Zonder kerstmuts had ik het misschien gedaan. Maar het is Ibo zijn call aahahaa. Wil je me onder je Glowmouse apprentice gang scharen ofzo?quote:
Dan lijkt me, omdat het toch in de β-sfeer te houden een crop / verkleining uit:quote:Op zondag 27 december 2009 23:59 schreef Burakius het volgende:
[..]
Als dank mag jij mijn nieuwe avatar uitkiezen. (keep it pro-Muslim).
Gedaan. Best wel vet, meteen ff het wikipaginaatje lezen! Wat is precies het verhaal er achter?quote:Op maandag 28 december 2009 00:07 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dan lijkt me, omdat het toch in de β-sfeer te houden een crop / verkleining uit:
[ link | afbeelding ]
Bron: Wikimedia Commons. Maker: Dmharvey. Licentie: CC-BY-SA.
Wel prima. De behangpatroongroep p3 uit het Alhambra.
Heb je de productregel al gehad?quote:Op maandag 28 december 2009 14:20 schreef evelien89 het volgende:
Hoi,
Ik ben bezig met de afgeleide bepalen, differentiëren, maar het lukt niet helemaal.
Kan iemand mij uitleggen welke stappen je neemt om bijvoorbeeld: f(x)= (x^2 + 2x)(3x + 5) op te lossen?
Alvast bedankt!
Dan zou ik gewoon, wat Beregd ook zegt, de haakjes wegwerken (dan kom je op wat hij zegt als het goed is) en dan afleiden. Lukt dat?quote:
quote:Op maandag 28 december 2009 14:23 schreef Beregd het volgende:
=3x³+11x²+10x
en dat afleiden gaat vanzelf.
Je kan het met de productformule, maar ik denk dat dit eenvoudiger is.
hoe dat?quote:Op maandag 28 december 2009 14:36 schreef evelien89 het volgende:
[..]
hoe kom je bij 11x^2, ik kwam uit op 11x^4?
de exponenten mag je niet optellen!quote:
Dat komt van 2x, als je dat afleidt krijg je 2.quote:Op maandag 28 december 2009 15:12 schreef evelien89 het volgende:
owja, ik zie het nu ook.
Nog eentje: y = 5x2 + 2x + 1 → y' = 10x + 2
Dat eerste deel is helder, ik snap alleen niet waarom het '+2' op het eind is.
en die +1 dan? Moet je die dan weglaten?quote:Op maandag 28 december 2009 15:15 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dat komt van 2x, als je dat afleidt krijg je 2.
De afgeleide van een constante is 0.quote:Op maandag 28 december 2009 15:35 schreef evelien89 het volgende:
[..]
en die +1 dan? Moet je die dan weglaten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |