Zo, ik ben een soort van wakker. Wat een hel vannacht zeg.
Vooral toen ik vast stond bij dat losadres.

Zij zitten naast de weg en de weg ligt op een verhoging. Er komen was nioet zo'n probleem , zij het dat het langzaam ging. Maar ja, je moet ook weer eens weg en met 12 pallets stukgoed in je trailer heb je ook niet echt veel druk op je trekas.
En ik had een automaat.
Eerst maar achteruit, daar lag de minste sneeuw. De trailer stond met de assen op de weg en toen begon de trekker te spinnen en was niet meer achteruit te krijgen.

Mmm, da's kut.
Toen gang zetten voor zover mogelijk en door die laag sneeuw heen. Dat remde de trekker al behoorlijk af maar de trailer kreeg ik er dus niet door want toen begon het kreng weer te spinnen.
Sper erop. Hielp niet.

Toen is de heftruck chauffeur mij gaan duwen en uiteindelijk begon het kreng te rollen.
Probleem was wel dat ik met de neus eigenlijk de verkeerde kant op stond en in het straatje waar ik normaal dan keer lag ook iets te veel sneeuw naar mijn smaak. Dus maar doorrijden tot ik bij Akkrum was en daar de snelweg weer op terug kon.
En ik draai op een gegeven moment een bocht in , komt er een auto aan die gaat net verkeerd staan. Moest ik stoppen.
Ik kreeg het ding weer aan de rol, zij het met moeite. En ik heb geen foto gemaakt, maar de auto zag er uit alsof ik er mee op poolexpeditie was geweest. Klompen sneeuw aan de klep, fietsenvangers en de steunpoten, de ijspegels hingen aan de spiegels, ik had witte ruitenwissers en de hele voorkant zat vol sneeuw en ijs.

Maar goed, vannacht kan ik later beginnen dan eigenlijk de bedoeling was, da's wel prettig.
Het is alleen wel dezelfde route als gisteren.