abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 december 2009 @ 22:53:43 #201
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_76122159
Wat een afschuwelijke sing-off... kan Willem ook besluiten ze alletwee weg te sturen?
KuikenGuppy
pi_76122188
Simone mag nog wel een kansje!
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  zondag 27 december 2009 @ 22:54:41 #203
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_76122207
quote:
Op zondag 27 december 2009 22:54 schreef Goodbye het volgende:
Simone mag nog wel een kansje!
Liever niet .
KuikenGuppy
pi_76122264
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaatver.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_76122267
What the fuck
  zondag 27 december 2009 @ 22:55:58 #206
130755 Kinga
versier hier
pi_76122286
And again.... WHAT THE FUCK. Je zag de shock by de Mary's.
  zondag 27 december 2009 @ 22:56:25 #207
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_76122316
WTF!
Niet meer actief op Fok!
pi_76122342
Wat was die Willem wazig bezig.... zich eerst van naam vergissen en dan niet duidelijk zeggen of ie nu iemand redt of wegstuurt
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_76122363
Is het soms in musicialwereld iets om overduidelijk vals te kunnen zingen ?
pi_76122366
Terecht, gezien de sing-off
pi_76122371
Nou, Willemijn de volgende keer dan maar
  zondag 27 december 2009 @ 22:58:21 #212
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_76122437
quote:
Op zondag 27 december 2009 22:56 schreef TheVulture het volgende:
Wat was die Willem wazig bezig....
Ik heb sowieso het idee dat 'ie seniel is. Hij zegt altijd dezelfde zinnetjes en meestal slaat het nergens op.
pi_76122459
Voor de eerste keer dat ik het finaleliedje hoor maar ook dat is maar een slap aftreksel vergeleken bij die van Evita en Joseph
  zondag 27 december 2009 @ 22:58:49 #214
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_76122460
quote:
Op zondag 27 december 2009 22:57 schreef Goodbye het volgende:
Nou, Willemijn de volgende keer dan maar
ik dacht ook: die blonde kan je nu dissen, Willemijn komt wel weer in de Singoff.
Volgens mij was Willem het met me eens .
KuikenGuppy
pi_76122493
De overgebleven kandidaten hebben het afscheid van een kandidaat verkracht door hun valse uithalen .
  zondag 27 december 2009 @ 23:02:24 #216
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_76122665
Begrijp ik het goed dat W. weer door is en Simone eruit?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_76122877
quote:
Op zondag 27 december 2009 22:58 schreef TheVulture het volgende:
Voor de eerste keer dat ik het finaleliedje hoor maar ook dat is maar een slap aftreksel vergeleken bij die van Evita en Joseph
Het kan mij liggen, naar ik vind het eindliedje te soft en te vrolijk.

Ik kan me herinneren dat ik het eindliedje van b.v. Josef me meer deed.
I'm not lost, i'm just geocaching
  zondag 27 december 2009 @ 23:08:33 #218
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_76123013
Ik dacht al dat ik de enige was die dit niet begreep, maar dat valt mee. Ik vind Willemijn echt prut, houd niet van haar stem en vind d'r echt de emotionele diepgang van een goudvis hebben (naja misschien heeft ze die wel, maar krijgt ze hem niet op mij overgebracht). Echt zonde dat Simone er nu uit is.
  zondag 27 december 2009 @ 23:12:19 #219
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_76123216
quote:
Op zondag 27 december 2009 23:02 schreef automatic_ het volgende:
Begrijp ik het goed dat W. weer door is en Simone eruit?
Ja
pi_76123221
quote:
Op zondag 27 december 2009 23:06 schreef Flurrie het volgende:

[..]

Ik kan me herinneren dat ik het eindliedje van b.v. Josef me meer deed.
Ik heb dat gevoel al de hele serie... ik denk ook niet dat het me al die weken blijft boeien
pi_76123553
Dit is de eerste week dat ik iets anders te doen had en het me echt niet kon boeien dat ik het gemist heb... vooral als ik nu zie dat Willemijn ein-de-lijk in de sing-off stond, en ze nog door is ook! Ik weet niet of ze geweldig gezongen heeft vanavond, maar dat begrijp ik gewoon niet..

Ik vind bij deze serie zoveel minder talent zitten dan bij Evita of Joseph.. Neem nou Brigitte van Evita, wie kan me nu iemand noemen die dezelfde goede kwaliteiten heeft in deze serie als zij? Of zijn die gewoon zeldzaam in Nederland...?
pi_76123716
quote:
Op zondag 27 december 2009 23:18 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Dit is de eerste week dat ik iets anders te doen had en het me echt niet kon boeien dat ik het gemist heb... vooral als ik nu zie dat Willemijn ein-de-lijk in de sing-off stond, en ze nog door is ook! Ik weet niet of ze geweldig gezongen heeft vanavond, maar dat begrijp ik gewoon niet..

Ik vind bij deze serie zoveel minder talent zitten dan bij Evita of Joseph.. Neem nou Brigitte van Evita, wie kan me nu iemand noemen die dezelfde goede kwaliteiten heeft in deze serie als zij? Of zijn die gewoon zeldzaam in Nederland...?
Brigitte is gewoon briljant.... net als Freek vorig jaar... er zit dit jaar echt geen uitschieter tussen de dames
  zondag 27 december 2009 @ 23:31:44 #223
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_76124274
quote:
Eens met jou..finaleliedje van MP vind ik ook niet mooi Die van Joseph en Evita vond ik wel mooi.
De serie Joseph en Evita is veel leuker als deze serie van MP..
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 27 december 2009 @ 23:35:07 #224
163650 Greys
pi_76124450
Het is vast vloeken in de kerk hier, maar eh....
Ik vond Brigitte bij dat Avro Musical Kerstgala anders best een beetje tegenvallen

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_76125010
quote:
Op zondag 27 december 2009 23:35 schreef Greys het volgende:
Het is vast vloeken in de kerk hier, maar eh....
Ik vond Brigitte bij dat Avro Musical Kerstgala anders best een beetje tegenvallen

Mwah het komt met name omdat ze hoog zingt maar het is niet echt vals ofzo,,,

Maar dit is zo fucking briljant... daar gaat geen van deze dames ooit aan kunnen tippen:

pi_76125176
oh ik heb het kerstgala niet gezien, maar inderdaad: dat 'Het is over'.. ik zie geen van deze meiden daaraan tippen.. maar ook de nummer 2 en 3 uit die serie vond ik goed. De nummer 2 is niet voor niets nog bij Les Miserables terecht gekomen..
  maandag 28 december 2009 @ 00:38:51 #227
190236 JeanVe
Cloudbusting daddy....
pi_76127087
quote:
Op zondag 27 december 2009 23:48 schreef Kidney_bean01 het volgende:
oh ik heb het kerstgala niet gezien, maar inderdaad: dat 'Het is over'.. ik zie geen van deze meiden daaraan tippen.. maar ook de nummer 2 en 3 uit die serie vond ik goed. De nummer 2 is niet voor niets nog bij Les Miserables terecht gekomen..
Mijn god, Brigitte Heitzer is een van de slechtse zangeressen in musicalland op dit moment! 'Het is over' werkt inderdaad goed voor haar. Daar staat de dramatiek voorop en niet de zang. Dat kan ze prima! Maar vocaal is ze echt zwak!
  ESF Reporter maandag 28 december 2009 @ 01:10:22 #228
87554 Cee
Welluk?
pi_76127978
Haaaai mensen, ik ben terug.

Het was leuk! Leukste liveshow tot nu toe dus ben blij die live te hebben gezien. Ik zit het nu terug te kijken, heb mezelf al 1 keer gespot.

Sjezus wat klinkt en ziet het er in de studio toch weer heel anders uit. Het totaalplaatje dat je te zien krijgt, maakt het sowieso een stuk minder tuttig, truttig, close-up. Blijft het verneukeratieve van een show als dit, die mensen moeten zich bewijzen om alle emotie en zang over te laten komen in een vol theater, van de voorste rij tot de nok van de tent. Terwijl iedereen bij tv op de voorste rij zit en veel mimiek en uithalen over-the-top zijn omdat het zo vergroot wordt. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Het geluid is heel anders. Zoals Willem zei, die bas. Tijdens de repetitie van de uitslagshow zat het orkest al te geinen met de basdrum, af en toe daarmee knallend en we dachten nog dat ze ambieerden een gabber-orkest te worden. Maar ze gingen Willem dus op de kast jagen, geweldig.

Bizar genoeg vond ik na de sing-off dat Willemijn het verdiende om door te gaan. Ik weet niet, maar ze trok veel meer m'n aandacht dan Simone dat deed. Toch, de beslissing van Willem was wel een beetje een wtf-momentje, het publiek was stil en we zaten zo'n beetje van 'Eh, ja, je kiest voor Willemijn, dus...?' Al die tijd (tot aan het moment van de zwanenzang) keek Pia Willem aan met een blik van 'GAST. Wat doe je?'

Tijdens de repetitie zaten Willemijn en Sophie trouwens in de sing-off en moest Willemijn het veld ruimen.

Verder nog wat foto's gemaakt, misschien post ik nog wel wat.
Nu slapen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cee op 28-12-2009 01:17:33 ]
  maandag 28 december 2009 @ 01:49:49 #229
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_76128737
Goed, net gekeken, en vooral valt me weer op dat de kwaliteit het echt niet haalt bij die van OZNE of OZNJ.

Simone: Ze was echt all over the place met haar stem, totaal geen controle, en die laatste noot was echt 'shriiiieeeeeeeeeeek'
Irene: Viel me niet tegen, maar ik bleef niet lang geboeid, en dat komt dan weer omdat ik een schurfthekel heb aan Bono en zijn kutnummers
Noortje: Bravo!!! Sowieso het lastigste nummer van de avond. Erg goed gedaan!! Ik heb ervan genoten.
Rosalie: Erg lekker gezongen, erg ingeleefd en warm en gewoon, mooi en ontroerend, precies zoals het liedje hoort
Willemijn: Wat gebruikt zij veel valse lucht in haar aanzetten van de 'k' en 'h'... 'Hij khhhhhan niet zonder mij'
Bovendien heeft ze dus gewoon een van mijn lievelingsnummers verneukt. Ten eerste omdat ze het in het nederlands zong, en ten tweede omdat ze het zong!! Moven maar!!! -edit- Er was wel iets met haar zender, die klikte telkens, niet alleen tijden haar optreden, ook tijdens de sing-off
Sophie: Ze heeft goed naar Eva Cassidy geluisterd, maar haalde het niet bij haar. Toch niet heel slecht. Maar ik vind haar zo nep.
Carmen:
Ga maar leren puniken, misschien kun je dat wel!!

Nu de uitslag kijken, ik hoop dat Carmen of Willemijn eruit gaan.

-edit2- Oke, sing-off was overduidelijk niet in het voordeel van Simone, maar ik vond het wel te ver gaan om haar af te rekenen op een mindere avond, terwijl Willemijn al heel de serie slecht zingt.
Rare vent ,die Willem

[ Bericht 3% gewijzigd door ElizabethR op 28-12-2009 02:16:38 ]
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  maandag 28 december 2009 @ 02:48:15 #230
141378 Pearlbitch
Team Ashley. Snap je?
pi_76129465
quote:
Op zondag 27 december 2009 21:31 schreef TheVulture het volgende:

[..]

agree... het is met name de truttigheid die me irriteert...
Mind you, ze zoeken Mary Poppins. Hoe wou je dat doen zonder truttigheid?
To be or not to be - Shakespeare
To be is to do - Sartre
To do is to be - Russell
Do be do be do - Sinatra
  maandag 28 december 2009 @ 02:53:30 #231
141378 Pearlbitch
Team Ashley. Snap je?
pi_76129507
quote:
Op zondag 27 december 2009 22:57 schreef JohnLocke het volgende:
Terecht, gezien de sing-off
Kon imho beide kanten uit. Het was keus tussen pissebed en kakkebed.
To be is to do - Sartre
To do is to be - Russell
Do be do be do - Sinatra
  maandag 28 december 2009 @ 02:54:49 #232
141378 Pearlbitch
Team Ashley. Snap je?
pi_76129520
quote:
Voor de eerste keer dat ik het finaleliedje hoor
?????
To be is to do - Sartre
To do is to be - Russell
Do be do be do - Sinatra
  maandag 28 december 2009 @ 03:00:31 #233
141378 Pearlbitch
Team Ashley. Snap je?
pi_76129576
quote:
Op zondag 27 december 2009 23:06 schreef Flurrie het volgende:

[..]

Telkens weer vrolijk????
Sorry hoor, maar om dit liedje op de juiste manier te brengen moet je juist half suïcidaal zijn.

Ik wil niet arrogant of belerend overkomen, maar kent nou niemand vandaag de dag zijn klassieken meer?
To be is to do - Sartre
To do is to be - Russell
Do be do be do - Sinatra
  maandag 28 december 2009 @ 03:17:32 #234
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_76129708
quote:
Op maandag 28 december 2009 03:00 schreef Pearlbitch het volgende:

[..]

Telkens weer vrolijk????
Sorry hoor, maar om dit liedje op de juiste manier te brengen moet je juist half suïcidaal zijn.

Ik wil niet arrogant of belerend overkomen, maar kent nou niemand vandaag de dag zijn klassieken meer?
'Telkens weer' is niet het eindliedje, en heeft niets met Mary Poppins te maken, maar alles met het volkstoneelstuk 'Rooie Sien' van Marius Spree. Op toneel veelvuldig vertolkt door Beppie Nooij Jr, en in de filmversie door Willeke Alberti.

Het eindliedje van 'Op zoek naar Mary Poppins' is een belabberde vertaling van 'Spoonful of Sugar"
'Telkens weer' was niet meer dan de eenmalige sing-off
  maandag 28 december 2009 @ 03:21:32 #235
141378 Pearlbitch
Team Ashley. Snap je?
pi_76129725
quote:
Op maandag 28 december 2009 01:49 schreef ElizabethR het volgende:

-edit2- Oke, sing-off was overduidelijk niet in het voordeel van Simone, maar ik vond het wel te ver gaan om haar af te rekenen op een mindere avond, terwijl Willemijn al heel de serie slecht zingt.
Rare vent ,die Willem
Onzin. Je kunt een kandidaat moeilijk afrekenen of door laten gaan op een prestatie van 'week weetikveel'.
Het gaat louter om de geleverde prestatie van dit moment. Ik ben het er mee eens dat Willemijn één van de zwakste kandidaten is, maar Simone was vanavond ook ver onder de maat. Voor mij was het een iene-miene-mutte geval. Het muntje kon beide kanten uitvallen. Dit keer was het Simone.
Eén troost: Willemijn gaat echt de finale niet halen.

Overigens, om WN een "rare vent" te noemen vind ik wel een beetje aanmatigend. Hij is de grootste mannelijke musical ster die ons landje ooit gekend heeft en heeft in zijn kritieken doorgaans voor 100% gelijk, zeker als het gaat om uitspraak en articulatie.
De makke is dat vandaag de dag iedereen met een accent wordt geaccepteerd op radio en tv. Of het nu gaat om bekakte Gooise tongval of plebejeraccenten uit de volksbuurten: sinds Endemol het in medialand voor het zeggen heeft moeten alle programma's ondertiteld worden.
To be is to do - Sartre
To do is to be - Russell
Do be do be do - Sinatra
  maandag 28 december 2009 @ 03:30:26 #236
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_76129785
quote:
Op maandag 28 december 2009 03:21 schreef Pearlbitch het volgende:

[..]

Onzin. Je kunt een kandidaat moeilijk afrekenen of door laten gaan op een prestatie van 'week weetikveel'.
Ik heb het niet over 'weekweetikveel'

En verder zal heel je commentaar me worst wezen, met je 'aanmatigend'.
Ik vind hier maar één iemand aanmatigend, en dat ben je zelf, met je elitaire gebabbel over klassiekers kennen en dergelijke.

Dit programma is niet bepaal hoogdravende tv ofzo hoor, en Willem gedraagt zich gewoon als de eerste de beste aandachtshoer in het programma, met elke week precies hetzelfde commentaar. En ik vind, en dat recht heb ik geloof ik, dat ie al een paar keer een rare beslissing heeft genomen dit keer.

Uiteraard weet ie heel veel van musical, maar ik ook.

maandag 28 december 2009 @ 03:34:13 #237
141378 Pearlbitch
Team Ashley. Snap je?
pi_76129809
quote:
Op maandag 28 december 2009 03:17 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

'Telkens weer' is niet het eindliedje, en heeft niets met Mary Poppins te maken, maar alles met het volkstoneelstuk 'Rooie Sien' van Marius Spree. Op toneel veelvuldig vertolkt door Beppie Nooij Jr, en in de filmversie door Willeke Alberti.

Het eindliedje van 'Op zoek naar Mary Poppins' is een belabberde vertaling van 'Spoonful of Sugar"
'Telkens weer' was niet meer dan de eenmalige sing-off
Okee, maar als je dat dus bedoelt, waarom zou dat "te vrolijk" zijn? Het is juist om te relativeren. De kandidate die afscheid neemt heeft het niet gehaald, maar ze gaat ook niet dood. (want wie niet tegen zijn verlies kan, die is maar zielig hoor)
Om hier nu Mahler's Kindertotenlieder ten gehore te brengen zou ook een beetje overdone zijn
To be is to do - Sartre
To do is to be - Russell
Do be do be do - Sinatra
  maandag 28 december 2009 @ 03:36:28 #238
141378 Pearlbitch
Team Ashley. Snap je?
pi_76129820
quote:
Op maandag 28 december 2009 03:30 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ik heb het niet over 'weekweetikveel'

En verder zal heel je commentaar me worst wezen, met je 'aanmatigend'.
Ik vind hier maar één iemand aanmatigend, en dat ben je zelf, met je elitaire gebabbel over klassiekers kennen en dergelijke.

Dit programma is niet bepaal hoogdravende tv ofzo hoor, en Willem gedraagt zich gewoon als de eerste de beste aandachtshoer in het programma, met elke week precies hetzelfde commentaar. En ik vind, en dat recht heb ik geloof ik, dat ie al een paar keer een rare beslissing heeft genomen dit keer.

Uiteraard weet ie heel veel van musical, maar ik ook.

I rest my case.
To be is to do - Sartre
To do is to be - Russell
Do be do be do - Sinatra
  maandag 28 december 2009 @ 03:41:52 #239
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_76129845
quote:
Op maandag 28 december 2009 03:36 schreef Pearlbitch het volgende:

[..]

I rest my case.
Pardon?? Wat een ontzettend nietszeggend antwoord. Je 'rest' helemaal niets!

Ik wilde zelfs nog aanvullen dat ik WIllem eigenlijk gewoon te oud vind om nog te jureren. Hij mag er dan veel vanaf weten, maar hij is wél van de oude school, hell, ik heb hem nog gezien in 'Foxtrot' en 'Wat een planeet', om maar eens even aan te tonen HOE oud ie eigenlijk al is. Hij kan niet tegen belten, terwijl dat de nieuwe musicaltechniek is. wat doet hij daar dan elke week? Hameren op uitspraak. Dat kan elke jongere musical acteur die meisjes ook bijbrengen. Ik ben echt van mening dat ie zijn tijd gehad heeft.

Wat ie heeft gedaan is prachtig, en daar denk ik met veel genoegen aan terug, en het is een heel aardige vent, die ik meerdere keren heb mee mogen maken, maar hij moet nu toch echt maar de pijp aan Maarten geven en de jongerere generatie de dienst uit laten maken.
  maandag 28 december 2009 @ 03:45:54 #240
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_76129852
quote:
Op maandag 28 december 2009 03:34 schreef Pearlbitch het volgende:

[..]

Okee, maar als je dat dus bedoelt,
IK bedoel niets, ik had het daar helemaal niet eens over, ik wijs je alleen even terecht, meer niet. Geef nou maar antwoord aan de juiste persoon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')