abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 december 2009 @ 11:07:52 #126
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_75680522
Rare kwestie toch. We zijn er als de kippen bij om de ingesleten gewoonte voor rechters op te staan, af te doen als 'achterhaald toneelstukje' en te wijzen op het belang van iets vaags als 'inhoudelijke eerbied'. Alsof we de buitenwereld, het geheel van zichtbare gebeurtenissen en handelingen, niet meer nodig hebben om ons respectvol aan anderen te tonen en goede manieren zich alleen nog als innerlijke goedheid zouden moeten manifesteren. Als het goed voelt, is het goed.

Tegelijkertijd geven we ruimhartig plaats aan een clown als Enait die met veel bombarie zijn private show opvoert, inclusief opzichtige rekwisieten en ingestudeerde maniertjes -- en dat allemaal uit zelfbenoemd respect, notabene voor een macht die niet thuishoort in de rechtszaal.

Waarom staan we anderen welwillend toe wat we onszelf zo streng ontzeggen?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 16 december 2009 @ 11:14:39 #127
3542 Gia
User under construction
pi_75680738
quote:
Op woensdag 16 december 2009 11:05 schreef SicSicSics het volgende:
Een gedragsregel is wat anders dan een fatsoensnorm. Als de rechtbank vol had gehangen met bordjes 'Gaat u svp staan voor de rechter anders wordt u verwijderd!' was het een heel ander verhaal geweest.
Ik geloof niet dat dat voor Enait iets had uitgemaakt. Zijn punt is dat opstaan voor een rechter tegen zijn geloof ingaat, en dat het niet in de wet staat en dus ook niet hoeft.
  woensdag 16 december 2009 @ 11:15:55 #128
3542 Gia
User under construction
pi_75680775
quote:
Op woensdag 16 december 2009 11:07 schreef Ringo het volgende:
Omdat Nederland en dan vooral de regering, altijd het braafste jongetje van de klas wil zijn.
pi_75680859
quote:
Op woensdag 16 december 2009 10:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Maar wel een plaats waar gedragsregels van toepassing zijn.
Nee, in principe niet. Alles wat nodig is voor het functioneren van de rechtspleging is in wettelijke regels vastgelegd. Als je daar dan uit de losse pols wat extra regels bij gaat verzinnen alsof die net zo belangrijk zijn als de wet, dan onthou je mensen toegang tot de rechtspleging, en dat was nou net niet de bedoeling van de wet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_75681143
quote:
Op woensdag 16 december 2009 11:05 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Klopt en als je die overtreedt zijn er ook sancties.
[..]

Een gedragsregel is wat anders dan een fatsoensnorm. Als de rechtbank vol had gehangen met bordjes 'Gaat u svp staan voor de rechter anders wordt u verwijderd!' was het een heel ander verhaal geweest.
Ok, het is ook een plaats waar fatsoensnormen van toepassing zijn...
pi_75681150
quote:
Op woensdag 16 december 2009 10:54 schreef Gia het volgende:

[..]

Daar mag hij als moslim geen gebruik van maken. Net als alcohol.
Dan doet ie het toch niet? Ik blow ook niet..
pi_75681321
quote:
Op woensdag 16 december 2009 11:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, in principe niet. Alles wat nodig is voor het functioneren van de rechtspleging is in wettelijke regels vastgelegd. Als je daar dan uit de losse pols wat extra regels bij gaat verzinnen alsof die net zo belangrijk zijn als de wet, dan onthou je mensen toegang tot de rechtspleging, en dat was nou net niet de bedoeling van de wet.
Dus mag ik daar gebruik van maken door me met opzet onbeleefd te gedragen?
Natuurlijk heb je gewoon toegang tot de rechtspleging.. mits je je aanpast en als je dat niet kunt (bv. je bent te vadsig om op te staan, of je bent niet goed bij je hoofd zodat je niet weet wat fatsoenlijk is, of je hebt geen sociale achtergrond), dan ben je geexcuseerd, lijkt me, want dat is overmacht.
  woensdag 16 december 2009 @ 11:36:52 #133
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_75681507
quote:
Op woensdag 16 december 2009 11:14 schreef Gia het volgende:
Ik geloof niet dat dat voor Enait iets had uitgemaakt. Zijn punt is dat opstaan voor een rechter tegen zijn geloof ingaat, en dat het niet in de wet staat en dus ook niet hoeft.
Daar heeft hij dan toch gewoon een valide punt, tenzij het verplicht was geweest om op te staan? Wat het niet is.
quote:
Op woensdag 16 december 2009 11:07 schreef Ringo het volgende:
Waarom beschuldigen we iemand die niet opstaat voor een rechter van 'minachting' terwijl we zelf een vonnis aan het afkraken zijn?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 16 december 2009 @ 11:48:19 #134
3542 Gia
User under construction
pi_75681902
quote:
Op woensdag 16 december 2009 11:36 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Daar heeft hij dan toch gewoon een valide punt, tenzij het verplicht was geweest om op te staan? Wat het niet is.

Komen we weer terug op de bibliotheek waar je geacht wordt te fluisteren. Als Enait het nou eens voor zijn geloof nodig vindt om daar de koran te reciteren, moet dat dan ook maar mogen? Of doe ik hem nu weer een idee voor provocatie aan de hand?
  woensdag 16 december 2009 @ 12:04:06 #135
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_75682559
quote:
Op woensdag 16 december 2009 11:48 schreef Gia het volgende:
Komen we weer terug op de bibliotheek waar je geacht wordt te fluisteren. Als Enait het nou eens voor zijn geloof nodig vindt om daar de koran te reciteren, moet dat dan ook maar mogen? Of doe ik hem nu weer een idee voor provocatie aan de hand?
Nee, want dan ben je mensen tot last/ hinderlijk/ minachtend bezig en dat was Enait nou net niet volgens het Hof van Discipline.

Ander verhaal.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_75684161
quote:
Op woensdag 16 december 2009 11:31 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dus mag ik daar gebruik van maken door me met opzet onbeleefd te gedragen?
Natuurlijk heb je gewoon toegang tot de rechtspleging.. mits je je aanpast en als je dat niet kunt (bv. je bent te vadsig om op te staan, of je bent niet goed bij je hoofd zodat je niet weet wat fatsoenlijk is, of je hebt geen sociale achtergrond), dan ben je geexcuseerd, lijkt me, want dat is overmacht.
Maar je hebt noodzakelijk aanpassingen en niet noodzakelijk aanpassingen. Het dragen van een toga is bijvoorbeeld relatief noodzakelijk. Niet voor je beurt praten ook.

Maar het gebruik van opstaan geldt bijvoorbeeld ook voor het publiek. De bode zegt dan dat dat moet, ook al is dat feitelijk niet waar. Als je dat dan wel dwingend gaat maken, zou je mensen die niet opstaan moeten verwijderen. Maar dan kom je dus aan de openbaarheid van de rechtszaak.

Rechtszaken zijn ook openbaar voor mensen die geen respect hebben voor de Nederlandse rechtspleging, of dat nou terecht is of niet. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, het te bewonderen of er respect voor te hebben, om er deel aan te mogen nemen. Het Nederlands recht is er voor iedereen, ook voor diegenen die er geen respect voor kunnen opbrengen.

Ook een advocaat hoeft het niet eens te zijn met het recht, om er toch gebruik van te kunnen maken voor zijn eigen principes of die van zijn client. Al vind je eigendom in het algemeen een gruwel, en voel je een diepe minachting voor iedereen die zich eraan conformeert, dan nog mag je er een zaak over voeren. Achting die je niet hebt kun je ook niet uitdrukken.

Het is een uitdrukkelijk keuze van de wetgever geweest om het uiten van bewondering of respect voor de Nederlandse rechtspraak niet als vereiste te stellen om er een beroep op te kunnen doen. Een logische keuze ook. Helaas is dat praktisch iedereen ontgaan in de huidige cutluur waarin onwetendheid en onnadenkendheid de norm is. De deken van de orde van advocaten in zijn nostalgische zucht naar corpsballen onder mekaar, de media in hun zucht naar 'normen en waarden' en daarbij maar wat graag voorbij gaan aan de waarden die hier wel centraal staan en de afwezigheid van een norm die daarbij hoort, de anti-moslim agenda van de usual suspects, en vooral heel veel oppervlakkige reflexmatig reagerende politici die domheid hoog in het vaandel hebben staan, allemaal missen ze het punt. Met als dieptepunt natuurlijk Albayrak, die met een kontverhaal komt wat niet verenigbaar zou moeten zijn met een academische graad, laat staan eentje in de rechtswetenschap.
pi_75684827
quote:
Op woensdag 16 december 2009 12:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Rechtszaken zijn ook openbaar voor mensen die geen respect hebben voor de Nederlandse rechtspleging, of dat nou terecht is of niet. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, het te bewonderen of er respect voor te hebben, om er deel aan te mogen nemen. Het Nederlands recht is er voor iedereen, ook voor diegenen die er geen respect voor kunnen opbrengen.

Ook een advocaat hoeft het niet eens te zijn met het recht, om er toch gebruik van te kunnen maken voor zijn eigen principes of die van zijn client. Al vind je eigendom in het algemeen een gruwel, en voel je een diepe minachting voor iedereen die zich eraan conformeert, dan nog mag je er een zaak over voeren. Achting die je niet hebt kun je ook niet uitdrukken.

Het is een uitdrukkelijk keuze van de wetgever geweest om het uiten van bewondering of respect voor de Nederlandse rechtspraak niet als vereiste te stellen om er een beroep op te kunnen doen. Een logische keuze ook. Helaas is dat praktisch iedereen ontgaan in de huidige cutluur waarin onwetendheid en onnadenkendheid de norm is. De deken van de orde van advocaten in zijn nostalgische zucht naar corpsballen onder mekaar, de media in hun zucht naar 'normen en waarden' en daarbij maar wat graag voorbij gaan aan de waarden die hier wel centraal staan en de afwezigheid van een norm die daarbij hoort, de anti-moslim agenda van de usual suspects, en vooral heel veel oppervlakkige reflexmatig reagerende politici die domheid hoog in het vaandel hebben staan, allemaal missen ze het punt. Met als dieptepunt natuurlijk Albayrak, die met een kontverhaal komt wat niet verenigbaar zou moeten zijn met een academische graad, laat staan eentje in de rechtswetenschap.
Daar ben ik het niet mee eens. Geen respect hebben voor de rechtbank staat voor mij gelijk aan het beledigen van de rechtbank. En als je er toch geen respect voor hebt, waarom zou je er dan gebruik van willen maken?

Daarbij hebben respectloze mensen de mogelijkheid wel om gebruik te maken van die instantie, mits ze zich gedragen. Dus zie ik het probleem niet zo.

Daarbij gaat het hier idd. om een zucht naar normen en waarden, alleen niet de onze.

Een advocaat die geen respect heeft voor de rechtbank, heeft helemaal niets in de rechtbank te zoeken.
En kom me niet aan met dat hij respect toont op zijn eigen manier, want daar heeft degene aan wie respect getoond moet worden natuurlijk geen boodschap aan. Respect toon je op de manier die de gerespecteerde op prijs stelt.
pi_75685775
quote:
Op woensdag 16 december 2009 13:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens. Geen respect hebben voor de rechtbank staat voor mij gelijk aan het beledigen van de rechtbank. En als je er toch geen respect voor hebt, waarom zou je er dan gebruik van willen maken?

Daarbij hebben respectloze mensen de mogelijkheid wel om gebruik te maken van die instantie, mits ze zich gedragen. Dus zie ik het probleem niet zo.

Daarbij gaat het hier idd. om een zucht naar normen en waarden, alleen niet de onze.

Een advocaat die geen respect heeft voor de rechtbank, heeft helemaal niets in de rechtbank te zoeken.
Dat is dus het domme. Iedereen blaat maar dat een advocaat, partij of respect aan de rechter zou moeten betuigen en zelfs respect voor de rechter en diens rechtspraak zou moeten hebben. Maar waarom eigenlijk? Op welke manier is het recht daarmee gediend? Is dat een vanzelfsprekendheid? Is het recht en de rechtspleging zo goed dat het boven elke kritiek verheven is?

Of is het de bedoeling mensen die het niet met het recht eens zijn de toegang tot het recht te ontzeggen? Is consensus over hoe fantastisch het recht wel niet is een vereiste om er gebruik van te mogen maken, of is het recht er voor iedereen?
quote:
Het gaat om een stompzinnige zucht naar jaren 50 omgangsvormen in de openbare ruimte. Het stompzinnige eraan is dat de politiek daar helemaal niet over gaat, die heeft bevoegdheid noch instrumenten op het terrein van hoe 'we met elkaar omgaan in dit land' en moet dat ook zeker niet ambieren. En de rechtspraak gaat daar al helemaal niet over, die gaat over recht zoals vervat in wetten.

Helemaal achterlijk wordt het als er ten eerste al geen onderscheid wordt gemaakt tussen een waarde en een norm, en de relevante waarde wordt vertrappeld ten bate van een norm die niet eens echt bestaat en helemaal geen waarde vertegenwoordigt.

Nog achterlijker wordt het als er volledig wordt voorbij gegaan aan hoe de afwezigheid van dergelijke normen tot stand gekomen is, namelijk door overwegingen die wél over relevante waarden gingen door mensen die er wel iets van snapten en wel de moeite hebben genomen erover na te denken.
quote:
En kom me niet aan met dat hij respect toont op zijn eigen manier, want daar heeft degene aan wie respect getoond moet worden natuurlijk geen boodschap aan. Respect toon je op de manier die de gerespecteerde op prijs stelt.
Klopt, maar als de uiterlijke vorm daarvan verplicht is gesteld, is er helemaal geen respect wat wordt betoond, maar is er een regel die wordt opgevolgd. Dus dan is er ook niks om op prijs te stellen.

Nog los van het feit dat het compleet onzinnig is om respect voor de rechtspleging te vereisen om te proberen langs dat recht je recht te gaan halen.
pi_75686567
quote:
Op woensdag 16 december 2009 13:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.
pi_75687101
quote:
Op woensdag 16 december 2009 13:32 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is dus het domme. Iedereen blaat maar dat een advocaat, partij of respect aan de rechter zou moeten betuigen en zelfs respect voor de rechter en diens rechtspraak zou moeten hebben. Maar waarom eigenlijk? Op welke manier is het recht daarmee gediend? Is dat een vanzelfsprekendheid? Is het recht en de rechtspleging zo goed dat het boven elke kritiek verheven is?

We hebben respect voor de rechtbank, omdat deze bevoegd is om een beslissing te nemen bij een geschil, dan wel strafrecht uit te oefenen. Het is belangrijk dat alle partijen bereid zijn zich neer te leggen bij haar beslissing. Vandaar dat de rechtbank door alle partijen gerespecteerd dient te worden.
Kritiek is natuurlijk niet hetzelfde als respectloosheid.
quote:
Of is het de bedoeling mensen die het niet met het recht eens zijn de toegang tot het recht te ontzeggen? Is consensus over hoe fantastisch het recht wel niet is een vereiste om er gebruik van te mogen maken, of is het recht er voor iedereen?
[..]
Het ergens mee oneens zijn heeft niets te maken met het in acht nemen van een gepaste beleefdheidsvorm.
quote:
Het gaat om een stompzinnige zucht naar jaren 50 omgangsvormen in de openbare ruimte. Het stompzinnige eraan is dat de politiek daar helemaal niet over gaat, die heeft bevoegdheid noch instrumenten op het terrein van hoe 'we met elkaar omgaan in dit land' en moet dat ook zeker niet ambieren. En de rechtspraak gaat daar al helemaal niet over, die gaat over recht zoals vervat in wetten.
De politiek gaat over de samenleving in de breedste zin van het woord.
Zij zijn zeker wel bevoegd om wetten in het leven te roepen.
De rechtspraak gaat daar idd. niet over. Het verbaast me dan ook dat de zaak van Enait ontvankelijk was, kennelijk.
quote:
Helemaal achterlijk wordt het als er ten eerste al geen onderscheid wordt gemaakt tussen een waarde en een norm, en de relevante waarde wordt vertrappeld ten bate van een norm die niet eens echt bestaat en helemaal geen waarde vertegenwoordigt.
Kennelijk wordt er wel prijs op gesteld.
quote:
Nog achterlijker wordt het als er volledig wordt voorbij gegaan aan hoe de afwezigheid van dergelijke normen tot stand gekomen is, namelijk door overwegingen die wél over relevante waarden gingen door mensen die er wel iets van snapten en wel de moeite hebben genomen erover na te denken.
[..]
Je bedoelt meneers eigen norm, die hij maar gelijk boven alle anderen stelt.
quote:
Klopt, maar als de uiterlijke vorm daarvan verplicht is gesteld, is er helemaal geen respect wat wordt betoond, maar is er een regel die wordt opgevolgd. Dus dan is er ook niks om op prijs te stellen.
Kleine kinderen leer je wellevendheid aan door ze regels op te leggen. Jammer dat het nodig is idd.
quote:
Nog los van het feit dat het compleet onzinnig is om respect voor de rechtspleging te vereisen om te proberen langs dat recht je recht te gaan halen.
Die snap ik niet..
  woensdag 16 december 2009 @ 14:17:16 #141
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_75687725
Die Enait is gewoonweg een imbiciel. En hij heb nog spatjes ook.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_75688242
quote:
Op woensdag 16 december 2009 14:17 schreef ErwinRommel het volgende:
Die Enait is gewoonweg een imbiciel. En hij heb nog spatjes ook.
Eigenlijk is dit -weliswaar beknopt weergegeven -precies waar het op neer komt
pi_75688604
quote:
Op woensdag 16 december 2009 14:01 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

We hebben respect voor de rechtbank, omdat deze bevoegd is om een beslissing te nemen bij een geschil, dan wel strafrecht uit te oefenen.
Er is geen 'we', ik bepaal zelf wel of ik respect heb voor een rechtbank of een rechter. Ik heb bijvoorbeeld geen respect voor corrupte rechters of nazirechters, ook al zijn ze bevoegd. En van sommige rechters in sommige rechtsgebieden vind ik dat ze de onderliggende moraliteit verloochenen, en daar heb ik ook geen respect voor. Dus dan is er geen respect om te uiten.
quote:
Het is belangrijk dat alle partijen bereid zijn zich neer te leggen bij haar beslissing. Vandaar dat de rechtbank door alle partijen gerespecteerd dient te worden.
Nee. Ten eerste is die noodzaak er helemaal niet. De rechtspleging werkt prima als een partij er geen respect voor kan opbrengen. Het neerleggen bij een beslissing is wel essentieel, maar die waarde is dan ook wel in een norm vervat, en die norm kan ook nog gewoon afgedwongen worden. Wel of geen respect, laat staan een uiting daarvan, maakt daarvoor geen enkel verschil. Dan hebben we ook nog hoger beroep, kunnen we naar een buitenlandse rechter en kunnen we proberen de wet te veranderen langs verkiezingen, en zelfs de uitspraak terug proberen te draaien. Is dat dan ook een gebrek aan respect? En verhindert dat de rechtspleging? Lijkt me niet.
quote:
Kritiek is natuurlijk niet hetzelfde als respectloosheid.
Sommige kritiek is zo fundamenteel dat die niet te verenigen is met het voelen van respect, geuit of niet.
quote:
Het ergens mee oneens zijn heeft niets te maken met het in acht nemen van een gepaste beleefdheidsvorm.
Ik geef sommige mensen ook geen hand. Het is inderdaad een beleefdheidsvorm, en een beleefdheidsvorm staat ter ieders eigen beoordeling, dat is wat het een beleefdheidsvorm maakt. Als het wordt opgelegd, is het geen beleefdheid meer.
quote:
De politiek gaat over de samenleving in de breedste zin van het woord.
Nee, de politiek gaat over de overheid, die dan weer deel uitmaakt van de samenleving. De politiek gaat niet over 'hoe we ons gedragen'. Die zijstap wordt vaak gemaakt om het falen van de overheid te verbloemen en bemoeizucht de vrije loop te laten, maar het is Noord-Koreaans. Daar gaat de overheid over hoe mensen zich gedragen. In een vrij land gaat de overheid daar niet over, en dus de politiek ook niet. .
quote:
Zij zijn zeker wel bevoegd om wetten in het leven te roepen.
De rechtspraak gaat daar idd. niet over. Het verbaast me dan ook dat de zaak van Enait ontvankelijk was, kennelijk.
Het was zijn zaak niet, die man is geschorst als advocaat. Hij had geen toegang tot het recht, omdat de deken een gewoonte van beleefdheid het gewicht van een wettelijke norm had toegekend vanwege zijn eigen voorkeuren.
quote:
Kennelijk wordt er wel prijs op gesteld.
Dat boeit verder niet. De rechter zit er om recht te spreken, niet om complimentjes te krijgen of gevleid te worden in zijn beroepskeuze en om een veer in de reet te krijgen voor de wijze waarop hij en zijn vakbroeders het recht verneuken.
quote:
Je bedoelt meneers eigen norm, die hij maar gelijk boven alle anderen stelt.
Onzin, hij stelt voor zichzelf zijn eigen norm boven de normen die anderen voor zichzelf stellen. Andermans persoonlijke norm is niet iets waarmee hij zich heeft bemoeid. Het is de deken die zijn persoonlijk norm boven de persoonlijke norm van een ander stelde.
quote:
Kleine kinderen leer je wellevendheid aan door ze regels op te leggen. Jammer dat het nodig is idd.
Nee hoor, dat hoort bij opvoeding. Maar vrije volwassen burgers hoeven anderen niet te gehoorzamen.
quote:
Die snap ik niet..
Het recht is er voor iedereen. Dat is het uitgangspunt, een uitgangspunt wat nu maar even in alle stompzinnigheid aan de kant wordt geschoven. Stel je bent een principieel figuur, je doet tijdens je studie of in de praktijk een diepe minachting op voor de Nederlandse rechtspleging, maar je wilt het wel als gereedschap gebruiken om toch nog zoveel mogelijk recht voor je clienten te halen. Het recht laat dat in Nederland en zelfs in bijna elk schrikbewind toe, er wordt geen verklaring van loyaliteit aan deze rechtspleging of een blijk van respect vereist. Jij wil dat vereiste kennelijk wel. Als je de opvatting dat dit recht rechtvaardig is niet deelt, dan zou je ook niet dit recht mogen gebruiken om je eigen rechtvaardigheid langs die weg proberen te halen, je respecteert het recht en degenen die het spreken dan immers niet.

Dat zou bijvoorbeeld betekenen dat in het Zuid-Afrika van 20 of 40 jaar geleden, een anti-apartheidsstrijder en diens geestverwante advocaat niet de rechtbanken met hun apartheidsrecht mogen gebruiken om de apartheid zoveel mogelijk te bestrijden. Mandela's advocaat zou hem dan maar niet moeten verdedigen, zodat hij de doodstraf had gekregen, want hij respecteert de apartheid niet en dus ook niet de rechters die op basis daarvan rechtspreken. Mandela had dan een advocaat moeten nemen die het principe van apartheid ondersteunde, als voorwaarde om hem te kunnen verdedigen.

Zo werkt bijna geen enkel rechtsstelsel, het is ook nogal absurd. Hoe weinig respect je er terecht of onterecht ook voor hebt, je hebt altijd toegang tot de rechtbank.

Wetgevers zijn dan ook nooit op het belachelijk idee gekomen om het respectvereiste te stellen. Want ze hebben er even over nagedacht en dat onverenigbaar met recht in algemene zin geacht, dat is immers ook zo logisch als wat. Alleen onze huidige wetgever gaat daar aan voorbij. Die zou graag respect zien, op zich niks mis mee, maar maakt dan de belachelijke denkstap dat de uiting daarvan dan maar afgedwongen moet worden. Dat komt omdat de huidige wetgever de meest onnadenkende, domste, oppervlakkigste ooit is die zich laat leiden door mediahypes.
pi_75688712
quote:
Op woensdag 16 december 2009 14:30 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Eigenlijk is dit -weliswaar beknopt weergegeven -precies waar het op neer komt
Nee, dat is precies waar het totaal niet om gaat. Natuurlijk is het een imbeciel. Een imbeciel die zich aanstelt zelfs. Maar als je denkt dat het daar om gaat....
pi_75689102
quote:
Op woensdag 16 december 2009 14:43 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, dat is precies waar het totaal niet om gaat. Natuurlijk is het een imbeciel. Een imbeciel die zich aanstelt zelfs. Maar als je denkt dat het daar om gaat....
Natuurlijk begrijp ik dat er meer achter zit.
Maar daarom vind ik nog wel dat het een zot is, een onbeschofte breedsprakerige zot.
pi_75689203
quote:
Op woensdag 16 december 2009 14:53 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Natuurlijk begrijp ik dat er meer achter zit.
Maar daarom vind ik nog wel dat het een zot is, een onbeschofte breedsprakerige zot.
Kennelijk is het feit dat zotten bestaan teveel om te verwerken, zodat er maar stompzinnige maatregelen moeten worden voorgesteld zodat we kunnen doen alsof er geen zotten zijn. We dwingen de zot op te staan, dan is het geen zot meer? Dat vind ik nou zot, om het vriendelijk uit te drukken.
  woensdag 16 december 2009 @ 15:00:13 #147
110987 ErwinRommel
pi_75689340
quote:
Op woensdag 16 december 2009 14:56 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Kennelijk is het feit dat zotten bestaan teveel om te verwerken, zodat er maar stompzinnige maatregelen moeten worden voorgesteld zodat we kunnen doen alsof er geen zotten zijn. We dwingen de zot op te staan, dan is het geen zot meer? Dat vind ik nou zot, om het vriendelijk uit te drukken.
Hij heeft zich maar te houden aan de mores die er geldt in een rechtbank, anders had hij maar geen advocaat moeten worden. Klaar uit.
Hij zit bewust te provoceren. Hij is een moedwillige provocateur, een smeerlap pür sang. Een opportunist.
pi_75689604
quote:
Op woensdag 16 december 2009 15:00 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Hij heeft zich maar te houden aan de mores die er geldt in een rechtbank, anders had hij maar geen advocaat moeten worden.
De rechtspraktijk is geen studentencorps, ook al zou de deken dat graag willen.
quote:
Klaar uit.
Je hoeft je eigen oppervlakkigheid niet nader te duiden, die was al duidelijk.
quote:
Hij zit bewust te provoceren. Hij is een moedwillige provocateur, een smeerlap pür sang. Een opportunist.
Het recht zou makkelijk bestand moeten zijn tegen provocateurs, en is dat ook. Het zijn politici en schreeuwerige burgers die ervan in paniek raken en beginnen te bazelen. Dan is het al niet eens meer verbazend dat degenen die niet verder komen dan wat ordinair gescheld het hoogst van de toren blazen over beleefdheid en respect. De probleemjongeren hebben ook de mond vol van 'respect, weet je', maar ja, die zijn dan ook 14.
  woensdag 16 december 2009 @ 15:10:18 #149
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_75689734
och erme
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
  woensdag 16 december 2009 @ 15:12:16 #150
110987 ErwinRommel
pi_75689812
quote:
Op woensdag 16 december 2009 15:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De rechtspraktijk is geen studentencorps, ook al zou de deken dat graag willen.
[..]

Je hoeft je eigen oppervlakkigheid niet nader te duiden, die was al duidelijk.
[..]

Het recht zou makkelijk bestand moeten zijn tegen provocateurs, en is dat ook. Het zijn politici en schreeuwerige burgers die ervan in paniek raken en beginnen te bazelen. Dan is het al niet eens meer verbazend dat degenen die niet verder komen dan wat ordinair gescheld het hoogst van de toren blazen over beleefdheid en respect. De probleemjongeren hebben ook de mond vol van 'respect, weet je', maar ja, die zijn dan ook 14.
Onzin.
Het is een eeuwenoud gebruik. Heeft ook niks met weet ik veel wat studentencorps te maken.
Mijn opervlakkigheid is mijn schild tegen dit soort fascistische imbicielen.
Neemt niet weg dat ik er tegen mag ageren.

Die Enait moet maar heel snel opbokken naar zijn eigen heimat. Dan doet hij dit soort zaken daar maar. Ben benieuwd of men dat daar ook zo waardeerd. Ik krijg het idee dat deze imbiciel bewust zit te trappen tegen het NL systeem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')