abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75594369
quote:
Op zondag 13 december 2009 21:53 schreef Dennis_enzo het volgende:

[..]

De vatbaarheid zelf misschien niet, maar er zijn wel veel meer hackers die zich op windows focussen, zodat er automatisch meer lekken gevonden worden en dus virussen gemaakt. Ook virussen die zichzelf voortplanten hebben veel meer effect als ze gemaakt worden voor een besturingssysteem wat de meerderheid van de mensen gebruikt.

Ik zal niet zeggen dat windows beter of veiliger gebouwd is dan OSX, maar het is naïef om te denken dat OSX geen lekken en kwetsbaarheden heeft, er zijn alleen veel minder mensen (lees: virusschrijvers en hackers) naar op zoek. En windows is een stuk ingewikkelder dan OSX uiteraard.
Mwa. Als je ergens nu roem mee verdient dan is het wel het schrijven van een bruikbaar virus voor OS X. Zeker gezien de hoeveelheid macs die geen virusscanner hebben en de hoeveelheid windows pc's die dit wel/niet hebben.
Bij OS X kan je wel vrijwel zeker zeggen dat er geen bruikbaar virus te schrijven is. (alleen dubieuze dingetjes waarbij de gebruiker zo stom moet zijn als het achtereind van een varken)
Dat gezegd te hebben. Wanneer is nou de laatste keer dat er een grote virus uitbraak was op het Windows platform.
Je had het conficker virus afgelopen maart, maar liep met een sisser af. Bovendien was dat voor Windows XP.

Apple is even goed vatbaar voor trojans en keyloggers.
  zondag 13 december 2009 @ 21:58:49 #152
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_75594470
quote:
Op zondag 13 december 2009 20:55 schreef Dennis_enzo het volgende:
Ik heb het over de huidige Windows he, Windows XP was in het begin inderdaad een gatenkaas maar dat was de laatste Windows die qua beveiliging zo slecht was.
Leuk en aardig, maar die gatenkaas is het dus door incompetentie bij het opbouwen van een OS en die vatbaarheid heeft dus geen drol met marktaandeel te maken.
Ik ga naar huis.
pi_75594504
quote:
Op zondag 13 december 2009 21:56 schreef Athmozz het volgende:

[..]

dit dus. Een beetje systeem zit vantegenwoordig een quadcore aan 2.6 of hoger en minimaal 4 gig ram in; who cares dat er dan een halve gig weg gaat? Met de ramprijzen van tegenwoordig kan je er evengoed 8 in steken, het is niet dat dat veel meer kost dan 4 gig...

of toch, als macgebruiker ben je een opleg van 180¤ gewend om van 4 naar 8 gig te gaan .
180? 800 euro ...
upgrade prijzen blijven absurd.
180 is meer voor de pc gebruikers. (als je 2x4 neemt dan)
pi_75594531
ik vraag mij af in hoeverre je met een windows systeem kwetsbaar bent als je gewoon je pc normaal gebruikt; d.i. géén software langs alle kanten downloadt & installeert, en niet zomaar op alles "install" klikt, en geen internet games op van die dubieuze sites gaat spelen... Volgens mij is dat ook zowat 0%. Ik heb zelf AVG staan als antivirus, wat je systeem dus ook niet vertraagt (draait als passieve scanner die maar 1x per week een scan uitvoert), en heb nog nooit een virus gevonden. Spyware hetzelfde...
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zondag 13 december 2009 @ 22:00:18 #155
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_75594532
quote:
Op zondag 13 december 2009 21:58 schreef nietzman het volgende:

[..]

Leuk en aardig, maar die gatenkaas is het dus door incompetentie bij het opbouwen van een OS en die vatbaarheid heeft dus geen drol met marktaandeel te maken.
Dat heb ik al beantwoord
Ook geen sig dus
pi_75594572
quote:
Op zondag 13 december 2009 21:59 schreef Adames het volgende:

[..]

180? 800 euro ...
upgrade prijzen blijven absurd.
180 is meer voor de pc gebruikers. (als je 2x4 neemt dan)
overdrijven is ook een vak .

4 naar 8 gig upgrade op de standaard imac kost je 180¤ (in belgie toch). Een gewone pc gebruiker moet rekenen op een euro of 60a70. 2x4 gig heeft niet zoveel zin, je kan evengoed 4x2 gig kopen. Prestaties zullen hoogstens een procentje afwijken.
pi_75594790
quote:
Op zondag 13 december 2009 22:01 schreef Athmozz het volgende:

[..]

overdrijven is ook een vak .

4 naar 8 gig upgrade op de standaard imac kost je 180¤ (in belgie toch). Een gewone pc gebruiker moet rekenen op een euro of 60a70
iMac kan nog inderdaad 4 reepjes hebben. Nog steeds is 180 dan duur. WIl je echter 2x4 hebben in de iMac of in je macbook kostte het tot voor kort 800 euro. Zie nu dat ze het omlaag hebben gehaald naar 580 euro.
Normale prijs ligt zo rond de 150e extra

Verder kan je dan natuurlijk beter 4x2 nemen, maar in een macbook moet je wel en gaat er meer om dat ze het durven vragen dan dat iemand het echt koopt
  zondag 13 december 2009 @ 22:05:41 #158
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_75594829
quote:
Op zondag 13 december 2009 21:56 schreef Adames het volgende:
Bij OS X kan je wel vrijwel zeker zeggen dat er geen bruikbaar virus te schrijven is. (alleen dubieuze dingetjes waarbij de gebruiker zo stom moet zijn als het achtereind van een varken)
Hehe, ik ben programmeur en programmeurs leren altijd dat het praktisch onmogelijk is om perfecte software te schrijven, en ook heel lastig om te bewijzen dat een stuk software in alle gevallen naar behoren werkt Maar goed, OSX word ondertussen ook al lang aan gesleuteld, dus het zal best veilig zijn inderdaad.

Is er voor Vista ooit een wijdverspreid virus geweest? En dan bedoel ik iets dat volautomatisch werkt, van die 'virussen' die je practisch zelf moet installeren kom je nooit af.
Ook geen sig dus
pi_75594923
quote:
Op zondag 13 december 2009 22:04 schreef Adames het volgende:

[..]

iMac kan nog inderdaad 4 reepjes hebben. Nog steeds is 180 dan duur. WIl je echter 2x4 hebben in de iMac of in je macbook kostte het tot voor kort 800 euro. Zie nu dat ze het omlaag hebben gehaald naar 580 euro.
Normale prijs ligt zo rond de 150e extra

Verder kan je dan natuurlijk beter 4x2 nemen, maar in een macbook moet je wel en gaat er meer om dat ze het durven vragen dan dat iemand het echt koopt
2 latjes van 4 gig sodimm zijn gewoon associaal duur, mijn bedrijfslaptop hebben we ook bijna 400¤ moeten bijbetalen voor 8 ipv 4 gig ram. Dus neen, zo extreem duur vind ik het op zich niet
pi_75594934
quote:
Op zondag 13 december 2009 22:05 schreef Dennis_enzo het volgende:

[..]

Hehe, ik ben programmeur en programmeurs leren altijd dat het praktisch onmogelijk is om perfecte software te schrijven, en ook heel lastig om te bewijzen dat een stuk software in alle gevallen naar behoren werkt Maar goed, OSX word ondertussen ook al lang aan gesleuteld, dus het zal best veilig zijn inderdaad.
\Wil je best geloven. Maar met zo veel programmeurs en mensen die apple niks vinden moet er toch wel minstens 1 bruikbaar virus zijn geschreven als het echt goed mogelijk was.
Maar de windows virussen sloegen meestal ook nergens op. Iloveyou virus was dacht ik een .vbs die je moest downloaden en daarna openen ..
pi_75595050
quote:
Op zondag 13 december 2009 22:07 schreef Athmozz het volgende:

[..]

2 latjes van 4 gig sodimm zijn gewoon associaal duur, mijn bedrijfslaptop hebben we ook bijna 400¤ moeten bijbetalen voor 8 ipv 4 gig ram. Dus neen, zo extreem duur vind ik het op zich niet
Moet zeggen inderdaad dat 540 nog wel te doen is. Maar dat was tot voor kort (denk niet meer dan een paar weken) toch echt 800 euro ..
pi_75595271
quote:
Op zondag 13 december 2009 21:53 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Nou, ik weet niet of je toevallig wel eens Kassa kijkt, dat consumentenprogramma van de Vara? Maar hun aflevering waar ook de Time Capsule werd behandeld, en de algemene servicevoorwaarden van Apple Nederland, pleiten nou niet op zich in het voordeel van Apple.

http://kassa.vara.nl/zoeken/?q=apple&id=153
Een productiefout kan elke fabrikant overkomen (1200 gevallen is trouwens niet érg veel en sowieso nietszeggend want er wordt niks over de verkoopcijfers gemeld). En het is zeker geen reden om te concluderen dat een fabrikant structureel belabberde kwaliteit levert. Dat doet de consumentenbond ook niet (zoals die man al zei, bij een pc verwacht je een levensduur van 5 jaar, bij een mac minstens 5 jaar).
  zondag 13 december 2009 @ 22:12:49 #163
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_75595272
quote:
Op zondag 13 december 2009 22:09 schreef Adames het volgende:

[..]

Moet zeggen inderdaad dat 540 nog wel te doen is. Maar dat was tot voor kort (denk niet meer dan een paar weken) toch echt 800 euro ..
Tot voor kort was een 4 GB DDR3 SoDimmetje ook duurder dan wat 'ie nu kost.

Maar dan nog heb je gelijk dat Apple hoge prijzen rekent voor het customizen van hun computers. Maar waarom zou je in een Mac niet gewoon (net zoals je bij een HP, Dell of whatever zou doen) zelf een geheugen- of harddiskupgrade uitvoeren?
pi_75595524
quote:
Op zondag 13 december 2009 22:07 schreef Adames het volgende:

[..]

\Wil je best geloven. Maar met zo veel programmeurs en mensen die apple niks vinden moet er toch wel minstens 1 bruikbaar virus zijn geschreven als het echt goed mogelijk was.
Maar de windows virussen sloegen meestal ook nergens op. Iloveyou virus was dacht ik een .vbs die je moest downloaden en daarna openen ..
Stel dat jij alles weet over de binnenste werking van OSX en Windows. Je bent dus een technologisch hoogstandje. Waarom zou je dan virussen gaan schrijven die je a) een gevangenisstraf kunnen opleveren en b) alleen gebruikers affecteerd van een systeem dat bij lange na niet zoveel gebruikt wordt als Windows en daarmee dus bij succes minder zou opbrengen (als het al wat zou opbrengen)?

Volgens mij, als je zo slim bent, snap je ook wel dat je dat risico beter niet kan nemen en je geld op legalere wijze kan verdienen. Dat doen veel van die hackers namelijk ook, die op beveilingsconferenties OSX net zo hard kraken als andere systemen. Nog een bewijs hiervan is dat de virussen voor OSX doorgaans proofs of concept zijn.
hula
  zondag 13 december 2009 @ 22:39:10 #165
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_75596734
quote:
Op zondag 13 december 2009 09:03 schreef Mindstate het volgende:
Ik heb sinds een aantal maanden een Mac en hiervoor altijd een PC gebruikt. De Mac loopt inderdaad minder vaak vast bij mij, maar dat kan ook komen doordat ik mijn PC's niet altijd zo goed heb onderhouden en ze op een gegeven moment onder de virussen en shit zaten, bij de Mac is kans op een virus gewoon veel kleiner, omdat er minder voor worden ontwikkeld.
quote:
Op zondag 13 december 2009 09:42 schreef FritsFlits het volgende:
Het is inderdaad waar dat je minder gezeik hebt met drivers, virussen, spyware en dat soort dingen. Daar is Windows heel erg gevoelig voor en dat kan je gaan merken.
quote:
Op zondag 13 december 2009 12:17 schreef Flepke het volgende:
windows 7 op een andere hardeschijf faalt bij het minste of geringste. Ik heb alleen nog geen tijd gehad om alle shit die er op staat te backuppen en weer terug te gaan naar xp.
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:28 schreef matthisl het volgende:
Heb altijd met windows gewerkt. Ging altijd stuk.. liep vast.. blauw scherm.. allemaal errors en foutmeldingen. Nu werk ik met MacBook Pro. Nooit problemen mee gehad. Noobproof alleen wel heel duur. Ik ga nooit meer naar pc.
quote:
Op zondag 13 december 2009 16:35 Volgens mij is het toch een algemeen bekend feit dat veel Windowsmachines eens in de 1,5 a 2 jaar geformatteerd moeten worden om de boel vervolgens weer opnieuw te installeren om het geheel beter te laten draaien? Ik heb geen idee hoe het tegenwoordig met Vista/Windows 7 is, maar ik ben echt niet de enige die problemen heeft met Windowsmachines die steeds trager worden naarmate je er meer programma's op hebt gehad, die vervolgens verwijderd zijn e.d..
quote:
Op zondag 13 december 2009 19:59 schreef kadeya het volgende:
Wat denk je van "norton antvirus symantec endpoint protection systemworks software 2009" of een van de honderden anti-spyware programma's die zo lekker op de achtergrond draaien en 40% van de kracht van je pc in beslag nemen. Om maar eens wat te noemen.
Speciaal voor jullie:

Al die BSOD's defragmentatieklachten, gejank over slome systemen, lange boottijden ontbrekende functies en meer gezwam, wake up call, jullie lopen achter, ik begrijp dat sinds je laatste ervaring met Windos ME je graag bij Apple wilt blijven en dat is je goed recht, maar om Windows met de grond gelijk te maken terwijl je de laatste boten gemist hebt is toch wel een beetje jammer...
En voor diegene die het lukt om Vista en W7 vast te laten lopen; chapeau! WTF doe je ermee want mij lukt het niet ondanks mijn eindeloos in&de installeren van progjes, vol laten lopen van Harde schijven en meer onmenselijk gedrag jegens mij computers....
Windows 7 rules en wie dat niet wil erkennen heeft een plaat voor zn kop en oogkleppen op....
quote:
Op zondag 13 december 2009 15:46 schreef PimD het volgende:
Gewoon Appeltje + Shift + 3 doen voor het hele scherm, Appeltje + Shift + 4 voor een selectie of Appeltje + Shift + 4 + Spatie voor een specifiek venster
Ik heb nooit begrepen waarom Mac users zo blij zijn met al die toetsencombinatie, appeltoets + dit appeltoets + dat appeltje eitje voor zus....misschien ligt het aan mij, maar ik ben toch meer gewend aan de rechtermuisknop dan aan windowstoets+bla....
quote:
Op zondag 13 december 2009 16:05 schreef tjal het volgende:
Ah, sinds Vista zie ik. Nou, welkom in 2001 dan maar he. Ook lekker omslachtig gedoe (klik, klik, klik, enter, klik) voor wat in OS X gewoon een keyboard shortcut is.
Vista is oldskool
quote:
Op zondag 13 december 2009 16:45 schreef Aaargh! het volgende:
Ik heb het omgekeerde: op Windows mis ik zo ontzettend veel standaard tools, da's gewoon niet grappig. Windows is zo goed als onbruikbaar tot je eerst 2 dagen besteed aan het installeren van alle ontbrekende applicaties die je op elk standaard (lees: Unix) OS verwacht.
quote:
Op zondag 13 december 2009 19:00 schreef Aaargh! het volgende:
Omdat vrijwel ALLE standaard tools ontbreken. Er zit niet eens standaard een compiler bij! WTF!
REALLY ? Dus ik kan een shell opentrekken en lekker met vi een shellscript schrijven ? Of als ik ff alle episodes van een gedownloade serie wil uitpakken kan ik dat met een simpele find + unrar ff regelen ? En hoe kan ik met een standaard install handig naar m'n server SSH-en ? Zelfs iets simpels als kijken welk process een file gelocked heeft ('lsof' op elk standaard Unix systeem, inc. MacOS X) kan gewoon niet.
Ik weet niet wat jij bedoeld met standaard tools maar vrijwel alles wat je hier opdreunt heb ik in alle jaren dat ik met pc's hobby nog niet gemist, juist out of de box, dus direct na installatie heb je een compleet OS met genoeg bijprogramma's om gelijk te kunnen tekstverwerken, muziekluisteren, surfen, je word gewaarschuwd als er nog dingen nodig zijn als updates en veiligheidsopties en de commandlijn vind je gewoon in het accessoire menu
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_75596932
quote:
Op zondag 13 december 2009 22:39 schreef YuckFou het volgende:

En voor diegene die het lukt om Vista en W7 vast te laten lopen; chapeau! WTF doe je ermee want mij lukt het niet ondanks mijn eindeloos in&de installeren van progjes, vol laten lopen van Harde schijven en meer onmenselijk gedrag jegens mij computers....
Tijdens zware debug sessies gebeurt het me wel eens Wat win ik?
Maar dat doen de meeste gebruikers dan ook niet
hula
pi_75597114
quote:
Op zondag 13 december 2009 22:43 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]
Wat win ik?
en wat crasht er dan? je software die debugged, je windows, of gewoon je hardware. Ik ben nu een simulatie'tje aan het draaien van 60u, en ik krijg daar eigenlijk ook nooit bluescreens in sinds ik met mijn i5 werk. AMD systeempje hiervoor met zo'n crappy AMD chipset had ik het inderdaad ook elke week, maar nu werkt die perfect stabiel.
pi_75597315
quote:
Op zondag 13 december 2009 22:47 schreef Athmozz het volgende:

[..]

en wat crasht er dan? je software die debugged, je windows, of gewoon je hardware. Ik ben nu een simulatie'tje aan het draaien van 60u, en ik krijg daar eigenlijk ook nooit bluescreens in sinds ik met mijn i5 werk. AMD systeempje hiervoor met zo'n crappy AMD chipset had ik het inderdaad ook elke week, maar nu werkt die perfect stabiel.
Het is de schuld van die debugger die crasht. Kan me er ook wel iets bij voorstellen, maar die geeft dan een AV ergens. Het is ook niet te concretiseren waar het precies fout gaat, maakt me ook niet zoveel uit. Het is me 3x gebeurd geloof ik.
hula
pi_75597832
quote:
Op zondag 13 december 2009 22:39 schreef YuckFou het volgende:

Speciaal voor jullie:
[ afbeelding ]
Al die BSOD's defragmentatieklachten, gejank over slome systemen, lange boottijden ontbrekende functies en meer gezwam, wake up call, jullie lopen achter, ik begrijp dat sinds je laatste ervaring met Windos ME je graag bij Apple wilt blijven en dat is je goed recht, maar om Windows met de grond gelijk te maken terwijl je de laatste boten gemist hebt is toch wel een beetje jammer...
Windows 7 rules en wie dat niet wil erkennen heeft een plaat voor zn kop en oogkleppen op....
Nou, gefeliciteerd! Heeft Microsoft eindelijk een fatsoenlijke Windows uitgebracht. Gelukkig duurde het maar een kwart eeuw
  zondag 13 december 2009 @ 23:17:01 #170
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_75598409
quote:
Op zondag 13 december 2009 23:02 schreef tjal het volgende:

[..]

Nou, gefeliciteerd! Heeft Microsoft eindelijk een fatsoenlijke Windows uitgebracht. Gelukkig duurde het maar een kwart eeuw
Wat een fanboy reactie
Ook geen sig dus
pi_75600461
quote:
Op zondag 13 december 2009 15:11 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Nee, maar ik wel
[..]

Customizen -> ¤ 1.978,99 voor de i7 quadcore.
[..]

Het enige 27" Dell scherm voor die prijs is maar 1920x1200 , de Mac doet 2560x1440
[..]

Vind je het erg als ik je niet op je woord geloof ?
Link graag daar de specs.
[..]

Right, want een 26" low-res TN paneel daar wordt je blij van.
"low res" 1920x1200 TN paneel woohoo, zeker nooit een nieuwere generatie TN tegenover een SPVA of IPS scherm bekeken, de gemiddelde leek ziet het verschil niet, daarbij komt dat voor bijvoorbeeld gamen TN panelen nogsteeds de beste keus zijn.
IPS heb je alleen nodig voor grafisch werk, en zelfs van grafisch werk kan 95% prima gedaan worden op een TN paneel, want dat is slechts knippen en plakken.
Mocht je op kleur willen gaan werken, dan kan het handig zijn.
Dus het 4 voudige betalen voor een scherm dat iets mooiere kleuren weergeeft is naar mijn mening nogal onzinnig voor de gemiddelde thuisgebruiker.
Wat betreft de resolutie, apple maakt het scherm (en de rest van de computer, dat doet Foxcon namelijk) niet zelf, het scherm is een LG, en die komt zowieso met een standalone versie, net als Dell, welke LG en Samsung panelen gebruik. Dus mocht je dan zo nodig een volkomen nutteloze 2560 x 1440 resolutie nodig hebben, (mocht je films kijken op je computer dan is 1920x1080 de aan te raden resolutie) dan kan dat ook op een PC, en gezien de prijs die apple hanteerd voor zijn systeem verwacht ik dat de prijs van die schermen ook niet boven de 800 euro uit gaan komen.

Mocht je me niet geloven wat betreft de sys specs:

acer 760 euro:
http://www.obcs.nl/go.php?utm_source=tweakers&ref=tweakers&price=751.38&stock=8&vendor=Acer&cat=PC%60s&search=91.MFW7R.TPN&art=Acer%2091.MFW7R.TPN

HP 750 euro:
http://www.modern.nl/WINKEL/PRODUCTINFO/DEFAULT.ASPX?PRODID=000000000000011596&adtype=tweakers_product&adrecip=Computer&adcamp=tweakers

PB 670 euro:
http://www.paradigit.nl/info.php?group=&art=10021622

Computerland: (zonder OS, kan je linux op zetten) 633 euro
http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00709405

Ik snap al dat gefanboy nooit, het lijkt wel een religie, alsof je tegen een moslim extremist zegt dat er iets mis is met zn religie.

De meerprijzen van apple zijn al helemaal belachelijk, het upgraden van een HDD van 1 tb naar 2 tb kost je 225 euro, de meerprijs in een gemiddelde computerwinkel is een eurotje of 70.
Geheugen verdubbelen naar 8 gb kost je 180 euro, ddr 3 kost je een eurotje of 90 voor zo'n upgrade in een normale pc. (en dat geheugen is echt niet van betere kwaliteit ofzo, het is meestal gewoon OEM samsung of hynix spul.

Maargoed zolang iemand zich maar voor blijft houden dat de aarde plat is, dan gaat hij daar in geloven.
Can't fix it? Fuck it!
Go in slow, come out fast. Go in fast, come out dead!
pi_75600510
Het boeit me werkelijk geen zak welke van de twee beter is. Ik ben in augustus overgestapt naar Mac en wil nu universeel daarop overgaan, dus ook de windows-based laptop gaat binnenkort de deur uit.
  maandag 14 december 2009 @ 00:33:39 #173
12221 Tijn