abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75637759
Simpel weg , ik krijg dreigbrieven van een zekere persoon. Wat moet ik hiermee doen?
Wat kan ik hiermee doen? want er staan nog al wat verwensingen in en bedreigingen.

Valt hier juridisch iets tegen te doen ? Want deze persoon begint me helemaal te irriteren.

Doodsverwensingen? Staan hierop straffen op? in nederland?
Redacted
pi_75637803
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 01:02 schreef Dr.Mikey het volgende:
Zo aan je fotoboek te zien is het terecht.
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 01:01 schreef Djinx het volgende:
dúh
FF serieuze reacties Ik ben vast niet de enige met deze vraag namelijk.
Redacted
pi_75637838
Morgen even 0900-8844 bellen, afspraak maken, even langsgaan, je verhaal doen. Klaar.
pi_75637910
Ja, bedreigingen is verboden. Aangifte doen dus.
pi_75637921
is het ook terecht? of heb je niks geflikt
pi_75638011
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 01:09 schreef mug89 het volgende:
is het ook terecht? of heb je niks geflikt
Ik praat met mensen, is dat verboden? nog niet eens negatief . maar dan krijg je weer een jaloers persoon omdat ik voormalig ex ben . die zich ermee gaat bemoeien dat ik niet met dr mag praten.
Krijg ik een dreigbrief aan m'n poten. Ik laat niet over me heen walsen.
Alsof hij haar leven mag bepalen met wie ze praat en wie niet?

Ik zal de inhoud niet openbaren maar het komt eropneer dat als hij me ziet dat hij me inelkaar wil slaan.
Dan voel je je gewoon niet veilig omdat je weet dat die persoon op een vecht sport heeft gezeten zwarte band.
Redacted
pi_75638077
Gewoon dus die mailtjes uitprinten en aangifte doen van bedreiging....of een bodyguard inhuren maar ja dan is aangifte doen wellicht beter en goedkoper

Sorry TS dat tweede deel van het antwoord kon ik even niet laten.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_75638105
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 01:20 schreef trovey het volgende:
Gewoon dus die mailtjes uitprinten en aangifte doen van bedreiging....of een bodyguard inhuren maar ja dan is aangifte doen wellicht beter en goedkoper

Is niet erg kan het begrijpen. ben er zelf ook fanatiek in .
Redacted
  dinsdag 15 december 2009 @ 01:22:01 #9
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_75638109
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 01:15 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Ik praat met mensen, is dat verboden? nog niet eens negatief . maar dan krijg je weer een jaloers persoon omdat ik voormalig ex ben . die zich ermee gaat bemoeien dat ik niet met dr mag praten.

Ik zal de inhoud niet openbaren maar het komt eropneer dat als hij me ziet dat hij me inelkaar wil slaan.
Dan voel je je gewoon niet veilig omdat je weet dat die persoon op een vecht sport heeft gezeten zwarte band.
Ex Je hebt vast wel wat geflikt.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_75638110
quote:

[..]

Er zitten altijd twee kanten aan een verhaal, dus kom nu maar met zijn kant van het verhaal
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_75638129
Je weet wie het is? Publiceren die brieven, en een foto erbij van de dader.
  dinsdag 15 december 2009 @ 01:24:19 #12
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_75638144
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 01:01 schreef cablegunmaster het volgende:
Simpel weg , ik krijg dreigbrieven van een zekere persoon. Wat moet ik hiermee doen?
Wat kan ik hiermee doen? want er staan nog al wat verwensingen in en bedreigingen.

Valt hier juridisch iets tegen te doen ? Want deze persoon begint me helemaal te irriteren.

Doodsverwensingen? Staan hierop straffen op? in nederland?
Hier ooit wel eens bedreigd per mail en MSN. Ik heb de persoon doodgenegeerd. Hield vanzelf op na een maand ofzo. En tuurlijk als het door blijft gaan gewoon politie ff bellen. Geef je ze ook eens wat anders te doen dan parkeer bonnen uitschrijven.
The Light Is Leaving Us All
pi_75638178
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 01:22 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:

[..]

Er zitten altijd twee kanten aan een verhaal, dus kom nu maar met zijn kant van het verhaal
ik praat met zijn vriendin . Dat is zijn kant.
Redacted
pi_75638183
ik dacht dat trouwens gewoon mocht, ik bedreig ook regelmatig en dat werkt toch wel effectief
pi_75638212
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 01:25 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
ik dacht dat trouwens gewoon mocht, ik bedreig ook regelmatig en dat werkt toch wel effectief
Nee je kan voor een bedreiging las ik net op regelwetgeving tot 9 maanden celstraf krijgen.

als ik me niet vergis dit artikel:
http://wetten.overheid.nl(...)eidsdatum_15-12-2009

even wetboekje opentrekken
Redacted
pi_75638239
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 01:23 schreef Djinx het volgende:
that should do?
of je krijgt nog meer klappen hahaha
Nah, denk dat dat wel meevalt. Dergelijke schijtluizen denkt anoniem te zijn namelijk. En dan durven ze wel.
pi_75638268
denk als die je echt had willen meppen, dat je zonder dreigmailtjes al klappen had gehad.
pi_75638277
quote:
Uh uh, tot je iemand tegenkomt die niet meebuigt als een rietje en actie onderneemt.
pi_75638296
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 01:31 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Uh uh, tot je iemand tegenkomt die niet meebuigt als een rietje en actie onderneemt.
ow smiley vergeten erbij te zetten
pi_75638331
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 01:32 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:

[..]

ow smiley vergeten erbij te zetten
ik vermoedde dat al ja..
pi_75638345
ik durf niet eens naar buiten te gaan joh
pi_75638373
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 01:35 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
ik durf niet eens naar buiten te gaan joh
Je krijgt ook dreigbrieven?
pi_75638721
quote:
Jij vindt mensen bedreigen normaal....ik hoop jou nooit tegen te komen
Optimist tot in de kist
pi_75638787
Ik weet niet hoor. Het moet redelijk erg zijn wil hij ervoor vervolgd kunnen worden Anders staat de politie gewoon iets later op zijn stoep en wordt hij nog bozer Dan word je nog harder geslagen
pi_75638836
quote:

[..]

Het feit dat hij op een vechtsport heeft gezeten en een bepaalde band heeft en dus mogelijk kundig is geeft jou het recht om jezelf op relatief harde wijze te verdedigen. Ik zou hiervan ook melding maken bij de politie en benadrukken dat jij nooit en te nimmer de initiatiefnemer zal zijn, maar dat je bij verdediging in dit geval mogelijk geen andere optie ziet dan goed voor jezelf "zorgen".

Als de dreiging serieus is dan zal de politie hierop moeten reageren, let er echter heel goed op dat je jezelf NIET dreigend uitlaat tegenover de politie. Mijn ervaring met dit soort dingen met politie is dat op het moment dat er nog niets gebeurd is, ze je gewoon met een kluitje in het riet sturen, tenzij je meteen met een advocaat aan komt zetten of via via iemand kent die een positie van invloed heeft en één en ander kan "noemen in de wandelgangen".

Ze horen erop te reageren, ZEKER als je het op schrift hebt staan met naam en toenaam. Maar of ze dat ook daadwerkelijk doen.... ik weet het niet. Berichtgevingen hierover wisselen nogal.
“Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something.”
pi_75638861
Komt die ex toevallig uit Den Helder?
“Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something.”
pi_75638897
Eerst: aangifte doen.

Daarna: dagvaarding sturen op grond van onrechtmatige daad en geleden immateriële schade (bijvoorbeeld angst om de deur uit te gaan) en vermogensschade (bijvoorbeeld doordat je niet naar je werk durft te gaan). Kost je rond de ¤80, je eist een mooi bedrag en hij krijgt de schrik van z'n leven.
pi_75639065
En je moet maar zo denken TS...mensen die hard schreeuwen doen vaak heel weinig...zelf ook meegemaakt met een ex-man van een collega(ze wilde scheiden omdat hij haar mishandelde en ik haar wel verder wilde helpen met het zoeken van woonruimte en een advocaat)....hij zou wel even langskomen bij mij....heb hem duidelijk gemaakt dat hij dat mocht doen maar dat de politie dan klaar zou staan om hem in te rekenen....nooit gezien die blaaskaak
Optimist tot in de kist
pi_75639074
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 01:20 schreef trovey het volgende:

Denk niet dat die mailtje uitprinten veel zin heeft? Iedereen die een beetje handig is met Microsoft Office Word kunnen mails 'maken'. Lijkt mij dan.
pi_75639104
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 03:02 schreef Ben. het volgende:

[..]

Denk niet dat die mailtje uitprinten veel zin heeft? Iedereen die een beetje handig is met Microsoft Office Word kunnen mails 'maken'. Lijkt mij dan.
Uitprinten als in bewijs voor de politie....moest ik ook doen toen ik aangifte deed van oplichting door een internetwinkel een paar jaar terug. En wat jou omerking betreft....als iemand een valse aangifte doet is dat ook strafbaar als dat ontdekt wordt.
Optimist tot in de kist
pi_75639154
Valse aangifte. Klopt idd. Ok, zal wel dan.

Leuk om te weten.
  dinsdag 15 december 2009 @ 06:56:42 #32
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_75639597
opgeschoond en schopje naar WGR
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_75639617
En die emails laten lezen aan je ex?
pi_75639679
quote:

Dat deden ze vroeger ( ) ook. Jongetjes op de basissschool zeiden heel vaak tegen elkaar 'ik sla je in elkaar'. En dan sloegen ze elkaar in elkaar en dan hadden ze dat ook weer gehad. Tegenwoordig gaat dat allemaal zo moeilijk met aangiftes en zo....

"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_75640054
Zoals al eerder gezegd, even contact opnemen met 0900-TUIG. Dat nummer hebben ze niet toevallig gekozen. Even een afspraak maken, en de boel vast laten leggen. Dat is het begin.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_75640578
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 08:22 schreef AlphaOmega het volgende:
Zoals al eerder gezegd, even contact opnemen met 0900-TUIG. Dat nummer hebben ze niet toevallig gekozen. Even een afspraak maken, en de boel vast laten leggen. Dat is het begin.
Je bedoelt: ze vinden zichzelf tuig?
Ik weet dat naambellen meestal slaat op de zaak zelf, zoals City Wok of Pizza Toko etc. Ik ben het in dat geval wel met degene die he tnummer verzonnen heeft eens.
Want aangifte opnemen, ho maar.... En ALS dat al lukt dan moet je nog jezelf redden. Fijn heh. Dat 8844
  dinsdag 15 december 2009 @ 10:29:57 #37
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_75642546
Vergeet ook niet het IP adres (x-originating ip) uit de headers te halen. Daar hebben ze wat aan bij de politie.
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
pi_75643945
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 08:58 schreef Aarskaboutertje het volgende:

[..]

Je bedoelt: ze vinden zichzelf tuig?
Ik weet dat naambellen meestal slaat op de zaak zelf, zoals City Wok of Pizza Toko etc. Ik ben het in dat geval wel met degene die he tnummer verzonnen heeft eens.
Want aangifte opnemen, ho maar.... En ALS dat al lukt dan moet je nog jezelf redden. Fijn heh. Dat 8844
Met die houding wordt het inderdaad nooit iets, dat heb je helemaal juist.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_75644586
Gewoon aangifte gedaan heb ik ook gedaan (2 jaar geleden). Kreeg vorige maand eindelijk een brief dat ze er een rechtszaak van gaan maken (2 jaar later )........Maar die jongen is wel eerst even opgepakt in Utrecht om even in Den-Haag zijn verhaal te mogen doen (na een jaar) en mocht meteen 2 nachtjes blijven slapen.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{˛
pi_75657755
gewoon aangifte doen en al die mailtjes uitprinten. Dan staat het maar in de computer bij de politie. en daarna ook alles wat daarna komt ook bewaren.
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
pi_75685847
De ex hier. Heb maar even een generic account aangemaakt om te reageren.
Wat cablegunmaster is vergeten te zeggen, is dat mijn vriendje graag legaal met hem op de vuist zou willen.
Hier een quote uit de email die hij heeft verstuurd: "Mocht je mijn voorkeur willen: een ring en een stel hand en voetbeschermers zodat ik er legaal lang van mag genieten."
Natuurlijk is dit nog steeds niet 'eerlijk' omdat hij een zwarte band heeft, en cablegunmaster weinig tot geen ervaring heeft in vechtsporten. De reden dat hij überhaupt zo pissed is geworden, is omdat cablegunmaster dingen heeft gezegd als:"je gebruikt steroīden" en "je gaat vreemd". Een beetje man laat dit natuurlijk niet zomaar op zich zitten.

Hij heeft mij overigens nooit verboden met hem te praten, maar omdat ik graag een conflict wil voorkomen, heb ik zelf besloten het contact te verbreken, zodat mijn huidige vriendje wat tot rust kan komen en er niet werkelijk een gevecht komt.

Mocht cablegunmaster toch actie willen ondernemen, moet ik hem er op wijzen dat hij mij ook wat aardige doodsverwensing heeft toegestuurd, die ik natuurlijk wel heb bewaard voor het geval dat. Het argument dat het anders is omdat het net uit was, en jij 'emotioneel' was en dat "dingen die in woede gezegd zijn niet tellen' is overigens grote bullshit. Dat is meten met twee maten.
  woensdag 16 december 2009 @ 13:49:53 #42
26048 Sneakie
what goes around comes around
pi_75686512
quote:
Op woensdag 16 december 2009 13:34 schreef Blurbblurb het volgende:
De ex hier. Heb maar even een generic account aangemaakt om te reageren.
Wat cablegunmaster is vergeten te zeggen, is dat mijn vriendje graag legaal met hem op de vuist zou willen.
Hier een quote uit de email die hij heeft verstuurd: "Mocht je mijn voorkeur willen: een ring en een stel hand en voetbeschermers zodat ik er legaal lang van mag genieten."
Natuurlijk is dit nog steeds niet 'eerlijk' omdat hij een zwarte band heeft, en cablegunmaster weinig tot geen ervaring heeft in vechtsporten. De reden dat hij überhaupt zo pissed is geworden, is omdat cablegunmaster dingen heeft gezegd als:"je gebruikt steroīden" en "je gaat vreemd". Een beetje man laat dit natuurlijk niet zomaar op zich zitten.

Hij heeft mij overigens nooit verboden met hem te praten, maar omdat ik graag een conflict wil voorkomen, heb ik zelf besloten het contact te verbreken, zodat mijn huidige vriendje wat tot rust kan komen en er niet werkelijk een gevecht komt.

Mocht cablegunmaster toch actie willen ondernemen, moet ik hem er op wijzen dat hij mij ook wat aardige doodsverwensing heeft toegestuurd, die ik natuurlijk wel heb bewaard voor het geval dat. Het argument dat het anders is omdat het net uit was, en jij 'emotioneel' was en dat "dingen die in woede gezegd zijn niet tellen' is overigens grote bullshit. Dat is meten met twee maten.
Daar komt de aap uit de mouw
.. The truth is already writen, so lies are obvious to read
pi_75687320
quote:
Op woensdag 16 december 2009 13:34 schreef Blurbblurb het volgende:
Prachtig verhaal
Kutzooi. Mijn popcorn is net op
pi_75687443
*popcorn*
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 16 december 2009 @ 14:11:07 #45
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_75687470
quote:

[..] omdat ik voormalig ex ben
Dus je hebt weer wat met haar?
quote:
laat me raden: krav maga...? ( )

Anyway, gewoon mailtjes uitdraaien, naar de politie gaan en aangifte doen, meer niet.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  woensdag 16 december 2009 @ 14:24:43 #46
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_75688037
Wat een topic en zo plotsklaps de ex ook in het topic
pi_75688421
quote:
Op woensdag 16 december 2009 14:24 schreef koffiekoekje het volgende:
Wat een topic en zo plotsklaps de ex ook in het topic
En dat in WGR
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  woensdag 16 december 2009 @ 14:37:45 #48
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_75688498
Backfire!
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_75688585
Is TS ondertussen al in mekaar geslagen? Anders mag er wel een up-date-je komen.
* mrPanerai ziek thuis en nu in popcorn mode
pi_75689406
Ah gelukkig stond deze in mijn AT
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')