De heer Gillespie koopt een vrij prijzige trompet en onderneemt, niet gehinderd door enige muzikale kennis, de 1e frisse pogingen om geluid uit zijn trompet te toveren. Wat ie ook probeert, het lukt hem niet om er ook maar het kleinste geluidje uit te persen. Maar niet opgeven hè. Neen, hij blééf volharden. Zelfs nadat diverse lessen door professionele geluidsmensen geen vruchten afworpen en hij reeds ¤ 8712,34 kwijt was aan alle pogingen, (buiten de aankoop van de trompet om!) ging hij gewoon door. Maar helaas, het mocht niet baten.
Zijn lippen zette ie in allerlei posities, zijn wangen stonden zo'n beetje de hele dag en avond bol van het oefenen, maar nee hoor, wéér niets. Hij begon er gewoon helemaal dizzy van te worden. Uit pure wanhoop belde hij iemand op die alles wist op blaasgebied, dat nummer had hij gekregen van een vriend die vogelspotter is. Dus hij die A. Vogel bellen en vertelde hem dat hij blaasklachten had. Zegt die vogel; "Dit klinkt misschien een beetje vreemd, maar leg uw instrument eens een nachtje onder uw kussen."
Nou, Gillespie wist niet wat hij hoorde en probeerde het diezelfde nacht nog. Natuurlijk kon hij de slaap amper vatten, wat wil je ook met al die spanningen. Toen eindelijk de morgen was aangebroken greep hij zijn instrument vast en bij de 1e poging, wat denk je? ER KWAM PRACHTIG GELUID UIT ZIJN TOETER!!! En hij maar verder oefenen en oefenen tot hij uitgeput in een diepe, zeer diepe slaap viel.
Na drie weken werd hij wakker en pakte zijn trompet weer. Het bleek nóg mooier en voller te klinken in vergelijking met zijn voorgaande succesvolle pogingen. Omdat hij inmiddels een paar blaaskaken van hier tot Madurodam had, nam hij een dagje rust, kon hij meteen eens rustig nadenken over zijn zojuist verworven muziektalent.
De volgende dag ging hij naar de muziekwinkel en vroeg daar aangekomen of hij de trompet kon ruilen tegen een tuba. Dus zegt die muziekwinkeltrompetist tegen Gillespie; "Ja, natuurlijk kan dat, maar waarom zou u dat willen?" Zegt Gillespie tegen 'm; "Ik was gisteren in de dierentuin en daar hoorde ik een olifant trompetteren en toen voelde ik me zoooooo klein worden."