Talent heeft vele facetten en een prestatie is ook opgebouwd uit diverse componenten. Ik denk wel dat je met een enorme drive veel goed kunt maken t.o.v. van een groter talent met een minder grote drive, zeker met sporten als schaatsen. Best een interessant iets, maar het fijne weet ik er helaas niet van.quote:Op zondag 21 februari 2010 15:10 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik vraag me toch wel eens af hoe dat precies correleert en zich in percentages van belang verhoudt. Niet zelden verslaat een intrinsiek minder getalenteerde atleet een natuurtalent.
Alhoewel ik denk dat talent een abstract begrip is, niet altijd heeft dat een eenduidige definitie.
Het gaat dan ook niet om de oorspronkelijk maar om de uiteindelijke situatie! Die ene Amerikaan (die hacker) is ook geen Tourwinnaar.quote:Op zondag 21 februari 2010 15:12 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Door doping zijn heel vaak uitslagen gewijzigd. Die eerste plaats (in de oorspronkelijke situatie dus) telt dan niet meer.
Dit is gewoon niet waar. Ik doe zelf aan wielrennen. De eerste keer dat ik 2e werd bij een clubwedstrijd, was dat voor mij totaal onverwacht en was ik er superblij mee. Dat nam niet weg dat ik vervolgens wel probeerde te winnen en dat lukte ook. Ik heb zelfs eens een jaar gehad heb waarin ik er 6 gewonnen heb. In dat jaar heb ik ook een reeks gehad van 8 wedstrijden achter elkaar waarbij ik steeds in de top 5 eindigde, maar niet won. Daar werd ik toen flink chagrijnig van.quote:Op zondag 21 februari 2010 15:07 schreef Halcon het volgende:
Iemand die tevreden is met een 3e plek of een top 10 klassering zal ook nooit iets winnen. Winnen is voorbehouden aan mensen die het talent hebben, de vorm, het doorzettingsvermogen en de drive.
En zo iemand kan er aan wennen onder druk te presteren. Want ook dat moet je leren.quote:Op zondag 21 februari 2010 15:22 schreef Leatherface het volgende:
Er is trouwens nog een ander punt.
Je kunt ook een sportteam of sporters ergens aan laten meedoen als toekomstinvestering.
Indurain lieten ze eerst een paar Tours in de anonimiteit meerijden. Om hem te harden zodat ie later zou kunnen winnen. Het was mooi voor hem als ie als 24-jarig broekie de Tour won, maar in dat stadium van ontwikkeling was ie nog niet en het was ook niet de eerste insteek.
Ze kunnen een team of sporter afvaardigen die niet direct kans maakt om te winnen. Maar zo iemand kan dan wel inkomsten genereren. Dan kunnen ze betere faciliteiten bouwen en heeft ie per saldo toch een bijdrage geleverd.
Eigenlijk wordt het zo een andere discussie.quote:Op zondag 21 februari 2010 15:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Talent heeft vele facetten en een prestatie is ook opgebouwd uit diverse componenten. Ik denk wel dat je met een enorme drive veel goed kunt maken t.o.v. van een groter talent met een minder grote drive, zeker met sporten als schaatsen. Best een interessant iets, maar het fijne weet ik er helaas niet van.
Dan is het dus wel waar. Je was niet tevreden met een plek in de top 5. Je wilde winnen.quote:Op zondag 21 februari 2010 15:20 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dit is gewoon niet waar. Ik doe zelf aan wielrennen. De eerste keer dat ik 2e werd bij een clubwedstrijd, was dat voor mij totaal onverwacht en was ik er superblij mee. Dat nam niet weg dat ik vervolgens wel probeerde te winnen en dat lukte ook. Ik heb zelfs eens een jaar gehad heb waarin ik er 6 gewonnen heb. In dat jaar heb ik ook een reeks gehad van 8 wedstrijden achter elkaar waarbij ik steeds in de top 5 eindigde, maar niet won. Daar werd ik toen flink chagrijnig van.
Je hebt de eerste regel niet gelezen?quote:Op zondag 21 februari 2010 15:23 schreef Barca het volgende:
[..]
Dan is het dus wel waar. Je was niet tevreden met een plek in de top 5. Je wilde winnen.
Jeffrey Bruma in oranje bjvoorbeeld.quote:Op zondag 21 februari 2010 15:22 schreef Leatherface het volgende:
Er is trouwens nog een ander punt.
Je kunt ook een sportteam of sporters ergens aan laten meedoen als toekomstinvestering.
Indurain lieten ze eerst een paar Tours in de anonimiteit meerijden. Om hem te harden zodat ie later zou kunnen winnen. Het was mooi voor hem als ie als 24-jarig broekie de Tour won, maar in dat stadium van ontwikkeling was ie nog niet en het was ook niet de eerste insteek.
Ze kunnen een team of sporter afvaardigen die niet direct kans maakt om te winnen. Maar zo iemand kan dan wel inkomsten genereren. Dan kunnen ze betere faciliteiten bouwen en heeft ie per saldo toch een bijdrage geleverd.
Dat klinkt aannemelijk. Boot kan het als geen ander weten, lijkt me.quote:Op zondag 21 februari 2010 15:20 schreef Barca het volgende:
Basketballcoach Ton Boot zei ooit "Een sporter is pas op latere leeftijd een topspeler." Een talent ben je op jonge leeftijd door je technische en fysieke aanleg. Succes behaal je op latere leeftijd door je mentaliteit.
Nee. Halcon stelde dat iemand die blij is met een 2e of 3e plek nooit zal winnen. De eerste keer dat ik 2e werd, was ik daar blij mee. Volgens Halcon zou ik dus nooit winnen. Ik won later wel, al zat er wel een jaar of 3 tussen voordat ik voor het eerst won. Die reeks van 8 wedstrijden was nog weer wat later, en nadat ik dat jaar er al een stuk of 5 gewonnen had. Toen deed een 2e plek er voor mij niet toe.quote:Op zondag 21 februari 2010 15:23 schreef Barca het volgende:
[..]
Dan is het dus wel waar. Je was niet tevreden met een plek in de top 5. Je wilde winnen.
Er zijn uitzonderingen (Magic Johnson), maar de meeste NBA-toppers werden pas op latere leeftijd kampioen. Zoals Michael Jordan.quote:Op zondag 21 februari 2010 15:25 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat klinkt aannemelijk. Boot kan het als geen ander weten, lijkt me.
LeBron moet er ook nog op wachten.quote:Op zondag 21 februari 2010 15:29 schreef Barca het volgende:
[..]
Er zijn uitzonderingen (Magic Johnson), maar de meeste NBA-toppers werden pas op latere leeftijd kampioen. Zoals Michael Jordan.
Je ging winnen omdat je wilde winnen. Je was niet meer tevreden met een plek in de middenmoot of achterhoede. Het blije gevoel van die 2e plaats was verdwenen.quote:Op zondag 21 februari 2010 15:27 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee. Halcon stelde dat iemand die blij is met een 2e of 3e plek nooit zal winnen. De eerste keer dat ik 2e werd, was ik daar blij mee. Volgens Halcon zou ik dus nooit winnen. Ik won later wel, al zat er wel een jaar of 3 tussen voordat ik voor het eerst won. Die reeks van 8 wedstrijden was nog weer wat later, en nadat ik dat jaar er al een stuk of 5 gewonnen had. Toen deed een 2e plek er voor mij niet toe.
Barkley? Malone?quote:Op zondag 21 februari 2010 15:30 schreef Leatherface het volgende:
[..]
LeBron moet er ook nog op wachten.Hoe lang deed Garnett er wel niet over?
En dan Robert Horry!quote:Op zondag 21 februari 2010 15:32 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Payton lukte het nog wel in zijn nadagen.
Ik weet het even niet meer precies, maar volgens mij dat het dat ik er 6 won. En volgens mij alle zes voor de genoemde reeks. Dus dat ik mee kon doen om de zege wist ik al.quote:Op zondag 21 februari 2010 15:29 schreef Leatherface het volgende:
Op zo'n moment was je vast niet, Wombcat. Maar zag je zoiets bij het nabespreken wel al snel in het licht van progressie? Zo van, hey nu rijd ik bij de eerste vijf. Dan kan ik ook om de zege meedoen?
Dat weet ik ook wel. Maar het kan dus wel degelijk dat Van Riessen en Gerritsen dat straks ook hebben. Halcon beweert dat ze nooit zullen winnen. Da's voorbarig.quote:Op zondag 21 februari 2010 15:31 schreef Barca het volgende:
[..]
Je ging winnen omdat je wilde winnen. Je was niet meer tevreden met een plek in de middenmoot of achterhoede. Het blije gevoel van die 2e plaats was verdwenen.
Njah, er zat in ieder geval wel een competitie element in, dat je vast als zodoende benaderde.quote:Op zondag 21 februari 2010 15:38 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Gaat om trainingswedstrijden, officiële wedstrijden ben ik nooit verder gekomen dan een 6e plek. Da's toch net effe wat meer niveau en daar ben ik simpelweg niet goed genoeg voor en ontbrak het aan voldoende tijd om te trainen op dat niveau. Ik moest er naast werken en dan fiets je tegen mensen die zo ongeveer het dubbele trainen.
Zo lang ze tevreden blijven, en niet de wil krijgen om te winnen: klopt! Als jij niet het gevoel had gehad "ik kan gaan winnen, en ik wil gaan winnen" dan had je nooit gewonnen.quote:Op zondag 21 februari 2010 15:39 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat weet ik ook wel. Maar het kan dus wel degelijk dat Van Riessen en Gerritsen dat straks ook hebben. Halcon beweert dat ze nooit zullen winnen. Da's voorbarig.
Allicht. Je zult trouwens de mensen de kost moeten geven voor wie die trainingswedstrijden het belangrijkste zijn, omdat ze in de echte er niet aan te pas komen. Ik heb iig nog 10 trainingswedstrijden gewonnen.quote:Op zondag 21 februari 2010 15:40 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Njah, er zat in ieder geval wel een competitie element in, dat je vast als zodoende benaderde.
Ik zet inderdaad wel eens mijn vraagtekens bij de prioriteitenstelling.quote:Op zondag 21 februari 2010 15:43 schreef Barca het volgende:
[..]
Dus, zo lang wij Nederlanders ons tevreden blijven stellen met mooi voetbal en uitschakeling in de kwartfinale worden we nooit wereldkampioen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |