abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76349005
zo, net weer terug van de uizuip. Was reuze gezellig dit jaar.
pi_76354161
quote:
Op zondag 3 januari 2010 05:22 schreef ocf81 het volgende:
zo, net weer terug van de uizuip. Was reuze gezellig dit jaar.
Ben je nog heel thuisgekomen dan? je was niet bepaald stabiel meer te noemen

Harm ook niet ergens in een sloot achtergebleven?
pi_76354525
Ik ben niet gevallen ofzo. Alleen heb ik met het brassen is mijn knie wel een beetje bezeerd, maar dat was bij Euros al zo. ik had vooral veel op.
Harm heb ik nog de bocht om zien gaan naar huis, ik neem aan dat hij die laatste 2 bochten nog wel aan kon.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2010 13:08:03 ]
pi_76391441
Nog mensen die zich voorbereiden (en starten) op de Ergohead?
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_76391906
Ik moet een groot Sportmedisch onderzoek omdat mijn hartslag zich niet normaal gedraagt.. Heb al allerlei nachtmerries over wat het kan zijn maar ik hoop dat het een beetje meevalt..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_76392313
Wat naar voor je. Hopelijk komt alles goed!

Over de ergohead: ik denk dat ik hem neit ga starten. Ik heb wel even met de gedachte gespeeld, maar ik heb er helemaal geen zin in om op een ergometer te gaan zitten in zo'n hal. Ik heb tegenwoordig sowieso meer zin in echt roeien dan ergometeren. Helaas is dat met dit weer geen keuze, dus dan moet ik wel ergometeren, maar het gaat niet van harte en steeds vaker heb ik geen zin.
pi_76392393
Gisteren moest de fysio coachen terwijl ik aan het ergometeren was Ik zit in de goede houding volgens hem, kan alleen mijn biceps nog wat meer belasten door mijn armen meer naar binnen te draaien Gaat de goede kant op

Als er trouwens mensen zijn die een hotseknotse wedstrijd of een serieuzere wedstrijd hebben bij hun vereniging of ergens anders (in het weekend) dan moet je dat even laten weten, dan wil ik wel starten ! Mixen met mij mag is ook leuk
pi_76392411
quote:
Op maandag 4 januari 2010 10:58 schreef AHappelstroop het volgende:
Een maat van mij gaat hem doen, hij was 4de geworden in het Clubveld op de Nkir.
pi_76393439
quote:
Op maandag 4 januari 2010 11:29 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Een maat van mij gaat hem doen, hij was 4de geworden in het Clubveld op de Nkir.
Gert Brinkman bedoel je? Ken hem niet hoor, even opgezocht wat ie trapte.
Ik heb vorig jaar LHB veld gewonnen, was beetje lafjes maar toch leuk
Nu we toch zoveel op de ergo zitten laatste maand, train ik gelijk maar voor een wedstrijd. Hebben de ergotrainingen ten minste een beetje een doel Helaas dit jaar LSA starten, kijken wat ik er van ga bakken!
Vind het iig wel leuk altijd, ergo'en, ik heb er dus wel zin in!

[ Bericht 0% gewijzigd door AHappelstroop op 04-01-2010 12:12:53 ]
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_76393940
quote:
Op maandag 4 januari 2010 12:02 schreef AHappelstroop het volgende:

[..]

Gert Brinkman bedoel je? Ken hem niet hoor, even opgezocht wat ie trapte.
Ik heb vorig jaar LHB veld gewonnen, was beetje lafjes maar toch leuk
Nu we toch zoveel op de ergo zitten laatste maand, train ik gelijk maar voor een wedstrijd. Hebben de ergotrainingen ten minste een beetje een doel Helaas dit jaar LSA starten, kijken wat ik er van ga bakken!
Vind het iig wel leuk altijd, ergo'en, ik heb er dus wel zin in!
Hij ja. Ik kan ergo alleen als ik harde muziek op heb staan.
pi_76395733
quote:
Op maandag 4 januari 2010 10:58 schreef AHappelstroop het volgende:
We gaan 'm niet starten. Tegen die tijd heb ik ook een uitwisseling in Moskou dus ik kán 'm niet eens starten.. Zit nu met 'mijn' Rus te mailen over hoe ik toch door kan trainen. We vinden vast een sportschool waar een ergo staat en het is 'maar' tien dagen dus dat moet te overbruggen zijn.
pi_76429858
En dan is het altijd rete druk hier, nu post er opeens niemand meer? Jullie moeten mij wel een beetje bezig houden op mijn stage hoor
pi_76430066
Er is gewoon weinig te roeien met dit weer (stating the obvious...) Ik kan trouwens veel beter ergometeren met een spiegel voor me, merkte ik laatst. Jammer dat dat op de loods niet zo is, want het is echt fijn!
pi_76430298
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:55 schreef Bellah het volgende:
Er is gewoon weinig te roeien met dit weer (stating the obvious...) Ik kan trouwens veel beter ergometeren met een spiegel voor me, merkte ik laatst. Jammer dat dat op de loods niet zo is, want het is echt fijn!
Daar heeft Triton weer iets moois voor verzonnen
pi_76430617
Even een noobvraagje:

Is een 2 kilometer max test op de ergometer zwaar voor een wielrenner?
Ik ga meedoen aan een competitie waar ik moet hardlopen, tijdrijden, zwemmen, zwemloop (zwemmen en hardlopen), schaatsen en dus ergometeren.

Kan ik beter van te voren een beetje gaan trainen, of gewoon lekker naar de tering gaan?
pi_76430876
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:14 schreef Tommeke het volgende:
Even een noobvraagje:

Is een 2 kilometer max test op de ergometer zwaar voor een wielrenner?
Ik ga meedoen aan een competitie waar ik moet hardlopen, tijdrijden, zwemmen, zwemloop (zwemmen en hardlopen), schaatsen en dus ergometeren.

Kan ik beter van te voren een beetje gaan trainen, of gewoon lekker naar de tering gaan?
Sowieso altijd wat halen maken voordat je dit gaat doen.
Meestal een goede voorbereiding is een training van 3x1000m. op tempo 28-30 te doen, waarbij je uit test hoe hard je kan. Doe dit zeker 5 dagen voor je test. Natuurlijk altijd goed om dit ook 2 weken vantevoren te doen, zodat je weet wat je aan kan.
Je snelheid ligt er natuurlijk aan of je lichtgewicht bent of zwaar. Bij Licht trap je 1:40-1:45/500m., bij Zwaar ongeveer 5 sec gemiddeld harder. Natuurlijk als je een langere voorbereiding neemt, ga je harder.
Je gaat hoe dan ook met een 2km naar de tering. Probeer, en doe dat dan ook echt; om rustig te starten en na 1000m. te bedenken of je blijft trappen wat je doet, of dat je wat harder gaat trappen.

[ Bericht 6% gewijzigd door AHappelstroop op 05-01-2010 11:27:44 ]
pi_76431355
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:22 schreef AHappelstroop het volgende:

[..]

Meestal een goede voorbereiding is een training van 3x1000m. op tempo 28-30 te doen, waarbij je uit test hoe hard je kan. Doe dit zeker 5 dagen voor je test. Natuurlijk altijd goed om dit ook 2 weken vantevoren te doen, zodat je weet wat je aan kan.
Je snelheid ligt er natuurlijk aan of je lichtgewicht bent of zwaar. Bij Licht trap je 1:40-1:45/500m., bij Zwaar ongeveer 5 sec gemiddeld harder. Natuurlijk als je een langere voorbereiding neemt, ga je harder.
Je gaat hoe dan ook met een 2km naar de tering. Probeer, en doe dat dan ook echt; om rustig te starten en na 1000m. te bedenken of je blijft trappen wat je doet, of dat je wat harder gaat trappen.
als je nog nooit op zo;n apparaat hebt gezeten zijn deze tijden wellicht wat snel.
met 70kg zou ik eerder weggaan op 1:50 dan kun je altijd nog zien of je de tweede km wat over hebt... Bij een gebrek aan techniek lijkt me dat al stug
pi_76431472
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:22 schreef AHappelstroop het volgende:

[..]

Je bent wat optimistisch in de tijd die je hem meegeeft Ik moet de eerste lichte roeier nog zien die onder de 7.00 kan varen zonder wat training..

Het maakt zeker uit of je een paar keer op een ergometer hebt gezeten overigens. het ligt er maar net aan hoe belangrijk het voor je eindresultaat is of je er veel aandacht aan wil besteden, kapot ga je sowieso
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_76432127
Ik zie dat je in Groningen woont.. Kijk anders eens of je bij Gyas of Aegir (beiden studenten roeiverenigingen) iemand kan vinden die je de basics van het ergometeren wilt leren..
Ik denk dat als je de techniek een beetje onder controle hebt, je dit misschien wel 15 seconden op je 2k-tijd kan schelen...
Wil je er ook gericht op gaan trainen..?
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_76433605
Thnx voor de tips. Het is ook bij Gyas. Het is een competitie die wordt georganiseerd door de verschillende studentensportverenigingen. Elke vereniging organiseert een laagdrempelige activiteit om zo aan het einde van de competitie te zien wie de beste duursporter is.
Ik denk niet dat ik er gericht op ga trainen, omdat ik me eigenlijk vooral met wielrennen bezig hou. (Af en toe wat hardlopen en schaatsen), maar misschien is het wel leuk om even iemand van Gyas of Aegir aan te spreken.
Ik wil natuurlijk niet meteen een modderfiguur slaan daar
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 5 januari 2010 @ 12:41:02 #196
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_76433664
Ha ik ben ook weer begonnen met trainen na mijn afvallen, bloedtesten, en andere toestanden. Voelt wel alsof ik drie weken niets gedaan hebt. En jawel dat klopt.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_76434599
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:55 schreef Bellah het volgende:
Er zijn toch een paar spiegels die je er voor kunt zetten?
Ik vind spiegels ook wel relaxt (Y)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_76434650
en btw een 2k test laagdrempelig :|
pi_76434906
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 13:05 schreef La_Tramposa het volgende:
en btw een 2k test laagdrempelig :|
Op de NKIR deden ze bij aangepast roeien een 1k
pi_76435284
Meh, morgen naar de longarts. Loop al een maand of twee vervelend hard te hoesten! Word d'r gek van, al allerlei medicatie gehad maar niets hielp. Ik wil echt duidelijkheid verdomme
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')