abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 december 2009 @ 19:29:53 #1
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_75661747
quote:
Ter Horst wil verplichte aanrijtijd brandweer afschaffen
Minister Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken, PvdA) wil de regels rond de aanrijtijd van de brandweer loslaten. De hulpverleners moeten nu binnen acht minuten na een 112-melding ter plaatste zijn, maar dat mogen gemeente straks zelf bepalen. Ook wil Ter Horst de minimale bezetting terugbrengen van zes naar vier man.

De brandweer mag er langer over doen om ter plaatse te zijn.
Dat meldt De Telegraaf.

De minister wil de regels versoepelen om te bezuinigen. Vakorganisaties van de brandweer zijn tegen de ontwikkelingen. 'Dit gaat levensgevaarlijke situaties voor de burger opleveren,' schrijft de Vakvereniging Brandweervrijwilligers (VBV).

Wachten op tweede voertuig
'Met vier personen kun je niks, dus dan moet je sowieso nog vier tot zes minuten wachten tot het tweede voertuig ter plaatse is. Dus pas actie na twaalf tot zestien minuten. Over de eventuele taferelen die zich dan voor zo'n brandende woning afspelen, zullen we maar niet spreken' schrijven de vakbonden ABVAKABO en CNV met brandweerverenigingen VBV en de belangenvereniging Brandweer (BVB) in een reactie op de plannen. (pdf)

Voor elk gebouw gelden andere regels over hoe lang de brandweer er over mag doen om ter plaatse te zijn. Hoe beter het gebouw brandwerend is gemaakt, des te langer mag de brandweer er over doen om ter plaatse te zijn.

Extra kosten
Als een gemeente de omkomsttijd verlengd, moete veel gebouwen voor extra maatregelen zorgen, zoals sprinklerinstallaties. Dat gaat heel veel geld kosten, zegt Cees van Beek, voorzitter van de Vakvereniging Brandweervrijwilligers.

Morgen vergadert de Tweede Kamer over de plannen
Bron

Ter Horst slaat echt door ze wel nu gewoon de burgers met meer schade / risico's opzadelen en dat alleen maar om geld te besparen.

Eerst de politie nu de brandweer....

Waar gaat dit naar toe met Nederland.....
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_75662017
Wat als je niet aan die 8 minuten kon houden dan?
  dinsdag 15 december 2009 @ 19:40:24 #3
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_75662209
What's next? Verplicht verzekeren voor gebruik van politie en brandweer, net als je dat moet voor gebruik van ambulance?
censuur :O
pi_75662220
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 19:29 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron

Ter Horst slaat echt door ze wel nu gewoon de burgers met meer schade / risico's opzadelen en dat alleen maar om geld te besparen.
...
Dat gebeurt dus niet, tenminste, mbt de responsetijd. De gemeente kan wel burgers met extra kosten opzadelen door de responsetijd te verhogen. Als ik het goed begrijp.

Wat het idee is achter van 6 naar 4 man gaan weet ik niet.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_75662255
Is ze weer dronken?
pi_75662534
Wat een faalminister
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_75662622
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 19:35 schreef Tazar_Yoot het volgende:
Wat als je niet aan die 8 minuten kon houden dan?
Dat vroeg ik me ook af - wat is de sanctie als het 9 minuten duurt?
  dinsdag 15 december 2009 @ 19:50:45 #8
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_75662666
Volgens mij is die Ter Horst nog steeds bezopen..
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_75662691
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 19:49 schreef k_man het volgende:

[..]

Dan moeten ze terug naar de kazerne om het nog een keer te proberen.
pi_75662859
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 19:40 schreef trancethrust het volgende:
Wat het idee is achter van 6 naar 4 man gaan weet ik niet.
Overdag is er in sommige regio's een tekort aan vrijwilligers. Dus dan rukken ze met 4 man uit (oa om die 8 min te halen), en komt er nog een brandweerauto van een andere post.

Verder is dit natuurlijk een en idee.
  dinsdag 15 december 2009 @ 20:12:21 #11
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_75663742
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 19:49 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik denk dat als het de spuigaten uitloopt de brandweercommandant naar het UWV mag. Verder zal er uiteraard ook mogelijkheid zijn tot juidische stappen.

Verder natuurlijk een nieuw pervers plan van onze Guusje. Bezuinigen op veiligheid van je burgers, pffff
  dinsdag 15 december 2009 @ 20:51:42 #12
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_75665358
Dat mens is totaal niet geschikt als minister. Weet geen prioriteiten te stellen. Zij is de vleesgeworden kloof tussen de burger en politiek. Bah, hoe zij vanuit de hoogte het land regeert...
Compleet de weg kwijt.
  dinsdag 15 december 2009 @ 20:52:50 #13
136343 BasEnAad
pi_75665418
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 20:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Verder natuurlijk een nieuw pervers plan van onze Guusje. Bezuinigen op veiligheid van je burgers, pffff
Erg hypocriet ja. Qua privacybeperking gaat ze namelijk heel erg ver, ook voor de veiligheid van de burgers...
pi_75665765
De voorzienigen moeten toch door iemand betaald worden. En die groep werkende wordt steeds kleiner. Liever wat bezuinigen op de brandweer dan op de politie.
  dinsdag 15 december 2009 @ 21:03:32 #15
136343 BasEnAad
pi_75665948
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 21:00 schreef HarryP het volgende:
De voorzienigen moeten toch door iemand betaald worden. En die groep werkende wordt steeds kleiner. Liever wat bezuinigen op de brandweer dan op de politie.
Bij de politie is genoeg te bezuinigen lijkt me.
Op een brandweerkorps dat levens moet redden zou ik niet snel gaan bezuinigen.
pi_75666187
Het is maar net voor wat voor nonsensbeleid ze verantwoordelijk willen zijn. Wat een kutvolk.
pi_75671530
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 21:03 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Bij de politie is genoeg te bezuinigen lijkt me.
Op een brandweerkorps dat levens moet redden zou ik niet snel gaan bezuinigen.
Dat valt nogal mee met die levens redden, volgens mij. In de praktijk is het toch vooral beperking van materiële schade. Het komt niet zo vaak voor dat een helfdhaftige brandweerman op het laatste moment nog een baby uit een huis haalt.
  dinsdag 15 december 2009 @ 23:21:46 #18
136343 BasEnAad
pi_75671648
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 23:18 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat valt nogal mee met die levens redden, volgens mij. In de praktijk is het toch vooral beperking van materiële schade. Het komt niet zo vaak voor dat een helfdhaftige brandweerman op het laatste moment nog een baby uit een huis haalt.
Ik heb er niet veel verstand van hoor, maar in dit opzicht is het misschien wel gevaarlijk:
quote:
Wachten op tweede voertuig
'Met vier personen kun je niks, dus dan moet je sowieso nog vier tot zes minuten wachten tot het tweede voertuig ter plaatse is. Dus pas actie na twaalf tot zestien minuten. Over de eventuele taferelen die zich dan voor zo'n brandende woning afspelen, zullen we maar niet spreken' schrijven de vakbonden ABVAKABO en CNV met brandweerverenigingen VBV en de belangenvereniging Brandweer (BVB) in een reactie op de plannen. (pdf)
pi_75672455
Ik mis de motivatie waarom je met vier personen niks zou kunnen. Maar goed, ik heb er ook niet veel verstand van.
pi_75676845
quote:
Ik mis de motivatie waarom je met vier personen niks zou kunnen. Maar goed, ik heb er ook niet veel verstand van.
Natuurlijk kun je wel wat met 4 man (2 man aanvalsploeg, chauffeur, bevelvoerder), zoals het opbouwen van de watervoorziening e.d. Maar een binnenaanval kan niet, die voer je uit met 2 man. En aangezien de eigen veiligheid voor gaat, wil je 2 man reserve hebben, mocht er met de eerste aanvalsploeg iets mis gaan. En die taak kun je niet bij de chauffeur en bevelvoerder leggen

Maar dan krijg je de situatie dat er brand in een huis is en er nog mensen binnen zijn. 1 van de bewoner staat in paniek buiten dat er nog iemand binnen is. En dan mag je uitleggen dat je nog zo'n 10 minuten moet wachten, omdat je maar met z'n 4en bent
pi_75676862
Dit is de meest absurde maatregel die ik in een tijdje gehoord heb.
pi_75677081
Idioot idee.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_75677096
Echt, geweldige regering hebben we ook zeg. Idiote regels en verboden verzinnen waar je bij staat en regels waarvan iedereen nog een beetje het nut in kon zien afschaffen.

Goed be-zig! .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 16 december 2009 @ 08:46:09 #24
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75677110
Verbaasd me niks van haar.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_75677111
Wil er een keer een minister de regeldruk verminderen. Is het weer niet goed.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')