quote:- En iedere vatandas die ik vergeten ben,.
Daar gaan wij eens heel lang over pratenquote:Op dinsdag 15 december 2009 02:30 schreef Min-e het volgende:
[..]
Oh ik lees alles, klassieke Amerikanen/ Britten ( Cather in the Rye, Byron etc Maar ook Roald Dahl hij is mijn grote voorbeeld).
Tot de gewone Nederlanders, Theo Thijssen, Wolkers, Reve, Connie Palmen en moderne litaratuur als Grunberg e.d.
Kijk gewoon wat mij aanspreekt op dat moment.
En die cilgin turkler?quote:Op dinsdag 15 december 2009 02:35 schreef TheMagnificent het volgende:
Maar goed, het is al behoorlijk laat, dus ik ga m'n bed eens opzoeken.Welterusten iedereen.
![]()
IHVK had wel een bron gevonden toen we hier een tijd terug over aan het discussieeren waren.quote:Op dinsdag 15 december 2009 02:17 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Schijnt dat Yilmaz Erdogan dode PKK-terroristen 'sehitlerimiz' heeft genoemd, waar ik overigens geen bron van heb kunnen vinden.
quote:
quote:Op dinsdag 15 december 2009 02:32 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Een paar jaar terug was het een bestseller in Turkije. Is het je ontgaan?
http://tr.wikipedia.org/w(...)T%C3%BCrkler_(roman)
Wie is Yilmaz Erdogan?quote:Op dinsdag 15 december 2009 02:37 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
IHVK had wel een bron gevonden toen we hier een tijd terug over aan het discussieeren waren.
Dahl is bijzonder, die humor, echt mijn ding.quote:Op dinsdag 15 december 2009 02:35 schreef siddha het volgende:
[..]
Daar gaan wij eens heel lang over pratenvooral de engelse romantiek vind ik dan persoonlijk mooi W Butler Yeats, W Blake, Oscar wilde maar ik vind bv catcher in the rye bv ook heel mooi
en Roald Dahl is gewoon uniek en ik ben verliefd op zijn kleindochter
THNXquote:
quote:Op dinsdag 15 december 2009 02:35 schreef TheMagnificent het volgende:
Maar goed, het is al behoorlijk laat, dus ik ga m'n bed eens opzoeken.Welterusten iedereen.
![]()
Yilmaz?quote:Op dinsdag 15 december 2009 02:39 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
De premier van Turkije!Weet je dat niet?!
Russen zijn zo depriquote:Op dinsdag 15 december 2009 02:38 schreef Min-e het volgende:
[..]
Dahl is bijzonder, die humor, echt mijn ding.
Oh en sinds kort ben ik ook aan de Russen, heb eindelijk Dostojevski, Misdaad en Straf uitgelezen.
Goede nachtquote:Op dinsdag 15 december 2009 02:41 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Dat was nu net de grap.![]()
Maar nu ga ik echt. Ciao.
Goede nacht meisjequote:Op dinsdag 15 december 2009 02:42 schreef Min-e het volgende:
Ik ga er ook vandoor, elke keer blijf ik maar hangen op Fok.![]()
![]()
Jij ook alquote:Op dinsdag 15 december 2009 02:44 schreef Bortecinem het volgende:
En ik ga ook slapen. Trusten iedereen.
leuk en later praten we meer er over en hups slapen jijquote:Op dinsdag 15 december 2009 02:43 schreef Min-e het volgende:
[..]
Ik hou wel van een beetje grimmigheid.(Zolang het in de boeken en films blijft!!!
)
Leuk toch.quote:Op dinsdag 15 december 2009 09:16 schreef Rookert het volgende:
10 topics in 2 dagen![]()
Gvd, over 3 minuten weg en helft van ontbijt staat er nog
Nee, ze is een van de betere Turkse zangeressen, vind ik dan.quote:Op dinsdag 15 december 2009 14:37 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Je vindt haar zeker alleen maar tof omdat ze over Istanboel zingt.
Haar naam klinkt niet echt Turksquote:Op dinsdag 15 december 2009 14:43 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nee, ze is een van de betere Turkse zangeressen, vind ik dan.
quote:Op dinsdag 15 december 2009 14:49 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Haar naam klinkt niet echt Turks. Ik lees net op wikipedia dat ze een halfbloedje is.
Hahaha.quote:Op dinsdag 15 december 2009 14:51 schreef wikwakka2 het volgende:
Ik wacht nog even op de eerste persoon die beweert dat ze meer Turks dan Brits/Amerikaans is.
