abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75662364
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 19:36 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Dat het me vaker is opgevallen dat een discussie niet gevoerd mag worden. Dat het moet ophouden als je er net dieper op in wil gaan en erover gaat nadenken. Het is iets dat ik doe. Ik denk na over dingen. Soms net iets dieper. Over spirituele onderwerpen, over levensbeschouwelijke en politieke zaken. Over filosofie. Soms met humor, soms met emoties. Altijd met compassie. Maar net als het dieper gaat moet het stoppen.
Ik voel me daardoor vaak weer net het stuudje van de klas dat maar moet ophouden met slim doen en nadenken of zo. Dat is het effect dat het op MIJ heeft als het bespreken van een dergelijk onderwep gesmoord wordt.
Misschien vinden veel mensen dat ik dara dan te diep op in ga of dat ik dat dan maar in een ander subforum moet doen. Maar dat is nou net het punt.... hier leer je mensen kennen en kan er juist vanalles ter sprake komen. En dan heb je een veilige band met mensen op een bepaalde manier, waardoor je juist hier wel verder durft te gaan en je idee of visie of emotie durft te delen.
Snap ik. Maar ik denk dat je nu de 'verkeerde' persoon erop aansprak. Het treft Greys persoonlijk en vanuit die emotie kan ik me voorstellen dat zij er op dit moment geen behoefte aan heeft het erover te hebben. Zegt ze ook in een latere post.

Ik moet bekennen dat ik hier ook meer voor de gezelligheid dan voor de diepgaande discussies zit. Alhoewel ik dat ook interessant vind, maar dar krijg ik op mijn werk al genoeg mee te maken. Desalnietteplus vind ik het geen probleem als mensen die ruimte hier op fok wel nemen. Bekijk ik per keer wel op welke manier ik wil deelnemen aan dat gesprek.

Want ik vind wel dat het mensen ten allen tijden vrij staat zich van die discussie terug te trekken. Omdat het hen te veel raakt, omdat ze geen belangstelling voor het onderwerp hebben of omdat ze er niets vanaf weten. Of omdat ze domweg geen zin hebben. Je kunt mensen niet verplichten deel te nemen.

En helaas... als de meerderheid hier geen zin heeft in een discussie over welk onderwerp dan ook, dan wordt het lastig om het onderwerp in je eentje te tackelen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 15 december 2009 @ 19:44:33 #27
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_75662372
And on that note, ben ik er echt vandoor... tot donderdag
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 15 december 2009 @ 19:45:22 #28
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_75662415
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 19:44 schreef MrSubtle het volgende:
veel plezier!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_75662435
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 19:42 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Daar ging het voor mij al niet meer over. Het gaat me om een principe en wat dat metr mij doet. En dat slik ik heel vaak in en vandaag eens een keer niet.
Snap ik wel hoor je punt...ik loop hier alleen nog niet zo lang mee dat ik het echt heb meegemaakt. zo weer goed van mijn kant.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_75662462
quote:
Optimist tot in de kist
pi_75662470
quote:
Tot vrijdag dan!
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 15 december 2009 @ 19:47:19 #32
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_75662494
waar ging ie naar toe?
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 15 december 2009 @ 19:47:26 #33
262650 kitao
prikplaatje
pi_75662497
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 19:30 schreef Ynske het volgende:
in mijn ogen mag t zeker besproken worden, maar de manier waarop t nu gebracht werd viel voor mij wat verkeerd
mijn vader is brandweerman, ook ervoor gekozen, maar als hem wat zou overkomen zou t mij alleen maar meer pijn doen als men t afdoet met dan had hij maar een ander beroep moeten kiezen
ik zie toch wel enig verschil tussen een brandweerman en een soldaat , jij niet ?
ik zit zelf overigens ook bij de bedrijfsbrandweer , niet uit idealisme maar omdat dat in mijn contract staat , het is niet vrijwillig.
zou ik het niet doen of willen dan moet ik dus een andere baan zoeken.
gelukkig is het tot nu toe bij een paar kleinere brandjes gebleven , hoewel we ook een ontploffing hebben meegemaakt.
gelukkig was ik toen met verlof
megalomaniac
pi_75662567
Ik durf me er eigenlijk niet in te roeren maar...

Nokwanda, je punt over de discussies is duidelijk en daarin wordt je echt wel begrepen.
Maar de timing nu om deze discussie aan te gaan is voor Greys nogal pijnlijk nu lijkt me.

Je bent nu ineens zo fel Nok, dat ben ik eigenlijk helemaal niet van je gewend.
Freestyle
pi_75662609
Eten is klaar...nu even opeten...tot zo.
Optimist tot in de kist
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 15 december 2009 @ 19:57:28 #36
163650 Greys
pi_75663016
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 19:48 schreef ALTER-EGO het volgende:
Ik durf me er eigenlijk niet in te roeren maar...

Nokwanda, je punt over de discussies is duidelijk en daarin wordt je echt wel begrepen.
Maar de timing nu om deze discussie aan te gaan is voor Greys nogal pijnlijk nu lijkt me.

Je bent nu ineens zo fel Nok, dat ben ik eigenlijk helemaal niet van je gewend.
Het punt is....

IEDEREEN mag de discussie voeren! Wie ben ik om iemand te verbieden een discussie te voeren.
Ik heb er alleen ZELF geen zin in om er aan mee te doen en de reden lijkt me duidelijk.
Alleen Nok ergert zich daar schijnbaar aan en dat was wel het allerlaatste dat ik had verwacht.
Sinds wanneer moet iemand verplicht meediscussiëren over een op dat moment nogal rotonderwerp?

Heb Nok net al een PM gestuurd, want ik ga er eigenlijk van uit dat ze me ondanks alle uitleg drie keer verkeerd begrepen heeft? Kan het me namelijk niet voorstellen dat ze zich er echt aan ergert dat ik er voor kies om niet aan die discussie mee te doen op dit moment of iemand wel of niet ergens vrijwillig voor tekent.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 15 december 2009 @ 20:01:06 #37
262650 kitao
prikplaatje
pi_75663196
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 19:49 schreef trovey het volgende:
Eten is klaar...nu even opeten...tot zo.
eet smakelijk trovey

megalomaniac
  dinsdag 15 december 2009 @ 20:03:04 #38
262650 kitao
prikplaatje
pi_75663275
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 19:57 schreef Greys het volgende:

[..]

Het punt is....

IEDEREEN mag de discussie voeren! Wie ben ik om iemand te verbieden een discussie te voeren.
Ik heb er alleen ZELF geen zin in om er aan mee te doen en de reden lijkt me duidelijk.
Alleen Nok ergert zich daar schijnbaar aan en dat was wel het allerlaatste dat ik had verwacht.
Sinds wanneer moet iemand verplicht meediscussiëren over een op dat moment nogal rotonderwerp?

Heb Nok net al een PM gestuurd, want ik ga er eigenlijk van uit dat ze me ondanks alle uitleg drie keer verkeerd begrepen heeft? Kan het me namelijk niet voorstellen dat ze zich er echt aan ergert dat ik er voor kies om niet aan die discussie mee te doen op dit moment of iemand wel of niet ergens vrijwillig voor tekent.
eerlijk gezegd zit ik hier ook een beetje om te schuilen van alle ellende in nws , de politieke kanten van het verhaal hadden door mij beter niet naar voren gebracht kunnen worden.
sorry
megalomaniac
pi_75663392
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 19:57 schreef Greys het volgende:

[..]

Het punt is....

Voor Nok was het wellicht de spreekwoordelijke druppel...
Kan me voorstellen dat als je je al een poosje irriteert ergens aan en op het moment dat zich die ergernis voordoet, je geen blad voor je mond neemt en je hart lucht waar het op staat.
Misschien heeft Nok door de roes van de vakantie maar met een half oog gelezen en niet goed gelezen wat jij net hebt gehoord... ik weet het niet...

Jij gaf net in elk geval wel duidelijk aan dat de discussie best gevoerd mocht worden, maar dan zonder jou, wat zeer begrijpelijk is.
Niemand heeft dus gevraagd om de discussie te stoppen, ik denk dat daar een misvatting zit.
Freestyle
pi_75663423
Ik denk dat iedereen hier het snapt Greys. En ik hoop dat Nok dadelijk ook ziet dat haar vraag relevant is, maar de timing en de persoon waar ze het op richtte ietwat onhandig.

Dit klinkt wel erg oubollig en dwingend en ik heb de post wel 10 keer overgetypt maar het komt er niet beter uit. Sorry dames. Hopelijk is de intentie duidelijk.
pi_75663561
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 20:03 schreef kitao het volgende:

[..]

eerlijk gezegd zit ik hier ook een beetje om te schuilen van alle ellende in nws , de politieke kanten van het verhaal hadden door mij beter niet naar voren gebracht kunnen worden.
sorry
Misschien bedoel je het allemaal niet verkeerd...
Toch vraag ik me bij jou af of het jou ontbreekt aan empatisch vermogen.
En dat zeg ik niet om te trollen, vraag het me serieus af.
Freestyle
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 15 december 2009 @ 20:10:22 #42
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_75663630
mijn coach zegt altijd, denk niet voor een ander, maar laat die persoon zelf denken

k vond t wel een mooie
Today is life -

Dale Carnegie
pi_75663647
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 20:05 schreef Cat22 het volgende:
Ik denk dat iedereen hier het snapt Greys. En ik hop dat Nok dadelijk ook ziet dat haar vraag relevant is, maar de timing en de persoon waar ze het op richtte ietwat onhandig.

Dit klinkt wel erg oubollig en dwingend en ik heb de post wel 10 keer overgetypt maar het komt er niet beter uit. Sorry dames. Hopelijk is de intentie duidelijk.
Ik heb de rest nog niet teruggelezen. Maybe so, en dat probeer ik Greys in PM ook uit te leggen.
Het ging mij nu om een principe en hoop dat dat principe toch eens uitgesproken kan worden. Eventueel op een ander tijdstip. Want het zit mij dus echt al een tijdje dwars.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_75663685
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 20:10 schreef Ynske het volgende:
mijn coach zegt altijd, denk niet voor een ander, maar laat die persoon zelf denken

k vond t wel een mooie
Da's wat ik overdag de hele dag mensen (kinderen) probeer te laten doen.
  dinsdag 15 december 2009 @ 20:11:39 #45
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_75663700
hey, een discussie

tvp. Ikke ff douchen.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_75663740
Ja, maar het principe klópt toch gewoon niet in dit geval?
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  dinsdag 15 december 2009 @ 20:12:28 #47
262650 kitao
prikplaatje
pi_75663750
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 20:08 schreef ALTER-EGO het volgende:

[..]

Misschien bedoel je het allemaal niet verkeerd...
Toch vraag ik me bij jou af of het jou ontbreekt aan emphatisch vermogen.
En dat zeg ik niet om te trollen, vraag het me serieus af.
volgens mijn psychiater ontbreekt die , maar ik doe mijn best het aan te kweken.

ik gaf alleen mijn mening over hoe ik denk over soldaten die bijtekenen , helaas op het verkeerde moment.
mijn timing is soms rottig hoewel bepaalde posters het juist een interessante opmerking vonden.
ik kan het onmogelijk iedereen naar de zin maken toch ?
megalomaniac
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 15 december 2009 @ 20:16:03 #48
163650 Greys
pi_75663899
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 20:03 schreef kitao het volgende:

[..]

sorry
Daar HOEF je dus geen sorry voor te zeggen, echt niet
Alleen als ik er dan op dat moment zélf niet over wil praten, in elk geval niet de 'hij heeft er zelf voor getekend discussie', wil dat niet zeggen dat NIEMAND er dan over mag praten. En dat is wat Nok bedoelt denk ik. Maar zo heb ik het nooit bedoeld en volgens mij kwam het zo ook niet over. Indien het wel zo overkwam, excuses dan aan iedereen die zich de mond gesnoerd voelde.

Maar als jullie zelf net persoonlijk slecht nieuws hebben gehad, heb je toch ook geen zin om daar op dat moment dan direct een welles-nietes discussie over te voeren? En de mensen die het een interessant onderwerp vinden om over te praten, die doen dat dan gewoon wel. Maar de keuze moet er wel blijven om je zelf uit een discussie terug te trekken
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_75663972
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 20:12 schreef kitao het volgende:

[..]

volgens mijn psychiater ontbreekt die , maar ik doe mijn best het aan te kweken.

ik gaf alleen mijn mening over hoe ik denk over soldaten die bijtekenen , helaas op het verkeerde moment.
mijn timing is soms rottig hoewel bepaalde posters het juist een interessante opmerking vonden.
ik kan het onmogelijk iedereen naar de zin maken toch ?
Wellicht kun je wat langer nadenken voordat en wat je post en je post nog eens goed over lezen voor je hem plaatst?
Is maar een tip om je te helpen met kweken.

Je kunt en hoeft het niet iedereen naar de zin te maken, maar je hoeft ook niet tegen iemands haren in te strijken.
Nergens voor nodig toch, je kunt er een ander onnodig mee kwetsen, dat wil je toch helemaal niet?
Freestyle
  dinsdag 15 december 2009 @ 20:19:42 #50
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_75664056
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 20:10 schreef nokwanda het volgende:
Ik heb de rest nog niet teruggelezen. Maybe so, en dat probeer ik Greys in PM ook uit te leggen.
Het ging mij nu om een principe en hoop dat dat principe toch eens uitgesproken kan worden. Eventueel op een ander tijdstip. Want het zit mij dus echt al een tijdje dwars.
Misschien moet je even #419 en #420 lezen

Ik ben bang dat ook ik het anders zie. Ik las nergens dat er niet over gesproken mag worden. Ik las alleen dat Greys tegen Kitao zei dat zij die discussie niet aan wilde. En dat lijkt me prima mogen. Van mij in elk geval wel.

Net zo goed als jij (Nok) van mij de discussie hier best mag voeren. Maar dan met degenen die het er wel over willen hebben.

En om eerlijk te zijn... Stel dat ik net een goede vriend verloren had, dan zou ik in mijn groepje blijer worden van wat steunbetuigingen dan van een discussie over of het vrijwillig is en of de oorlog er uberhaupt moet zijn. Dat is meer iets voor als je iemand verloren hebt die je vaag, jaren geleden eens kende.

Magoe... het moge duidelijk zijn: van mij mag iedereen het overal over hebben, maar ook iedereen mag zich aan discussies onttrekken
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')