quote:- En iedere vatandas die ik vergeten ben,.
oja, op jouw school zitten toch ook weinig Turken?quote:Op zondag 13 december 2009 00:47 schreef Ayca het volgende:
Heb 1 gelovige vriendin (afgaanse) maar echt praktiserend is ze niet.
Verder allemaal nederlandse vriendinnen, maarja dat is door toeval zokom gewoon weinig turkse/gelovige mensen tegen in het dagelijkse leven
Ik ben de enige Turkquote:Op zondag 13 december 2009 00:48 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
oja, op jouw school zitten toch ook weinig Turken?
Ik heb juist wel heel veel gelovige (en sommigen ook extreme) vrienden, maar iedereen weet hoe ik over geloven denk en toch komen ze naar mijquote:
Vriendelijk van ze.quote:Op zondag 13 december 2009 00:51 schreef siddha het volgende:
[..]
Ik heb juist wel heel veel gelovige (en sommigen ook extreme) vrienden, maar iedereen weet hoe ik over geloven denk en toch komen ze naar mij, Er zit een extreme christen bij (een soort waarheid), jood (wel vrij) en een ortodoxe moslim die bv vrouwen geen hand geeft maar een hartstikke aardige kerel, en allemaal zitten hun hoofd te schudden na mijn vele tirades over de godsdienst maar nooit hebben ze geprobeerd om hun religie te laten overnemen
Twee jaar teug stelde een klasgenoot in de klas heel veel van zulke vragen. Toen snauwde mijn leraar opeens 'Jezus houd je mond eens, zij heeft echt wel iets anders aan haar hoofd dan die irritante vragen die ze waarschijnlijk elk jaar krijgt'.quote:Op zondag 13 december 2009 00:52 schreef IHVK het volgende:
Vooral vragen als: maar waarom vasten jullie dan? Drink je geen alcohol? Wat is halal slachten?
Etc. Vriendelijk bedoeld, maar erg vermoeiend.
Dat vind ik niet vermoeiend, wel meisjes (vooral) die zeggen "aah zo zielig, zo zou ik echt niet kunnen leven!"quote:Op zondag 13 december 2009 00:52 schreef IHVK het volgende:
Vooral vragen als: maar waarom vasten jullie dan? Drink je geen alcohol? Wat is halal slachten?
Een vrienden(in de 2e van de middelbare school) vroeg een keer aan mij: 'Draag jij thuis een hoofddoek?' Zij dacht dat alle moslim meisjes een hoofddoek thuis dragenquote:Op zondag 13 december 2009 00:52 schreef IHVK het volgende:
Verandering van spijs doet eten hèquote:Op zondag 13 december 2009 00:51 schreef siddha het volgende:
[..]
Ik heb juist wel heel veel gelovige (en sommigen ook extreme) vrienden, maar iedereen weet hoe ik over geloven denk en toch komen ze naar mij, Er zit een extreme christen bij (een soort waarheid), jood (wel vrij) en een ortodoxe moslim die bv vrouwen geen hand geeft maar een hartstikke aardige kerel, en allemaal zitten hun hoofd te schudden na mijn vele tirades over de godsdienst maar nooit hebben ze geprobeerd om hun religie te laten overnemen
Op school niet, thuis wel.quote:Op zondag 13 december 2009 00:55 schreef Julis het volgende:
[..]
Een vrienden(in de 2e van de middelbare school) vroeg een keer aan mij: 'Draag jij thuis een hoofddoek?' Zij dacht dat alle moslim meisjes een hoofddoek thuis dragen![]()
![]()
Dan moet je zeggen: Nee joh, thuis regent het toch nooit!quote:Op zondag 13 december 2009 00:55 schreef Julis het volgende:
[..]
Een vrienden(in de 2e van de middelbare school) vroeg een keer aan mij: 'Draag jij thuis een hoofddoek?' Zij dacht dat alle moslim meisjes een hoofddoek thuis dragen![]()
![]()
Hmm.. ik begrijp het wel van jouw kant, maar ik heb het al een beetje uitgelegd (bijvoorbeeld over het huwelijk), je kan er niet veel verder niet over doorpraten, want het is de wil van Allah.quote:Op zondag 13 december 2009 00:56 schreef Rookert het volgende:
[..]
Verandering van spijs doet eten hè
Ik heb zelf vrij weinig met geloof, ik ben er te sceptisch/cynisch voor, wil me nog niet direct een atheïst noemen, maar ook niet iemand die alles ontkent, maar wel roept dat 'iets' is
Verder vind ik andere denkbeelden wel interessant en prima, zolang ik maar goede argumenten hoor. Het jammere is vaak dat discussies doodlopen op "dat moet van mijn *geloof*" en dan denk ikwant dan kan ik niks meer zeggen
quote:Op zondag 13 december 2009 00:55 schreef Julis het volgende:
[..]
![]()
Hehequote:Op zondag 13 december 2009 00:57 schreef Rookert het volgende:
[..]
Dan moet je zeggen: Nee joh, thuis regent het toch nooit!
Ben benieuwd wat voor hoofd ze dan trekken
Ja precies, en dan ben ik zo'n lul die dan wil weten hoe je kan weten wat de wil is van Allah. "Ja, dat staat geschreven". Ja, maar moet je het dan in de hedendaagse context plaatsen? En blablabla, het zjin gewoon discussies die dagelijks door tienduizenden mensen worden gevoerd en door jou al veel vaker zijn gehoord, maar ik (en iedereen die deze discussie voert) wil voor zichzelf zijn argumenten spuwen en wederhoor krijgen.quote:Op zondag 13 december 2009 00:58 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Hmm.. ik begrijp het wel van jouw kant, maar ik heb het al een beetje uitgelegd (bijvoorbeeld over het huwelijk), je kan er niet veel verder niet over doorpraten, want het is de wil van Allah.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |