abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 december 2009 @ 15:49:24 #101
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_75615582
quote:
Op maandag 14 december 2009 @ 15:45 schreef Qwea het volgende:

[..]

ik wil ook een bad !

Zeg, even een vraagje he... Want ik weet het allemaal echt niet meer hoor.

Ik ga boerenkool maken straks.

Ik heb 2 zakken boerenkool van 300gr geloof ik. Nu is het altijd zo dat OF de boerenkool te aardappelig is... of te boerenkolerig. Kan in godsnaam iemand mij alsjeblieft de juiste verhouding vertellen? Dus hoeveel boerenkool (2 zakken, 1, 1.5,ect ) en hoeveel aardappelen moet ik gebruiiken voor een lekkeren boerenkool.

En moet er verder nog iets door behalve zout? Ik heb het echt al 20x gemaakt en het is telkens niet lekker
Hoeveelheid weet ik niet, maar wat gefruite uitjes is heel lekker erdoorheen Dus eerst die uitjes en dan de boerenkool (ik gebruik meestal diepvriesblokjes ) erop in de pan.

En je doet het toch achteraf pas bij elkaar? Dan kan je toch gewoon steeds een beetje doen totdat je denkt dat de verhouding goed is?
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 14 december 2009 @ 15:49:46 #102
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_75615597
lol, Q speciaal voor jou een topic er over Hoeveel aardappels en boerenkool bij stamppot
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 14 december 2009 @ 15:49:52 #103
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_75615601
quote:
Op maandag 14 december 2009 15:48 schreef nieslief het volgende:

[..]

Kilo boerenkool is hier met twee kilo aardappels lekker. Samen koken met zout erbij (of apart maar net wat je zelf makkelijk vind) afgieten en stampen met klont boter en scheut melk. Je kunt in de winkel boerenkoolkruidenmix halen is ook lekker. Ik doe altijd maar een half zakje een heel zakje gaat zo overheersen. Daar staat trouwens ook de ideale verhouding op.
Maar ik heb dus geen kilo boerenkool. Ik heb 300gr per zak. (denk ik ) das dus 600gr.

En ik wil graag weten hoeveel aardappels. Ik heb geeeen idee hoeveel 2 kilo is
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 14 december 2009 @ 15:50:20 #104
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_75615614
quote:
Op maandag 14 december 2009 15:45 schreef Qwea het volgende:

[..]

ik wil ook een bad !

Zeg, even een vraagje he... Want ik weet het allemaal echt niet meer hoor.

Ik ga boerenkool maken straks.

Ik heb 2 zakken boerenkool van 300gr geloof ik. Nu is het altijd zo dat OF de boerenkool te aardappelig is... of te boerenkolerig. Kan in godsnaam iemand mij alsjeblieft de juiste verhouding vertellen? Dus hoeveel boerenkool (2 zakken, 1, 1.5,ect ) en hoeveel aardappelen moet ik gebruiiken voor een lekkeren boerenkool.

En moet er verder nog iets door behalve zout? Ik heb het echt al 20x gemaakt en het is telkens niet lekker
Jij maakt 'm echt vers vanuit een zakje? Ik doe dat dus echt niet meer, ik vind de boerenkool veel lekkerder als ie uit de vriezer komt... da's de enige groente waar ik dat bij heb overigens

en qua verhoudingen: aardappels stampen, beetje boerenkool erbij, kijken naar de kleur, en dan steeds wat meer boerenkool erbij blijven stampen tot de kleur/verhouding goed is
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_75615615
quote:
Op maandag 14 december 2009 15:47 schreef Bamba het volgende:

[..]

Eylem? Wat is dat?
Stokbroodje, sambal erop, kipkerrie zonder ananas erop, plakjes tomaat erop en plakjes kaas erop. Hoppa even in de oven lekker kaas laten smelten en smullen maar.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 14 december 2009 @ 15:50:41 #106
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_75615624
quote:
Op maandag 14 december 2009 15:49 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Hoeveelheid weet ik niet, maar wat gefruite uitjes is heel lekker erdoorheen Dus eerst die uitjes en dan de boerenkool (ik gebruik meestal diepvriesblokjes ) erop in de pan.

En je doet het toch achteraf pas bij elkaar? Dan kan je toch gewoon steeds een beetje doen totdat je denkt dat de verhouding goed is?
ik kook t samen in 1 pan, aardappels onderop, boerenkool bovenop, worst daarop
en later stampen (wel de worst weghalen dan )
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 14 december 2009 @ 15:50:58 #107
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_75615640
quote:
Op maandag 14 december 2009 15:49 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Ja, dat deed ik dus al (achteraf met die verhouding) maar blijkbaar ben ik echt dom ofzo.. want het is telkens gewoon NIET goed
  maandag 14 december 2009 @ 15:51:28 #108
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_75615656
quote:
Op maandag 14 december 2009 @ 15:50 schreef Ynske het volgende:

[..]

Oh, nee ik niet, 2 pannen en dan achteraf op elkaar en stampen maar
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  maandag 14 december 2009 @ 15:52:26 #109
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_75615699
quote:
Op maandag 14 december 2009 15:50 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

Jij maakt 'm echt vers vanuit een zakje? Ik doe dat dus echt niet meer, ik vind de boerenkool veel lekkerder als ie uit de vriezer komt... da's de enige groente waar ik dat bij heb overigens

en qua verhoudingen: aardappels stampen, beetje boerenkool erbij, kijken naar de kleur, en dan steeds wat meer boerenkool erbij blijven stampen tot de kleur/verhouding goed is
Jup, vers uit zak idd.

Ik heb niks aan jullie ik had gehoopt dat iemand me kon vertellen zo van "nou dan doe je 12 aardappels bij 2 zakken boerenkool" ofzo.

Ik heb gelukkig ook nog quiche voor vanaaf, mocht het niet lekker zijn
  maandag 14 december 2009 @ 15:52:53 #110
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_75615718
quote:
Op maandag 14 december 2009 15:50 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ja, dat deed ik dus al (achteraf met die verhouding) maar blijkbaar ben ik echt dom ofzo.. want het is telkens gewoon NIET goed
klont boter (boter dus geen margarine ) en/of scheutje melk erdoor ?
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_75615730
quote:
Op maandag 14 december 2009 15:50 schreef nieslief het volgende:

[..]

Stokbroodje, sambal erop, kipkerrie zonder ananas erop, plakjes tomaat erop en plakjes kaas erop. Hoppa even in de oven lekker kaas laten smelten en smullen maar.
Ooohh dat klinkt lekker!!! Dat ga ik ook eens proberen .

Dan ga ik nu maar even shoppen en nog proberen wat parfum te slijten bij m'n familie .
And so the lion fell in love with the lamb
pi_75615737
quote:
Op maandag 14 december 2009 15:50 schreef Ynske het volgende:

[..]

Zo doe ik het ook dus.

Verhouding 1 deel boerenkool is gelijk aan 2 delen aardappel. Dus jij hebt zo'n 1200 gram aardappel nodig.

Tsja ik doe dat niet zo heel precies ik mik gewoon een halve soeppan vol aardappels en dan een kilo bevroren boerenkool erbij.

[ Bericht 1% gewijzigd door nieslief op 14-12-2009 15:54:21 (even bevroren toegevoegd.) ]
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 14 december 2009 @ 15:54:05 #113
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_75615770
quote:
Op maandag 14 december 2009 15:52 schreef Qwea het volgende:

[..]

Jup, vers uit zak idd.

Ik heb niks aan jullie ik had gehoopt dat iemand me kon vertellen zo van "nou dan doe je 12 aardappels bij 2 zakken boerenkool" ofzo.

1 op 2 dus
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 14 december 2009 @ 15:56:09 #114
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_75615836
nou, ik ben benieuwd dan

En hoeveel aardappelen is 1.2kg? stuk of 10?
pi_75615860
Waar blijft Ing haar nieuwtje? Ik wel blij dat ze weer wat vrolijker is

MB, mosterd na de maaltijd vraag maar hoe ben jij de dagen door gekomen? Gaat het allemaal een beetje?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_75615872
quote:
Op maandag 14 december 2009 15:52 schreef Qwea het volgende:

[..]

Jup, vers uit zak idd.

Tsja ik weet niet hoe groot jouw aardappels zijn dus ik kan wel zeggen twaalf maar als je dan twaalf knoeperds van aardappels pakt terwijl ik het over een middenmaatje heb zit je alsnog met aardappelstampot met een vaag kleurtje.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 14 december 2009 @ 15:58:03 #117
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_75615901
quote:
Op maandag 14 december 2009 15:56 schreef Qwea het volgende:
nou, ik ben benieuwd dan

En hoeveel aardappelen is 1.2kg? stuk of 10?
weegschaal
heb je grote of kleine of normale aardappelen? dan zou je aan kunnen houden wat ik net zei denk ik
quote:
Op maandag 14 december 2009 15:48 schreef Ynske het volgende:

[..]

ik tel altijd voor 3 personen 12 normaal formaat aardappel, (9 grote of 15 kleintjes) en 1 zak boerenkool
beetje zout en peper eraan tijdens t koken.
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 14 december 2009 @ 15:58:24 #118
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_75615915
quote:
Op maandag 14 december 2009 15:57 schreef nieslief het volgende:

[..]

Tsja ik weet niet hoe groot jouw aardappels zijn dus ik kan wel zeggen twaalf maar als je dan twaalf knoeperds van aardappels pakt terwijl ik het over een middenmaatje heb zit je alsnog met aardappelstampot met een vaag kleurtje.
Normale aardappels
  maandag 14 december 2009 @ 15:59:04 #119
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_75615936
quote:
Op maandag 14 december 2009 15:58 schreef Ynske het volgende:

[..]

weegschaal
heb je grote of kleine of normale aardappelen? dan zou je aan kunnen houden wat ik net zei denk ik
[..]
Ikke hebbe niet weegschaal. Maar 12 aardappels dus, en 300gr boerenkool. Okidoki.
pi_75615950
quote:
Op maandag 14 december 2009 15:58 schreef Qwea het volgende:

[..]

Normale aardappels
Ok ik ga een weegschaal pakken...... monumentje
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 14 december 2009 @ 15:59:56 #121
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_75615964
quote:
Op maandag 14 december 2009 15:59 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ikke hebbe niet weegschaal. Maar 12 aardappels dus, en 300gr boerenkool. Okidoki.
heb je zelfs geen personenweegschaal?
erop zonder aardappels, dan erop met aardappels
Today is life -

Dale Carnegie
pi_75615995
Ok normale aardappel weegt gemiddeld 100 gram dus 6 aardappels op 300 gr. boerenkool.

Vergeet het klontje boter en de melk niet die geven smeuïgheid en dat maakt boerenkool lekker.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 14 december 2009 @ 16:02:55 #123
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_75616055
quote:
Op maandag 14 december 2009 16:01 schreef nieslief het volgende:
Ok normale aardappel weegt gemiddeld 100 gram dus 6 aardappels op 300 gr. boerenkool.

Vergeet het klontje boter en de melk niet die geven smeuïgheid en dat maakt boerenkool lekker.
houd dit dan maar aan Q!
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 14 december 2009 @ 16:04:32 #124
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_75616103
quote:
Op maandag 14 december 2009 @ 15:56 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Waar blijft Ing haar nieuwtje? Ik wel blij dat ze weer wat vrolijker is

MB, mosterd na de maaltijd vraag maar hoe ben jij de dagen door gekomen? Gaat het allemaal een beetje?
Lief dat je het vraagt. Op zich viel het me allemaal wel mee vrijdag, ik had van te voren geen idee hoe het zou zijn/voelen vrijdag. Maar eigenlijk voelde het net als andere dagen. Overdag zijn mn moeder en ik naar de begraafplaats geweest (om te kijken of het plekje wel mooi was, hij 'staat' er nog niet) en 's avonds kwam er visite en dat was nog wel een beetje gezellig ook. Mn zus vond het bijvoorbeeld wel een hele moeilijke dag. Iedereen gaat er toch anders mee om.
Bij mij komt verdriet meestal in uitbarstingen als ik aan iets specifieks moet denken (zo keek ik van de week naar mn schoenen en dat veroorzaakt dan een kettingreactie in mn hoofd met associaties en dan zit je dus te janken omdat je naar je schoenen keek ) Maar die verjaardag, ja, je denkt er wel heel de dag aan, maar ik vond het niet superheftig ofzo.
Dus, ja het gaat Met ups en downs.
Ziggy played guitar
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 14 december 2009 @ 16:06:55 #125
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_75616163
quote:
Op maandag 14 december 2009 16:04 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Lief dat je het vraagt. Op zich viel het me allemaal wel mee vrijdag, ik had van te voren geen idee hoe het zou zijn/voelen vrijdag. Maar eigenlijk voelde het net als andere dagen. Overdag zijn mn moeder en ik naar de begraafplaats geweest (om te kijken of het plekje wel mooi was, hij 'staat' er nog niet) en 's avonds kwam er visite en dat was nog wel een beetje gezellig ook. Mn zus vond het bijvoorbeeld wel een hele moeilijke dag. Iedereen gaat er toch anders mee om.
Bij mij komt verdriet meestal in uitbarstingen als ik aan iets specifieks moet denken (zo keek ik van de week naar mn schoenen en dat veroorzaakt dan een kettingreactie in mn hoofd met associaties en dan zit je dus te janken omdat je naar je schoenen keek ) Maar die verjaardag, ja, je denkt er wel heel de dag aan, maar ik vond het niet superheftig ofzo.
Dus, ja het gaat Met ups en downs.
was vrijdag je vaders verjaardag, dat wist ik niet, sorry, wel fijn dat jullie samen naar dat plekje zijn gaan kijken. was t een mooi plekje? lijkt me best een moeilijke dag, en dan daarna ook nog meteen de feestdagen.
Today is life -

Dale Carnegie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')