Dit verzoek kan men niet weigeren lijkt me.quote:Italiaanse gevangenen willen doodstraf
Honderden levenslang gestraften in Italie hebben president Giorgio Napolitano opgeroepen hun gevangenisstraf om te zetten in de doodstraf. Hun verzoek verscheen als ingezonden brief in de Italiaanse krant La Repubblica. Honderden levenslang gestraften ondertekenden het verzoek, dat was opgesteld door de veroordeelde maffioso Carmelo Musumeci. De 52-jarige Musumeci is veroordeeld tot levenslang en zit al 17 jaar vast. Musumeci en 310 andere tot levenslang veroordeelden verklaarden dat ze er genoeg van hebben 'iedere dag een beetje te sterven'. De gevangenen willen liever in een keer dood, en verzoeken de president hun gevangenisstraf om te zetten in de doodstraf. Musumeci kwam achter de tralies tot inkeer. Hij deed eindexamen en voltooide een studie Rechten. Maar het vonnis van levenslang 'maakt het leven nutteloos, de toekomst identiek aan het verleden. Het drukt zwaar op het heden en ontneemt je alle hoop.' Italië schafte de doodstraf af na de Tweede Wereldoorlog. Levenslang gestraften kunnen na 10 jaar regelmatig met verlof, en mogen na 26 jaar hopen op een voorwaardelijk pardon. President Napolitano is voorstander van een ander strafregime, maar verklaarde dat dit een zaak is van regering en parlement.
Dan hebben ze gevangenissen teveelquote:Op maandag 14 december 2009 22:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dit verzoek kan men niet weigeren lijkt me.
Zo zie je dat ze met een levenslange straf zwaarder gestraft worden.quote:Op maandag 14 december 2009 22:51 schreef BasEnAad het volgende:
Nee, ze hebben levenslang gekregen en geen doodstraf.
Dus toch de doodstraf voeren dan maar. Links wil altijd het beste voor criminelen, dan moet men nu ook eens consequent zijn en gewoon pleiten voor het omzetten van levenslang in de doodstraf.quote:Op maandag 14 december 2009 23:02 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Zo zie je dat ze met een levenslange straf zwaarder gestraft worden.
Rechts wil altijd de straf die het zwaarste is, dus gewoon consequent zijn en ze vasthouden aan de levenslange strafquote:Op maandag 14 december 2009 23:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dus toch de doodstraf voeren dan maar. Links wil altijd het beste voor criminelen, dan moet men nu ook eens consequent zijn en gewoon pleiten voor het omzetten van levenslang in de doodstraf.
Ik zou de overheid hier in Nederland echt niet de mogelijkheid willen geven mensen om te brengen. Justitie kruipt van de ene naar de andere blunder.quote:Op maandag 14 december 2009 23:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dus toch de doodstraf voeren dan maar. Links wil altijd het beste voor criminelen, dan moet men nu ook eens consequent zijn en gewoon pleiten voor het omzetten van levenslang in de doodstraf.
Jij bent dus Links?quote:Op maandag 14 december 2009 23:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, laten we gevangen zelf hun straf laten bepalen....quote:Op maandag 14 december 2009 23:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
In dit geval wil ik best de gevangenen tegemoet komen. Zet de stoel maar klaar.quote:Op maandag 14 december 2009 23:10 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Rechts wil altijd de straf die het zwaarste is, dus gewoon consequent zijn en ze vasthouden aan de levenslange straf
Zolang die straf voor de maatschappij beter is dan de oorspronkelijke straf is dat prima.quote:Op maandag 14 december 2009 23:26 schreef trekhengel het volgende:
[..]
Ja, laten we gevangen zelf hun straf laten bepalen....
Is euthanasie niet verboden in Italië?quote:Op maandag 14 december 2009 22:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
De doodstraf is in ieder geval europees verboden....quote:Op maandag 14 december 2009 23:55 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Is euthanasie niet verboden in Italië?
In mijn ogen moeten dergelijke dingen ook overwogen worden. Echter zijn er ook gevallen denkbaar waarbij mensen niet meer terug mogen komen in de maatschappij omdat ze een gevaar voor hun omgeving vormen of snel terug zullen vallen in bepaald gedrag.quote:Op maandag 14 december 2009 23:27 schreef AryaMehr het volgende:
Om nog eens terug te komen op hetgeen wat ik eerder zei: de levenslange straf zou afgeschaft moeten worden. Mocht ik hier ooit over gaan, dan zou ik pleiten voor een maximale straf van 25 jaar. Dat is voor de gemiddelde mens ongeveer 1/3 van zijn leven. Na die 25 jaar zou nog een keer goed naar de zaak moeten worden gekeken, en daarbij een aantal punten worden afgewogen:
- Heeft de gevangene gedurende zijn gevangenschap een studie afgerond, zodat hij bij vrijlating een reële kans op werk heeft?
- Heeft de gevangene zich gedurende zijn gevangenschap goed gedragen?
- Heeft de gevangene oprechte spijt van hetgeen wat hij heeft gedaan?
Dit is overigens vijf minuten werk. Zou ik dus echt de mogelijkheid hebben om een dergelijke pleidooi te houden, dan zou ik hier natuurlijk langer over moeten nadenken.
Heb er een topic over geopend. Zou het op prijs stellen als we daar verder kunnen discussiëren.quote:Op maandag 14 december 2009 23:58 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
In mijn ogen moeten dergelijke dingen ook overwogen worden. Echter zijn er ook gevallen denkbaar waarbij mensen niet meer terug mogen komen in de maatschappij omdat ze een gevaar voor hun omgeving vormen of snel terug zullen vallen in bepaald gedrag.
Waarom wil jij dat zo graag, Halcon?quote:Op maandag 14 december 2009 22:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij wilt graag op Fok laten zien hoe speciaal zijn standpunt wel niet isquote:Op dinsdag 15 december 2009 00:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Waarom wil jij dat zo graag, Halcon?
Omdat hij vindt dat er strenger gestraft moet worden. Omdat dat helpt tegen criminaliteit. In europa en zeker in Nederland zijn rechters veel te soft. Een aanbieding zoals deze figuren doen moet je daardoor niet afslaan maar juist toejuichen en uitvoeren.quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Waarom wil jij dat zo graag, Halcon?
Bron?quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:25 schreef trekhengel het volgende:
[..]
Omdat dat helpt tegen criminaliteit.
Het enige westerse land met de doodstraf wat ik ken is Amerika...en het helpt daar erg goed..quote:
10x meer gevangenen per hoofd van bevolking en meer zware criminaliteit (nederland heeft meer lichte criminaliteit omdat we onze fietsen overal kwijtraken). Vind het dus inderdaad een vreemde statement om zo neer te kakken. (Het zou op zich best kunnen hoor, want er zijn meerdere factoren die het beinvloed, maar ik kan geen voorbeeld bedenken)quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Het enige westerse land met de doodstraf wat ik ken is Amerika...en het helpt daar erg goed..
Ja, de recidive onder geëxecuteerden is schier nul. Als afschrikking naar anderen werkt het totaal niiet. De VS heeft hopeloze misdaadcijfers.quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Het enige westerse land met de doodstraf wat ik ken is Amerika...en het helpt daar erg goed..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In nederland is levenslang echt levenslang, en naar mijn weten is er maar 1 gratie geweest...quote:Op dinsdag 15 december 2009 01:44 schreef voyeur het volgende:
Wat zijn de regels in Italie mbt tot levenslang veroordeelden. Is er geen mogelijkheid tot gratie zoals in Duitsland en Nederland? Dat juist geeft de mensen hoop namelijk.
Blijkbaar hebben ze dat liever dan levenslang. En dat zet jou niet aan het denken?quote:Op maandag 14 december 2009 23:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Alsof iemand he tdaar wat uitmaakt als je euthenasie hebt gepleegt, je bent toch doodquote:Op dinsdag 15 december 2009 00:09 schreef FunkyHomosapien het volgende:
euthenasie is in mijn ogen een recht van de mens. ga je gang dus.
zitten de gevangen in Noord-Korea dan in een Hiltonhotel?quote:Op maandag 14 december 2009 23:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Links wil altijd het beste voor criminelen,
lol que?quote:Op dinsdag 15 december 2009 08:00 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Alsof iemand he tdaar wat uitmaakt als je euthenasie hebt gepleegt, je bent toch dood
Als je wat minder een harde plasser kreeg van het idee mensen ter dood te brengen, dan had je wellicht de helderheid van geest gehad om ze tenminste de keus te geven.quote:Op maandag 14 december 2009 23:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 15 december 2009 01:45 schreef isogram het volgende:
[ afbeelding ]I lol'dSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.!
ik ben niet goed met kompjoeter!
Wel meer hoor, denk alleen al aan "de 3 van Breda".quote:Op dinsdag 15 december 2009 01:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
In nederland is levenslang echt levenslang, en naar mijn weten is er maar 1 gratie geweest...
dat is natuurlijk geen reden, een land is vrij om uit de EU te stappen.quote:Op dinsdag 15 december 2009 16:41 schreef __Saviour__ het volgende:
De EU kent geen doodstraf. Geen enkele lidstaat heeft het of kan het invoeren.
Laatst is voor het eerst in 25 jaar o.i.d. weer eens gratie verleend. Heel erg vaak komt het dus niet (meer) voor in Nederland. Maar je hebt gelijk dat er wel voorbeelden zijn. Die 3 van Breda was echter niet zo handig, want die leefden wat langer door dan gepland.quote:Op dinsdag 15 december 2009 16:22 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Wel meer hoor, denk alleen al aan "de 3 van Breda".
quote:Op dinsdag 15 december 2009 17:10 schreef Iblis het volgende:
[..]
Laatst is voor het eerst in 25 jaar o.i.d. weer eens gratie verleend. Heel erg vaak komt het dus niet (meer) voor in Nederland. Maar je hebt gelijk dat er wel voorbeelden zijn. Die 3 van Breda was echter niet zo handig, want die leefden wat langer door dan gepland.
Ja, maar na die ene waren ze wat huiverig, want die leefde dus nog vrolijk 5 jaar door.quote:Op dinsdag 15 december 2009 17:15 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
er is ook gratie verleend aan de 2 van breda.
of bedoelen ze met "instigatie" iets anders?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |