Scrooge himself?quote:Op dinsdag 15 december 2009 16:53 schreef guapo het volgende:
Zit ik net heerlijk te computeren wordt er aan de deur gebeld. Wie zou dat nou zijn dacht ik snel.
Dus ik doe de deur open.![]()
Staat er zo'n meisje van ik schat een jaar of 15 voor de deur met een krant en een kaartje in haar handen.
Begint ze heel verlegen haar ingestudeerde zin op te zeggen. Ik moet eigenlijk zeggen brabbelen, want er kwam niet veel zinnings uit. Iets van: ik wens u een prettig jaar toe of zoiets.....![]()
En op het moment dat ze dat zei stond ze heel onwennig naar de grond te kijken. Ze durfde mij dus niet aan te kijken, waarom wist ik niet.
Maar toen op het moment dat ze mij wel in mijn ogen aankeek wist ik waarom:
Ze bleek een verrekte mongol te zijn. Zoeen met waarvan ieder oog een andere kant op kijkt.
Dus nu wist ik niet waar ik kijken moest.
Ik vond het wel zielig voor haar en heb van mijn zuurverdiende geld haar 2 euro gegeven voor de moeite die ze neemt om iedere week haar krantje door onze bus te gooien.
Toen ik de deur weer dicht deed begon ik mij toch wel af te vragen wat ik zojuist gedaan had. Ik had 2 hele dure euros weggegeven aan een mongolse krantenloopster.![]()
Ik vraag mij eigenlijk nu af of zij in is gezet door haar oudere broer om zo meer geld op te halen.
hahahahahquote:Ik vraag mij eigenlijk nu af of zij in is gezet door haar oudere broer om zo meer geld op te halen.
Wheheh jij loopt dus ook krantjesquote:
Nee ik schrok van haar, toen ze voor het eerst naar mij keek werd ik zelfs een beetje bang.quote:
gelukkig niet wil jou concurrent niet zijn.quote:Op dinsdag 15 december 2009 16:58 schreef Koenani het volgende:
[..]
Wheheh jij loopt dus ook krantjes
als ik jou uitlach daarom, loop ik zelf toch geen krantjes, whehehquote:Op dinsdag 15 december 2009 17:01 schreef Technofreakzz het volgende:
[..]
gelukkig niet wil jou concurrent niet zijn.
Ja! Ik heb altijd diezelfde reactie.quote:Op dinsdag 15 december 2009 17:00 schreef guapo het volgende:
[..]
Nee ik schrok van haar, toen ze voor het eerst naar mij keek werd ik zelfs een beetje bang.
Ik heb altijd geleerd dat mongols onvoorspelbaar zijn.
dat is idd jou manier om het te verbergen, je hoeft je niet te schamen hoorquote:Op dinsdag 15 december 2009 17:02 schreef Koenani het volgende:
[..]
als ik jou uitlach daarom, loop ik zelf toch geen krantjes, wheheh
Uhm zij was dat toch ook? En wat is er mis met gehandicapten, doen weinig kwaad me dunkt.quote:Op dinsdag 15 december 2009 17:00 schreef guapo het volgende:
[..]
Nee ik schrok van haar, toen ze voor het eerst naar mij keek werd ik zelfs een beetje bang.
Ik heb altijd geleerd dat mongols onvoorspelbaar zijn.
nee volgens mij is dat juist jouw manier om het te verbergen wehehquote:Op dinsdag 15 december 2009 17:03 schreef Technofreakzz het volgende:
[..]
dat is idd jou manier om het te verbergen, je hoeft je niet te schamen hoor
Ik vond haar later zielig, daarom heb ik haar toen 2 euro gegeven.quote:Op dinsdag 15 december 2009 17:07 schreef Equites het volgende:
[..]
Uhm zij was dat toch ook? En wat is er mis met gehandicapten, doen weinig kwaad me dunkt.
quote:Op dinsdag 15 december 2009 17:11 schreef guapo het volgende:
[..]
Ik vond haar later zielig, daarom heb ik haar toen 2 euro gegeven.
Ik heb het gevoel dat ik opgelicht ben door haar en haar bende.
(was ik vergeten te vermelden dat ik meende te horen dat ze een Roemeens accent had?)
quote:Op dinsdag 15 december 2009 17:32 schreef Equites het volgende:
[..]
Dit wordt steeds beter. Opgelicht door een Roemeense bende die met kerst langs de deuren gaat me een mongool die een krantenwijk zou lopen
Zoiets hebben wij hier ook. Ik bedoel, een dagkrant die moet elke keer voor 8 uur oid worden bezorgd. Nou, das een kuttaak nu!quote:Op dinsdag 15 december 2009 17:31 schreef muiterij het volgende:
Ochtendkrant krijgt hier altijd wat, een huis aan huis bezorger krijgt geen cent.
Nee, een mongolquote:Op dinsdag 15 december 2009 17:32 schreef Equites het volgende:
Dit wordt steeds beter. Opgelicht door een Roemeense bende die met kerst langs de deuren gaat me een mongool die een krantenwijk zou lopen
In een fabriek krijg je sowieso geen fooi.quote:Op dinsdag 15 december 2009 17:37 schreef Personan het volgende:
Ze krijgen al genoeg betaald. In de fabriek kregen kinderen ook geen fooien met kerst dus waarom nu wel?
quote:Op dinsdag 15 december 2009 17:37 schreef Personan het volgende:
Ze krijgen al genoeg betaald. In de fabriek kregen kinderen ook geen fooien met kerst dus waarom nu wel?
De verklaring.quote:Het geven van cadeautjes en nieuwjaarsgiften aan familie en personeel was al onder de Romeinen gebruikelijk. Het vindt in Frankrijk plaats op nieuwjaarsdag, in Italië op Driekoningen, in het Verenigd Koninkrijk op Eerste kerstdag, in Duitsland op Kerstavond en in Nederland op Sinterklaas (5-6 december) en met kerst. In 1535 schafte Maarten Luther Sinterklaas af; het Kerstkind werd de brenger van geschenken.
Op 1 januari wensen we iedereen het beste, zodat we die wensen ook terug ontvangen. Vroeger werd vooral geld gegeven. In de 19e eeuw liep dat uit de hand, toen men wildvreemde voorbijgangers geld probeerde af te bedelen met berijmde nieuwjaarswensen en -prenten. Schoorsteenvegers, vuilnisophalers, straatvegers, nachtwakers en lantaarnaanstekers verkochten hun beste wensen; tegenwoordig zijn het de tijdschrift- en krantenbezorgers die ons zo hun beste wensen overbrengen, en zien we dit gebruik nog terug in het sturen van kerst- en nieuwjaarskaarten, het geven en bezoeken van nieuwjaarsrecepties, en de gewoonte iedereen die men ontmoet het beste te wensen voor het nieuwe jaar.
Gierig.quote:Op dinsdag 15 december 2009 17:31 schreef muiterij het volgende:
Ochtendkrant krijgt hier altijd wat, een huis aan huis bezorger krijgt geen cent.
Daarom verdienen zij ook veel meer dan mensen die folders uitdelen.quote:Op dinsdag 15 december 2009 17:36 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Zoiets hebben wij hier ook. Ik bedoel, een dagkrant die moet elke keer voor 8 uur oid worden bezorgd. Nou, das een kuttaak nu!
quote:Op dinsdag 15 december 2009 18:11 schreef bijdehand het volgende:
Krantenbezorger van TS komt uit Gestel
Verrekte Mongolquote:Op dinsdag 15 december 2009 16:53 schreef guapo het volgende:
Zit ik net heerlijk te computeren wordt er aan de deur gebeld. Wie zou dat nou zijn dacht ik snel.
Staat er zo'n meisje van ik schat een jaar of 15 voor de deur met een krant en een kaartje in haar handen.
Begint ze heel verlegen haar ingestudeerde zin op te zeggen. Ik moet eigenlijk zeggen brabbelen, want er kwam niet veel zinnings uit. Iets van: ik wens u een prettig jaar toe of zoiets.....![]()
En op het moment dat ze dat zei stond ze heel onwennig naar de grond te kijken. Ze durfde mij dus niet aan te kijken, waarom wist ik niet.
Ze bleek een verrekte mongol te zijn. Zoeen met waarvan ieder oog een andere kant op kijkt.
Ik vond het wel zielig voor haar en heb van mijn zuurverdiende geld haar 2 euro gegeven voor de moeite die ze neemt om iedere week haar krantje door onze bus te gooien.
Toen ik de deur weer dicht deed begon ik mij toch wel af te vragen wat ik zojuist gedaan had. Ik had 2 hele dure euros weggegeven aan een mongolse krantenloopster.![]()
Ik vraag mij eigenlijk nu af of zij in is gezet door haar oudere broer om zo meer geld op te halen.
quote:Op dinsdag 15 december 2009 16:53 schreef guapo het volgende:
jij bent die bezorgster?quote:
quote:
Weet ik nog niet. Ik krijg het gevoel maar niet uit mijn hoofd dat ze mij een oor heeft aangenaaid.quote:
Ja is kloten, maar komop, 2 euroquote:Op woensdag 16 december 2009 10:27 schreef guapo het volgende:
[..]
Weet ik nog niet. Ik krijg het gevoel maar niet uit mijn hoofd dat ze mij een oor heeft aangenaaid.
Hoe kan geld duur zijn? Vertel het me, o wijze meester van het mobieltjes stelen.quote:Op dinsdag 15 december 2009 16:53 schreef guapo het volgende:
Gast ben je niet goed ofzo? Die kerel krijgt ook gewoon z'n salaris hoor.quote:Op woensdag 16 december 2009 10:12 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik geef onze bezorger altijd 10 euro of 20 in de kerst. Brengt altijd de krant netjes op tijd.
Vind ik wel zo schappelijk.
Jij was dat dus, diegene die mij er zeer duidelijk op attendeerde dat die geen reclame wou.quote:Op woensdag 16 december 2009 19:49 schreef ouderejongere het volgende:wat ben ik dan slecht, ik zou haar ook geld hebben gegeven, dat terwijl ik net nog een lelijke puistenkop heb weggestuurd, wijzend op de NEE-sticker op mijn brievenbus.
Schaam je! Scrooge!quote:Op woensdag 16 december 2009 19:49 schreef ouderejongere het volgende:wat ben ik dan slecht, ik zou haar ook geld hebben gegeven, dat terwijl ik net nog een lelijke puistenkop heb weggestuurd, wijzend op de NEE-sticker op mijn brievenbus.
quote:Op woensdag 16 december 2009 19:53 schreef Norbert704 het volgende:
[..]
Jij was dat dus, diegene die mij er zeer duidelijk op attendeerde dat die geen reclame wou.
Ze kon dr lach natuurlijk niet inhouden daaarom keek ze steeds weg.quote:Op woensdag 16 december 2009 10:27 schreef guapo het volgende:
[..]
Weet ik nog niet. Ik krijg het gevoel maar niet uit mijn hoofd dat ze mij een oor heeft aangenaaid.
Nee, dat was natuurlijk omdat guapo te lelijk is.quote:Op woensdag 16 december 2009 21:17 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ze kon dr lach natuurlijk niet inhouden daaarom keek ze steeds weg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |