quote:Op maandag 14 december 2009 18:35 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Oooh, ja graag!En ook van die jurisprudentie als het kan
Haha, dat herinner ik me nog wel. Het was totaal niet relevant voor het tentamen en ik vond het dodelijk saai, dus heb ik het maar weggelaten.quote:Op maandag 14 december 2009 18:20 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ik moest wel lachen om jouw
"Hoofdstuk 15: Het burgerlijk procesrecht in andere landen
Waardeloze shit…serieus.."
Haha, zo herkenbaar. Hopen op de leuke gedeeltes van een vakquote:Op maandag 14 december 2009 19:15 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Morgen hopelijk veel procesrecht en weinig mediation.
Procesrechtquote:Op maandag 14 december 2009 19:15 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Morgen hopelijk veel procesrecht en weinig mediation.
Dat vak is raar "verdeeld". Van de ene kant simpelweg procesrecht (ook redelijk veel qua beslag trouwens), maar ook veel psychologische onzin. Het 7-I model, het escalatiemodel van Glasl, en onderhandelingstechnieken. Is dat overal zo of alleen bij ons?quote:Op maandag 14 december 2009 19:16 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Haha, zo herkenbaar. Hopen op de leuke gedeeltes van een vak.
Ja, je had waarschijnlijk een heel ander boekquote:Op maandag 14 december 2009 19:07 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Haha, dat herinner ik me nog wel. Het was totaal niet relevant voor het tentamen en ik vond het dodelijk saai, dus heb ik het maar weggelaten.
Afgezien van het feit dat de stof bij jullie waarschijnlijk iets anders (is ingedeeld) is, had je er nog wat aan?
www.rechtenstudent.net heeft altijd wel aardige samenvattingen van arrestenquote:Op maandag 14 december 2009 19:32 schreef aardappel het volgende:
maar ff een tvptje tussen het uit mn hoofd leren van alle 50 arresten van O&I door -_-
Morgen bij BPR zijn het er maar 4 en ik heb het er al moeilijk mee.quote:Op maandag 14 december 2009 19:32 schreef aardappel het volgende:
maar ff een tvptje tussen het uit mn hoofd leren van alle 50 arresten van O&I door -_-
De svtjes heb ik, mja, blijven er nog steeds 50quote:Op maandag 14 december 2009 19:34 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
www.rechtenstudent.net heeft altijd wel aardige samenvattingen van arresten
quote:Op maandag 14 december 2009 19:36 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Morgen bij BPR zijn het er maar 4 en ik heb het er al moeilijk mee.
Ik moet hetzelfde doorstaanquote:Op maandag 14 december 2009 19:40 schreef aardappel het volgende:
[..]
De svtjes heb ik, mja, blijven er nog steeds 50
Ongetwijfeld dat wij een ander boek hadden, maar gelukkig is de stof vaak wel redelijk hetzelfde. De speerpunten van een vakgebied zullen wel niet erg verschillen per boekquote:Op maandag 14 december 2009 19:30 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ja, je had waarschijnlijk een heel ander boekIk heb hem alleen nog maar even snel doorgekeken hoor, dit viel me gewoon op
Ik lees hem vlak voor de toets nog even door.
quote:23. Indien de rechter een vonnis wijst waarin een van de verweren van de
gedaagde helemaal onbesproken blijft (de rechter is dat vergeten te doen)
overweegt de gedaagde een aantal opties:
I. In een kort geding proberen de eiser te laten verbieden om het vonnis ten
uitvoer te leggen.
II. In hoger beroep alsnog om behandeling van het verweer vragen.
III. Een wijziging van het vonnis verzoeken.
IV. Herroeping van het vonnis vragen.
Welke van die opties staan open?
a. I, maar niet III.
b. IV en II
c. Alleen II
d. I, III en IV
Oeps, wist niet dat dat moest, sorryquote:Op maandag 14 december 2009 19:06 schreef Maharbal het volgende:
Eva4Evah is kennelijk vergeten een nieuw topic aan te maken, dus heb ik het maar gedaan. Er moet natuurlijk wel een plaats zijn om te spammen.
Laatste post:
[..]
Ik denk c, dus in hoger beroep gaan, maar ik ben maar eerstejaars hequote:Op maandag 14 december 2009 20:11 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Help! Wat is het goede antwoord?
[..]
Ik heb nog nooit van de dingen in je laatste 2 zinnen gehoord, maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik burgerlijk procesrecht slechts één keer in het 2e jaar heb gehadquote:Op maandag 14 december 2009 19:20 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Dat vak is raar "verdeeld". Van de ene kant simpelweg procesrecht (ook redelijk veel qua beslag trouwens), maar ook veel psychologische onzin. Het 7-I model, het escalatiemodel van Glasl, en onderhandelingstechnieken. Is dat overal zo of alleen bij ons?
Staat in de OP! Als goede jurist dien je natuurlijk wel de kleine (in dit geval laatste) lettertjes te lezen!quote:Op maandag 14 december 2009 20:16 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Oeps, wist niet dat dat moest, sorry
Het heeft ook niks met burgerlijk procesrecht te maken, dat is ook het erge.quote:Op maandag 14 december 2009 20:17 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit van de dingen in je laatste 2 zinnen gehoord, maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik burgerlijk procesrecht slechts één keer in het 2e jaar heb gehad.
[..]
Ik wilde net een antwoord gaan typen (executieKG ex 438 Rv (maar dat is alleen een tijdelijke maatregel natuurlijk want een voorlopige voorziening) en HB staan open, herroeping niet, dat is alleen bij bedrog en als rechtsmiddelen verder zijn uitgeput, uit mijn hoofd gezegd, en verbetering/aanvulling ook niet gezien de omvang van wat er verbeterd moet worden, het is geen "kennelijke verschrijving"). Hoe dan ook, succes met studeren, ik ga hockeyen!quote:Op maandag 14 december 2009 20:28 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Het heeft ook niks met burgerlijk procesrecht te maken, dat is ook het erge.
Ik snap m'n eigen vraag al (denk ik)...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |