Dagelijkse uitgaven en vooral het gebrek aan overzicht hierin zijn volgens mij zo ongeveer de grootste oorzaken van geldgebrek.quote:Op zaterdag 12 december 2009 19:39 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Mijn top is toch wel 35 graden, maar dan wil ik wel droge warmte en een lage luchtvochtigheid, anders houd ik het ook niet uit iddhaha!
Ohja echt he.Soms snap ik mensen niet. Mn man en ik moeten ook zuinig aan doen in deze tijden, we houden echt een kasboekje bij en bespreken alle uitgaven die we eventueel willen doen, ook voor onszelf. En zo redden we het gelukkig, ook in deze maand (geen cadeau's maar wel veel verjaardagen). Nou is een vriendin van mij eind dec jarig en haar vriend was in november jarig. Ze wilden in januari een groot feest geven maar dat kan niet vanwege geld. Ja, lastig. Maar als ze boodschappen doen (3x in de week), geven ze gemiddeld 50 euro uit en kopen ze alleen maar A-merken.
Ja, logisch dat je geen geld hebt!![]()
Wij doen voornamelijk boodschappen bij de Lidl en soms kopen we wat dingen bij de AH, bijna altijd huismerk.
Vind dat toch een beetje raar, dat je dan zegt dat je dan geen geld hebt. Je moet gewoon goed kijken hoe je kan bezuinigen, en de dingen zijn echt niet minder lekker bij de lidl dan bij de ah.
moet ik er wel even bij vermelden dat ik een paar topics geleden al zo;n soort reactie plaatste omdat een hogeschool geen kerstboom plaatste omdat ze niet te christelijk wilden doenquote:
Echt he!quote:Op zaterdag 12 december 2009 19:41 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dagelijkse uitgaven en vooral het gebrek aan overzicht hierin zijn volgens mij zo ongeveer de grootste oorzaken van geldgebrek.
Naast de 'ik koop een tv, telefoon en auto op afbetaling want dan kost het me niet zoveel in één keer want dat kan ik niet betalen'.
Wil je geen zieltjes winnen dan? 'Wij' doen daar al eeuwen ons best voor.quote:
Inscannen... oh ja, ik heb hier nog een printer+scanner+andere hutseflutsen in zijn verpakking staan. Gelijk met laptop en tv gekocht vorige maand. Misschien moet ik die maar eens gaan aansluiten.quote:Op zaterdag 12 december 2009 19:41 schreef Pagan het volgende:
Foto van de kerstkrans volgt, er zijn voldoende liefhebbers.
Is het een leuk idee om de kerstkaarten, voor zover die hier gemaakt worden, in te scannen en in een apart topic te plaatsen (FF SC Kerstkaartenposttopic), indien gewenst even de echte namen onleesbaar maken.
quote:Op zaterdag 12 december 2009 19:39 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Mijn top is toch wel 35 graden, maar dan wil ik wel droge warmte en een lage luchtvochtigheid, anders houd ik het ook niet uit iddhaha!
Ohja echt he.Soms snap ik mensen niet. Mn man en ik moeten ook zuinig aan doen in deze tijden, we houden echt een kasboekje bij en bespreken alle uitgaven die we eventueel willen doen, ook voor onszelf. En zo redden we het gelukkig, ook in deze maand (geen cadeau's maar wel veel verjaardagen). Nou is een vriendin van mij eind dec jarig en haar vriend was in november jarig. Ze wilden in januari een groot feest geven maar dat kan niet vanwege geld. Ja, lastig. Maar als ze boodschappen doen (3x in de week), geven ze gemiddeld 50 euro uit en kopen ze alleen maar A-merken.
Ja, logisch dat je geen geld hebt!![]()
Wij doen voornamelijk boodschappen bij de Lidl en soms kopen we wat dingen bij de AH, bijna altijd huismerk.
Vind dat toch een beetje raar, dat je dan zegt dat je dan geen geld hebt. Je moet gewoon goed kijken hoe je kan bezuinigen, en de dingen zijn echt niet minder lekker bij de lidl dan bij de ah.
Shop ze!quote:
Veel plezier!quote:Op zaterdag 12 december 2009 19:43 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Echt he!
Ja preciesSlimmmmmmmm.
Mja, zal het er eens een keer met haar erover hebben. Subtiel.
Ik ben naar een verjaardag. Toedels!![]()
![]()
Jij verwijt iemand zonder kerstboom een heiden te zijn. idd, Een cursus is te kort en basaal, veels te basaal. 666 Jaar internaat zou een mooi begin zijn.quote:
Wist ik ook nietquote:Op zaterdag 12 december 2009 18:41 schreef Pagan het volgende:
[..]
Goede vriend, ik moet je nu echt even corrigeren. Het 's winters in huis halen van groenblijvend spul, zoals een naaldboom of hulst, is een heidens gebruik om rond de winterzonnewende de komst van de lente af te roepen.
Een groot aantal van dit soort tradities zijn bij de kerstening van de "heidense streken" opgenomen in het nieuwe geloof.
"We are Borg, you will be assimilated" zeg maar.
en nou lees jij mijn reactie eronder ook nietquote:Op zaterdag 12 december 2009 19:51 schreef Pagan het volgende:
[..]
Jij verwijt iemand zonder kerstboom een heiden te zijn. idd, Een cursus is te kort en basaal, veels te basaal. 666 Jaar internaat zou een mooi begin zijn.![]()
* Pagan gaat eten, laterz.
quote:Op donderdag 10 december 2009 00:27 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
dan moet je er niet tegenaanlopen![]()
wie stoot je er mee tegen het hoofd? de kerstboom is uberhaupt al geen christelijk symbool
en zouden joden / moslims / hare krishna's / toedeledokies er beledigd door moeten zijn?
kan je dan niet in principe ook beledigd zijn door hoofdoekjes, keppeltjes buddha beeldjes minaretten kerktorens and for that matter paaseieren?![]()
dan zouden we net zo goed alles plat kunnen gooien
quote:Op donderdag 10 december 2009 00:29 schreef DeZwabber het volgende:
overigens vind ik niet dat een kerstboom MOET, maar ik vind het geen reden om er niet een neer te zetten
veel culturen hanteren groen en licht in de winter als een opkikkertje, dan hjoef je er nog niet eens geloof aan te hangen
quote:
Rustig volgens mij.quote:Op zaterdag 12 december 2009 20:54 schreef Ml-etje het volgende:* moe op bank zit, hoe is het hier?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |