abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75541077

Turken op FOK!? . Hè, wat doen die hier, waar komen ze vandaan?

Nou eigenlijk begon het hiermee. User IHVK opende dit prachtige topic. Hij vroeg zich oprecht af hoeveel Turken er op dit forum aanwezig waren.

De Turken op FOK! bleven natuurlijk niet stil en de één na de andere meldde zich in dit topic. Zoveel Turken op FOK!? Iedereen schrok er wel een beetje van. Het leek wel bijna een tsunami, .

Na een dubieuze start mondde het topic toch uit in slowchat en uiteindelijk gaven Triggershot en yvonne de doorslag en is het topic veranderd in een echte GC-reeks.
De eerste paar topics van deze mooie reeks bestonden opvallend genoeg uit monologen van stukovich, Triggershot en Emel. . En af en toe ook dialogen tussen deze users, . En iets tussen 2 van de drie, wat niemand begreep, .

IHVK, Burakius, Saban en één of andere kangoeroe lieten zich ook wel eens zien. Eigenlijk moet ik ook zeggen dat zonder Emel dit topic waarschijnlijk allang doodgebloed zou zijn, maar dat mag je niet zeggen, dus dat doe ik niet.

Enfin, later zijn er wat andere users bijgekomen en sommige zijn weggegaan.

Leuke dynamische boel dus! .

De Begintopics: 2 t/m 21 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22

Wie zijn hier NIET welkom? Flamers, trollers en Turken/moslim-bashers. .
Kortom, mensen die zich niet volwassen kunnen gedragen.

Houd het netjes en gezellig! Veel plezier in het Turkentopic, .

quote:
- En iedere vatandas die ik vergeten ben, .

- als je hierop klikt! -
pi_75541087
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 02:05 schreef Min-e het volgende:
Hebben jullie favoriete films, boeken? Of zijn jullie ook allesvreters net als ik?
Hmm ff kijken

films
Pi
Alle films van Ghimli studio`s (Japanse anime)
Amelie
Dark Chrystal
Donnie Darko
Adam`s appel( een deense film)
Constantine
shawshank redemption
Brazil
V for Vendetta

Boeken
the foundation saga van Asimov
Hyperion van Dan Simmons
The stand Stephen King
slinger van foucault van Umberto Eco
Siddharta van Herman Hesse
also sprach Zarathustra van F Nietzsche
origin of species Darwin (mijn avatar)
Help ik kan niet meer stoppen met schrijven

[ Bericht 0% gewijzigd door siddha op 12-12-2009 02:37:57 ]
Ik wilde naamloos geboren worden
en naamloos sterven
niets anders dan een zucht
en een vonk is mn ziel
pi_75541155
quote:
[..]

haha nee niet echt, maar weet wel dat er zo veel verschillende versies van zijn, was eigenlijk ook van plan om het boek ooit te lezen, wat dan weer komt door de film you've got mail

ik wil deze versie graag zien nog http://www.imdb.com/title/tt1117666/
[/quote]

Wou net in het andere deel zeggen,die heb ik nooit eerder gezien, maar ben nu benieuwd. Ga ik eens kijken. Wat ik nu kijk, is ooit in 6 delen ofzo uitgezonden op tv, maar ik heb em op een dvd. Als ik em eenmaal opzet, duurt het urennnnn Boeken van Austen zijn mooi, eerst denk je wat ouderwets, totdat je je bedenkt dat het niet zoveel verschilt met tegenwoordig.
pi_75541192
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 02:25 schreef siddha het volgende:

[..]

Hmm ff kijken

films
Pi
Alle films van Ghimli studio`s (Japanse anime)
Amelie
Dark Chrystal
Donnie Darko
Adam`s appel( een deense film)
Constantine
shawshank redemption
Brazil

Boeken
Hyperion van Dan Simmons
The stand Stephen King

waar gaat de film Brazil over?
pi_75541268
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 02:31 schreef mezzy het volgende:

[..]

Dat een man in de toekomst uit een totalitaire maatscappij te probeert te ontsnappen, eerst d.m.v. dagdromen en later word hij lid van de verzet vanwege zijn verliefdheid op een meid, hele leuke film
oh shit ik heb nog V for Vendetta vergeten
en naamloos sterven
en een vonk is mn ziel
pi_75541290
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 02:36 schreef siddha het volgende:

[..]

Dat een man in de toekomst uit een totalitaire maatscappij te probeert te ontsnappen, eerst d.m.v. dagdromen en later word hij lid van de verzet vanwege zijn verliefdheid op een meid, hele leuke film
oh shit ik heb nog V for Vendetta vergeten
heb je een link naar de info: regisseur, cast e.d. of gewoon de DVDcover van de film
pi_75541293
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 02:29 schreef Min-e het volgende:

[..]

Wou net in het andere deel zeggen,die heb ik nooit eerder gezien, maar ben nu benieuwd. Ga ik eens kijken. Wat ik nu kijk, is ooit in 6 delen ofzo uitgezonden op tv, maar ik heb em op een dvd. Als ik em eenmaal opzet, duurt het urennnnn Boeken van Austen zijn mooi, eerst denk je wat ouderwets, totdat je je bedenkt dat het niet zoveel verschilt met tegenwoordig.
[/quote]

is dat deze ? http://www.imdb.com/title/tt0112130/

ik heb wel een torrent voor je als je em meteen wil regelen

lijkt me lastig doorkomen door dat oude engels
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_75541301
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 02:25 schreef siddha het volgende:

[..]

Hmm ff kijken

films

Amelie

Donnie Darko

Constantine
shawshank redemption
Brazil. Deze films ken ik de rest ben ik niet bekend mee geloof ik.

Boeken
Hyperion van Dan Simmons
The stand Stephen King

Stephen King en Eco had ik wel min of meer verwacht, veel mannelijke lezers zijn fans.
En de genoemde filosofische werken zou ik gezien je avatar ook erbij hebben kunnen vinden. Nietzsche dus, verbaasd me dat je Plato niet op je lijstje hebt.
pi_75541313
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 02:38 schreef mezzy het volgende:

[..]

heb je een link naar de info: regisseur, cast e.d. of gewoon de DVDcover van de film
http://www.imdb.com/title/tt0088846/
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_75541318
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 02:38 schreef mezzy het volgende:

[..]

Ja hoor
http://www.imdb.com/title/tt0088846/
en naamloos sterven
en een vonk is mn ziel
pi_75541340
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 02:31 schreef mezzy het volgende:

[..]

terry gilliam is altijd goed behalve tideland dat ging nergens over
-Rabia Al-Basri
pi_75541364
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 02:38 schreef Slayage het volgende:

is dat deze ? http://www.imdb.com/title/tt0112130/

ik heb wel een torrent voor je als je em meteen wil regelen

lijkt me lastig doorkomen door dat oude engels
Vraag mijn zusje wel even om hulp een keertje, van torrents enzo snap ik weinig.

Oh las het verkeerd, het is idd die versie.

[ Bericht 10% gewijzigd door Min-e op 12-12-2009 03:01:31 ]
pi_75541410
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 02:38 schreef Min-e het volgende:

[..]

Stephen King en Eco had ik wel min of meer verwacht, veel mannelijke lezers zijn fans.
En de genoemde filosofische werken zou ik gezien je avatar ook erbij hebben kunnen vinden. Nietzsche dus, verbaasd me dat je Plato niet op je lijstje hebt.
Heb je gelijk in, maar hoe heb je geraden dat ik Plato fan ben? Maar zijn boeken zijn meer verhandelingen en gesprekken tussen personen, niet veel literair aan
Maar UmbertoEco schrijft volgens mij niet typisch voor mannen, hij is veel te goed daarvoor
Als je bv ontdekking van de hemel van Mulisch hebt gelezen die uiteindelijk slap aftreksel is van de slinger van Foucault
en naamloos sterven
en een vonk is mn ziel
pi_75541550
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 02:46 schreef siddha het volgende:

[..]

Heb je gelijk in, maar hoe heb je geraden dat ik Plato fan ben? Maar zijn boeken zijn meer verhandelingen en gesprekken tussen personen, niet veel literair aan
Maar UmbertoEco schrijft volgens mij niet typisch voor mannen, hij is veel te goed daarvoor
Als je bv ontdekking van de hemel van Mulisch hebt gelezen die uiteindelijk slap aftreksel is van de slinger van Foucault
Nietzsche was toch net als zovelen eigenlijk een het voortborduren op denkbeelden van Plato? Dacht ik, tenminste, ooit gelezen te hebben. ( Lang geleden toen ik in mijn filosofie-fase zat. Ik heb altijd periodes van interesse in een bepaald onderwerp, en daarna vind ik iets anders weer boeiend en richt ik me weer helemaal daar op).

Mulisch heb ik gelezen, Eco niet. En in tegenstelling tot veel mensen vond ik de ontdekking van de hemel een goed boek.
pi_75541699
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 02:53 schreef Min-e het volgende:

[..]

Nietzsche was toch net als zovelen eigenlijk een het voortborduren op denkbeelden van Plato? Dacht ik, tenminste, ooit gelezen te hebben. ( Lang geleden toen ik in mijn filosofie-fase zat. Ik heb altijd periodes van interesse in een bepaald onderwerp, en daarna vind ik iets anders weer boeiend en richt ik me weer helemaal daar op).

Mulisch heb ik gelezen, Eco niet. En in tegenstelling tot veel mensen vond ik de ontdekking van de hemel een goed boek.
Beloof me dan dat je de slinger van foucault zal lezen, het is een zwaar en een moeilijke boek maar wanneer je uit hebt, ben je een ander mens, je zal bv de officiele geschiedenis echt met een korreltje zout nemen en vergelijk het dan met de ontdekking van de hemel

Plato en Nietzsche hebben niet zo veel met elkaar te maken, Nietzsche zijn kracht was juist zijn originaliteit, die je niet zomaar met de klassieke filosofen te vergelijken
Platois groots, diep en mystiek hoe hij de werkelijkheid bekeek en Nietzsche met zijn prachtige prozaïsche verhandelingen die gehakt van de mens maken en de vrije wil ergo de vrijheid eigenlijk gelijk wordt gesteld aan de mens zonder vrijheid beperkende dogma die de mens zichzelf heeft opgelegd
en naamloos sterven
en een vonk is mn ziel
pi_75541735
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 02:38 schreef Min-e het volgende:

[..]

Hier een link naar Pi, kan je direct kijken

http://video.google.com/videoplay?docid=115089427598248196&hl=en#
en naamloos sterven
en een vonk is mn ziel
pi_75541821
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 03:06 schreef siddha het volgende:

[..]

Beloof me dan dat je de slinger van foucault zal lezen, het is een zwaar en een moeilijke boek maar wanneer je uit hebt, ben je een ander mens, je zal bv de officiele geschiedenis echt met een korreltje zout nemen en vergelijk het dan met de ontdekking van de hemel

Plato en Nietzsche hebben niet zo veel met elkaar te maken, Nietzsche zijn kracht was juist zijn originaliteit, die je niet zomaar met de klassieke filosofen te vergelijken
Platois groots, diep en mystiek hoe hij de werkelijkheid bekeek en Nietzsche met zijn prachtige prozaïsche verhandelingen die gehakt van de mens maken en de vrije wil ergo de vrijheid eigenlijk gelijk wordt gesteld aan de mens zonder vrijheid beperkende dogma die de mens zichzelf heeft opgelegd
Nou beloof je hierbij dat ik em eens ga lezen. Heb eerder van anderen al gehoord dat zij het mooi vonden, nu jij ook al.

(Volgens Wiki: Nietzsche gebruikt Plato's visie op schijn en werkelijkheid, maar draait het om. Onze dagelijkse realiteit is een afschaduwing van de primaire werkelijkheid, die Nietzsche het 'Oer-Ene' noemt. In tegenstelling tot bij Plato is dit geen werkelijkheid van statische ideeën, maar juist van een onophoudelijk in beweging verkerend spel van krachten. Nietzsche keert aldus het Platonische wereldbeeld om, de werkelijkheid is de chaos, terwijl de wereld die we waarnemen de gestolde werkelijkheid is.
Voor zowel Plato als Nietzsche is de werkelijke wereld schijn van schijn. In onze dagelijkse wereld scheppen we een illusoire schijnwereld waarin het worden tot staan is gebracht. De kunst en de droom is op te vatten als een illusie van een illusie of schijn van schijn. Bij Nietzsche is het apollinische de schijn en het dionyische is de werkelijkheid. Hij draait Plato's visie op schijn en werkelijkheid om en trekt radicaal tegenovergestelde conclusies. Nietzsche heeft wel begrip voor deze illusie omdat het nodig is om te overleven. De grote fout van Plato is dat hij het dionysische verwaarloosd heeft.)

En het is altijd leuk om iemand te horen te vertellen over waarom hij dat zo vindt," zijn prachtige prozaïsche verhandelingen die gehakt van de mens maken".
pi_75541985
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 03:19 schreef Min-e het volgende:

[..]

Nou beloof je hierbij dat ik em eens ga lezen. Heb eerder van anderen al gehoord dat zij het mooi vonden, nu jij ook al.

(Volgens Wiki: Nietzsche gebruikt Plato's visie op schijn en werkelijkheid, maar draait het om. Onze dagelijkse realiteit is een afschaduwing van de primaire werkelijkheid, die Nietzsche het 'Oer-Ene' noemt. In tegenstelling tot bij Plato is dit geen werkelijkheid van statische ideeën, maar juist van een onophoudelijk in beweging verkerend spel van krachten. Nietzsche keert aldus het Platonische wereldbeeld om, de werkelijkheid is de chaos, terwijl de wereld die we waarnemen de gestolde werkelijkheid is.
Voor zowel Plato als Nietzsche is de werkelijke wereld schijn van schijn. In onze dagelijkse wereld scheppen we een illusoire schijnwereld waarin het worden tot staan is gebracht. De kunst en de droom is op te vatten als een illusie van een illusie of schijn van schijn. Bij Nietzsche is het apollinische de schijn en het dionyische is de werkelijkheid. Hij draait Plato's visie op schijn en werkelijkheid om en trekt radicaal tegenovergestelde conclusies. Nietzsche heeft wel begrip voor deze illusie omdat het nodig is om te overleven. De grote fout van Plato is dat hij het dionysische verwaarloosd heeft.)

En het is altijd leuk om iemand te horen te vertellen over waarom hij dat zo vindt," zijn prachtige prozaïsche verhandelingen die gehakt van de mens maken".
Wiki he
Ik heb eerlijk gezegd hun niet direct in verband gebracht omdat jin 19de eeuw juist de ideeënleer van Plato zijn hoogtij vierde en iedereen had daar een mening over ik zelf zag dus het verband tussen chaos en de ideeenwerkelijkheid niet, daarvoor dank
en naamloos sterven
en een vonk is mn ziel
pi_75542974
.
Cool story, Hansel.
pi_75543255
pi_75543577
Zou iemand die 'last' heeft van nasolingie nou harde brokken (lekker knapperig) of glibberig massa (heerlijk vloeiend) prefereren? Of zal dit - net zoals alle andere geneugten in het leven - persoonsgebonden zijn?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2009 10:34:31 ]
pi_75543607
I like my bed
pi_75543620
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 10:30 schreef zarGon het volgende:
Zou iemand die last heeft van nasolingie nou harde brokken (lekker knapperig) of glibberig massa (heerlijk vloeiend) prefereren? Of zal dit - net zoals alle andere geneugten in het leven - persoonsgebonden zijn?
Leuke vraag op de zaterdagochtend.
pi_75543899
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 10:33 schreef IHVK het volgende:

[..]

Leuke vraag op de zaterdagochtend.
Of elke ochtend
pi_75544104
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 10:30 schreef zarGon het volgende:
Zou iemand die 'last' heeft van nasolingie nou harde brokken (lekker knapperig) of glibberig massa (heerlijk vloeiend) prefereren? Of zal dit - net zoals alle andere geneugten in het leven - persoonsgebonden zijn?
kiz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')