abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75611346
quote:
Op maandag 14 december 2009 13:07 schreef DS4 het volgende:

[..]

Onze rechtsstaat is op dat fundament gebouwd...
[..]

Toch zal het niet de eerste keer zijn dat iemand de schijn volledig tegen had en toch onschuldig bleek.
[..]

Ben ik niet met je eens. Grote kans dat de rechter stelt dat De Vries dit mag omdat anders hij zijn vak nauwelijks kan uitoefenen en dat wordt dan vertaalt in "zie je wel, de rechter denkt ook dat hij schuldig is".
[..]

Ofwel je kan sluitend vertellen hoe e.e.a. is gelopen, ofwel het is beter om er het zwijgen toe te doen.

Dat Joran zich verdacht heeft gemaakt door in den beginne onzin te verklaren is een feit, maar dat wil nog niet zeggen dat hij zich schuldig heeft gemaakt aan een strafbaar feit.

Sowieso krijgen we via de media een gekleurd en slechts ten dele verteld verhaal. Op basis daarvan is het lastig oordelen.

Feit is dat niemand weet waar Joran zich schuldig aan heeft gemaakt. En dan houden we het in een rechtstaat er maar op dat hij onschuldig is.
De discussie escaleert een beetje. We zitten hier namelijk niet in de rechtszaal, maar op een discussieforum. Op dat discussieforum spreek ik alleen de vermoedens uit dat de jongeman schuldig is. Uiteraard niet met alle zekerheid, want dat is onmogelijk. Ik ben namelijk oppervlakkig en eenzijdig geinformeerd over de zaak.
Een uitleg van het rechtssysteem draagt daar verder weinig aan bij.
pi_75611353
Kan Joran, niet 'gepakt' worden voor belemmering van rechtsgang oid?
Of kan/wil men alleen voor de grote knal gaan?
pi_75611392
quote:
Op maandag 14 december 2009 13:18 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is dan een leugen.
Waarop baseer je dat statement?
  maandag 14 december 2009 @ 14:01:19 #104
281369 tonedyt
stop met zweten
pi_75612007
wat een gozer!! hij heeft zoveel gelogen dat hij het zelf niet meer weet! ha

Hij riep steeds de waarheid is wat ik in mijn laatste verklaring heb verteld>> vervolgens vragen ze wat heb je toen verklaard>>met zijn antwoord..sjaa dat moet je zelf maar lezen in die verklaring.

Kortom, hij weet gewoon niet meer wat hij allemaal heeft lopen vertellen toen.
het blijft een echte mafkees.

geloof wel dat hij stoer wilde doen tegen over patrick, joran is een echte nerd en hoopte zo dat patrick hem stoer zou vinden>>>helaas makamba

ik hoop dat peter R hem blijft stalken voor de rest van zijn leven!!

later
pi_75612121
quote:
Op maandag 14 december 2009 13:39 schreef Chooselife het volgende:
Op dat discussieforum spreek ik alleen de vermoedens uit dat de jongeman schuldig is.
Dat mag. Ik heb ook mijn gedachten over deze zaak.
quote:
Wel als jij jouw vermoedens wenst te gebruiken als rechtvaardiging voor PrdV om deze jongeman kapot te maken.

Straffen doen we via rechters.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_75612151
quote:
Op maandag 14 december 2009 13:39 schreef jack4ya het volgende:
Kan Joran, niet 'gepakt' worden voor belemmering van rechtsgang oid?
Nee. Je mag als verdachte jezelf verdedigen en daarbij mag je liegen en bedriegen.
pi_75612183
quote:
Op maandag 14 december 2009 13:41 schreef Chooselife het volgende:

Gewoon: het is niet bewezen. De enkele verklaring van Joran is daarvoor onvoldoende. Nog afgezien van het feit dat hij heeft verklaard dat een ander het heeft gedaan.
pi_75612240
quote:
Op maandag 14 december 2009 14:01 schreef tonedyt het volgende:
wat een gozer!! hij heeft zoveel gelogen dat hij het zelf niet meer weet! ha

Hij riep steeds de waarheid is wat ik in mijn laatste verklaring heb verteld>> vervolgens vragen ze wat heb je toen verklaard>>met zijn antwoord..sjaa dat moet je zelf maar lezen in die verklaring.

Kortom, hij weet gewoon niet meer wat hij allemaal heeft lopen vertellen toen.
Nee hoor. Het is juist heel slim (en daarom vermoed ik dat het een advies is van zijn advocaat) om het zo te doen.
  maandag 14 december 2009 @ 14:08:40 #109
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_75612250
quote:
Op maandag 14 december 2009 13:41 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Hierop:
quote:
Op maandag 14 december 2009 13:11 schreef Deprater het volgende:

[..]

In die uitzending werd beweerd dat bewezen is dat joran zich schuldig heeft gemaakt aan het laten verdwijnen van het lijk
En dat is idd een leugen, kan domweg niet bewezen worden.
pi_75612335
quote:
Op maandag 14 december 2009 14:06 schreef DS4 het volgende:

[..]

Gewoon: het is niet bewezen. De enkele verklaring van Joran is daarvoor onvoldoende. Nog afgezien van het feit dat hij heeft verklaard dat een ander het heeft gedaan.
Iets is niet per definitie een leugen, zolang de validiteit nog niet aangetoond is.

Een leugen kan uitgesloten worden, omdat het een onwaarheid is. Dit is een aanname. En aannames kunnen niet per definitie uitgesloten worden.
  maandag 14 december 2009 @ 14:21:12 #111
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_75612624
gezien. Wat een kneusje
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_75612640
quote:
Op maandag 14 december 2009 13:39 schreef Chooselife het volgende:

De discussie escaleert een beetje. We zitten hier namelijk niet in de rechtszaal, maar op een discussieforum. Op dat discussieforum spreek ik alleen de vermoedens uit dat de jongeman schuldig is. Uiteraard niet met alle zekerheid, want dat is onmogelijk. Ik ben namelijk oppervlakkig en eenzijdig geinformeerd over de zaak.
Dus jij nagelt mensen publiekelijk aan de schandpaal, louter op basis van oppervlakkige en eenzijdige informatie? Zegt genoeg over jouzelf dan
pi_75612673
quote:
Op maandag 14 december 2009 14:11 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Iets is niet per definitie een leugen, zolang de validiteit nog niet aangetoond is.

Een leugen kan uitgesloten worden, omdat het een onwaarheid is. Dit is een aanname. En aannames kunnen niet per definitie uitgesloten worden.
In die quote wordt gesuggereerd dat het bewezen is. En dat is dus niet zo.
pi_75612808
quote:
Op maandag 14 december 2009 14:21 schreef Polleeder het volgende:

[..]

Dus jij nagelt mensen publiekelijk aan de schandpaal, louter op basis van oppervlakkige en eenzijdige informatie? Zegt genoeg over jouzelf dan
Dat doet Peter R. de Vries.

Ik bevestig dat vermoeden hier alleen op een openbaar discussieforum, mét nuances dat er geen sprake is van zekerheid en het sléchts vermoedens betreft.

Och. Je hebt hier mensen die denken dat Hitler onder een ijsschots op de Noordpool zit. Dat de maandlanding nep was. Dat er in uitlaatgassen van Boeings stoffen zitten die ons denken beinvloeden. Zelfs mensen die denken dat de muziek van Kane iets voorstelt.

Dan vind ik mezelf nog niet eens zo'n dorpsidioot.
pi_75612866
quote:
Op maandag 14 december 2009 14:22 schreef Polleeder het volgende:

[..]

In die quote wordt gesuggereerd dat het bewezen is. En dat is dus niet zo.
Niet helemaal. Het kan al best bewezen zijn, zonder dat het bewijs geopenbaard is.
Het is simpelweg aan de rechercheurs om dat -zogenaamde- bewijs te overhandigen aan de rechterlijke macht. Dan kan die er een kwalificatie en sanctie aan verbinden.
pi_75613177
quote:
Op maandag 14 december 2009 14:11 schreef Chooselife het volgende:

Dit vind ik nou naïef. In de uitzending wordt overduidelijk gedoeld op zaken die eerder aan de kijker getoond zijn. Daarmee is e.e.a niet bewezen.

Dat in theorie mogelijk voldoende bewijs aanwezig is bij de autoriteiten maakt niet dat het geen leugen is.
pi_75613230
quote:
Op maandag 14 december 2009 14:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dit vind ik nou naïef. In de uitzending wordt overduidelijk gedoeld op zaken die eerder aan de kijker getoond zijn. Daarmee is e.e.a niet bewezen.

Dat in theorie mogelijk voldoende bewijs aanwezig is bij de autoriteiten maakt niet dat het geen leugen is.
Je kunt het wel naïef vinden -je goed recht-, maar het is wel een feit.
pi_75613324
quote:
Op maandag 14 december 2009 14:28 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Niet helemaal. Het kan al best bewezen zijn, zonder dat het bewijs geopenbaard is.
Het is simpelweg aan de rechercheurs om dat -zogenaamde- bewijs te overhandigen aan de rechterlijke macht. Dan kan die er een kwalificatie en sanctie aan verbinden.
Maar voorlopig loopt-ie, na al die jaren, nog steeds vrij rond, dus dat zogenaamde bewijs (if any) zal hoogstwaarschijnlijk wel bitter weinig voorstellen.
pi_75613431
quote:
Op maandag 14 december 2009 14:42 schreef Polleeder het volgende:

[..]

Maar voorlopig loopt-ie, na al die jaren, nog steeds vrij rond, dus dat zogenaamde bewijs (if any) zal hoogstwaarschijnlijk wel bitter weinig voorstellen.
Ik kan me voorstellen dat er nog lopende onderzoeken zijn die (mogelijk) nieuwe bewijslast met zich meebrengen. Uit hoofde daarvan is het misschien verstandiger dit bewijs nog even niet te publiceren cq aan een rechter voor te dragen.

Maar goed, het zijn allemaal denkbare scenario's. We zullen moeten afwachten.
pi_75613432
quote:
Op maandag 14 december 2009 14:39 schreef Chooselife het volgende:

Je kunt het wel naïef vinden -je goed recht-, maar het is wel een feit.
Het is helemaal geen feit.

Stel jij koopt morgen een staatslot. Na de trekking kijk je niet of je prijs hebt. Je verkondigt aan iedereen dat je multimiljonair bent.

Ik zeg: dat is een leugen (ik ga er even vanuit dat je momenteel geen multimiljonair bent, anders mag je het voorbeeld lezen met eenieder die nog geen multimiljonair is).

Jij claimt: geen leugen, want in theorie kan het waar zijn.

Sorry, maar als we zo beginnen, dan kan ik nog een draai aan de verhalen van Joran geven zodat hij niet één leugen heeft verteld.
  maandag 14 december 2009 @ 14:45:42 #121
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_75613465
Is haast bewonderenswaardig hoe Joran hier steeds mee weet weg te komen.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  maandag 14 december 2009 @ 14:45:54 #122
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_75613489
quote:
Op maandag 14 december 2009 14:44 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is helemaal geen feit.

Stel jij koopt morgen een staatslot. Na de trekking kijk je niet of je prijs hebt. Je verkondigt aan iedereen dat je multimiljonair bent.

Ik zeg: dat is een leugen (ik ga er even vanuit dat je momenteel geen multimiljonair bent, anders mag je het voorbeeld lezen met eenieder die nog geen multimiljonair is).

Jij claimt: geen leugen, want in theorie kan het waar zijn.

Sorry, maar als we zo beginnen, dan kan ik nog een draai aan de verhalen van Joran geven zodat hij niet één leugen heeft verteld.
Je snapt me niet.

Het is een leugen als je opzettelijk verkeerde voorstelling van zaken geeft. In jouw voorbeeld zou dit betekenen dat als diegene zou weten dat het niet het winnende lot zou betreffen, en dat toch zou roepen, dat het dan een leugen betreft.
In jouw specifieke voorbeeld is sprake van een aanname, ofwel een veronderstelling. De waarheid is immers nog niet bekend bij de verspreider.
quote:
Dat is een feit. En daar valt niet van af te wijken.

[ Bericht 8% gewijzigd door Chooselife op 14-12-2009 14:55:23 ]
pi_75613694
quote:
Op maandag 14 december 2009 14:46 schreef Chooselife het volgende:

Dat is een feit.
Prima.

Maar als PrdV meer "bewijs" had, dan had hij het wel in dit slappe aftreksel gemengd. Dus ik stel nogmaals dat het een leugen is.
pi_75613766
quote:
Op maandag 14 december 2009 14:26 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Dat doet Peter R. de Vries.

Ik bevestig dat vermoeden hier alleen op een openbaar discussieforum, mét nuances dat er geen sprake is van zekerheid en het sléchts vermoedens betreft.

Dus als ik je goed begrijp zou Peter R. best wel eens geheel ongelijk kunnen hebben?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')