Kan ik hieruit concluderen dat halfbloedjes over het algemeen slimmer/mooier/talentvoller en beter zijnquote:Op dinsdag 15 december 2009 14:54 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Hahaha.![]()
Turkije heeft veel van die beroemde halfbloedjes. Jenniffer Schaffer (miss Duitsland 2006) heeft bijvoorbeeld ook een Turkse moeder.
Ik weet het niet, het valt me op dat halfbloedjes die een Turkse moeder hebben veel meer Turks zijn dan halfbloedjes met een Turkse vader een buitenlandse moeder. Turkse halfbloedjes met een Turkse moeder spreken vaak gewoon vloeiend Turks en voelen zich meer verbonden met de Turkse cultuur dan andersom. Zal wel komen doordat de moeder misschien meer invloed heeft op de opvoeding?quote:Op dinsdag 15 december 2009 14:55 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Kan ik hieruit concluderen dat halfbloedjes over het algemeen slimmer/mooier/talentvoller en beter zijn?
En dat terwijl die halfbloedjes vaak meer Turks zijn (zie vorige post).quote:Op dinsdag 15 december 2009 14:55 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Kan ik hieruit concluderen dat halfbloedjes over het algemeen slimmer/mooier/talentvoller en beter zijn?
Toch grappig dat de halfbloedjes met een Turkse vader over het algemeen een Turkse naam aan hun kind geven, terwijl diegene met een Turkse moeder geen Turkse naam hebben.
Het lijkt me dat ze meer tijd met hun moeder doorbrengen en de moeder hen dus beter de taal aan kan leren. Maar hoe verklaar ik dan de paar semi-Egyptenaartjes die bij mij in het vliegtuig zaten die met zo'n typisch mocroaccentje, belabberd Nederlands spraken?quote:Op dinsdag 15 december 2009 14:58 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik weet het niet, het valt me op dat halfbloedjes die een Turkse moeder hebben veel meer Turks zijn dan halfbloedjes met een Turkse vader een buitenlandse moeder. Turkse halfbloedjes met een Turkse moeder spreken vaak gewoon vloeiend Turks en voelen zich meer verbonden met de Turkse cultuur dan andersom. Zal wel komen doordat de moeder misschien meer invloed heeft op de opvoeding?
quote:Eva Green was born in Paris, the daughter of French actress Marlène Jobert and Swedish dentist Walter Green. She grew up in the 16th arrondissement of Paris. She is of Algerian, Turkish, Swedish, and Spanish descent.
Bron: Wikipedia
Moeders hechten daar ook meer waarde aan denk ik. Ik ken niet zoveel halfbloedjes van mijn leeftijd die een Turkse moeder/Nederlandse vader hebben, maar wel een paar jongere kinderen. En die spreken gewoon perfect Turks, soms zelfs beter dan de volbloed Turkjes.quote:Op dinsdag 15 december 2009 15:04 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Het lijkt me dat ze meer tijd met hun moeder doorbrengen en de moeder hen dus beter de taal aan kan leren.
Die burgemeester van Londen ook.quote:Op dinsdag 15 december 2009 15:08 schreef TheMagnificent het volgende:
Zelfs Eva Green schijnt Turks bloed in zich te hebben.
[..]
[ afbeelding ]
Volgens mij moeten ze wel wat moderner en minder conservatief zijn, want over het algemeen is het volgens mij not done om als moslima met een ongelovige kaas te trouwenquote:Op dinsdag 15 december 2009 15:08 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Moeders hechten daar ook meer waarde aan denk ik. Ik ken niet zoveel halfbloedjes van mijn leeftijd die een Turkse moeder/Nederlandse vader hebben, maar wel een paar jongere kinderen. En die spreken gewoon perfect Turks, soms zelfs beter dan de volbloed Turkjes.
Maar goed, de Turkse vrouwen die met Nederlandse mannen zijn getrouwd zijn vaak ook wat moderner (die ik ken iig wel) en hechten meer waarde aan het belang van cultuur en zo.De meeste Turkse mannen die met een Nederlandse vrouw zijn getrouwd kunnen niet eens een normaal gesprek in het Nederlands voeren met hun vrouw.
De Turken zijn het meest verspreide op deze wereld.quote:Op dinsdag 15 december 2009 15:10 schreef wikwakka2 het volgende:
Turken zijn gewoon overal. Langzaam maar zeker nemen ze de wereld over
.
Inderdaad, klein-kleinkind van 'landverrader' Ali Kemal.quote:Op dinsdag 15 december 2009 15:08 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Die burgemeester van Londen ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |