abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76047237
morgen trouwens foto's van selene in heur feestjurkje
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_76047998
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 13:02 schreef simmu het volgende:
morgen trouwens foto's van selene in heur feestjurkje
Oeh ja leuk (*kucht* Waar hier bijna iedereen nog in pyjama rondloopt )
pi_76056945
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 13:29 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Oeh ja leuk (*kucht* Waar hier bijna iedereen nog in pyjama rondloopt )
neejoh, ik zit nu in joggingpak hoor
morgen moeten we op net, want dan komt het schoongedoe. vandaag hebben we lekker met zn drietjes gespeeld met de grill/raclette. selene heeft het dik een uur uitgehouden en haar buikje rond gegeten aan gegrilde coctailworstjes, krieltjes en augurken

ik ben benieuwd hoe het morgen met het diner zal gaan
pi_76057204
Gegrilde augurken lijken me best vies

Hier vandaag schoonfamilie op bezoek gehad en morgen gaan we naar mijn ouders. Leander vindt het allemaal wel leuk Hij houdt echt van afwisseling in zijn dagen
pi_76057648
Zo ik was het echt zat. Al weken wilt jen niet zelf gaan slapen en moet ik erbij gaan liggen. Ja ik, niet mijn man, die wilt ze niet. Vandaag dus weer, maar ik had er echt even geen zin in. Ik heb de dvdspeler aangezet en ben weggegaan. En nu viel ze dus zelf in slaap, met een filmpje van hopla.

Niet de mooiste oplossing, maar even prima zo. Ik wil ook eens later naar bed dan 8 uur.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_76057903
Wij hebben dat met boekjes voorlezen. Ik moet voorlezen, niet TARA.
Als ik het boekje aan TARA geef wordt Leander woest. En TARA kan minstens zo goed voorlezen als ik en soms moet/wil ik even wat anders doen (en je kan dat manneke de hele dag voorlezen als het aan hem ligt)
pi_76058106
Ja jen heeft even een mama periode. Het trekt nu wel iets bij. Maar mijn man is de laatste tijd wat vaker weg geweest.
pi_76058580
Ik vind het wel lastig dat ik de enige ben die eten en drinken mag geven.
Sowieso plakt hij al weken enorm aan me. Naar de wc gaan mag al niet.
Ik vind het heus heel leuk en lief, maar soms wil ik even rust.

Vanavond uit eten geweest en hij heeft zich wel 3 uur rustig gehouden! Zo knap! Hij vond het prachtig.
pi_76059454
ow ben blij dat dat hier niet het geval is, ze heeft dagen dat het papa voor en na is, net zoveel als dat ze mama dagen heeft

Ben trouwens wel helemaal trots op mijn dametje die zich heel netjes heeft gedragen vandaag . Ouders, schoonouders en schoonzus met man en kids hier voor een driegangen menu en Dana heeft netjes gegeten (doet ze altijd wel) maar zich ook goed geamuseerd terwijl ik bang was dat het allemaal te lang zou duren voor dr
pi_76095622
Feestdagen zijn toch wel heftig voor zo'n hummeltje! Hij slaapt ineens uit tot half 9 (niet erg voor zijn papa en mama )

Maar hij gaat ineens zo op de kinderfoto's van TARA en zijn broertje lijken Wat grappig om te zien zeg!
  zondag 27 december 2009 @ 19:37:25 #110
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_76113630
Lekker Freecell dat L. zo uitgeslapen heeft!
Volgens mij hebben de meeste kindjes hier zich goed gedragen!

Zo, de feestdagen zijn over We hebben nu een kamer vol speelgoed en geen ruimte op het op te ruimen
Ik ga maar eens even neuzen in het speelgoedopbergprobleem topic

Gelukkig heeft ze niet meer zoveel last van haar oortjes en was ze erg gezellig met die drukke dagen. Wat ik ook grappig vind is dat ik haar echt zie veranderen. Ze is ineens zoveel wijzer en kan/ begrijpt meer.
pi_76114101
mijn pa stond nog met open mond te kijken naar seleentje

hij was aan het voorlezen en in het boekje was een giraffe in een autootje. en opeens rende selene weg, naar haar duplodoos. en warempel, kwam ze aanzetten met een girafje en een autootje
pi_76116854
ze kan nu ook flesjes yoghoyogho open maken. die met zo'n schroefdop

dat ze het krijgt van mij kan ze vergeten
  maandag 28 december 2009 @ 13:10:35 #113
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_76137299
Ik ben blij dat de kerst voorbij is... Wat een drukte voor zo'n kleintje... Dat was vandaag erg te merken, om niets heel boos huilen en zich uitstrekken (gewoon moe dus, ondanks dat hij gewoon zijn slaapjes etc. heeft gedaan). Hij ligt nu lekker in bed en ik hoop dat hij het een tijdje volhoudt in bed, zodat hij vanmiddag lekker uitgerust is en wat gezelliger!
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_76157739
Ik merk het de afgelopen dagen ook aan Lotte. Ze is moe, 's nachts weer wakker, wordt huilerig wakker.
Hopelijk komt ze snel weer een beetje in haar normale doen.

Vanmiddag gingen we even een stukje wandelen met z'n 4-en (wij + vriend van ons), lagen daar ook allemaal plassen..
Madame is in ieder geval lekker gaan stampen in z'n ijskoude plas, was toen flink nat en het er niet mee eens dat we toen terug gingen (en ze op m'n rug moest) en in de auto een deken over zich heen kreeg..
We hebben wel flink gelachen want het was wel komisch om te zien

@simmu, Lotte kan ook opeens een spaflesje open draaien..hoe ze het voor elkaar krijgt...
pi_76157920
het werd haar niet eens voorgedaan ofzo he. pa gaf het (lege) flesje aan haar om te spelen. binnen 5 minuten had ze het open... hier ook een onrustig kindje nu. morgen gelukkig eindelijk een gewone dag
pi_76158606
Hier nog lang geen gewone dagen...
We gaan 15 januari over van huis en tot die tijd blijft het leuren met het ventje
Ik vind het zo sneu voor hem, allemaal oppassen en opa's en oma's... Niks is gewoon.
Maar hij lijkt het stiekem wel prima te vinden Kwam vandaag heel tevreden thuis. Zei: 'mama! Huis!' en ging lekker zitten spelen. Hij was vandaag ook de hele dag heel lief geweest.

Blijkbaar kan hij er beter tegen dan zijn mama
pi_76158972
En dan krijgt hij er ook nog een broertje of zusje bij..
Fijn dat hij het allemaal wel prima lijkt te vinden en dat hij zo lief is!
Maar wel sneu voor hem inderdaad
pi_76159087
Fijn dat Leander er beter tegen kan als zijn mama dat is toch best een prettig gevoel denk ik
Wij hebben tijdens de verhuizing ook zo met Dana gesleept, maar ze vond het toen gelukkig ook niet erg...maar ik des te meer!!

Dana was vandaag helemaal op van de kerstdagen en verjaardagen. Ze vroeg zelf vanmorgen aan papa of ze naar bed mocht
  maandag 28 december 2009 @ 22:00:16 #119
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_76159490
Helaas duurde het middagslaapje niet heel lang (1 á 1 1/2 uur - normaal slaapt hij 2 á 2 1/2 uur) en was hij ook vanmiddag niet te genieten. Tot ik W. belde om te vragen of hij op tijd thuis kwam, zodat we vroeg konden eten en dan Maarten vroeg naar bed kon. Daarna heeft hij een úúr lief gespeelt in de box, terwijl ik aan het stofzuigen, opruimen en koken was... (Daarvoor probeerde ik de was te doen en was het luid brullen, drinken was luid brullen, op schoot was luid brullen, in de box was luid brullen...) Daar sta je dan met je goede gedrag
pi_76159561
Daar sta je dan inderdaad Marie
Klinkt bekend hoor, zodra papa er is is er niets meer te zien van het piepende gedrag van daarvoor..
  maandag 28 december 2009 @ 22:03:26 #121
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_76159637
Hij had gewoon een 'papa-dag' dus, helaas was papa te werk en ik thuis
pi_76160514
Bekend verschijnsel.
En dan TARA: hoezo pieperig? Hij is toch hartstikke makkelijk

JA NU WEL!
  maandag 28 december 2009 @ 22:43:20 #123
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_76161675
Marlien is eigenlijk een aapje!
We hadden het kunnen weten, zodra ze bananen in zicht heeft weigert ze alle andere eten, totdat de banaan verorberd is. Ze eet best veel, maar ook elke dag een banaan (vaak naast ander fruit), die dus niet meer in de fruitschaal liggen, maar in kastjes worden opgeborgen.
Maar vanmiddag is ze ook uit haar bedje geklommen. Ik hoorde 'bonk' en toen gehuil en ben dus snel naar boven gegaan. Toen ik op haar kamer kwam, stond ze aan de buitenkant van haar bedje. Ze heeft flink gehuild, maar ik kon geen letsel ontdekken (ze zal waarschijnlijk wat hoofdpijn hebben gehad). Hopelijk doet ze dat niet weer. In elk geval krijgt ze nu 's middags ook maar de slaapzak aan...
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_76162065
Woeh, uit bedje klimmen is niet handig Slaapzak klinkt als een plan!

Fruit gaat er hier eigenlijk maar mondjesmaat in... hij eet het, maar vindt het niet geweldig oid.

Ik vind dat gepraat zo leuk!
Ik: en dan gaan we nu naar.... Leander: Bedzj! en wandelt alvast richting slaapkamer

(om op het laatste moment om te draaien, terug naar de woonkamer te rennen en fanatiek te gaan spelen )
  dinsdag 29 december 2009 @ 09:17:12 #125
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_76170179
Oe Marlien, enge meid, zomaar uit bed klimmen

En Leander praat al! Wat gaat dat snel!

Maarten praat wel veel, maar allemaal onverstaanbaar, af en toe papa of mmmma of die, dit of dat. Hij wijst wel dingen aan of hij kijkt naar het voorwerp wat ik benoem.
pi_76170322
quote:
Op maandag 28 december 2009 22:20 schreef freecell het volgende:
Bekend verschijnsel.
En dan TARA: hoezo pieperig? Hij is toch hartstikke makkelijk

JA NU WEL!
Heeel herkenbaar

J. weet meestal wel of het een zware dag is geweest of niet als hij thuis komt Hij is dan ook wel zo lief om het even over te nemen. Koen eist en neemt gewoon veel aandacht. Het gaat steeds beter maar hij huilt nog steeds veel (vind ik) Daarnaast het gebruikelijke peuterpuberaal gedrag van het doordrammen/het niet lukken/uitproberen e.d.
En soms heb ik er gewoon geen zin in en ben ik een hele slechte moeder want ik zet de tv aan
Maar dan kan ik wel ff opruimen en koken.

ow ik had toch gepost ik dacht dat er wat fout ging

Koen zegt nog steeds heel weinig hoor, ik vind dat "bal" er wel heel schattig eruit komt

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2009 09:33:58 ]
  woensdag 30 december 2009 @ 08:53:10 #127
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_76210530
Ik heb een tip voor alle dreumesouders ...

Heb een maandje geleden bij het kruidvat een schildpadlampje gekocht, dat ze zelf aan kunnen zetten en dat gewoon in bedje kan liggen (niet warm wordt enzo) en het is echt zo'n groot succes. Mijn dochter gebruikt hem echt zelf. sÁvonds als alle lampen uitgaan en ze gaat slapen doe ik hem aan (je kunt hem op een tijd instellen, bv 10 minuten) en 's ochtends als ik haar kom halen heeft ze hem zelf aangedaan en ligt ze een boekje te lezen. Zo relaxed, daardoor hoef ik er ook echt niet meteen heen. Als ik hoor dat ze wakker is (hardop zingt en leest dus ), kan ik eerst rustig R voeden en dan ga ik haar halen.

Ik heb er meteen nog eentje gekocht voor R straks .

ps: Ze komt trouwens haar bedje niet uit hoor, het boekje ligt klaar op haar nachtkastje.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 30 december 2009 @ 20:58:12 #128
147316 crew  DJMO
#trut
pi_76237375
ik kom me "melden" Met Jan! Hij is vijf dagen lang gruwelijk verwend voor kerst én zijn verjaardag.. Zijn taart moest ie niet, dat vloog de kamer door (nou is het toch al geen snoepkont gelukkig) en is hij de laatste dagen snel jengelig in mijn ogen. Kwam er vanavond achter dat zijn vierde kies (eindelijk) door is .. hopelijk is het geweld nu een poosje over ...

verder is het gewoon nog steeds een blij tevreden jongetje wat niet weet wat huilen is, maar des te beter kan slaan en haren trekken (iemand daar nog tips voor, behalve het continu corrigeren met nee zeggen en aaien voordoen) ??

*hoi*
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_76237810
quote:
Op woensdag 30 december 2009 20:58 schreef DJMO het volgende:
ik kom me "melden" Met Jan! Hij is vijf dagen lang gruwelijk verwend voor kerst én zijn verjaardag.. Zijn taart moest ie niet, dat vloog de kamer door (nou is het toch al geen snoepkont gelukkig) en is hij de laatste dagen snel jengelig in mijn ogen. Kwam er vanavond achter dat zijn vierde kies (eindelijk) door is .. hopelijk is het geweld nu een poosje over ...

verder is het gewoon nog steeds een blij tevreden jongetje wat niet weet wat huilen is, maar des te beter kan slaan en haren trekken (iemand daar nog tips voor, behalve het continu corrigeren met nee zeggen en aaien voordoen) ??
[ afbeelding ]
*hoi*
gefeliciteerd jullie

geen tips behalve "stug volhouden"
  woensdag 30 december 2009 @ 21:08:42 #130
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_76237829
Hoi DJMO en Jan, welkom hier
pi_76239609
Hallo, welkom! Gefeliciteerd!
pi_76239617
Jan welkom!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 30 december 2009 @ 23:26:11 #133
147316 crew  DJMO
#trut
pi_76244592
thnx allemal

en gelijk een gewetensvraag erachter aan ... zojuist is de oma van mijn man overleden (krijg nét een telefoontje) en dat is dus Jan's enige opoe / overgrootmoeder nog .. Bij mij rijst er alleen wel gelijk een praktische vraag.. Jan wel of niet meenemen naar de begrafenis ?

sorry als ik koel overkom, het doet me echt wel wat, maar ik toon het op het moment niet, mijn man heeft het er zwaar zat mee...
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_76246296
Welkom DJMO. Ik persoonlijk zou mijn dochter van 14 maanden thuis laten, als zij niet goed geslapen heeft óf een frustratie-aanval krijgt dan kan ze nogal een keel opzetten. En dat heb je niet snel 'verholpen' zeg maar. Ik zou het dan niet respectvol vinden tov de andere mensen.

gecondoleerd trouwens!
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_76252407
Gefeliciteerd DJMO
Een tip voor het slaan haren trekken...negeren, als Dana dat bij mij doet dan zeg ik eerst "nee, dat mag niet, dat doet pijn, voordoen hoe ze moet aaien. Doet ze het dan nog een keer dan zet ik dr op de grond en negeer ik dr. Ze maakt er anders namelijk een spelletje van. Als ik dr op de grond zet heeft ze donders goed door dat ik eht niet leuk vind en komt ze het echt goedmaken.

Mischien is het handiger om hem niet mee te nemen. maar dat ligt ook aan de familie enzo. Sommige mensen vinden dat ook de kleintjes erbij horen, ook al zijn ze mischien niet de hele mis stil. Maar bij twijfel zou ik m thuis laten.

gecondoleerd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bla_Bla_Bla op 31-12-2009 07:53:53 ]
pi_76253595
ligt er een beetje aan hoe jan in gezelschap is. met selene zou ik zoiets gerust doen. en dan wel achteraan gaan zitten zodat je snel ff wegkan. selene gaat in januari ook mee naar sangdrax zijn promotie.
maar als jan niet zo goed tegen zulke dingen kan zou ik het niet doen.
pi_76254084
Ook hier gefeliciteerd met Jan DJMO!

Ik denk dat ik hem niet zou meenemen. Als hij gaat huilen of gillen kan dat erg vervelend zijn voor andere aanwezigen. Maar als hij dat nooit doet, altijd zoet op schoot blijft zitten of in zijn wagen, dan kan het misschien wel. In elk geval gecondoleerd.

Weet iemand hier misschien vanaf hoe oud Balorig leuk is?
pi_76254162
quote:
Op donderdag 31 december 2009 10:05 schreef bodpa09 het volgende:
Ook hier gefeliciteerd met Jan DJMO!

Ik denk dat ik hem niet zou meenemen. Als hij gaat huilen of gillen kan dat erg vervelend zijn voor andere aanwezigen. Maar als hij dat nooit doet, altijd zoet op schoot blijft zitten of in zijn wagen, dan kan het misschien wel. In elk geval gecondoleerd.

Weet iemand hier misschien vanaf hoe oud Balorig leuk is?
volgens mij was Amber een jaar toen we voor het eerst naar Kidsplayground gingen.

DJMO, gecondoleerd. Tja over wel of niet meenemen.. Hoe is J over het algemeen? Misschien ook even overleggen met de naaste familie.

Hoeraaa Sasha is 2 jaar
BE en stinkie, gefeliciteerd
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_76254272
Leander zou naar zoiets niet meegaan denk ik (als ik goede opvang kan vinden) hij heeft er zelf nog niks aan en stoort wel minimaal mijn concentratie en maximaal ieders concentratie
Als ik geen goede opvang zou kunnen vinden zou hij wel meegaan.

Ben benieuwd of ons manneke vannacht doorslaapt Als hij wakker wordt mag hij er wel even uit (slaapt hij morgen uit, hoera )
pi_76254445
grmbl. hier is selene nu al van slag met dat rottige kutgeknal (pardon mijn frans....). ben alleen zelf inmiddels best doodop, want draakje weigert nog steeds om 's nachts gewoon door te slapen. tot 9 uur 's avonds een paar keertjes gehuil (doekje kwijt, doekje kwijt, wil nog een keertje slaap kindje slaap (wat ze aangeeft met een wiegend hoofdje en bwaaaaahhhhhhh)) om dan tussen 9 en 11 zo ongeveer blij te liggen spelen. en dan 's ochtend een humeur!!!!!!
pi_76255966
Sasha gefeliciteerd met je 2de verjaardag

en nou voor 6 dagen nog even snel weg hier
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_76256079
Gefeliciteerd Sasha!!!
pi_76257095
Jaaah ! Sasha 2!!! Gefeliciteerd!

En dank Vicky, dat gaan we dan maar eens doen dan!
pi_76259758
We zitten hier midden in de stad en er wordt behoorlijk geknald, maar Leander reageert tot nu toe niet eens op het vuurwerk. Ook niet als hij slaapt. Lekker makkelijk
pi_76259901
Gefeliciteerd Sasha en familie
pi_76263591
DJMO gecondoleerd.

Sasha gefeliciteerd!

Tyler schrikt af en toe op als er een hele harde knal komt.
Weet nog niet of ik vanavond/vannacht afwacht, of hem er vlak van tevoren uit haal.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 31 december 2009 @ 14:59:59 #147
147316 crew  DJMO
#trut
pi_76265478
thnx voor de adviezen. Heb inmiddels toch maar oppas geregeld, (mijn nichtje past op), ik vind het geen omgeving voor een baby dreumes van een jaar.

Ingrid, ik haal hem er een kwartier van te voren uit, zodat hij "mee" kan doen met feliciteren en met mij/ons mee kan kijken naar het vuurwerk. Tot nu toe slaapt Jan ook door het vuurwerk heen, en ik schrik me constant het apezuur we gaan rond een uur of half zeven, zeven uur, naar mijn schoonvader, en als het te erg wordt, verstop ik me daar wel op zolder ofzo .. of in de kamer van mijn zwager met de tv op 100

Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 31 december 2009 @ 15:00:46 #148
147316 crew  DJMO
#trut
pi_76265503
en natuurlijk gefeliciteerd Sacha (en je mama, papa en broertje ook natuurlijk )

pi_76266449
Sasha gefeliciteerd!!!!

Ik haat vuurwerk! Pfff is het al bijna voorbij?
  donderdag 31 december 2009 @ 16:09:55 #150
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76268315
Dank allemaal! Tot in het volgende topic!
pi_76268661
Ik twijfel nu toch of ik Dana uit bed moet halen of niet. Normaal raakt ze heel erg overstuur als je dr wakker maakt, dat is echt een NO GO.

Maar ik weet niet hoe erg het vuurwerk hier is aangezien we hier vorig jaar nog niet woonde, en als ze wakker schrikt is ze ook overstuur....
pi_76269027
Ik laat het aan jen over. Ze wordt vast wakker, dan mag ze in de doek tutten.
pi_76269226
wij wachten het gewoon af. ik zal wel halverwege de avond duttend op de bank eindigen, aan sangdrax de taak om het hele spul te kalmeren als iedereen wakker schrikt hier (katjes zijn ook bang van vuurwerk hier)
pi_76269306
Katjes?? Die heb ik nog niet gezien vandaag.
pi_76271312
Zucht. Moesten we een tijdje geleden een nachtje in het ziekenhuis blijven omdat M. van de bank was gevallen, deze week is hij van het bed gekieperd, een keer bijna van de commode, heeft hij drie keer met zijn vingers tussen de deur gezeten en net viel hij bij het buiten lopen vol op zijn snufferd. Hij stak zijn hoofd uit ipv zijn handen. Nu een ei op zijn voorhoofd en een ontvelde neus. En het is niet zo dat we niet om hem letten, kind is gewoon watervlug. Zijn die van jullie ook zulke brokkenpiloten?

Wij wachten even af wat hij doet vannacht, denk wel dat we hem wat extra wakker maken, voor de zekerheid. Dus misschien ook wel rond 12-en.

[ Bericht 2% gewijzigd door bodpa09 op 31-12-2009 17:35:04 ]
pi_76271997
Nee hier geen brokkenpiloot. Wel een giftige driftkikker. Werkelijk om alles ...
pi_76272420
Brokkenpiloot check
NIet zo dat we met hem naar de dokter moeten, maar wel genoeg om chronisch blauw te zijn
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 31 december 2009 @ 18:13:28 #158
147316 crew  DJMO
#trut
pi_76272847
Jan heeft welgeteld nog maar één keer een tand door zijn lip gehad .. of ik ben te beschermend of hij is gewoon redelijk voorzichtig

heel fijn uiteinde allemaal!!!

pi_76273766
Tyler stoot zich vaak, valt soms. Hij denkt dat hij heel veel kan en dat is vaak niet zo.
Ook paar keer handje/vinger tussen la of deur. Gelukkig is het zo weer over en zit hij dan niet helemaal klem. LA en deur kunnen mini stukje open door de beveiliging en daar komt hij tussen te zitten. In bed horen we vaak BOINK!
pi_76273987
Ik moet er trouwens wel bij zeggen dat hij het vaakst viel in de eerste drie maanden dat hij kon lopen. Hij valt steeds minder. Ook met klimmen en dergelijke.
pi_76274081
Bij onze 4 maands afspraak bij het CB zei de arts al dat we ons geen zorgen over eten moesten maken, maar dat veiligheid bij M. de hoogste prioriteit is. Een rap mannetje dat wil, moet en zal. Onze huisarts noemt hem een wildebras en verwacht dat we regelmatig bij hem zullen zitten. Het is een schatteboutje, daar niet van hoor, maar iets minder schade aan zich zelf toebrengen mag best.

Sterkte met Jen Ticootje, zo'n driftkikkertje is energieslopend.
pi_76274144
quote:
Op donderdag 31 december 2009 18:49 schreef freecell het volgende:
Ik moet er trouwens wel bij zeggen dat hij het vaakst viel in de eerste drie maanden dat hij kon lopen. Hij valt steeds minder. Ook met klimmen en dergelijke.
Ah, dat verklaart! Hij loopt sinds een maand. En die pirouettes die hij wil maken gaan steeds mis.
pi_76274163
Het is een fase..

Nu is ook alles auw... Ze begint bij alles auw te roepen. Maar die driftbuien, pff dat mag wel wat minder.
pi_76275451
zo. worstjesfeest hier weer gehad deze keer met kikkererwtensalade en kruidenboter met stokbrood en goed nieuws voor selene met de lunch morgen; er zijn worstjes over

volgende keer moest ik maar niet binnen selene's gezichtsveld mijn tong uitsteken naar sangdrax
pi_76275595
quote:
Op donderdag 31 december 2009 18:55 schreef bodpa09 het volgende:

[..]

Ah, dat verklaart! Hij loopt sinds een maand. En die pirouettes die hij wil maken gaan steeds mis.
Dat dus
En struikelen over álles wat voor de voeten ligt

Hier steeds meer woordjes. Ik vandaag: 'gaan we met de auto? Of op de...' Leander: Tiets!
Ik:

En waar op, onder, af, in, uit,achter ed allemaal AB! was is het nu:
Op! Uit! Af! en Dicht!
Best lollig
pi_76275853
Da's idd best lollig ja! Hoe oud was Leander toen hij je een beetje na begon te kletsen? Hier is het nog vnl koeterwaals, al zegt ie wel pappa, mamma en tuitu (buiten). Hij kletst veel, maar bijna niks verstaanbaars.
pi_76276008
quote:
Op donderdag 31 december 2009 19:59 schreef bodpa09 het volgende:
Da's idd best lollig ja! Hoe oud was Leander toen hij je een beetje na begon te kletsen? Hier is het nog vnl koeterwaals, al zegt ie wel pappa, mamma en tuitu (buiten). Hij kletst veel, maar bijna niks verstaanbaars.
Hier wordt ook nog wel veel in de ruimte gekletst hoor

Maar vanaf een maandje of 14/15 kwamen er steeds meer woordjes
pi_76276218
selene doet sinds vandaag "boem! "

verder praat ze nog niet veel. ze noemt sangdrax nu ook mama
pi_76276367
Leander zei papa tegen TARA. Eerder dan mama tegen mij. Maar sinds een maandje is papa ook mama geworden
pi_76276502
Ow en vuurwerk is hier *BOP!*
en hij vindt het wel tof geloof ik

En als ik fluit gaat hij heel hoog 'uuuuuu'zingen in verschillende toonhoogten
  donderdag 31 december 2009 @ 20:32:59 #171
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_76276674
Mijn mannetje word over 3 maandjes alweer 2 maar hij noemt mij nog steeds papa. Verder kan hij allerlei dierennamen opnoemen en andere woordjes en hij zegt hoppakee, maar mama zeggen ho maar
pi_76276679
quote:
Op donderdag 31 december 2009 20:05 schreef freecell het volgende:

[..]

Hier wordt ook nog wel veel in de ruimte gekletst hoor

Maar vanaf een maandje of 14/15 kwamen er steeds meer woordjes
Hij moet nog 13 maanden worden (2 nachtjes ), we wachten het wel af. Het lijkt me leuk, zo'n echt pratend kind.
pi_76276790
quote:
Op donderdag 31 december 2009 20:32 schreef krijtlijk het volgende:
Mijn mannetje word over 3 maandjes alweer 2 maar hij noemt mij nog steeds papa. Verder kan hij allerlei dierennamen opnoemen en andere woordjes en hij zegt hoppakee, maar mama zeggen ho maar
Wat zijn ze leuk hè?
  donderdag 31 december 2009 @ 21:15:33 #174
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_76277664
Heel leuk

En als hij bumba kijkt dan roept hij obaa obaa in plaats van bumba bumba. En de opa's: hoor je dat, hij zegt opa
Ze moesten eens weten
  vrijdag 1 januari 2010 @ 09:26:38 #175
35189 Troel
scherp en bot
pi_76286385
BE Nog gefeliciteerd

En tot snel in het volgende topic
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_76289044
We hebben Dana dus gewoon laten liggen, maar ze ging dan ook pas heel laat naar bed omdat ze mee heeft zitten gourmetten en zo lief met iedereen aan t spelen was
En vanmorgen ook heerlijk uitgeslapen tot 9 uur!
pi_76289267
Oh jen werd steeds wakker, ze lag er pas om 1:30 in. Wel uitgeslapen hoor.

En nu ligt ze weer.
pi_76289582
Tyler had gisteren goede timing. Om 23.55 wakker omdat hij had gepoept. Snel verschoond en zo ging hij mee vuurwerk kijken in zn slaapzak 5 minuten naar buiten. Hij vond het prachtig.
Ook wel emo moment gisteren, jaar geleden was hij toen voor de 1e keer thuis.
  vrijdag 1 januari 2010 @ 21:17:46 #179
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_76303656
Allemaal de beste wensen

BE en Stinkie, nog van harte gefeliciteerd met Sasha!

Maarten zegt nu toch wel echt: papa, mama, opa, oma en die (maar alleen nog wanneer hij het wil, niet echt gericht vind ik het). En lopen, af en toe staat hij met losse handen (met een speeltje in zijn handen) tegen tafel aan.

Maarten heeft een paar dagen gelogeerd bij mijn schoonouders, omdat W. en ik moesten werken. Gistermiddag na het eten snel naar hun toegegaan en nog even met Maarten kunnen knuffelen en hem samen naar bed gebracht (hij zal echt niet heel vaak logeren, vond het zó stil zonder hem). Hij werd al voor twaalven wakker, hem later weer naar bed gebracht, maar toen ik even na twaalven (hij lag wel gewoon lekker stil te liggen) ging kijken, lag hij met grote ogen te luisteren en we hebben toen samen naar lichtjes gekeken. Om 1 uur is hij naar bed gegaan en rond kwart voor 9 was hij weer wakker. Alleen vandaag niet zoveel geslapen, want we zijn even op familiebezoek geweest. Hij heeft totaal denk ik 1 1/2 geslapen, dus vanavond lekker op tijd te bed en hopelijk slaapt hij morgen ook nog wat uit. Maar het is zo fijn zeg om hem weer thuis te hebben
pi_76349515
*piep*

ook wij mogen meeposten
Even een trotspost:

Elin- kanl los stappen!
kan alle gebaren van klap eens in je handjes
kent al 6 woordjes!
Is supervrolijk
Danst de hele dag
krijgt al 1 jaar borstvoeding
wordt nog heerlijk gedragen en de armpjes gaan ook omhoog als ik met doek aan kom zetten

-slaapt niet door
-heeft nu wat last van verlatingsangst
-heeft maar 2 tandjes en de rest staat op doorbreken
-klimt uit bed
-haat de toetertjes die ik voor haar verjaardag kocht

Hoi!
pi_76349569
welkom Elin
Al los stappen wat goed zeg...mijn dametje is echt traag met los lopen in vergelijking met de kindjes hier!

Dana heeft weer een nieuw woordje sinds een paar dagen bam (boterham)
Dus als je nu bij de bakker staat is het Bam, ja? ja? ja? Bam? mevrouw eet de hele dag door als het kan, dus ook een boterham gaat er altijd in

En ik vind het echt cool dat ze nu als je een boekje met dr leest met plaatjes en daar staat een kerstboom in dan ze dan ook de kerstboom aanwijst in de woonkamer en in de tuin en als er een bal in staat dat ze dn een bal gaat halen enz.
pi_76349671
Welkom Elin!

Ben ik wel benieuwd wat voor woordjes ze zegt
pi_76349744
Boem
Dik (wat is oma?)
Fles (niet drinkfles maar ding aan t plavond die erg boeiend is
Mama
Papa
Die
pi_76349754
en eh HAI! en Oh-Oh natuurlijk
en NEE! dus al meer zelfs, en gericht
pi_76349756
'Die' is nuttig en maakt 99% van alle andere woorden overbodig
pi_76350115
Elin 1 jaar welkom hier
pi_76350433
Elin
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_76350456
quote:
Op zondag 3 januari 2010 09:36 schreef Kleurdoos het volgende:
Boem
Dik (wat is oma?)
Fles (niet drinkfles maar ding aan t plavond die erg boeiend is
Mama
Papa
Die

Merel zegt:

mama
papa
whap (is: ik wil eten, nu!)
Ham ham (is: lekker eten )
Saja (is: Sara)
die
ompa (= opa en oma tegelijk, ze noemt ze beide ompa )
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_76350689
Gefeliciteerd elin en familie kleurdoos!!
pi_76350775
quote:
Op zondag 3 januari 2010 10:29 schreef Fuente het volgende:

[..]

Merel zegt:

mama
papa
whap (is: ik wil eten, nu!)
Ham ham (is: lekker eten )
Saja (is: Sara)
die
ompa (= opa en oma tegelijk, ze noemt ze beide ompa )
ik heet meestal ook papa trouwens

als ze wil drinken doet ze HMMMMMMMMMMMMM, maar eh dat is geen woord
pi_76351234
quote:
Op zondag 3 januari 2010 10:48 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

ik heet meestal ook papa trouwens

als ze wil drinken doet ze HMMMMMMMMMMMMM, maar eh dat is geen woord
Wij doen gewoon alsof ham en whap ook woorden zijn

http://frontpage.fok.nl/nieuws/365078/1/1/100/de-merel-zingt-het-mooist.html
Ze hebben duidelijk onze Merel niet gehoord
Sara
Merel
Ukje
pi_76351784
KD en Elin welkom! Gefeliciteerd!
  zondag 3 januari 2010 @ 20:02:53 #193
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_76371245
Elin, gefeliciteerd met je 1e verjaardag!

Hier weer oortjesdrama vandaag.. kan niet wachten tot we donderdag bij de kno arts zijn. Hopelijk gaan ze er snel wat aan doen.

Oud en nieuw vond ze leuk. Ze stond voor het raam te klappen bij het zien van al het vuurwerk
Wat zeggen de net 1 jaar kindjes al veel woordjes zeg! Hier nog niets gerichts. Ze kletst wel veel, en ik word ook geacht mee te doen met tata roepen

En natuurlijk nog de beste wensen voor 2010!
  zondag 3 januari 2010 @ 20:18:55 #194
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_76371977
Welkom Elin en KD

Hoe vond Elin de taart?
pi_76372372
Iedereen de beste wensen voor 2010 en Elin&Kleurdoos welkom!

Onze madame (14 mnd) zegt vrij weinig: mama oef oef (moet volgens ons hond betekenen) en hajo (hallo). Lopen kan ze sindskort, echt leuk om te zien! Qua gebit moeten 'we' nog drie/vier kiezen en dan we klaar
Op het moment ook erg veel last van verlatingsangst, zielig maar ook erg vermoeiend
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  zondag 3 januari 2010 @ 20:42:08 #196
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_76373122
O ja, lopen doet Maarten ook nog niet hoor... Wel langs de tafel, bank, tv meubel etc. en ook overpakken enzo maar als ik zijn 2 handjes vasthou en dan samen met hem wil stappen, tilt hij gewoon beide beentjes op! Ik denk dat meneer ineens los loopt, zodra hij het zeker weet goed te kunnen...
pi_76373169
Hoeveel kiezen krijgen ze eigenlijk? Want Leander is met kies 4 bezig nu. Komen er dan direct weer 4 achter of komen die pas veel later?
pi_76373532
mwah elin is bijvoorbeeld traag met t krijgen van tandjes en doorslapen enzo

ze heeft genoten vandaag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')