Dit verzoek kan men niet weigeren lijkt me.quote:Italiaanse gevangenen willen doodstraf
Honderden levenslang gestraften in Italie hebben president Giorgio Napolitano opgeroepen hun gevangenisstraf om te zetten in de doodstraf. Hun verzoek verscheen als ingezonden brief in de Italiaanse krant La Repubblica. Honderden levenslang gestraften ondertekenden het verzoek, dat was opgesteld door de veroordeelde maffioso Carmelo Musumeci. De 52-jarige Musumeci is veroordeeld tot levenslang en zit al 17 jaar vast. Musumeci en 310 andere tot levenslang veroordeelden verklaarden dat ze er genoeg van hebben 'iedere dag een beetje te sterven'. De gevangenen willen liever in een keer dood, en verzoeken de president hun gevangenisstraf om te zetten in de doodstraf. Musumeci kwam achter de tralies tot inkeer. Hij deed eindexamen en voltooide een studie Rechten. Maar het vonnis van levenslang 'maakt het leven nutteloos, de toekomst identiek aan het verleden. Het drukt zwaar op het heden en ontneemt je alle hoop.' Italië schafte de doodstraf af na de Tweede Wereldoorlog. Levenslang gestraften kunnen na 10 jaar regelmatig met verlof, en mogen na 26 jaar hopen op een voorwaardelijk pardon. President Napolitano is voorstander van een ander strafregime, maar verklaarde dat dit een zaak is van regering en parlement.
Dan hebben ze gevangenissen teveelquote:Op maandag 14 december 2009 22:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dit verzoek kan men niet weigeren lijkt me.
Zo zie je dat ze met een levenslange straf zwaarder gestraft worden.quote:Op maandag 14 december 2009 22:51 schreef BasEnAad het volgende:
Nee, ze hebben levenslang gekregen en geen doodstraf.
Dus toch de doodstraf voeren dan maar. Links wil altijd het beste voor criminelen, dan moet men nu ook eens consequent zijn en gewoon pleiten voor het omzetten van levenslang in de doodstraf.quote:Op maandag 14 december 2009 23:02 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Zo zie je dat ze met een levenslange straf zwaarder gestraft worden.
Rechts wil altijd de straf die het zwaarste is, dus gewoon consequent zijn en ze vasthouden aan de levenslange strafquote:Op maandag 14 december 2009 23:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dus toch de doodstraf voeren dan maar. Links wil altijd het beste voor criminelen, dan moet men nu ook eens consequent zijn en gewoon pleiten voor het omzetten van levenslang in de doodstraf.
Ik zou de overheid hier in Nederland echt niet de mogelijkheid willen geven mensen om te brengen. Justitie kruipt van de ene naar de andere blunder.quote:Op maandag 14 december 2009 23:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dus toch de doodstraf voeren dan maar. Links wil altijd het beste voor criminelen, dan moet men nu ook eens consequent zijn en gewoon pleiten voor het omzetten van levenslang in de doodstraf.
Jij bent dus Links?quote:Op maandag 14 december 2009 23:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, laten we gevangen zelf hun straf laten bepalen....quote:Op maandag 14 december 2009 23:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
In dit geval wil ik best de gevangenen tegemoet komen. Zet de stoel maar klaar.quote:Op maandag 14 december 2009 23:10 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Rechts wil altijd de straf die het zwaarste is, dus gewoon consequent zijn en ze vasthouden aan de levenslange straf
Zolang die straf voor de maatschappij beter is dan de oorspronkelijke straf is dat prima.quote:Op maandag 14 december 2009 23:26 schreef trekhengel het volgende:
[..]
Ja, laten we gevangen zelf hun straf laten bepalen....
Is euthanasie niet verboden in Italië?quote:Op maandag 14 december 2009 22:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
De doodstraf is in ieder geval europees verboden....quote:Op maandag 14 december 2009 23:55 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Is euthanasie niet verboden in Italië?
In mijn ogen moeten dergelijke dingen ook overwogen worden. Echter zijn er ook gevallen denkbaar waarbij mensen niet meer terug mogen komen in de maatschappij omdat ze een gevaar voor hun omgeving vormen of snel terug zullen vallen in bepaald gedrag.quote:Op maandag 14 december 2009 23:27 schreef AryaMehr het volgende:
Om nog eens terug te komen op hetgeen wat ik eerder zei: de levenslange straf zou afgeschaft moeten worden. Mocht ik hier ooit over gaan, dan zou ik pleiten voor een maximale straf van 25 jaar. Dat is voor de gemiddelde mens ongeveer 1/3 van zijn leven. Na die 25 jaar zou nog een keer goed naar de zaak moeten worden gekeken, en daarbij een aantal punten worden afgewogen:
- Heeft de gevangene gedurende zijn gevangenschap een studie afgerond, zodat hij bij vrijlating een reële kans op werk heeft?
- Heeft de gevangene zich gedurende zijn gevangenschap goed gedragen?
- Heeft de gevangene oprechte spijt van hetgeen wat hij heeft gedaan?
Dit is overigens vijf minuten werk. Zou ik dus echt de mogelijkheid hebben om een dergelijke pleidooi te houden, dan zou ik hier natuurlijk langer over moeten nadenken.
Heb er een topic over geopend. Zou het op prijs stellen als we daar verder kunnen discussiëren.quote:Op maandag 14 december 2009 23:58 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
In mijn ogen moeten dergelijke dingen ook overwogen worden. Echter zijn er ook gevallen denkbaar waarbij mensen niet meer terug mogen komen in de maatschappij omdat ze een gevaar voor hun omgeving vormen of snel terug zullen vallen in bepaald gedrag.
Waarom wil jij dat zo graag, Halcon?quote:Op maandag 14 december 2009 22:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij wilt graag op Fok laten zien hoe speciaal zijn standpunt wel niet isquote:Op dinsdag 15 december 2009 00:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Waarom wil jij dat zo graag, Halcon?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |