Kijk zonder differntiatie of whatever dat ook moge zijn wat je hier moet doen kom ik tot:quote:Op donderdag 24 december 2009 23:20 schreef thabit het volgende:
[..]
Goed, nu de kerstgedachte toepassen.
Gewoon de afgeleide dus? Sorry als dit geen nut heeft, maar ik heb binnenkort toch een toets over differentieren en integreeren.quote:Op donderdag 24 december 2009 23:05 schreef Burakius het volgende:
Oke guys. Calculus 11.9. Ik moet nu "use differentation to find a power series representation for:
f(x) = 1/ (1+x)2
Een fouriertransformatie is een integraaltransformatie, maar er zijn er meerdere. http://nl.wikipedia.org/wiki/Integraaltransformatie is vrij duidelijk wat dat betreft.quote:Op vrijdag 25 december 2009 16:45 schreef minibeer het volgende:
Zou iemand me kort uit kunnen leggen wat een integraaltransformatie is, ik weet dit niet precies en van wikipedia en google werd ik ook niet veel wijzer. Ik weet wel wat bijvoorbeeld de fourieranalyse is, hoe hij werkt en wat hij doet.
Nee, ze bedoelen een taylorreeks met oneindig veel termen.quote:Op vrijdag 25 december 2009 17:03 schreef minibeer het volgende:
[..]
Gewoon de afgeleide dus? Sorry als dit geen nut heeft, maar ik heb binnenkort toch een toets over differentieren en integreeren.
vreemdquote:Op vrijdag 25 december 2009 16:14 schreef BasementDweller het volgende:
In mijn lial diktaat staat het volgende:
Stel v=(v1, v2, ... , vn)t. We definiëren v* als de complex geconjugeerde van v. Dan geldt v*tv= (v1² + ... + vn²).
Ik begrijp het niet helemaal. Bedoelen ze dat een integraaltransformatie de afgeleide van de integraal van <een functie maal nog iets> is? Dan is het me namelijk wel geheel duidelijk.quote:Op vrijdag 25 december 2009 17:14 schreef GlowMouse het volgende:
Een fouriertransformatie is een integraaltransformatie, maar er zijn er meerdere. http://nl.wikipedia.org/wiki/Integraaltransformatie is vrij duidelijk wat dat betreft.
Sorry :Squote:Op vrijdag 25 december 2009 17:14 schreef GlowMouse het volgende:
Nee, ze bedoelen een taylorreeks met oneindig veel termen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Combinatie_%28wiskunde%29quote:Op zondag 27 december 2009 12:54 schreef AE86_Trueno het volgende:
Ik voel me echt dom, maar wat moet er gebeuren wanneer er dit staat:
[ afbeelding ]
Ik heb het nog nooit gehad, en kom het nu opeens tegen in mijn wiskundeboek.
Dankjewel, ik had het al wel ooit gehad. Was het alleen vergetenquote:Op zondag 27 december 2009 13:00 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Combinatie_%28wiskunde%29
Inderdaad.... is het antwoord in het boek weer eens foutquote:
Jup, die (2n)! in teller en noemer vallen tegen elkaar weg.quote:Op zondag 27 december 2009 23:56 schreef Burakius het volgende:
Ja dus het wordt eigenlijk - (2n+2)(2n+1)(2n)! waardoor ik die (2n)! kan wegstrepen . Toch..
Faculteiten .. mijn nachtmerrie.
Als dank mag jij mijn nieuwe avatar uitkiezen. (keep it pro-Muslimquote:Op zondag 27 december 2009 23:58 schreef Iblis het volgende:
[..]
Jup, die (2n)! in teller en noemer vallen tegen elkaar weg.
Zonder kerstmuts had ik het misschien gedaan. Maar het is Ibo zijn call aahahaa. Wil je me onder je Glowmouse apprentice gang scharen ofzo?quote:
Dan lijkt me, omdat het toch in de β-sfeer te houden een crop / verkleining uit:quote:Op zondag 27 december 2009 23:59 schreef Burakius het volgende:
[..]
Als dank mag jij mijn nieuwe avatar uitkiezen. (keep it pro-Muslim).
Gedaan. Best wel vet, meteen ff het wikipaginaatje lezen! Wat is precies het verhaal er achter?quote:Op maandag 28 december 2009 00:07 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dan lijkt me, omdat het toch in de β-sfeer te houden een crop / verkleining uit:
[ link | afbeelding ]
Bron: Wikimedia Commons. Maker: Dmharvey. Licentie: CC-BY-SA.
Wel prima. De behangpatroongroep p3 uit het Alhambra.
Heb je de productregel al gehad?quote:Op maandag 28 december 2009 14:20 schreef evelien89 het volgende:
Hoi,
Ik ben bezig met de afgeleide bepalen, differentiëren, maar het lukt niet helemaal.
Kan iemand mij uitleggen welke stappen je neemt om bijvoorbeeld: f(x)= (x^2 + 2x)(3x + 5) op te lossen?
Alvast bedankt!
Dan zou ik gewoon, wat Beregd ook zegt, de haakjes wegwerken (dan kom je op wat hij zegt als het goed is) en dan afleiden. Lukt dat?quote:
quote:Op maandag 28 december 2009 14:23 schreef Beregd het volgende:
=3x³+11x²+10x
en dat afleiden gaat vanzelf.
Je kan het met de productformule, maar ik denk dat dit eenvoudiger is.
hoe dat?quote:Op maandag 28 december 2009 14:36 schreef evelien89 het volgende:
[..]
hoe kom je bij 11x^2, ik kwam uit op 11x^4?
de exponenten mag je niet optellen!quote:
Dat komt van 2x, als je dat afleidt krijg je 2.quote:Op maandag 28 december 2009 15:12 schreef evelien89 het volgende:
owja, ik zie het nu ook.
Nog eentje: y = 5x2 + 2x + 1 → y' = 10x + 2
Dat eerste deel is helder, ik snap alleen niet waarom het '+2' op het eind is.
en die +1 dan? Moet je die dan weglaten?quote:Op maandag 28 december 2009 15:15 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dat komt van 2x, als je dat afleidt krijg je 2.
De afgeleide van een constante is 0.quote:Op maandag 28 december 2009 15:35 schreef evelien89 het volgende:
[..]
en die +1 dan? Moet je die dan weglaten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |