Dát zou echt wat zijnquote:Op dinsdag 15 december 2009 17:21 schreef horned_reaper het volgende:
!!!
De gemoederen beginnen hoog op te lopen op weerwoord !
Alle oude modellen gaven gisteren een tempering van het winterweer aan... maar het allernieuwste model is net binnen, en daar kan niet anders over gezegd worden als WINTER !!!![]()
Bakken met sneeuw staan vooral voor het oosten van NL hier op de kaart en een prachtig drukgebied dat zich EXACT in de goede richting verplaatst (en dan zal gaan zorgen voor ZEER lage temperaturen)
Als we ooit in een positie hebben gezeten waarin we wel eens echt ouderwets winterweer kunnen gaan krijgen dan is het op dit moment.
Maargoed, voordat we allemaal gek worden... het is natuurlijk ook allemaal lang niet zeker
lol, geniaalquote:Op dinsdag 15 december 2009 18:24 schreef kepler het volgende:
[..]
zie ik daar een 36 boven Nederland??
Ik moet overmorgen en vrijdag naar Zuid-Duitsland, daar ligt nu al een laag. Ben benieuwdquote:Op dinsdag 15 december 2009 18:21 schreef _Administr8or_ het volgende:
Nee
Ik wil geen sneeuw!! Ik moet dit weekend veel te veel km's gaan rijden.
En daarbij wil ik echt geen sneeuw
bericht is aangepast linkje werkte nietquote:Op dinsdag 15 december 2009 18:41 schreef JDude het volgende:
[..]
Onderaan het kaartje staat vast niet voor niets Mittwoch (woensdag) 23-12-2009.
Ja en zijn dat mm's of cm's?? Precies boven het ZO van NLquote:Op dinsdag 15 december 2009 18:24 schreef kepler het volgende:
[..]
zie ik daar een 36 boven Nederland??
Dat zijn CM's....quote:Op dinsdag 15 december 2009 18:58 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Ja en zijn dat mm's of cm's?? Precies boven het ZO van NL![]()
Laat maar komen dat grei
Inderdaad koud, wordt een sneeuwdek berekend namelijk. We zullen zien.quote:
quote:
Die Neerslaglijn moet haast wel een fout zijn... volgens mij zijn per ongeluk de andere lijntjes weggelaten door een of andere fout.quote:Op dinsdag 15 december 2009 19:01 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Inderdaad koud, wordt een sneeuwdek berekend namelijk. We zullen zien.![]()
Voor nu eerst maar eens zien hoe de sneeuwsituatie van morgen en overmorgen uitpakt. Afgaande op laatste GFS-run ziet dat er goed uit. Dat was überhaupt al een goede run met blijvende winterkansen volgende week.
Over die run gesproken, ensemble is nu binnen. Lijkt me een goede.. Kleine verschillen op korte termijn (vooral oper springt een beetje uit de pas), op lange termijn lijkt een deel van de members nog te gaan voor de opwarming rond de 24e, maar meer dan de helft verplaatst het moment van opwarming nu naar de 26e.
Vergelijking tussen de twee ensembles:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ha! Van het KNMI-artikel over sneeuwjacht dat je linkte:quote:
Erg vreemd inderdaad. Moet haast wel een fout zijn, ja, want in de vorige run zaten ze er nog wel allemaal in.quote:Op dinsdag 15 december 2009 19:07 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Die Neerslaglijn moet haast wel een fout zijn... volgens mij zijn per ongeluk de andere lijntjes weggelaten door een of andere fout.
Het kan moeilijk zo zijn dat de hoofdlijn voor morgen sneeuw voorspeld.... en verder niet een anders lijntje
en laten we niet vergeten dat het pas half december is, het is nog vroegquote:Op dinsdag 15 december 2009 19:45 schreef Burnie88 het volgende:
Ik heb zo'n zin in een flinke winterBegint er op te lijken.
laten we eerlijk wezen zoals nu is het de afgelopen jaren ook gegaan met een flut januari en febuari..quote:Op dinsdag 15 december 2009 20:18 schreef Againzender het volgende:
[..]
en laten we niet vergeten dat het pas half december is, het is nog vroeg
het zijn de laatste jaren, als het een winter is, idd wel vroege winters.quote:Op dinsdag 15 december 2009 20:56 schreef Hooizolder het volgende:
[..]
laten we eerlijk wezen zoals nu is het de afgelopen jaren ook gegaan met een flut januari en febuari..
Vooral Februari scoort erg slecht laatste 15 jaar kwa winter.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |