quote:
Op dinsdag 15 december 2009 02:16 schreef Puntenjager het volgende:Volgens mij heeft Kabouter Wesley van hierboven een beetje last van een opspelend trauma

Mensen lekker bot een spiegel voorhouden is ok, maar je kunt het overdrijven.
Naja, kijk... dat is dus wat ik denk als ik de openingspost lees. Van dat soort oppervlakkigheden krijg ik echt vreselijk de kriebels. ZEKER omdat de TS de persoon in kwestie wel degelijk heel erg leuk vindt. En dan valt er iets voor wat niet binnen het geeikte patroontje valt en dan......... dan ist opeens niks meer? Ik vind dat echt een teken dat je gewoon niet in een relatie met zo iemand kan stappen. Ja, het kan wel, maar dan moet je wel heel goed realiseren dat als je dat doet, dat je dan een risico neemt. Als DIT al een reden is om zo met iemand om te gaan, hoe is het dan als er ECHT iets ernstig met 1 vd 2 gebeurt tijdens de relatie? Come on... Weet je, dan vind ik wel dat TS de jongen in kwestie op z'n minst er goed van op de hoogte moet stellen hoe ze er tegenover staat en waarom dat zo is, en als ze er niet mee door wilt gaan dan moet ze er wel even bij vertellen dat het echt aan haar ligt. En of de jongen in kwestie dat, diep van binnen, dan nog zal geloven.... I don't know.
En begrijp me niet verkeerd: ieder zn meug hoor. Alleen de OP geeft wel aan hoe deze persoon een beetje tegenover dit soort dingen staat en onzekerheid en mogelijk conformiteit een grote rol spelen voor haar en ik denk dat als iemand in zn dertigste idd nog nooit gezoend heeft oid, dat er dan onderhuids best wat zeer zal zitten, bewust of onbewust. Dat kan bijna niet anders. En ik denk dat je in relaties in zn algemeenheid door dat soort dingen heen moet kunnen en willen bijten als de relatie enige waarde moet gaan hebben. Los van hoe je jezelf in de spiegel aankijkt als je van jezelf weet dat je om dergelijke futiliteiten/oppervlakkigheden mensen zo laat.... vallen, eigenlijk. Het zal niet de eerste keer zijn (mag ik hopen) en ook zeker niet de laatste keer dat dergelijke "struikelblokken" (ahum...) zich op zullen werpen. Dus is dit een mooie tijd om je op dat vlak wat verder te ontwikkelen. Maar goed... zover is het dus nog niet helemaal klaarblijkelijk.
En dan? Meteen de stekker eruit trekken? Of jezelf inzetten voor het 1 of 't ander? Eigenlijk kan ik daar niets over zeggen, logischerwijs. Maar waar ik me wel het meeste aan irriteer is het feit dat TS de persoon gewoon leuk vind en door een stukje onzekerheid van haar kant, danwel sociale conditionering die onbewust opgelegd is (immers wijkt de jongen in dit stukje af van de ideeen van wat gangbaar is en DAAR wordt naar gehandeld, niet naar wat of wie hij is) nu zichzelf de kans op iets heel leuks zou ontnemen. Om een non-reden. Naja, anders dan haar eigen onzekerheid/oppervlakkigheid. En hey, als het een weloverwogen beslissing is, then so be it.... maar ik heb de indruk dat dat dus niet zo is. En dat de redenatie die gebruikt wordt in de gemiddelde reactie wel degelijk middelen zijn om de situatie een wending te geven, maar of TS er ook op een dieper liggend persoonlijk vlak wat aan heeft dat weet ik niet.
En nee, dan kan je niet te ver gaan in de spiegel voorhouden. Hoewel ik wel een handje heb van "ff bot reageren want je ziet het zelf donders goed als je je ogen opent". Maar als men echt niet bereid is of niet het inzicht heeft om over te gaan tot een bepaalde mate van zelfreflectie, dan......
But that is just me.... En een ieder is vrij om te doen en laten wat hij of zij wilt natuurlijk.
“Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something.”