FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Mensen die het "ritsen" belemmeren
Osrampzaterdag 12 december 2009 @ 16:53
Het gebeurt echt alleen maar in Nederland........rij je op een ritsstrook af, ne duiken er wannabee politieagentjes op.
Elke ritsstrook heeft opeenvolgende borden: "Ritsen over 1km", "Risten over 300m", "Ritsen van hier". Ik rij dan door tot het laatste bord voor een optimaal weggebruik, en van de 10x dat ik dat doe heb ik er weer een voor me zitten. Zo'n vent die graag agent was geworden, maar te stom om het examen te halen. Zetten hun auto dan naar links en je komt er niet meer langs. Donderdag nog, A79 bij binnenkomst Maastricht. Weer zo'n klootviool die de weg wilde blokkeren, ik heb mijn auto er toch langs gewrongen en ben voor hem gestopt. Hij peerde hem toen over de vluchtstrook en heb hem maar laten gaan. Vorig jaar deed een Vito busje dat en kon er niet langs, ben er toen ook over de vluchtstrook langs gegaan en ben 4 auto ervoor weer tussen gekropen. Ik smile nu nog als ik me die boosheid weer herinner die die vent toonde.

Hoe zet je die blokkerende moraalridders nou goed voor het blok, zodat ze dit afleren? Ik leer graag bij. 0900-8844 bellen helpt niet, been there, done that.
Je mag op de invoegstrook gewoon tot vooraan doorrijden, is geen regel die dat verbied. Je wordt geacht tot het laatste bord door te rijden voor een optimaal weggebruik, eerder ertussen gaan is ook niet verboden maar verstopt het verkeer. Dat is nou juist waarom ritsen bedacht is.

Hoe zet ik ze de hak dwars?
zomaareennaamzaterdag 12 december 2009 @ 16:55
misschien was je zelf ook wel graag politieagent geworden? het achterlijk gedrag vertoon ja al.
N.ickazaterdag 12 december 2009 @ 16:58
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:53 schreef Osramp het volgende:
Hoe zet ik ze de hak dwars?
Ik zou het een schoenmaker laten doen
Osrampzaterdag 12 december 2009 @ 16:58
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:55 schreef zomaareennaam het volgende:
misschien was je zelf ook wel graag politieagent geworden? het achterlijk gedrag vertoon ja al.
Ik doe niets wat tegen de regels is, met het doorrijden tot het laatste bord. Ja, natuurlijk kan ik bij Meerssen al naar rechts. Dat KAN wel, maar geeft veel vertraging voor iedereen. Ritsen is juist bedacht om een betere doorstroming te hebben. Ritsen belemmeren is dus gedrag dat vertraging veroorzaakt. En ik moet de eerste persoon nog tegenkomen die graag in de file staat aan te schuiven.
Osrampzaterdag 12 december 2009 @ 16:59
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:58 schreef N.icka het volgende:

[..]

Ik zou het een schoenmaker laten doen
Ik doe het graag zelf
Conflictzaterdag 12 december 2009 @ 17:01
Irritant, die gasten zonder verkeersinzicht die hun plek opeisen en zelfs over de vluchtstrook gaan rijden om hun "gelijk" te halen. Ik ergen me kapot aan mensen zoals TS.
Petertjuhhzaterdag 12 december 2009 @ 17:02
Mensen moeten jou ertussen laten?
zomaareennaamzaterdag 12 december 2009 @ 17:02
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:01 schreef Conflict het volgende:
Irritant, die gasten zonder verkeersinzicht die hun plek opeisen en zelfs over de vluchtstrook gaan rijden om hun "gelijk" te halen. Ik ergen me kapot aan mensen zoals TS.
you got my point!
Knarfzaterdag 12 december 2009 @ 17:04
Het is bij het 'ritsen hier' bord ook niet de bedoeling om als een speer door te rijden, dat is ook asociaal, net als het blokkeren voor het bord.

En ik gok zomaar dat jij zo iemand bent, jij MOET er tussen op het aller laatste moment, zodat de auto's die daar rijden moeten remmen, waardoor de file alleen maar langer wordt.
#ANONIEMzaterdag 12 december 2009 @ 17:05
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:01 schreef Conflict het volgende:
Irritant, die gasten zonder verkeersinzicht die hun plek opeisen en zelfs over de vluchtstrook gaan rijden om hun "gelijk" te halen. Ik ergen me kapot aan mensen zoals TS.
TS heeft gewoon gelijk. Die borden staan er niet voor niets. Soms wordt zo'n beetje een kilometer snelweg onbruikbaar omdat iedereen als een schaap gelijk naar rechts gaat en meent dat iedereen dat ook moet doen. Ik rits bij het bord "hier ritsen" of iets eerder als dat beter is. Je hebt gelijk over figuren die koste wat kost helemaal tot het einde moeten doorrijden en dan ook nog met flinke snelheid. Die laat ik er ook niet meer tussen.
Conflictzaterdag 12 december 2009 @ 17:07
Of een file voor zo'n afslag en dan mensen die er over de strook ernaast gewoon doorrijden en vervolgens helemal vooraan willen invoegen.

Ja, het mag wel, nee, ik laat je er niet tussen
DappereDodo77zaterdag 12 december 2009 @ 17:08
Ritsen is voor jou zo hard als je maar kan doorscheuren totdat er echt geen weg meer over is, en hem dan ertussen gooien? Lees dit maar 's.
Osrampzaterdag 12 december 2009 @ 17:13
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:01 schreef Conflict het volgende:
Irritant, die gasten zonder verkeersinzicht die hun plek opeisen en zelfs over de vluchtstrook gaan rijden om hun "gelijk" te halen. Ik ergen me kapot aan mensen zoals TS.
Ik heb dat 1x gedaan omdat ik het gewoon zat was om steeds weer geblokkeerd te worden. De bedoeling van ritsen is nou net om tot het laatste bord door te rijden en dan in te voegen. Zelfs met helemaal tot vooraan doorkachelen doe je niks tegen de regels. Net het blokkeren is verkeer hinderen en is artikel 5 wvg.
Standaard over de vluchtstrook duiken is idd aso. Goed, allemaal doen we wel eens iets fout op zijn tijd. Maar ik zie niet in dat ik 2 kilometer voor het laatste bord al de hele verkeersloop moet gaan vertragen. Maar als men dat niet de bedoeling vindt, lees dit dan maar eens: http://www.autoblog.nl/ar(...)een-probleem-blijven
en hier op blad 24: http://www.verkeerenwater(...)baar_op_weg_comm.pdf

Ik hoef hier niet mijn gelijk te halen hoor, degenen die mij asociaal vinden, snappen het ritsen gewoon niet. Je moet zo laat mogelijk invoegen om de weg optimaal te gebruiken. DAT is de bedoeling ervan, niks anders. Je kunt het als voorkruipen zien, maar dat is verkeerd.
Iced_Lipszaterdag 12 december 2009 @ 17:17
Bij dergelijke stroken rits ik wanneer er fatsoelijke ruimte is, zonder het overige verkeer te hinderen (d.w.z. zonder dat zij moeten afremmen e.d.). Ik zorg dat mijn snelheid gelijk is aan de strook waarin ik wil invoegen, vervolgens netjes knipperlicht aan en keurig invoegen als mij de ruimte wordt geboden.

TS rijdt vermoedelijk het 'hoge snelheid' langs het overige verkeer, om op het laatst bij het bord vol in de remmen te gaan en dan zijn plek op te eisen door dwingend met knipperlicht zich er tussen te drukken.

TS is vermoedelijk ook zo'n eentje die bij een invoegstrook helemaal tot aan het einde doorrijdt en dan pissig wordt als er een vrachtwagen hem niet de ruimte biedt om de snelweg op te rijden. Terwijl ie al genoeg mogelijkheden had om in te voegen.

YUK!!

Als je gewoon fatsoenlijk rijdt, laat vrijwel iedere bestuurder je gewoon ritsen. Vermoedelijke spiegelen de 'irritante' bestuurders gewoon TS's gedrag.

Ga jij ook altijd op de linkerstrook inhalen met 120? Zodat je lekker al het verkeer achter je ophoudt?
Osrampzaterdag 12 december 2009 @ 17:19
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:08 schreef DappereDodo77 het volgende:
Ritsen is voor jou zo hard als je maar kan doorscheuren totdat er echt geen weg meer over is, en hem dan ertussen gooien? Lees dit maar 's.
Misschien moet je mijn OP en het WIkipedia artikel zelf eens lezen!

In het artikel staat dit:
Goed ritsgedrag bestaat uit de volgende gedragscodes:

* Zo lang mogelijk doorrijden op de invoegende rijstrook
* Op ongeveer 300 meter voor de versmalling (aangegeven met bord) rijsnelheid aanpassen aan de snelheid van de voertuigen op de aanliggende strook
* Voertuigen op aanliggende strook maken vrijwillig ruimte om invoegend voertuig tussen te laten;
* Op circa 50 meter voor de versmalling zonder afremmen en verstoringen in de ontstane ruimte (hiaat) invoegen, zodat invoegend voertuig en de achterligger de rit kunnen vervolgen;

En in mij OP vertel ik al dit:
>>>>>>>>>>
Elke ritsstrook heeft opeenvolgende borden: "Ritsen over 1km", "Risten over 300m", "Ritsen van hier". Ik rij dan door tot het laatste bord voor een optimaal weggebruik,
>>>>>>>>>>>>>>>>
Ik rij net iets vlotter dan de rechterbaan door (max 20-25km/h harder, al staat het niet in de OP), en begin bij het laatste bord "Ritsen van hier" met invoegen.
Teruglezend doe ik het dus exact zoals wikipedia het omschrijft. Waar missen we elkaar nou?

Inderdaad met 120 doorgassen tot de laatste mogelijkheid is redelijk aso (al is het niet expliciet verboden zelfs!). Dat is ook de methode die ik niet gebruik.
Pileszaterdag 12 december 2009 @ 17:22
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:19 schreef Osramp het volgende:
Ik rij net iets vlotter dan de rechterbaan door (max 20-25km/h harder, al staat het niet in de OP), en begin bij het laatste bord "Ritsen van hier" met invoegen.
Teruglezend doe ik het dus exact zoals wikipedia het omschrijft. Waar missen we elkaar nou?
quote:
* Op ongeveer 300 meter voor de versmalling (aangegeven met bord) rijsnelheid aanpassen aan de snelheid van de voertuigen op de aanliggende strook
Osrampzaterdag 12 december 2009 @ 17:24
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:17 schreef Iced_Lips het volgende:
Bij dergelijke stroken rits ik wanneer er fatsoelijke ruimte is, zonder het overige verkeer te hinderen (d.w.z. zonder dat zij moeten afremmen e.d.). Ik zorg dat mijn snelheid gelijk is aan de strook waarin ik wil invoegen, vervolgens netjes knipperlicht aan en keurig invoegen als mij de ruimte wordt geboden.

TS rijdt vermoedelijk het 'hoge snelheid' langs het overige verkeer, om op het laatst bij het bord vol in de remmen te gaan en dan zijn plek op te eisen door dwingend met knipperlicht zich er tussen te drukken.

TS is vermoedelijk ook zo'n eentje die bij een invoegstrook helemaal tot aan het einde doorrijdt en dan pissig wordt als er een vrachtwagen hem niet de ruimte biedt om de snelweg op te rijden. Terwijl ie al genoeg mogelijkheden had om in te voegen.

YUK!!

Als je gewoon fatsoenlijk rijdt, laat vrijwel iedere bestuurder je gewoon ritsen. Vermoedelijke spiegelen de 'irritante' bestuurders gewoon TS's gedrag.

Ga jij ook altijd op de linkerstrook inhalen met 120? Zodat je lekker al het verkeer achter je ophoudt?
Je neemt een hele hoop zomaar aan. En zo doe ik het net niet!
Bij invoegen pas ik gewoon mijn snelheid aan, wacht een gelegenheid af en ga er dan tussen. Heeft geen mens last van dus.
Je neemt zomaar even aan dat ik zo aso ben als jij denkt

En inhalen op de linkerstrook doe ik met fatsoenlijk snelheidsverschil. En komt er dan een duivel met 160-170 aan, dan wacht ik eventjes tot die voorbij is. Ik ben geen politieagent die even anderen op hun fouten wil wijzen, zoals zo vaak gebeurt.
Verder reed ik tot voor kort zo'n 40.000km per jaar met het grootste deel in DLD. Ben dus heus wel gewend fatsoenlijk te rijden.
Petertjuhhzaterdag 12 december 2009 @ 17:28
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:24 schreef Osramp het volgende:

[..]

Je neemt een hele hoop zomaar aan. En zo doe ik het net niet!
Bij invoegen pas ik gewoon mijn snelheid aan, wacht een gelegenheid af en ga er dan tussen. Heeft geen mens last van dus.
Je neemt zomaar even aan dat ik zo aso ben als jij denkt

En inhalen op de linkerstrook doe ik met fatsoenlijk snelheidsverschil. En komt er dan een duivel met 160-170 aan, dan wacht ik eventjes tot die voorbij is. Ik ben geen politieagent die even anderen op hun fouten wil wijzen, zoals zo vaak gebeurt.
Verder reed ik tot voor kort zo'n 40.000km per jaar met het grootste deel in DLD. Ben dus heus wel gewend fatsoenlijk te rijden.
Je hoort niet meer in te halen dus vanaf 300 meter. Dat wekt juist de irritatie op.
Iced_Lipszaterdag 12 december 2009 @ 17:32
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:24 schreef Osramp het volgende:

[..]

Je neemt een hele hoop zomaar aan. En zo doe ik het net niet!
Bij invoegen pas ik gewoon mijn snelheid aan, wacht een gelegenheid af en ga er dan tussen. Heeft geen mens last van dus.
Je neemt zomaar even aan dat ik zo aso ben als jij denkt

En inhalen op de linkerstrook doe ik met fatsoenlijk snelheidsverschil. En komt er dan een duivel met 160-170 aan, dan wacht ik eventjes tot die voorbij is. Ik ben geen politieagent die even anderen op hun fouten wil wijzen, zoals zo vaak gebeurt.
Verder reed ik tot voor kort zo'n 40.000km per jaar met het grootste deel in DLD. Ben dus heus wel gewend fatsoenlijk te rijden.
Gelukkig ben je dus niet zo'n aso zoals ik denk! Ik rij dagelijk zo'n 180 km. en als ik zo'n irritante gast tegenkom die niet rits wanneer het kan, maar met flinke snelheid (20 à 25 p/u harder) nog even de laatste meters wil pakken, denk ik wel dat het zo'n aso is.

Wellicht denken wel meer mensen dat en heb je het daarom 'aan de stok' met andere bestuurders. Nogmaals, mijn ervaring is dat bestuurders elkaars gedrag gaan imiteren; als je fatsoenlijk rijdt, reageren de overige bestuurders ook fatsoenlijk (op een enkeling na). Rij je asociaal, dan gaan de overige bestuurders zich ook asociaal gedragen.

Wellicht tijd om kritische zelfreflectie toe te passen?!
Osrampzaterdag 12 december 2009 @ 19:14
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:32 schreef Iced_Lips het volgende:
Wellicht tijd om kritische zelfreflectie toe te passen?!
Nee! De automobilisten die ik tegenkom, zijn dus net zo kortzichtig als wat ik hier lees. Dan kunnen we net zo goed overal enkelbaans wegen aanleggen, als normaal ritsen als aso wordt gezien. Maar ik ga me wel wat asocialer opstellen tegenover hufters die uit de rij komen. Zal wel eens uitstappen en de pepperspray testen.
Sounddragonzaterdag 12 december 2009 @ 21:47
Als je nou op die ritsstrook rijdt he, en bij het bord 'ritsen vanaf hier' begint ineens iedereen te ritsen, en ineens heb je die laatste 200 meter niks meer voor je .. dan heb jij dus zoiets van heej.. waar is iedereen nou ineens.. nou ja.. dan rij ik maar door
Vervolgens kom je aan het eind van de strook bij het verdrijvingsvlak, waar jij dus vindt dat je moet ritsen, en die 20 auto's die jou net langs hebben zien rijden laten je er niet tussen.. jij pissig natuurlijk, stuk uit je dash gebeten.. uiteindelijk hem heel hufterig ervoor geonderd.. meteen door naar huis.. eerst de hond en je vriendin 3 keer het huis doorgescholden.. hielp niet ..nou... DAN OPEN IK WEL EEN TOPIC OP FOK!!11!!1!11

Je bent een kansloze randjosti, en ik hoop dat je nog een keertje uit je auto gerukt en over de vangrail gerost wordt

Zo.. ik kan er weer een weekje tegenaan
Osrampzaterdag 12 december 2009 @ 22:48
Okee, het staat dus vast. Fokkers lezen niet! Ik ga invoegen bij het bord "ritsen vanaf hier", maar dat haal ik vaak niet omdat je geblokkeerd wordt. En dat is dus het probleem. Ik doe exact wat de bedoeling is. Maar zelfs in leesbare tekst gaat iedereen van zijn eigen stelling uit. Jammer.
Pileszaterdag 12 december 2009 @ 23:58
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 22:48 schreef Osramp het volgende:
Okee, het staat dus vast. Fokkers lezen niet! Ik ga invoegen bij het bord "ritsen vanaf hier", maar dat haal ik vaak niet omdat je geblokkeerd wordt. En dat is dus het probleem. Ik doe exact wat de bedoeling is. Maar zelfs in leesbare tekst gaat iedereen van zijn eigen stelling uit. Jammer.
En heb je mijn quote ook gezien?
Bijvlagenzinvolzondag 13 december 2009 @ 00:06
Ritsen werkt sowieso niet.

Of je nu doorrijdt tot het eind of niet. De baan die slachtoffer is moet altijd afremmen om ruimte te maken voor de ritser, dus per definitie ontstaan er daardoor file's. PUNT.
Knarfzondag 13 december 2009 @ 00:24
quote:
Op zondag 13 december 2009 00:06 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Ritsen werkt sowieso niet.

Of je nu doorrijdt tot het eind of niet. De baan die slachtoffer is moet altijd afremmen om ruimte te maken voor de ritser, dus per definitie ontstaan er daardoor file's. PUNT.
remlichten maken files, als iedereen dezelfde snelheid gaat rijden, zouden er een stuk minder files zijn.
mgerbenzondag 13 december 2009 @ 00:25
Ik reed een keer in België. Tweebaans snelweg, werd samengevoegd tot één.

Wat gebeurde er:
Diverse auto's, vrachtauto's, caravans, reden al rechts.
Links, op de strook die afgesloten werd, reden mensen volgas door om in de laatse meter voor de strook werd afgesloten hun auto er tussen te wringen.
Als gevolg daarvan stond de rechterstrook vrijwel stil, terwijl er links voortdurend auto's op hoge snelheid langskwamen. De mensen die stilstonden wísten dus dat ze stilstonden vanwege die auto's.

Ritsen is: Beide banen nemen een gelijke snelheid aan en ritsen in elkaar - bij voorkeur auto om auto. Twee banen naar één is niet leuk, maar iedereen heeft dezelfde mate van ongemak.

Ritsen is dus niet: Ik cross door en de rest wacht op mij.
Pileszondag 13 december 2009 @ 00:27
quote:
Op zondag 13 december 2009 00:25 schreef mgerben het volgende:
Ritsen is dus niet: Ik cross door en de rest wacht op mij.
Maar de linkerbaan denkt: lege baan -> doorgassen tot einde, en dan moeten ze me er tussen laten
Rechterbaan denkt: zij komen op mijn baan, dus ze wachten maar

Toch fijn dat iedereen rekening met elkaar houdt
Bijvlagenzinvolzondag 13 december 2009 @ 00:41
quote:
Op zondag 13 december 2009 00:24 schreef Knarf het volgende:

[..]

remlichten maken files, als iedereen dezelfde snelheid gaat rijden, zouden er een stuk minder files zijn.
Mja, zover was ik al.

Als iedereen zijn afstand tot zijn voorganger moet verdubbelen (ervan uitgaande dat iedereen netjes 1 auto ritst in een gat) hoe hard denk jij dan dat auto nummer 20 moet gaan remmen?
Sounddragonzondag 13 december 2009 @ 01:28
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 22:48 schreef Osramp het volgende:
Okee, het staat dus vast. Fokkers lezen niet! Ik ga invoegen bij het bord "ritsen vanaf hier", maar dat haal ik vaak niet omdat je geblokkeerd wordt. En dat is dus het probleem. Ik doe exact wat de bedoeling is. Maar zelfs in leesbare tekst gaat iedereen van zijn eigen stelling uit. Jammer.
je schrijfstijl is typerend voor het type weggebruiker wat ik net omschreef; stronteigenwijs, drammerig en betweterig; veel plezier met Sjonnie op de vluchtstrook
Panzerknacker666zondag 13 december 2009 @ 03:34
absoluut geen last van, gewoon ertussendoor, dat is het voordeel van een snelle brommert!
Innisdemonzondag 13 december 2009 @ 11:47
We kunnen beter de Franse methoden van ritsen introduceren. Daar is het niet zo dat de ene baan er bij de andere op moet, maar 2 banen die 1 worden. Dan is er niemand 'eerst'
Mirjamzondag 13 december 2009 @ 11:48
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:01 schreef Conflict het volgende:
Irritant, die gasten zonder verkeersinzicht die hun plek opeisen en zelfs over de vluchtstrook gaan rijden om hun "gelijk" te halen. Ik ergen me kapot aan mensen zoals TS.
hear hear
Henk-Bzondag 13 december 2009 @ 11:54
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 19:14 schreef Osramp het volgende:

[..]

Nee! De automobilisten die ik tegenkom, zijn dus net zo kortzichtig als wat ik hier lees. Dan kunnen we net zo goed overal enkelbaans wegen aanleggen, als normaal ritsen als aso wordt gezien. Maar ik ga me wel wat asocialer opstellen tegenover hufters die uit de rij komen. Zal wel eens uitstappen en de pepperspray testen.
Whahahahaahahaha
Frezerzondag 13 december 2009 @ 13:48
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:13 schreef Osramp het volgende:
Ik hoef hier niet mijn gelijk te halen hoor,
Uhuh, je speelt graag agentje he?
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:53 schreef Osramp het volgende:
, ik heb mijn auto er toch langs gewrongen en ben voor hem gestopt. Hij peerde hem toen over de vluchtstrook en heb hem maar laten gaan.
quote:
Vorig jaar deed een Vito busje dat en kon er niet langs, ben er toen ook over de vluchtstrook langs gegaan en ben 4 auto ervoor weer tussen gekropen.
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 19:14 schreef Osramp het volgende:
Zal wel eens uitstappen en de pepperspray testen.
RiKezondag 13 december 2009 @ 15:33
Jij komt er wel met je rijstijl
Hoop dat je een keer de verkeerde tegen komt als je een grote bek hebt.."zal wel eens uitstappen en de pepperspray testen" laat me niet lachen joh.
Met zo'n houding zal je vast een boom knuffelaar worden....met 100km/h
Osrampzondag 13 december 2009 @ 15:57
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 23:58 schreef Piles het volgende:

[..]

En heb je mijn quote ook gezien?
Ja, maar ik snap hem nu pas.
Ik pas inderdaad mijn snelheid wel aan. Het is heus niet zo dat ik vol gas langs de rechterbaan scheur en hem dan op een plekje ervoor knal om dan vol in de ankers te moeten. Inderdaad heb ik niet geschreven dat mijn snelheid bij het laatste bord gelijk is aan die in de rechterbaan. Het staat er inderdaad niet, maar zo doe ik het wel. Dus bij het laatste bord ga ik met gelijke snelheid op zoek naar een plekje. En dat is net het punt waar je gehinderd wordt, of ervoor nog.
Osrampzondag 13 december 2009 @ 15:58
quote:
Op zondag 13 december 2009 11:47 schreef Innisdemon het volgende:
We kunnen beter de Franse methoden van ritsen introduceren. Daar is het niet zo dat de ene baan er bij de andere op moet, maar 2 banen die 1 worden. Dan is er niemand 'eerst'
Dus toch iets wat in Frankrijk beter is dan overal elders. Raar maar waar.
Osrampzondag 13 december 2009 @ 16:31
quote:
Op zondag 13 december 2009 00:25 schreef mgerben het volgende:
Links, op de strook die afgesloten werd, reden mensen volgas door om in de laatse meter voor de strook werd afgesloten hun auto er tussen te wringen.

Ritsen is dus niet: Ik cross door en de rest wacht op mij.
Dat is idd ook vrij lomp wat je daar schrijft. Zo doe ik het dus niet.
Toch vinden mensen het nodig om ruim voor het laatste bord al te gaan dwarsliggen.
RiKezondag 13 december 2009 @ 20:09
quote:
Op zondag 13 december 2009 16:31 schreef Osramp het volgende:

[..]

Dat is idd ook vrij lomp wat je daar schrijft. Zo doe ik het dus niet.
Toch vinden mensen het nodig om ruim voor het laatste bord al te gaan dwarsliggen.
anticiperen
[regelmatig werkwoord]• vooraf rekening houden met wat er kan gebeuren
vb:je moet goed anticiperen in het verkeer
Iced_Lipszondag 13 december 2009 @ 21:55
quote:
Op zondag 13 december 2009 16:31 schreef Osramp het volgende:

[..]

Dat is idd ook vrij lomp wat je daar schrijft. Zo doe ik het dus niet.
Toch vinden mensen het nodig om ruim voor het laatste bord al te gaan dwarsliggen.
Ik begrijp dat jij fantastisch rijdt en je keurig aan de verkeersregels houdt. Dat overige verkeersgebruikers zich klaarblijkelijk storen aan jouw manier van rijden / ritsen, ligt dan ook geheel aan hen zelf!

Gelet op jouw voorbeelden, kom jij met enige regelmaat bestuurders tegen die spontaan de neiging krijgen om jou het 'verkeersleven' zuur te maken. Dit ligt uiteraard geheel aan deze bestuurders en heeft niets met jouw voorbeeldige rijgedrag te maken!

Nogmaals; enige zelfreflectie toepassen zou aan te bevelen zijn.
OxygeneFRLmaandag 14 december 2009 @ 07:50
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:17 schreef Iced_Lips het volgende:


TS rijdt vermoedelijk het 'hoge snelheid' langs het overige verkeer, om op het laatst bij het bord vol in de remmen te gaan en dan zijn plek op te eisen door dwingend met knipperlicht zich er tussen te drukken.
Dat dus! Dat is voor mij ook de reden om dat soort tuig er niet tussen te laten. Doorrijden tot het eind..prima..maar doe het niet met 100 km/h snelheidsverschil en opt eind in de ankers hangen. Dat komt heel ik-ben-belangerijker over.
OxygeneFRLmaandag 14 december 2009 @ 07:58
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 19:14 schreef Osramp het volgende:

[..]

Zal wel eens uitstappen en de pepperspray testen.
Op wat een auto met de ramen dicht? en toen? Denk je nou echt dat iemand zijn raam open doet als ie een Ali Osram met een pepperspraybusje aan ziet komen lopen?
Osrampmaandag 14 december 2009 @ 08:08
quote:
Op maandag 14 december 2009 07:50 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Dat dus! Dat is voor mij ook de reden om dat soort tuig er niet tussen te laten. Doorrijden tot het eind..prima..maar doe het niet met 100 km/h snelheidsverschil en opt eind in de ankers hangen. Dat komt heel ik-ben-belangerijker over.
En dit, gecombineerd met andere postings, bewijst eens te meer dat de kruideniersmentaliteit in Nederland nog niet uitsterft.
Zoals ik al meerdere keren heb geplaatst, ik rij rustig door op de linkerbaan (met max 20-25km/h verschil), en begin in te voegen op de plek waar dat aangegeven wordt. Dat heb ik nu al 3x gezegd in dit topic. Nog steeds zie ik hier gebruikers de stelling plaatsen dat ik er langs scheur en op het laatste moment er tussen knal. H-E-L-E-M-A-A-L geen sprake van!!
Maar de reacties zeggen weer genoeg; iedereen gaat weer eens uit van zijn eigen stellingen.
Dus kom ik deze week weer "mede-weggebruikers" tegen op de linkerbaan. Effe de politieagent uithalen, ruim voor het bord "ritsen vanaf hier".
Maakt me verder niks uit wat de uitspraken hier zijn, bewijst weer eens hoe weinig verkeersbegrip er is in ons land.

Ondertussen lees ik bij bijna iedereen dat ik "op de linkerbaan langs SCHEUR", blijkbaar is 20-25km/h sneller al scheuren. Ik ga wel de inhaalsnelheid lager leggen, dat zal mss wat meer goodwill geven.

[ Bericht 7% gewijzigd door Osramp op 14-12-2009 08:23:12 ]
mstxmaandag 14 december 2009 @ 08:17
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:58 schreef Osramp het volgende:

[..]

Ik doe niets wat tegen de regels is, met het doorrijden tot het laatste bord. Ja, natuurlijk kan ik bij Meerssen al naar rechts. Dat KAN wel, maar geeft veel vertraging voor iedereen. Ritsen is juist bedacht om een betere doorstroming te hebben. Ritsen belemmeren is dus gedrag dat vertraging veroorzaakt. En ik moet de eerste persoon nog tegenkomen die graag in de file staat aan te schuiven.
De mensen die jou belemmeren doen ook niks wat tegen de regels is. Het invoegende verkeer moet zich aanpassen aan het verkeer op de weg waar ze invoegen en niet andersom.
Osrampmaandag 14 december 2009 @ 08:21
quote:
Op maandag 14 december 2009 08:17 schreef mstx het volgende:

[..]

De mensen die jou belemmeren doen ook niks wat tegen de regels is. Het invoegende verkeer moet zich aanpassen aan het verkeer op de weg waar ze invoegen en niet andersom.
Het is wel degelijk verboden om weer van rechts naar links te gaan, zonder in te halen. Dat is verkeer hinderen en is echt niet toegestaan.
Netsplittermaandag 14 december 2009 @ 08:24
Ah, de al oude ritsdiscussie.

Gewoon doorrijden tot het end en dan netjes invoegen.
Dat is ritsen.
Osrampmaandag 14 december 2009 @ 08:39
quote:
Op maandag 14 december 2009 08:24 schreef Netsplitter het volgende:
Ah, de al oude ritsdiscussie.

Gewoon doorrijden tot het end en dan netjes invoegen.
Dat is ritsen.
Exact! En een topic vol mensen die het niet snappen.
jitzzzzemaandag 14 december 2009 @ 08:54
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:01 schreef Conflict het volgende:
Irritant, die gasten zonder verkeersinzicht die hun plek opeisen en zelfs over de vluchtstrook gaan rijden om hun "gelijk" te halen. Ik ergen me kapot aan mensen zoals TS.
Dat dus.
T42maandag 14 december 2009 @ 09:05
meestal zijn dat duitsers die tot laaste moment denken te kunne ritsen...

en bij rijbaanafsluitingen blok ik ook mensen die op laaste moment willen invoegen terwijl ze al 2x een kruis zijn door gereden

20/25 kmh is al dodelijk dus scheuren
60km weg + 25 = toch al bijna 200 euro boette
TommyGunmaandag 14 december 2009 @ 09:16
TS:
quote:
Op maandag 14 december 2009 08:24 schreef Netsplitter het volgende:
Ah, de al oude ritsdiscussie.

Gewoon doorrijden tot het end en dan netjes invoegen.
Dat is ritsen.
Gewoon ritsen zodra er ruimte is, en niet tot 't einde door gaan rijden zodat je weer 4 auto's hebt kunnen inhalen (want daar gaat 't zulke mensen gewoon om), waarna je je tussen de rest moet proppen met alle gevolge van dien (remmen -> harmonica effect -> file).
Netsplittermaandag 14 december 2009 @ 09:22
quote:
Op maandag 14 december 2009 09:16 schreef TommyGun het volgende:
TS:
[..]

Gewoon ritsen zodra er ruimte is, en niet tot 't einde door gaan rijden zodat je weer 4 auto's hebt kunnen inhalen (want daar gaat 't zulke mensen gewoon om), waarna je je tussen de rest moet proppen met alle gevolge van dien (remmen -> harmonica effect -> file).
Mensen die 'm van te voren al er in zetten zorgen juist voor een blokkade omdat er dan nog meer auto's tussen moeten, dus meer remacties, dus file.
Wanneer iedereen nou eens doet wat men behoort te doen, gewoon doorrijden en vlak voor het end invoegen en elkaar laten leven is er niks aan de hand.
Poolmaandag 14 december 2009 @ 09:28
Gewoon doorrijden tot het einde inderdaad. Oók als de boel al stilstaat. Anders wordt er een groot deel asfalt niet gebruikt en dat verergert de file. Vervolgens inderdaad niet elke auto van links voor laten gaan, maar gewoon om de beurt.

Mensen die dat blokkeren zijn asociale klootzakken die er niet mee om kunnen gaan. TS heeft dus gelijk.
TommyGunmaandag 14 december 2009 @ 09:50
quote:
Op maandag 14 december 2009 09:22 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Mensen die 'm van te voren al er in zetten zorgen juist voor een blokkade omdat er dan nog meer auto's tussen moeten, dus meer remacties, dus file.
Wanneer iedereen nou eens doet wat men behoort te doen, gewoon doorrijden en vlak voor het end invoegen en elkaar laten leven is er niks aan de hand.
Welnee. Het praktische resultaat is hetzelfde, maar 't levert wel minder ergernis op bij andere.
#ANONIEMmaandag 14 december 2009 @ 09:52
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:58 schreef Osramp het volgende:

[..]

Ik doe niets wat tegen de regels is, met het doorrijden tot het laatste bord.
O nee? Vluchtstrookje pakken is niet tegen de regels?
quote:
Ja, natuurlijk kan ik bij Meerssen al naar rechts. Dat KAN wel, maar geeft veel vertraging voor iedereen.
Nee, dat geeft vertraging voor JOU.
quote:
Ritsen is juist bedacht om een betere doorstroming te hebben. Ritsen belemmeren is dus gedrag dat vertraging veroorzaakt. En ik moet de eerste persoon nog tegenkomen die graag in de file staat aan te schuiven.
Daar ben ik het dan wel weer mee eens. Wat je wel vaak ziet is van die homos die met 140 voorbij stuiven omdat ze nog even op het aller-laatste moment 3 auto`s willen inhalen, om vervolgens zowat bij hun voorganger naar binnen te rijden Ritsen werkt twee kanten op, matig dan ook je snelheid als ritser zijnde.
Misanmaandag 14 december 2009 @ 09:55
ik heb wat TS zegt nog nooit gehad
gewoon je snelheid aanpassen aan het verkeer waar je tussen moet ritsen, alvast ernaast gaan rijden ter hoogte van de achterkant van de auto waarachter je gaat ritsen en vanaf het 300 meterbord je knipperlicht uit en ertussen zetten. mocht iemand je er niet tussen willen laten dan laat je 'm lekker voor, maar dat is niet nodig aangezien je 'm er gewoon voor kunt pleuren op deze manier
kikoooooomaandag 14 december 2009 @ 10:39
quote:
Op maandag 14 december 2009 09:28 schreef Pool het volgende:
Gewoon doorrijden tot het einde inderdaad. Oók als de boel al stilstaat. Anders wordt er een groot deel asfalt niet gebruikt en dat verergert de file. Vervolgens inderdaad niet elke auto van links voor laten gaan, maar gewoon om de beurt.

Mensen die dat blokkeren zijn asociale klootzakken die er niet mee om kunnen gaan. TS heeft dus gelijk.
Dat dus

En iedereen die er anders over denkt kan wmb de tering krijgen. Vooral die trieste figuren die er NIETS van snappen, maar anderen even proberen op te voeden in het verkeer door banen te blokkeren. Er ligt asfalt, daar hebben we al te weinig van in Nederland, laten we dan de stukken die er liggen iig maximaal gebruiken.

TS heeft gewoon gelijk. Mits de snelheid wordt aangepast aan het overige verkeer.
Innisdemonmaandag 14 december 2009 @ 11:33
quote:
Op maandag 14 december 2009 09:16 schreef TommyGun het volgende:
TS:
[..]

Gewoon ritsen zodra er ruimte is, en niet tot 't einde door gaan rijden zodat je weer 4 auto's hebt kunnen inhalen (want daar gaat 't zulke mensen gewoon om), waarna je je tussen de rest moet proppen met alle gevolge van dien (remmen -> harmonica effect -> file).
ja en zo weer een paar kilometer asfalt totaal onbenut laten.
fathankmaandag 14 december 2009 @ 11:37
Mensen die voor eigen rechter spelen in het verkeer .
Sounddragonmaandag 14 december 2009 @ 14:08
quote:
Op maandag 14 december 2009 09:55 schreef Misan het volgende:
ik heb wat TS zegt nog nooit gehad
gewoon je snelheid aanpassen aan het verkeer waar je tussen moet ritsen, alvast ernaast gaan rijden ter hoogte van de achterkant van de auto waarachter je gaat ritsen en vanaf het 300 meterbord je knipperlicht uit en ertussen zetten. mocht iemand je er niet tussen willen laten dan laat je 'm lekker voor, maar dat is niet nodig aangezien je 'm er gewoon voor kunt pleuren op deze manier
Dat dus

TS is zo'n flapdrol die dan links op je bumper hangt, met zijn spiegel bijna boven de vangrails; laat me erlangs !! laat me erlangs !!
NOT !!!! dan blijven we inderdaad in ritspositie rijden tot het gaatje.. en zó hoort het

O.. je vindt me nu een kloothommel ?? ... so ?? bel m'n mammie maar..
Thoricalmaandag 14 december 2009 @ 14:27
Sommige mensen moeten maar een rit nemen, de uitrit en zich nooit meer op de weg begeven met hun opgefokte rijgedrag.
FransDeensmaandag 14 december 2009 @ 14:44
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:39 schreef kikoooooo het volgende:

TS heeft gewoon gelijk. Mits de snelheid wordt aangepast aan het overige verkeer.
En dát is nou net het punt. Als TS op de invoegstrook met dezelfde snelheid als de auto's op de strook naast hem doorrijdt tot het eind is er niemand die daar een probleem mee heeft, als je 20-25 km sneller rijdt dan de auto's naast je ben je aan het inhalen. En dat wekt irritatie op omdat het dan net lijkt alsof jij jezelf belangrijker vindt dan de rest.
SaanBitchmaandag 14 december 2009 @ 15:11
quote:
Op maandag 14 december 2009 08:39 schreef Osramp het volgende:

[..]

Exact! En een topic vol mensen die het niet snappen.
Ben helemaal met je eens Osramp.... jou uitleg klopt als een zweerende vinger, altans zo heeft de bedenker het ooit bedacht en is het in een grijs verleden ook in een reclamespotje op tv geweest..... tis alleen zojamer dat iedereen er zijn eigen idee op na houd en dus vind dat er eerder ingevoegd moet worden
T42maandag 14 december 2009 @ 15:33
en straks al ts naar huis rijdt, ga ik hem weer lekker irriteren

maar alle goedpraaters: jullie lopen zeker in een pretpark ook alle wachtrijen af als er maar 2 mensen in de rij staan waarom? omdat dat zo is aangegeven
#ANONIEMmaandag 14 december 2009 @ 15:34
quote:
Op maandag 14 december 2009 14:44 schreef FransDeens het volgende:

[..]

En dát is nou net het punt. Als TS op de invoegstrook met dezelfde snelheid als de auto's op de strook naast hem doorrijdt tot het eind is er niemand die daar een probleem mee heeft, als je 20-25 km sneller rijdt dan de auto's naast je ben je aan het inhalen. En dat wekt irritatie op omdat het dan net lijkt alsof jij jezelf belangrijker vindt dan de rest.
Dat is denk ik ook de grootste crux van wat de TS niet snapt.
Sounddragonmaandag 14 december 2009 @ 15:53
quote:
Op maandag 14 december 2009 15:11 schreef SaanBitch het volgende:

[..]

Ben helemaal met je eens Osramp.... jou uitleg klopt als een zweerende vinger, altans zo heeft de bedenker het ooit bedacht en is het in een grijs verleden ook in een reclamespotje op tv geweest..... tis alleen zojamer dat iedereen er zijn eigen idee op na houd en dus vind dat er eerder ingevoegd moet worden
Ga alsjeblieft terug naar school, en haal je geld terug.. bitch

Annemaandag 14 december 2009 @ 19:01
quote:
Op maandag 14 december 2009 15:53 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ga alsjeblieft terug naar school, en haal je geld terug.. bitch

Eh? Pardon?

Ik ben het overigens eens met Pool en hanteer zijn werkwijze ook.
Vooraan invoegen kweekt ook daar weer een file.
Osrampmaandag 14 december 2009 @ 19:19
quote:
Op maandag 14 december 2009 09:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

O nee? Vluchtstrookje pakken is niet tegen de regels?
[..]
Mwah. is welgeteld EEN(1) keer gebeurd, dat was ook wel over the top, toegegeven.
quote:
Nee, dat geeft vertraging voor JOU.
Voor mij, en voor alle anderen die achter mij komen. Inderdaad maakt 1 auto meer links of rechts erg weinig uit. Als iedereen op de rechterbaan gaat rijden, dan hebben we geen tweebaans wegen nodig, houden we gewoon alles enkelbaans. Leuk voor de Randstad, kan daar wat meer gras groeien en hebben de mensen die dan de hele dag in de file staan ook een fijn uitzicht. Nee, ritsen is echt bedacht om het verkeer te laten doorstromen. Meteen aan de staart invoegen gaat niet helpen om de file korter te laten worden. Het maakt echt veel uit voor de lengte van de oploop of je de auto's over 1 of 2 banen verdeeld. Aan de samenvoeging moet alles weliswaar over 1 strook, zeker, maar tot die tijd kan alles op 2 stroken rijden.

Maar ik ga het snelheidsverschil verder omlaag brengen, 20-25 sneller is mss wel te snel voor sommigen.
Osrampmaandag 14 december 2009 @ 19:24
quote:
Op maandag 14 december 2009 14:44 schreef FransDeens het volgende:

[..]

En dát is nou net het punt. Als TS op de invoegstrook met dezelfde snelheid als de auto's op de strook naast hem doorrijdt tot het eind is er niemand die daar een probleem mee heeft, als je 20-25 km sneller rijdt dan de auto's naast je ben je aan het inhalen. En dat wekt irritatie op omdat het dan net lijkt alsof jij jezelf belangrijker vindt dan de rest.
Je hebt in principe gelijk. Zelfs 100% gelijk, maar dan moet de linkerstrook ook goed gebruikt worden! Dat is waar de angel ook zit.
Aan de staart van de oploop op de rechterbaan, rij je op de linkerbaan door als die leeg is. De linkerbaan HOORT niet eens leeg te zijn. Een lege linkerbaan wijst op inefficiënt weggebruik.
Je hebt wél een punt als je het snelheidsverschil te hoog vindt. Vanuit mijn positie lijkt het niet te snel, maar ik kan me voorstellen dat de rechterbaanrijders het te snel vinden. Ik ga dan ook met minder snelheidsverschil de linkerbaan gebruiken. Maar het feit dat je er met 140 langs zou kunnen denderen, bewijst dat veel (heel veel) mensen het ritsen niet snappen.

En als er zich iemand rechts bedenkt, en links mee naar voren wil rijden, nou van mij mag het. Justitie denkt daar anders over.
Maar net dat even naar links komen en daar met alarmlichten aan hinderen, DAT is ergerlijk. Degene die me dit weer flikt deze week, kan op een praatje rekenen. T42, het is de A79 bij binnenkomst Maastricht, rond 17:50.

[ Bericht 7% gewijzigd door Osramp op 14-12-2009 19:31:01 ]
Sjabbamaandag 14 december 2009 @ 19:32
Dit hele topic verklaart gewoon de files...
Osrampmaandag 14 december 2009 @ 19:33
quote:
Op maandag 14 december 2009 15:34 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat is denk ik ook de grootste crux van wat de TS niet snapt.
Snappen wel, nu wel. Als dat de irritatie gaat oplossen, dan is dat prima. Ga dus ook eens testen met langzamer rijden. Vanuit mijn positie is het snelheidsverschil best klein. Als dat het hinderen oplost is iedereen blij.
Gaan we proberen Hopenlijk levert het resultaat op.
Pilesmaandag 14 december 2009 @ 19:33
quote:
Op maandag 14 december 2009 19:33 schreef Osramp het volgende:

[..]

Snappen wel, nu wel. Als dat de irritatie gaat oplossen, dan is dat prima. Ga dus ook eens testen met langzamer rijden. Vanuit mijn positie is het snelheidsverschil best klein. Als dat het hinderen oplost is iedereen blij.
Gaan we proberen Hopenlijk levert het resultaat op.
Heel goed Ik ben benieuwd naar het resultaat
quote:
Op maandag 14 december 2009 19:32 schreef Sjabba het volgende:
Dit hele topic verklaart gewoon de files...
Van 2 banen naar 1 kan gewoon amper zonder files
Sjabbamaandag 14 december 2009 @ 19:38
quote:
Op maandag 14 december 2009 19:33 schreef Piles het volgende:

Van 2 banen naar 1 kan gewoon amper zonder files
Haha, op de tekentafel wel ja...

Op een weg met allerlei moraalridders met een verschillende visie niet.
Osrampmaandag 14 december 2009 @ 19:40
quote:
Op maandag 14 december 2009 09:55 schreef Misan het volgende:....en vanaf het 300 meterbord je knipperlicht uit en ertussen zetten......
Da's eigenlijk al te vroeg, waardoor die resterende 800 meter asfalt dan geen enkel doel hebben (mits iedereen het zo doet).
Nee, doorrijden tot het bord "Ritsen vanaf hier", het stuk asfalt dat links nog ligt er reservestrook voor als je niet direct kunt invoegen.
En voor mij geef ik er niks om dat niet om-en-om geritst wordt omdat sommigen niemand extra er voor willen hebben. Hoort ook niet, maar de wereld is vol aso's. Wel is het ergerlijk (en waarom ik deze post plaats), dat er mensen naar links komen met als enige doel om je te hinderen. Wat ik wel eens doen als tegenmethode, is achter hen er tussen gaan en het gat dichten. Kunnen ze zelf een sprintje trekken om er tussen te raken. Tijdje geleden was er een die steeds verder naar rechts kwam. En dan niks toegeven bijna lekker
Repeatmaandag 14 december 2009 @ 19:42
Terechte klacht. Die mensen kunnen het gewoon niet hebben dat zij in een tragere baan zitten en worden dan helemaal gek als er iemand langskomt.

Ik heb wel eens een hufter naast me gehad die een gaatje wilde dichtrijden terwijl er op mijn rijstrook een ongeluk gebeurd was. Toen heb ik m'n ouwe hok er gewoon tussen geflikkerd en ging onze filesheriff toch maar op z'n rem staan
Pilesmaandag 14 december 2009 @ 19:44
quote:
Op maandag 14 december 2009 19:42 schreef Repeat het volgende:
Terechte klacht. Die mensen kunnen het gewoon niet hebben dat zij in een tragere baan zitten en worden dan helemaal gek als er iemand langskomt.
Zijn dat dezelfde mensen die tijdens de file steeds van baan wisselen?
Ik krijg daar altijd een enorm -gevoel van
quote:
Ik heb wel eens een hufter naast me gehad die een gaatje wilde dichtrijden terwijl er op mijn rijstrook een ongeluk gebeurd was. Toen heb ik m'n ouwe hok er gewoon tussen geflikkerd en ging onze filesheriff toch maar op z'n rem staan
Een wat oudere auto rijden heeft z'n voordelen
Osrampmaandag 14 december 2009 @ 20:26
quote:
Op maandag 14 december 2009 19:33 schreef Piles het volgende:

[..]

Heel goed Ik ben benieuwd naar het resultaat
Anders ik wel. De eerste die nu weer schoolmeesterig naar links durft te komen, die kan op een gesprek rekenen.
Osrampmaandag 14 december 2009 @ 20:28
quote:
Op maandag 14 december 2009 19:42 schreef Repeat het volgende:Toen heb ik m'n ouwe hok er gewoon tussen geflikkerd en ging onze filesheriff toch maar op z'n rem staan
Mijn auto is pas 4 jaar oud, maar ik doe hetzelfde. Ben er altijd nog tussen gekomen. Moet de eerste nog tegenkomen die me er niet tussen laat
En dan van die opgejutte lichtsignalen krijgen. Kan er niet mee zitten, spiegels gaan vanzelf in de anti-verblindingsstand
Sounddragonmaandag 14 december 2009 @ 20:28
quote:
Op maandag 14 december 2009 19:44 schreef Piles het volgende:

[..]

Zijn dat dezelfde mensen die tijdens de file steeds van baan wisselen?
Ik krijg daar altijd een enorm -gevoel van
[..]

Een wat oudere auto rijden heeft z'n voordelen
Ja .. dat zijn ze

Ik heb behalve een oude, ook nog een auto die van ijzer is in plaats van plastic , kom maar op met dat stuk ecologisch verantwoord pisbakkenblik

Roadrage
fathankmaandag 14 december 2009 @ 22:14
Mij boeit het geen donder als je m'n auto in de prak rijdt. Ken ik mooi een paar weekjes in de ziektewet bivakkeren omdat ik last van mn nek heb.
#ANONIEMdinsdag 15 december 2009 @ 09:17
quote:
Op maandag 14 december 2009 20:26 schreef Osramp het volgende:

[..]

Anders ik wel. De eerste die nu weer schoolmeesterig naar links durft te komen, die kan op een gesprek rekenen.
Dan veroorzaak je een file, dus doe dat maar niet, mkay?
Pooldinsdag 15 december 2009 @ 09:43
quote:
Op maandag 14 december 2009 20:26 schreef Osramp het volgende:

[..]

Anders ik wel. De eerste die nu weer schoolmeesterig naar links durft te komen, die kan op een gesprek rekenen.
Dat is dan wel weer debiel. Was het tot nu toe met je eens, maar hierbij totaal niet.

Dat is namelijk het allerergste op de weg, van die mongolen die elkaar gaan lopen uitkafferen, of elkaar in de weg gaan lopen rijden, afsnijden, groot licht aandoen etc, om elkaar de les te lezen of wraak te nemen. Dan vergeet je dat je niet met zijn tweeën bent, maar dat iedereen daar last van heeft en dat het onveilig is.
Heer_van_Bartolhovendinsdag 15 december 2009 @ 10:13
Wat een topic weer, mensen die het niet met TS eens zijn, baseren dit op punten waar TS zich helemaal niet schuldig aan maakt
Sounddragondinsdag 15 december 2009 @ 10:13
onveilig... met je lichten knipperen.. ja hoor.. wéér zo'n geweldig modewoord; tis onveilig
Wat dan ?? dan gaan je airbags af ??

Ik ben benieuwd wanneer iemand met 'dat andere' modewoordje aan komt kakken
halfbearaddinsdag 15 december 2009 @ 11:19
Och, ritsers laat ik altijd erbij, net als lui van de invoegstrook.

Alleen hebben ze dan gelijk door dat ik zo'n oen ben die mensen erbij laat en na die ene komen er gelijk nog drie met knipperlicht zich de rij in boren. Ik probeer genoeg afstand te houden maar vaak wordt dat als uitnodiging gezien om nog even snel van baan te wisselen.

TS heeft wat mij betreft gelijk, de ritsstrook mag in z'n geheel gebruikt worden. Van mij mag er wel een doorgetrokken streep komen tot het "hier ritsen" bord. Wie weet helpt dat wat.
Heer_van_Bartolhovendinsdag 15 december 2009 @ 11:33
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 21:47 schreef Sounddragon het volgende:
..... jij pissig natuurlijk, stuk uit je dash gebeten.. uiteindelijk hem heel hufterig ervoor geonderd.. meteen door naar huis.. eerst de hond en je vriendin 3 keer het huis doorgescholden.. hielp niet ..nou... DAN OPEN IK WEL EEN TOPIC OP FOK!!11!!1!11

Je bent een kansloze randjosti, en ik hoop dat je nog een keertje uit je auto gerukt en over de vangrail gerost wordt

Zo.. ik kan er weer een weekje tegenaan
quote:
Op maandag 14 december 2009 14:08 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dat dus

TS is zo'n flapdrol die dan links op je bumper hangt, met zijn spiegel bijna boven de vangrails; laat me erlangs !! laat me erlangs !!
NOT !!!! dan blijven we inderdaad in ritspositie rijden tot het gaatje.. en zó hoort het

O.. je vindt me nu een kloothommel ?? ... so ?? bel m'n mammie maar..
quote:
Op maandag 14 december 2009 15:53 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ga alsjeblieft terug naar school, en haal je geld terug.. bitch

quote:
Op dinsdag 15 december 2009 10:13 schreef Sounddragon het volgende:
onveilig... met je lichten knipperen.. ja hoor.. wéér zo'n geweldig modewoord; tis onveilig
Wat dan ?? dan gaan je airbags af ??

Ik ben benieuwd wanneer iemand met 'dat andere' modewoordje aan komt kakken
Wat vind jij nou van jezelf als je dit terug leest, waarschijnlijk dacht je dat je de lachers op je hand zou krijgen toen je dit typte, is het nou niet pijnlijk voor je om door dit terug te lezen in te zien hoe je daadwerkelijk overkomt?

Het meest jammerlijke (voor jou dan) is dat je volgens mij nog best iets inhoudelijks probeerde toe te voegen, hetgeen echter geheel ondergesneeuwd wordt door je wanhopige drang grappig te zijn
Pooldinsdag 15 december 2009 @ 12:04
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 11:33 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

Wat vind jij nou van jezelf als je dit terug leest, waarschijnlijk dacht je dat je de lachers op je hand zou krijgen toen je dit typte, is het nou niet pijnlijk voor je om door dit terug te lezen in te zien hoe je daadwerkelijk overkomt?

Het meest jammerlijke (voor jou dan) is dat je volgens mij nog best iets inhoudelijks probeerde toe te voegen, hetgeen echter geheel ondergesneeuwd wordt door je wanhopige drang grappig te zijn
Het is nog pijnlijker dat hij die drang waarschijnlijk ook in het verkeer toont. Erg onveilig.
StefanPdonderdag 17 december 2009 @ 22:47
Tsja dat krijg je in een land waar mensen elkaar het licht in de ogen niet gunnen. Wanneer je mensen betuttelt, met z'n allen als ratten in een doos op elkaars lip laat leven, alles afpakt en alles voor ze regelt, dan worden ze afgunstig en jaloers. Een ander een hak zetten wordt dan een geliefde bezigheid, en hoe kun je dat beter doen dan vanuit de veiligheid van je auto?



Toch raar dat ritsen hier in de VS geen enkel probleem is en mensen elkaar fatsoenlijk voor laten gaan.
fathankvrijdag 18 december 2009 @ 10:08
quote:
Op donderdag 17 december 2009 22:47 schreef StefanP het volgende:
Tsja dat krijg je in een land waar mensen elkaar het licht in de ogen niet gunnen. Wanneer je mensen betuttelt, met z'n allen als ratten in een doos op elkaars lip laat leven, alles afpakt en alles voor ze regelt, dan worden ze afgunstig en jaloers. Een ander een hak zetten wordt dan een geliefde bezigheid, en hoe kun je dat beter doen dan vanuit de veiligheid van je auto?



Toch raar dat ritsen hier in de VS geen enkel probleem is en mensen elkaar fatsoenlijk voor laten gaan.
Dat komt omdat 10% van de mensen geen ziektekostenverzekering heeft waardoor ze voorzichtiger gaan rijden.
Devilnlzondag 20 december 2009 @ 00:16
zodra je kan inhalen er omheen. en zolang mogelijk 30kmh of langzamer voor de wannabe cop rijden..
Gewoon om te laten zien dat je niet zoveel haast hebt als meneer dacht
Heer_van_Bartolhovenzondag 20 december 2009 @ 01:02
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 10:08 schreef fathank het volgende:

[..]

Dat komt omdat 10% van de mensen geen ziektekostenverzekering heeft waardoor ze voorzichtiger gaan rijden.
Ik rij nu met dit weer voorzichtiger in het algemeen, mijn aftands wagentje heeft geen ABS, TCS, ESP of airbags. Af en toe dan rijdt er een Volvo met een flinke vaart voorbij op een spekgladde weg, dan denk ik 'ja met zo een auto durf ik dat ook wel aan'

Met zo een auto is een aanrijding (vaak) beter af te wenden en je brengt het er persoonlijk ook beter van af
Osrampzondag 20 december 2009 @ 16:29
quote:
Op zondag 20 december 2009 00:16 schreef Devilnl het volgende:
zodra je kan inhalen er omheen. en zolang mogelijk 30kmh of langzamer voor de wannabe cop rijden..
Gewoon om te laten zien dat je niet zoveel haast hebt als meneer dacht
Da's wel een goeie Gaan we doen
DappereDodo77zondag 20 december 2009 @ 16:40
The defense rests
LoggedInzondag 20 december 2009 @ 16:45
De bedoeling van ritsen is dat je omstebeurt invoegt. Niet dat je 10 autos die langzamer rijden door de file verderop met +50kmh inhaalt om 'm dan aan t einde van de baan ergens voor te pleuren.

Als je gewoon 'meerijd' met de autos op de baan rechts van je, zou er niks aan de hand moeten zijn en laten mensen je er wel tussen, als het goed is En anders heb je dat wijf gewoon "niet gezien"
De_Groentenboermaandag 21 december 2009 @ 19:20
Als jij rustig meerijdt met het verkeer en aan het einde invoegt, als er dus ruimte is, is er niks aan de hand.

..Maar meestal zijn dit van die opgejaagde tering kantoorjuppie's die met een rotgang je rechts voorbij komen zetten en zich er ergens voor drukken, daar komt de irritatie vandaan

Wat ik persoonlijk nog veel vervelender vind, maar waar geen regels voor zijn, zijn mensen die heel leuk rechts blijven rijden als je wilt invoegen terwijl er links ruimte is, in de binnenstad van Arnhem bij de berenkuil zie je dat heel goed. Als je gewoon met je simpele hoofd eventjes naar links gaat kan ik er zó bij en hoef ik niet te remmen en al het verkeer op te houden achter me.

Nogmaals, geen regel die dat verplicht maar een beetje sociaal rijgedrag helpt al zoveel.
Accordtjemaandag 21 december 2009 @ 22:06
quote:
Op zondag 20 december 2009 16:45 schreef LoggedIn het volgende:
De bedoeling van ritsen is dat je omstebeurt invoegt. Niet dat je 10 autos die langzamer rijden door de file verderop met +50kmh inhaalt om 'm dan aan t einde van de baan ergens voor te pleuren.

Als je gewoon 'meerijd' met de autos op de baan rechts van je, zou er niks aan de hand moeten zijn en laten mensen je er wel tussen, als het goed is En anders heb je dat wijf gewoon "niet gezien"
Ik rits zelf dagelijks dus inmiddels wel wat ervaring opgebouwd... Moet zeggen dat het eigenlijk zo ontzettend simpel is.

1) Je past je snelheid aan het verkeer op de rechterbaan aan. Gewoon zoveel mogelijk naast iemand blijven rijden.

2) Indien de rechterbaan begint te remmen dan gewoon met dezelfde snelheid door blijven rijden of iets zachter gaan rijden als je ziet dat de rijstrook z'n einde nadert.

3) Op het einde van de rijstrook langzaam aan ertussen rollen zonder dat anderen voor je hoeven remmen.

Over het algemeen gaan de auto's op het einde (waar je dus ritst) net weer rijden, waardoor je heel makkelijk achter zo iemand aan kan invoegen. Je hebt net iets meer snelheid dan de persoon waar je vóór invoegt omdat deze nog optrekt.

Het is mij in ieder geval nog niet gebeurd dat ik er niet tussen werd gelaten..
fathankmaandag 21 december 2009 @ 22:07
quote:
Op maandag 21 december 2009 22:06 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Ik rits zelf dagelijks dus inmiddels wel wat ervaring opgebouwd... Moet zeggen dat het eigenlijk zo ontzettend simpel is.

1) Je past je snelheid aan het verkeer op de rechterbaan aan. Gewoon zoveel mogelijk naast iemand blijven rijden.

2) Indien de rechterbaan begint te remmen dan gewoon met dezelfde snelheid door blijven rijden of iets zachter gaan rijden als je ziet dat de rijstrook z'n einde nadert.

3) Op het einde van de rijstrook langzaam aan ertussen rollen zonder dat anderen voor je hoeven remmen.

Over het algemeen gaan de auto's op het einde (waar je dus ritst) net weer rijden, waardoor je heel makkelijk achter zo iemand aan kan invoegen. Je hebt net iets meer snelheid dan de persoon waar je vóór invoegt omdat deze nog optrekt.

Het is mij in ieder geval nog niet gebeurd dat ik er niet tussen werd gelaten..
Volgens mij sta jij heel vaak in de file..
Accordtjemaandag 21 december 2009 @ 22:31
quote:
Op maandag 21 december 2009 22:07 schreef fathank het volgende:

[..]

Volgens mij sta jij heel vaak in de file..
Ja dat klopt, maar rijdend is het nog veel makkelijker om een goede plek te vinden...mensen die dat niet kunnen horen geen rijbewijs te hebben...
ibaneXzondag 27 december 2009 @ 17:39
quote:
Op maandag 14 december 2009 07:50 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Dat dus! Dat is voor mij ook de reden om dat soort tuig er niet tussen te laten. Doorrijden tot het eind..prima..maar doe het niet met 100 km/h snelheidsverschil en opt eind in de ankers hangen. Dat komt heel ik-ben-belangerijker over.
Eensch!
ibaneXzondag 27 december 2009 @ 17:45
quote:
Op donderdag 17 december 2009 22:47 schreef StefanP het volgende:

Toch raar dat ritsen hier in de VS geen enkel probleem is en mensen elkaar fatsoenlijk voor laten gaan.