal dus een schakeljaar moeten doen, alleen kan ik weinig info vinden over pre masters in Engeland. Wat is denken jullie de beste optie? Eerst gewoon een schakeljaar doen in Nederland?

En weet iemand hoe Birkbeck (http://www.bbk.ac.uk/) aangeschreven staat in Engeland? £4632 valt vergeleken met de rest nog wel mee...
Vaak niet eens nodig. Zo heb ik een vriend die een bachelor vastgoed had afgerond aan een hogeschool en vervolgens gewoon direct een MSc in real estate finance of iets dergelijks kon volgen aan een universiteit in Londen. Meen dat het Kingston University betrof.
  dinsdag 7 september 2010 @ 20:28:08 #188
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_86178121
OMG het is al bijna de 15e! En dan ga ik naar Leeds!

Ik denk dat ik van alles ga vergeten :') Gelukkig kan ik via de uni beddengoed en keukengerei kopen voor een zacht prijsje, dat scheelt weer in het slepen :P
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_86198089
Hallo (toekomstige) medestudenten-in-het-buitenland :W
Ik zit alweer een tijdje te studeren hier aan de University of Melbourne als exchange-student en nu ik mijn eerste resultaten binnen krijg, schoot me ineens iets te binnen. Heeft iemand ervaring met hoe de buitenlandse cijferlijst wordt omgezet naar een Nederlandse? Het cijfersysteem hier werkt totaal anders, met maar zes verschillende cijfers. Iemand suggereerde dat er wellicht alleen "aan voorwaarden voldaan" wordt neergezet en dat vond ik wel een beetje deprimerend. Ik zit hier mijn kont er af te werken voor (omgerekend) 8en en 9ens, en het zou toch wel demotiverend zijn als daar niks van terug is te zien op mijn uiteindelijke cijferlijst. Weet iemand hoe dat gaat?
  woensdag 8 september 2010 @ 14:44:07 #190
192683 AMDB
Visionair.
pi_86204661
quote:
Op woensdag 8 september 2010 11:31 schreef Syr het volgende:
Hallo (toekomstige) medestudenten-in-het-buitenland :W
Ik zit alweer een tijdje te studeren hier aan de University of Melbourne als exchange-student en nu ik mijn eerste resultaten binnen krijg, schoot me ineens iets te binnen. Heeft iemand ervaring met hoe de buitenlandse cijferlijst wordt omgezet naar een Nederlandse? Het cijfersysteem hier werkt totaal anders, met maar zes verschillende cijfers. Iemand suggereerde dat er wellicht alleen "aan voorwaarden voldaan" wordt neergezet en dat vond ik wel een beetje deprimerend. Ik zit hier mijn kont er af te werken voor (omgerekend) 8en en 9ens, en het zou toch wel demotiverend zijn als daar niks van terug is te zien op mijn uiteindelijke cijferlijst. Weet iemand hoe dat gaat?
Ik denk dat je dat aan je eigen universiteit moet vragen, lijkt me het duidelijkst...
pi_86206205
quote:
Op woensdag 8 september 2010 14:44 schreef AMDB het volgende:

[..]

Ik denk dat je dat aan je eigen universiteit moet vragen, lijkt me het duidelijkst...
Ja zover was ik al. Maar gezien mijn uni in deze periode er geruime tijd over doet om mijn mails te beantwoorden, hoopte ik dat iemand hier zijn/haar ervaringen kon delen.
pi_86227109
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 09:14 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Vaak niet eens nodig. Zo heb ik een vriend die een bachelor vastgoed had afgerond aan een hogeschool en vervolgens gewoon direct een MSc in real estate finance of iets dergelijks kon volgen aan een universiteit in Londen. Meen dat het Kingston University betrof.
Weet iemand hier hoe het zit met pre-masters in Duitsland en Zweden? Heb eigenlijk ook wel zin om in een keer door te gaan na m'n HBO in plaats van nog een jaar aan te kloten op een Nederlandse universiteit.
pi_86542358
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 15:45 schreef MagicIsland1 het volgende:
veel UK studenten hier :) Zitten hier ook mensen die na hun HBO hun masters zijn gaan doen in Engeland?

Ik heb sinds kort mijn HBO bedrijfseconomie afgerond en wil graag verder studeren voor een master in London. Ik zal dus een schakeljaar moeten doen, alleen kan ik weinig info vinden over pre masters in Engeland. Wat is denken jullie de beste optie? Eerst gewoon een schakeljaar doen in Nederland?

En weet iemand hoe Birkbeck (http://www.bbk.ac.uk/) aangeschreven staat in Engeland? £4632 valt vergeleken met de rest nog wel mee...
Ik ben zojuist begonnen aan een MSc aan de University of Portsmouth. Ik heb enkel een HBO Bachelor, (plus goede referenties m.b.t. werkervaring), daarom ben ik toegelaten.

De prijs die je noemt is vergeleken met mijn prijs (3466 pond) wel wat aan de hoge kant, maar goed, ik weet niet precies wat je studie betreft?
"de dordtse schapenkoppen, door niemand meer te stoppen"
pi_86542432
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 20:28 schreef MariaEtcetera het volgende:
OMG het is al bijna de 15e! En dan ga ik naar Leeds!

Ik denk dat ik van alles ga vergeten :') Gelukkig kan ik via de uni beddengoed en keukengerei kopen voor een zacht prijsje, dat scheelt weer in het slepen :P
En vergeet geen Engelse omvormstekkertjes te kopen, zoals ik :')
"de dordtse schapenkoppen, door niemand meer te stoppen"
pi_86543109
Over 10 dagen vlieg ik! :)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  Moderator vrijdag 17 september 2010 @ 18:09:03 #196
45833 crew  Fogel
pi_86544660
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 16:59 schreef Tommy2K het volgende:

[..]

En vergeet geen Engelse omvormstekkertjes te kopen, zoals ik :')
Een normale "Nederlandse" stekker krijg je ook wel in een UK socket gepropt als het echt moet ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2027: Indonesië
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, Nederland, Washington, Hammerfest, Leuven, Kopenhagen, Nederland, St. Maarten, Malta, Barcelona-Napoli/Rome
TRV 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
pi_86608836
Ik denk eraan om stage in het buitenland te doen maar wat moet ik meenemen? Ik kan niet zonder een PC want ik wil wel kunnen Internetten. dus niet alleen op het werk, nee ik wil kunnen Hyven, MSNen etc, prive gebruik dus. Ik heb geen laptop, ga ik zeker niet kopen, ik heb enkel een lompe PC.
Een hobby van mij is ook wat gamen op de Wii. Ik doe dat zo'n 2 avondjes per week bij gebrek aan iets anders.

Ik kan opzich wel zonder maar als het normaal/reëel is die dingen mee te nemen doe ik het ook. Wat doen de meesten hier?

[ Bericht 0% gewijzigd door BeyondTheGreen op 19-09-2010 19:11:15 ]
Unbowed, Unbent, Unbroken.
  Moderator zondag 19 september 2010 @ 23:54:17 #198
45833 crew  Fogel
pi_86621937
quote:
Op zondag 19 september 2010 19:02 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Ik denk eraan om stage in het buitenland te doen maar wat moet ik meenemen? Ik kan niet zonder een PC want ik wil wel kunnen Internetten. dus niet alleen op het werk, nee ik wil kunnen Hyven, MSNen etc, prive gebruik dus. Ik heb geen laptop, ga ik zeker niet kopen, ik heb enkel een lompe PC.
Een hobby van mij is ook wat gamen op de Wii. Ik doe dat zo'n 2 avondjes per week bij gebrek aan iets anders.

Ik kan opzich wel zonder maar als het normaal/reëel is die dingen mee te nemen doe ik het ook. Wat doen de meesten hier?
Waarom wil je zeker geen laptop kopen?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2027: Indonesië
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, Nederland, Washington, Hammerfest, Leuven, Kopenhagen, Nederland, St. Maarten, Malta, Barcelona-Napoli/Rome
TRV 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
pi_86632601
Je gaat toch geen hele pc meezeulen? :') Gewoon je laptop mee. En die Wii kan je vergeten..
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 20 september 2010 @ 13:43:59 #200
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_86634537
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 16:59 schreef Tommy2K het volgende:

[..]

En vergeet geen Engelse omvormstekkertjes te kopen, zoals ik :')
Zijn mee! Ik zit nu (met laptop! :P) op mn studentenkamertje bij de campus :Y)
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')