Ben je nog heel thuisgekomen dan? je was niet bepaald stabiel meer te noemenquote:Op zondag 3 januari 2010 05:22 schreef ocf81 het volgende:
zo, net weer terug van de uizuip. Was reuze gezellig dit jaar.
Een maat van mij gaat hem doen, hij was 4de geworden in het Clubveld op de Nkir.quote:Op maandag 4 januari 2010 10:58 schreef AHappelstroop het volgende:
Nog mensen die zich voorbereiden (en starten) op de Ergohead?
Gert Brinkman bedoel je? Ken hem niet hoor, even opgezocht wat ie trapte.quote:Op maandag 4 januari 2010 11:29 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Een maat van mij gaat hem doen, hij was 4de geworden in het Clubveld op de Nkir.
Hij ja. Ik kan ergo alleen als ik harde muziek op heb staan.quote:Op maandag 4 januari 2010 12:02 schreef AHappelstroop het volgende:
[..]
Gert Brinkman bedoel je? Ken hem niet hoor, even opgezocht wat ie trapte.
Ik heb vorig jaar LHB veld gewonnen, was beetje lafjes maar toch leuk
Nu we toch zoveel op de ergo zitten laatste maand, train ik gelijk maar voor een wedstrijd. Hebben de ergotrainingen ten minste een beetje een doelHelaas dit jaar LSA starten, kijken wat ik er van ga bakken!
Vind het iig wel leuk altijd, ergo'en, ik heb er dus wel zin in!
We gaan 'm niet starten. Tegen die tijd heb ik ook een uitwisseling in Moskou dus ik kán 'm niet eens starten.. Zit nu met 'mijn' Rus te mailen over hoe ik toch door kan trainen. We vinden vast een sportschool waar een ergo staat en het is 'maar' tien dagen dus dat moet te overbruggen zijn.quote:Op maandag 4 januari 2010 10:58 schreef AHappelstroop het volgende:
Nog mensen die zich voorbereiden (en starten) op de Ergohead?
Daar heeft Triton weer iets moois voor verzonnenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:55 schreef Bellah het volgende:
Er is gewoon weinig te roeien met dit weer(stating the obvious...) Ik kan trouwens veel beter ergometeren met een spiegel voor me, merkte ik laatst. Jammer dat dat op de loods niet zo is, want het is echt fijn!
Sowieso altijd wat halen maken voordat je dit gaat doen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:14 schreef Tommeke het volgende:
Even een noobvraagje:
Is een 2 kilometer max test op de ergometer zwaar voor een wielrenner?
Ik ga meedoen aan een competitie waar ik moet hardlopen, tijdrijden, zwemmen, zwemloop (zwemmen en hardlopen), schaatsen en dus ergometeren.
Kan ik beter van te voren een beetje gaan trainen, of gewoon lekker naar de tering gaan?
als je nog nooit op zo;n apparaat hebt gezeten zijn deze tijden wellicht wat snel.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:22 schreef AHappelstroop het volgende:
[..]
Sowieso altijd wat halen maken voordat je dit gaat doen.
Meestal een goede voorbereiding is een training van 3x1000m. op tempo 28-30 te doen, waarbij je uit test hoe hard je kan. Doe dit zeker 5 dagen voor je test. Natuurlijk altijd goed om dit ook 2 weken vantevoren te doen, zodat je weet wat je aan kan.
Je snelheid ligt er natuurlijk aan of je lichtgewicht bent of zwaar. Bij Licht trap je 1:40-1:45/500m., bij Zwaar ongeveer 5 sec gemiddeld harder. Natuurlijk als je een langere voorbereiding neemt, ga je harder.
Je gaat hoe dan ook met een 2km naar de tering. Probeer, en doe dat dan ook echt; om rustig te starten en na 1000m. te bedenken of je blijft trappen wat je doet, of dat je wat harder gaat trappen.
Je bent wat optimistisch in de tijd die je hem meegeeftquote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:22 schreef AHappelstroop het volgende:
[..]
Sowieso altijd wat halen maken voordat je dit gaat doen.
Meestal een goede voorbereiding is een training van 3x1000m. op tempo 28-30 te doen, waarbij je uit test hoe hard je kan. Doe dit zeker 5 dagen voor je test. Natuurlijk altijd goed om dit ook 2 weken vantevoren te doen, zodat je weet wat je aan kan.
Je snelheid ligt er natuurlijk aan of je lichtgewicht bent of zwaar. Bij Licht trap je 1:40-1:45/500m., bij Zwaar ongeveer 5 sec gemiddeld harder. Natuurlijk als je een langere voorbereiding neemt, ga je harder.
Je gaat hoe dan ook met een 2km naar de tering. Probeer, en doe dat dan ook echt; om rustig te starten en na 1000m. te bedenken of je blijft trappen wat je doet, of dat je wat harder gaat trappen.
Er zijn toch een paar spiegels die je er voor kunt zetten?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:55 schreef Bellah het volgende:
Er is gewoon weinig te roeien met dit weer(stating the obvious...) Ik kan trouwens veel beter ergometeren met een spiegel voor me, merkte ik laatst. Jammer dat dat op de loods niet zo is, want het is echt fijn!
Op de NKIR deden ze bij aangepast roeien een 1kquote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:05 schreef La_Tramposa het volgende:
en btw een 2k test laagdrempelig :|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |