Poets je alles wel netjes na afloop?quote:Op zondag 20 december 2009 11:17 schreef Staal_ het volgende:
Na 3 ergometertrainingen achter elkaar gaan we morgen bakken....... bij Skoll
Kleine kans hoor! Hij twijfelt nog heel hard. Komende dagen horen we meer, maar we rekenen er maar niet op.quote:Op zondag 20 december 2009 11:41 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Poets je alles wel netjes na afloop?![]()
En Blokhoofd, ik weet dat ja maar het is mooi nieuws dat ie misschien weer gaat roeien
Ik weet het niet, ik voelde me al niet topfit toen ik ging trainen. Maar na 600 meter had ik echt iets van "als ik nu niet stop, kots ik de ergometer onder" dus toen maar afgestapt.quote:Op maandag 21 december 2009 14:43 schreef ocf81 het volgende:
Wel vervelend. Heb je de test nog opnieuw gedaan? Hoe kwam het eigenlijk, was je ziek? 600 meter is wel heel snel om het niet meer te trekken.
NLroei was er niet. Fotograaf was ziek.quote:Op maandag 21 december 2009 18:51 schreef Lucas0 het volgende:
Weet trouwens iemand of er ergens nog foto's van de NKIR online staan? Want tot nu toe heb ik alleen een paar foto's van Merijn Soeters gevonden en een paar op de Nereus site. Wel vreemd want het wemelde van de fotografen en ik meen mij te herinneren dat er van mij zo'n beetje om de paar honderd meter een foto werd gemaakt...
Ik word overigens (nu al) helemaal gek van dat vaarverbod, al 5 dagen het water niet opgekund!
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 21 december 2009 21:36 schreef Leso_Varen het volgende:
Woehoe, ik ben officieel zware bal
Eindelijk duidelijkheid, het wordt een viertje met alleen maar Skøllies. Supermooi!
Gefeliciteerdquote:Op maandag 21 december 2009 21:36 schreef Leso_Varen het volgende:
Woehoe, ik ben officieel zware bal
Eindelijk duidelijkheid, het wordt een viertje met alleen maar Skøllies. Supermooi!
Zullen ze blij mee zijnquote:Op dinsdag 22 december 2009 11:36 schreef the_goeie_roeier het volgende:
wij zijn gisteren gewoon gaan varen op de amstel. bizarre ervaring :S! Alles vroor gewoon dicht. Slides, riggers, doll, zelfs mijn kleren. Gelukkig geen ijsschotsen geraakt.
hehe, die Noor van jullie moet wel heul groot zijn!quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:52 schreef Dark_Angelus het volgende:
Nog een uurtje dan belt de dokter met uitslagen, komt u maar door.. Brrr
Onze Noor die met boomstammen op zijn rug aan een ergometer trekt.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:00 schreef De_Brok het volgende:
[..]
hehe, die Noor van jullie moet wel heul groot zijn!
En over een uurtje gaan we voor het eerst het water op met EJD20010! Yeah
Het is maar goed dat jij er tussen staat zodat je weet hoe groot ze zijn anders zou je denken dat het wel meevalt, haha. Iedereen boven de 190 of zit er nog een lilliputter tussen?quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:03 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Links van die grote in het midden.
Ik ben de kleinste met 192quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:20 schreef De_Brok het volgende:
[..]
Het is maar goed dat jij er tussen staat zodat je weet hoe groot ze zijn anders zou je denken dat het wel meevalt, haha. Iedereen boven de 190 of zit er nog een lilliputter tussen?
en in aanvulling op pullup een budget tip (voor als je geen 35 euro kwijt wil zijn):quote:
je haalt me de woorden uit de mond. Ooit twee voor 20 pleuro gekocht bij intersport. Als je een beetje verder kijkt dan je neus lang is kun je prima kwaliteit kopen voor weinig. Dat underarmour en Concept2 zijn vast erg hip, maar ook belachelijk duur.quote:Op dinsdag 22 december 2009 16:04 schreef Pluizel het volgende:
[..]
en in aanvulling op pullup een budget tip (voor als je geen 35 euro kwijt wil zijn):
straks in januari komen overal weer aanbiedingen voor harlopers, hardloopbroeken roeien prima. Ik heb al jaaaaaaaaaaaren 2 hardloopbroeken die ik ooit voor een tientje bij de aldi heb gekocht en daar heb ik het nog nooit koud in gehad (y). Dus kijk vooral ook even bij de aldi en de lidl, want die spullen daar zijn helemaal prima (y)
Dibi, JL racing...quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:12 schreef ocf81 het volgende:
C2 is eigenlijk alleen handig voor roeipakjes, omdat ze bijna nergens anders te krijgen zijn. Voor de rest kan je beter elders shoppen idd.
Meestal kopen we die bij de vereniging centraal, maar idd, voor roeispecefieke kledij is C2 wel makkelijkquote:Op dinsdag 22 december 2009 17:47 schreef De_Brok het volgende:
[..]
Dibi, JL racing...
Voor turtles is Concept2 wel handig. Echt handige dingen
Lichte pikken hebben zo'n pakje niet nodigquote:Op woensdag 23 december 2009 12:05 schreef Leso_Varen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wat een geniaal pakje
Meh, ik hoorde dat het na 1 januari weer hard gaat vriezenquote:Op vrijdag 25 december 2009 13:07 schreef Nappeklapperapper het volgende:
Die sneeuw en ijsik word er zo moe van
Die uren ergometeren zijn ook doodsaai, hopelijk begin volgende weer weer wat roeien...
quote:Op vrijdag 25 december 2009 15:30 schreef Lucas0 het volgende:
[..]
Meh, ik hoorde dat het na 1 januari weer hard gaat vriezen
Dat ging dan zeker goed als het de eerste keer in de vier wasquote:Op zondag 27 december 2009 17:51 schreef Leso_Varen het volgende:
Woepie, lekker geroeid
Ging nog best okay voor de eerste keer in een vier. 't Was wel erg koud, maar wel mooi dat we weer even het water op waren!
Fietste je met EJD mee?quote:Op maandag 28 december 2009 07:32 schreef pullup het volgende:
[..]
Dat ging dan zeker goed als het de eerste keer in de vier was![]()
Ik ben bang dat ons een nieuwe koude periode staat te wachten dus vet de ergometers maar vast in allemaal.
Ik kom net van Willem III en zag dat de Amstel alweer helemaal dicht lag...quote:Op maandag 28 december 2009 20:27 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Haha, morgen eindelijk weer roeien!!! 2X, dat dan weer wel, maar tering! Ik wil echt weer water onder me door voelen glijden, anders wordt ik helemaal gek!
Dat is goed geregeld daar. Die topteams gaan daar nooit komen om te trainen voor de spelen 2012, die hebben heus hun trainingslocatie allang geboekt, maar het klinkt wel lekker om subsidie binnen te koppen natuurlijk.quote:
Kak, dat wordt spannend zo.. Hopen dat t alleen de vlotten zijn, dat is wel op te lossen..quote:Op maandag 28 december 2009 22:47 schreef jw3 het volgende:
[..]
Ik kom net van Willem III en zag dat de Amstel alweer helemaal dicht lag...
Komt omdat de UVT wél een goede universiteit is, de UvA is een drama.quote:Op dinsdag 29 december 2009 06:55 schreef pullup het volgende:
[..]
Dat is goed geregeld daar. Die topteams gaan daar nooit komen om te trainen voor de spelen 2012, die hebben heus hun trainingslocatie allang geboekt, maar het klinkt wel lekker om subsidie binnen te koppen natuurlijk.![]()
Als ik lees dat de Universiteit daar 2,5 ton gaat meebetalen ben ik wel jaloers. Volgens mij is de UVA niet zo scheutig.
Mee eens! Als we niet kunnen roeien wil ik schaatsen!quote:Op maandag 28 december 2009 17:45 schreef ewieee het volgende:
Yessssss, zojuist terug van twee heerlijke trainingen! Eerst een heel stuk kilometers gemaakt in de 2x en toen nog een uurtje geskifft in de warme zon. Heerlijk!
En als het weer gaat vriezen, wil ik dat het goed vriest, zodat we tenminste kunnen schaatsen! Anders liever niet dus. Al dat ergometeren >.<
Er is nog één meisje-van-net-boven-de-18 op Daventria, maar waarschijnlijk gaan we allebei skiffen, want zij kan nooit van dr leven licht worden en ik nooit van m'n leven zwaar. Maar er schijnen bij de Zwolsche ook 2 meerderjarige meisjes te zijn, we gaan binnenkort kijken of we daar iets mee kunnen combineren. Lijkt me opzich wel een gunstig planquote:Op dinsdag 29 december 2009 12:19 schreef C.est_Bon het volgende:
[..]
Mee eens! Als we niet kunnen roeien wil ik schaatsen!![]()
ewieee, wat voor nummer(s) ga jij eigenlijk starten komend seizoen? Zijn er meer niet-meer-junioren roeisters op je vereniging of ben je de enige?
Licht skiffen, vet!quote:Op dinsdag 29 december 2009 13:36 schreef ewieee het volgende:
[..]
Er is nog één meisje-van-net-boven-de-18 op Daventria, maar waarschijnlijk gaan we allebei skiffen, want zij kan nooit van dr leven licht worden en ik nooit van m'n leven zwaar. Maar er schijnen bij de Zwolsche ook 2 meerderjarige meisjes te zijn, we gaan binnenkort kijken of we daar iets mee kunnen combineren. Lijkt me opzich wel een gunstig plan![]()
En het wordt kouuuddddd! Ik hoorde dat het -15 gaat worden
deze voorbereiding bedoelt ze wrsquote:Op dinsdag 29 december 2009 22:42 schreef WanEnOonlie het volgende:
Au au! Spierpijn! 17,5 km hardgelopen als voorbereiding op de halve van Egmond. Eerste keer zo ver.
Klinkt inderdaad tof!quote:Op dinsdag 29 december 2009 10:13 schreef the_goeie_roeier het volgende:
gisteren 2+ geroeid met diederik simon. Fokking leerzaam
Meh, december op zich was voor mij positief! Vooral vet verloren, maar de laatste week daarentegen was echt niet grappigquote:Op vrijdag 1 januari 2010 15:13 schreef ocf81 het volgende:
Een gelukig nieuw decennium allemaal (en natuurlijk ook een gelukkig nieuw jaar)
@ Leso_Varen: Damn, gelijk weer de focus op de kilo's. hihi. Terecht, maar december was voor mij killing. (+4 kg ofzo?)
Ben je nog heel thuisgekomen dan? je was niet bepaald stabiel meer te noemenquote:Op zondag 3 januari 2010 05:22 schreef ocf81 het volgende:
zo, net weer terug van de uizuip. Was reuze gezellig dit jaar.
Een maat van mij gaat hem doen, hij was 4de geworden in het Clubveld op de Nkir.quote:Op maandag 4 januari 2010 10:58 schreef AHappelstroop het volgende:
Nog mensen die zich voorbereiden (en starten) op de Ergohead?
Gert Brinkman bedoel je? Ken hem niet hoor, even opgezocht wat ie trapte.quote:Op maandag 4 januari 2010 11:29 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Een maat van mij gaat hem doen, hij was 4de geworden in het Clubveld op de Nkir.
Hij ja. Ik kan ergo alleen als ik harde muziek op heb staan.quote:Op maandag 4 januari 2010 12:02 schreef AHappelstroop het volgende:
[..]
Gert Brinkman bedoel je? Ken hem niet hoor, even opgezocht wat ie trapte.
Ik heb vorig jaar LHB veld gewonnen, was beetje lafjes maar toch leuk
Nu we toch zoveel op de ergo zitten laatste maand, train ik gelijk maar voor een wedstrijd. Hebben de ergotrainingen ten minste een beetje een doelHelaas dit jaar LSA starten, kijken wat ik er van ga bakken!
Vind het iig wel leuk altijd, ergo'en, ik heb er dus wel zin in!
We gaan 'm niet starten. Tegen die tijd heb ik ook een uitwisseling in Moskou dus ik kán 'm niet eens starten.. Zit nu met 'mijn' Rus te mailen over hoe ik toch door kan trainen. We vinden vast een sportschool waar een ergo staat en het is 'maar' tien dagen dus dat moet te overbruggen zijn.quote:Op maandag 4 januari 2010 10:58 schreef AHappelstroop het volgende:
Nog mensen die zich voorbereiden (en starten) op de Ergohead?
Daar heeft Triton weer iets moois voor verzonnenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:55 schreef Bellah het volgende:
Er is gewoon weinig te roeien met dit weer(stating the obvious...) Ik kan trouwens veel beter ergometeren met een spiegel voor me, merkte ik laatst. Jammer dat dat op de loods niet zo is, want het is echt fijn!
Sowieso altijd wat halen maken voordat je dit gaat doen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:14 schreef Tommeke het volgende:
Even een noobvraagje:
Is een 2 kilometer max test op de ergometer zwaar voor een wielrenner?
Ik ga meedoen aan een competitie waar ik moet hardlopen, tijdrijden, zwemmen, zwemloop (zwemmen en hardlopen), schaatsen en dus ergometeren.
Kan ik beter van te voren een beetje gaan trainen, of gewoon lekker naar de tering gaan?
als je nog nooit op zo;n apparaat hebt gezeten zijn deze tijden wellicht wat snel.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:22 schreef AHappelstroop het volgende:
[..]
Sowieso altijd wat halen maken voordat je dit gaat doen.
Meestal een goede voorbereiding is een training van 3x1000m. op tempo 28-30 te doen, waarbij je uit test hoe hard je kan. Doe dit zeker 5 dagen voor je test. Natuurlijk altijd goed om dit ook 2 weken vantevoren te doen, zodat je weet wat je aan kan.
Je snelheid ligt er natuurlijk aan of je lichtgewicht bent of zwaar. Bij Licht trap je 1:40-1:45/500m., bij Zwaar ongeveer 5 sec gemiddeld harder. Natuurlijk als je een langere voorbereiding neemt, ga je harder.
Je gaat hoe dan ook met een 2km naar de tering. Probeer, en doe dat dan ook echt; om rustig te starten en na 1000m. te bedenken of je blijft trappen wat je doet, of dat je wat harder gaat trappen.
Je bent wat optimistisch in de tijd die je hem meegeeftquote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:22 schreef AHappelstroop het volgende:
[..]
Sowieso altijd wat halen maken voordat je dit gaat doen.
Meestal een goede voorbereiding is een training van 3x1000m. op tempo 28-30 te doen, waarbij je uit test hoe hard je kan. Doe dit zeker 5 dagen voor je test. Natuurlijk altijd goed om dit ook 2 weken vantevoren te doen, zodat je weet wat je aan kan.
Je snelheid ligt er natuurlijk aan of je lichtgewicht bent of zwaar. Bij Licht trap je 1:40-1:45/500m., bij Zwaar ongeveer 5 sec gemiddeld harder. Natuurlijk als je een langere voorbereiding neemt, ga je harder.
Je gaat hoe dan ook met een 2km naar de tering. Probeer, en doe dat dan ook echt; om rustig te starten en na 1000m. te bedenken of je blijft trappen wat je doet, of dat je wat harder gaat trappen.
Er zijn toch een paar spiegels die je er voor kunt zetten?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:55 schreef Bellah het volgende:
Er is gewoon weinig te roeien met dit weer(stating the obvious...) Ik kan trouwens veel beter ergometeren met een spiegel voor me, merkte ik laatst. Jammer dat dat op de loods niet zo is, want het is echt fijn!
Op de NKIR deden ze bij aangepast roeien een 1kquote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:05 schreef La_Tramposa het volgende:
en btw een 2k test laagdrempelig :|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |