abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75688782
Hier in Tiel komt de zon er door

Zometeen maar terug naar Groningen rijden. Ligt er nog wat? Of is alles inmiddels alweer weg?
  woensdag 16 december 2009 @ 14:47:09 #102
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_75688844
quote:
Op woensdag 16 december 2009 14:45 schreef kikoooooo het volgende:

Zometeen maar terug naar Groningen rijden. Ligt er nog wat? Of is alles inmiddels alweer weg?
In mijn tuin ligt nog wel wat. Op mijn auto niet meer, maar zo te zien heeft iemand alle sneeuw er af gehaald om een sneeuwbal te maken.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_75689004
quote:
Op woensdag 16 december 2009 14:45 schreef kikoooooo het volgende:

Het is hier (bijna in de stad, omgeving Paddepoel als je dat wat zegt ) al aan het smelten...zoveel is er ook niet gevallen helaas . Als ik echter naar buiten kijk, ziet de lucht eruit alsof er nog wel wat sneeuw gaat vallen. Een lichtgrijze lucht .
  Moderator woensdag 16 december 2009 @ 14:55:22 #104
8781 crew  Frutsel
pi_75689169
Hopelijk morgen wakker worden en een pak sneeuw buiten vinden
pi_75689234
quote:
Op woensdag 16 december 2009 14:37 schreef MaLo het volgende:
Hebben ze Twente overgeslagen . Hier (nog?) geen sneeuw.
Kijk dan op buienradar, komt eraan...
pi_75689318
quote:
Op woensdag 16 december 2009 14:55 schreef Frutsel het volgende:
Hopelijk morgen wakker worden en een pak sneeuw buiten vinden
Ik ben vrij, maar ga mijn wekker vroeg zetten om extra lang te kunnen genieten van een prachtig wit plaatje
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_75689513
quote:
Op woensdag 16 december 2009 14:57 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Kijk dan op buienradar, komt eraan...
Het zonnetje dat eerst nog een beetje scheen is nu wel helemaal weg.

Nou, dan niet uit eten vanavond waarschijnlijk, heb een etentje in een of ander gehucht dat alleen via landweggetjes te bereiken. En ik, autorijden, sneeuw en duisternis zijn geen goede combinatie
  woensdag 16 december 2009 @ 15:11:39 #108
55693 Radio-silence
Allememachies! Adri-anus toch
pi_75689786
quote:
Op woensdag 16 december 2009 14:51 schreef CubicX het volgende:

[..]

Het is hier (bijna in de stad, omgeving Paddepoel als je dat wat zegt ) al aan het smelten...zoveel is er ook niet gevallen helaas . Als ik echter naar buiten kijk, ziet de lucht eruit alsof er nog wel wat sneeuw gaat vallen. Een lichtgrijze lucht .
Komt nog een boel sneeuw aan vanavond, rond 17:00 ongeveer in de stad.
Trouwens het smelt in het centrum niet echt ofzo, ligt nog wel wat...
  woensdag 16 december 2009 @ 15:11:41 #109
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_75689788
quote:
Op woensdag 16 december 2009 14:37 schreef MaLo het volgende:
Hebben ze Twente overgeslagen . Hier (nog?) geen sneeuw.
Hier ook niet. Nijverdal
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_75689908
quote:
Op woensdag 16 december 2009 15:11 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Hier ook niet. Nijverdal
Volgens buienradar moet daar al wel een klein vlokje vallen nu
Oldenzaal hier . De lucht in het noordwesten is wel heeeel grijs-wit nu.
pi_75689981
Krijgt het westen uberhaupt wel wat?
  woensdag 16 december 2009 @ 15:17:05 #112
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_75690036
quote:
Op woensdag 16 december 2009 15:11 schreef Radio-silence het volgende:

[..]

Komt nog een boel sneeuw aan vanavond, rond 17:00 ongeveer in de stad.
Trouwens het smelt in het centrum niet echt ofzo, ligt nog wel wat...
Hier ook niet, maar op de grote markt is er ook al wel veel weg, misschien is het in 'drukke' wijken wel warmer?
be nice or go away
pi_75690252
Stukje actuele info van Weerplaza:

Korte beschrijving weersituatie

Een klein lagedrukgebied trekt vandaag van Denemarken naar Nederland. De exacte koers is moeilijk door de modellen te berekenen doordat de stroming in de atmosfeer niet al te sterk is. Het laagje beweegt dus langzaam en zoekt continu naar de route met de minste weerstand. Aangezien het laagje een voorkeur heeft voor hoge temperaturen is de meest waarschijnlijk route vlak langs de kust, via de Waddeneilanden naar de westkust.
Het laagje zorgt voor veranderende windrichtingen en daardoor een aanvoer van zachtere lucht in de kuststrook. Hierdoor wordt het type neerslag dat daar gaat vallen erg onzeker. In het binnenland blijft het koud, maar daar is de grote vraag hoe ver de neerslag het land binnen gaat trekken. Inmiddels lijken de weermodellen enigszins gelijkgestemd te worden over het verdere verloop. Zie onder het kopje 'verdere verloop'.

Actualiteit 15.00 uur

Het is eerste neerslaggebiedje met ijzel, sneeuw en op de wadden ook regen heeft het land vrijwel verlaten. In de oostelijke provincies wordt nog wat lichte (mot)sneeuw gemeld. Ook in Zuid-Limburg valt lichte sneeuw. Langs de westkust begint de wind wat meer van zee te waaien zodat het kwik daar oploopt tot rond 4 graden.

Het volgende neerslaggebied, goed zichtbaar op de buienradar heeft de Wadden inmiddels bereikt. Bij temperaturen van 4 graden valt daar regen. De temperatuur loopt uiteen van 5,0 graden op Vlieland tot -1,5 graden in Oost-Groningen.

Verdere verloop
Het tweede neerslaggebied gaat de komende uren iets activeren waardoor de neerslag zich iets sneller naar het zuiden verplaatst. Toch blijft de snelheid relatief langzaam. Sneeuwliefhebbers in het zuiden moeten dus nog enige tijd geduld hebben. Wel kan er voor het neerslaggebied uit al hier en daar wat lichte sneeuw vallen.

Huidige timing:
18uur - neerslag gevorderd tot Rotterdam (regen/natte sneeuw?) - noord-Flevoland (sneeuw) - Emmen (lichte sneeuw)
Nacht - groot deel van het land

De grens tussen sneeuw en regen/natte sneeuw verwachten we van Schiermonnikoog via Friesland, het IJsselmeer, Almere, Woerden, Dordrecht naar Bergen op Zoom. Ten westen van deze lijn komt het kwik iets boven nul uit. Ten oosten blijft het vrijwel de hele dag vriezen en kan er vanavond dus enkele centimeters sneeuw vallen.

Komende nacht en morgen blijft het op veel plaatsen (licht) sneeuwen. Doordat de wind naar het oosten draait wordt het morgen ook in het westen in de loop van de dag weer kouder en kan het ook daar wit worden. Morgen aan het einde van de dag ligt er hier en daar 10 tot 15 cm sneeuw.
pi_75690606
Begint toch langzaamaan wit te worden in Venlo
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_75691177
quote:
Op woensdag 16 december 2009 15:30 schreef -CRASH- het volgende:
Begint toch langzaamaan wit te worden in Venlo
Hier ook
AFC Ajax
pi_75691376
Prachtig wit hier !!! het heeft ruim 2 uur geleden hier even lekker gesneeuwd !
Ik wacht in spanning af op de volgende sneeuwlaag !
pi_75691766
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_75691812
En hier in Oldenzaal vallen nu de eerste vlokjes!
  woensdag 16 december 2009 @ 15:59:59 #119
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_75691884
Speedy zo te zien op buienradar ben jij inmiddels aan de beurt... Iets te zien al?
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_75691924
Noord-Groningen(provincie) valt nu dikke sneeuw
If you Kanye me, I will Chris Brown your girlfriend and Tiger Woods your mother!
pi_75692009
quote:
Op woensdag 16 december 2009 16:00 schreef themauster het volgende:
Noord-Groningen(provincie) valt nu dikke sneeuw
Vet .

Oooo wat wou ik dat ik morgen thuis kon werken, of nog beter, vrij was . Lekker genieten van de witte wereld zonder dat ik me in het verkeer hoef te storten. Maar helaas ...
pi_75692628
quote:
Op woensdag 16 december 2009 13:52 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Motsneeuw? Ik vind het ienieminie-vlokjes.
Ja laat ienieminie er even lekker buiten.
Die muis heeft haar handen al vol aan Tommie.
Een associatie met motsneeuw kan ze er nu echt niet bij hebben.

Vooralsnog wisselen droogte en tommie-vlokjes elkaar hier in Apeldoorn af.

[ Bericht 0% gewijzigd door opinionr op 16-12-2009 16:28:19 ]
  woensdag 16 december 2009 @ 16:20:17 #123
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_75692721
iemand al verse sneeuw foto's gemaakt?
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_75693048
Hier ook heel fijne sneeuw, maar geleidelijk aan wordt het wel wit .
pi_75693185
TVP, nog geen sneeuw aan de rand van de Veluwe. In afwachting!
's Avonds een man, overdags rustig an
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')