Boefjequote:Op zaterdag 12 december 2009 11:56 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Glaasje ranja, had ik opeens zin in.
receptje?quote:Op zondag 13 december 2009 12:49 schreef uniekhoorn het volgende:
[ afbeelding ]
Staat nu op om over 5 uur te worden gegeten, gestoofde lamsbout
heb je'm dan eerst in de oven gestopt?quote:Op zondag 13 december 2009 13:05 schreef uniekhoorn het volgende:
Een combinatie van dit http://www.parool.nl/paro(...)terde-lamsbout.dhtml
met
http://www.smulweb.nl/1353677/koken/recept/Irish-stew
Heb de bout mooi heel gehouden en nu in bouillon en guinuss laten stoven, dus geen witte wijn.
Wel inkepingen gemaakt en daar knoflook en verse rozemarijn in gestopt.
Ben benieuwd
Nee, ipv de oven gewoon in de pan op het fornuis met vlamverdelerquote:Op zondag 13 december 2009 14:24 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
heb je'm dan eerst in de oven gestopt?![]()
quote:Op maandag 14 december 2009 12:31 schreef Shark.Bait het volgende:
Net een paar mais boterhammen op met pindakaas
quote:Op maandag 14 december 2009 12:37 schreef motorbloempje het volgende:Soulmate
dat heb ik ook op (wel met wat sambal)
me 2quote:Op maandag 14 december 2009 17:58 schreef Remqo het volgende:
Boerenkool met worst en spekkies, dat past wel bij het koude weer
Is er eigenlijk ook een drankvrije variant hiervan? Ivm kinderen..... Ik vind het wel heel erg lekker, maar eigenlijk nooit meer geprobeert omdat er alcohol doorheen gaat.quote:Op maandag 14 december 2009 20:05 schreef -Mellow- het volgende:
Oja, voor het toetje heb ik tiramisu gemaakt.
Dan laat je de alcohol toch gewoon wegquote:Op maandag 14 december 2009 20:15 schreef Parlay het volgende:
[..]
Is er eigenlijk ook een drankvrije variant hiervan? Ivm kinderen..... Ik vind het wel heel erg lekker, maar eigenlijk nooit meer geprobeert omdat er alcohol doorheen gaat.
Kan, maar ik vind juist dat zompige van geweekte langevingers lekker.quote:Op maandag 14 december 2009 20:18 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Dan laat je de alcohol toch gewoon weg
Van alleen koffie worden de lange vingers ook wel zachtquote:Op maandag 14 december 2009 20:23 schreef Parlay het volgende:
[..]
Kan, maar ik vind juist dat zompige van geweekte langevingers lekker.
Geef de kinderen ijs, en maak een echte tiramisuquote:Op maandag 14 december 2009 20:15 schreef Parlay het volgende:
[..]
Is er eigenlijk ook een drankvrije variant hiervan? Ivm kinderen..... Ik vind het wel heel erg lekker, maar eigenlijk nooit meer geprobeert omdat er alcohol doorheen gaat.
gewoon een sabayon maken en dat bij de mascarpone voegen, verdampt een groot gedeelde van de alcohol... moet dan toch geen probleem meer zijn?quote:Op maandag 14 december 2009 20:15 schreef Parlay het volgende:
[..]
En de kinderen drukquote:Op maandag 14 december 2009 20:55 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Van alleen koffie worden de lange vingers ook wel zacht
mmm lekker lekker lekkerquote:Op dinsdag 15 december 2009 17:22 schreef minilot het volgende:
Enchilada's!
Ui snipperen, zacht laten worden in pan, mix van gehakte knoflook, chilipeper, korianderzaad en komijn erbij. Kip in reepjes erbij, even bakken, gezeefde tomaten erbij, kip erin laten garen..
Kipmengsel door zeef drukken, tomatensaus opvangen. Kip even af laten koelen in de koelkast. Bergje kaas raspen, mengen met korianderblad, mengen met kip..
Schep tomatensaus over bodem van ovenschaal verdelen. Kaas en koriander mengen met kip. Hier tortilla's mee vullen, oprollen en in ovenschaal leggen. Resterende saus erover, Zure room en cheddar erop en hop, de oven in. Twintig minuten tot borrelend.![]()
Nog een kwartiertje en dan is het hier klaar!
als lunch alleen een pasteitje en als avondeten alleen een loempia?quote:Op dinsdag 15 december 2009 17:50 schreef golfer het volgende:
Net een kalfsragout in een pasteibakje op.
Straks een loempia afhalen bij de chinees.
Ik weet niet hoe laat jij luncht, maar dat pasteitie was om 17:45 uur als een soort voorafje en ja, een loempia speciaal is voor mij voldoende als avondeten.quote:Op dinsdag 15 december 2009 18:26 schreef FutureFairytale het volgende:
als lunch alleen een pasteitje en als avondeten alleen een loempia?![]()
Nee hoor. Er gaat maar een klein handje doorheen.quote:Op dinsdag 15 december 2009 18:25 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
mmm lekker lekker lekkerOerheerst de koriander niet heel erg?
my bad, zag de tijd nietquote:Op dinsdag 15 december 2009 18:30 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe laat jij luncht, maar dat pasteitie was om 17:45 uur als een soort voorafje en ja, een loempia speciaal is voor mij voldoende als avondeten.
maak er tomatenrijst bijquote:Op dinsdag 15 december 2009 14:26 schreef DarkElf het volgende:
griekse kipovenschotel met tomaat/aubergine/knoflook/ui/kip/feta/oregano en verse rozemarijn
ik had er 3 eitjes in, toen ik het derde ei brak bleek hij verrot te zijnquote:Op dinsdag 15 december 2009 18:35 schreef Mirjam het volgende:
straks pasta carbonara, de simpele versie
jammer!! had je rauw ei even laten stollen? ik vind die druiperige rauwe substantie toch niet zo lekker (werd me 1x voorgeschoteld). Ik hou denk meer van de sausvariant.quote:Op dinsdag 15 december 2009 20:52 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik had er 3 eitjes in, toen ik het derde ei brak bleek hij verrot te zijn
gelijk misselijk
ja, ik mag geen rauw ei namelijkquote:Op dinsdag 15 december 2009 21:14 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
jammer!! had je rauw ei even laten stollen?
lekker!quote:
Kokkeltjesquote:Op woensdag 16 december 2009 11:11 schreef Bluezz het volgende:
Lekker kokkeltjes
Ik zit hier aan een broodje jam met sap en koffie verkeerd
Morgenavond kerstborrel met happen op mijn werk
Oe! Dat klinkt lekker! Heb deze zelf ooit gemaakt aan de hand van een recept van Aschwin. Was zeer geslaagd!quote:Op dinsdag 15 december 2009 14:26 schreef DarkElf het volgende:
griekse kipovenschotel met tomaat/aubergine/knoflook/ui/kip/feta/oregano en verse rozemarijn
dit was een recept van smulweb, vond het lekkerquote:Op woensdag 16 december 2009 16:06 schreef Tezz het volgende:
[..]
Oe! Dat klinkt lekker! Heb deze zelf ooit gemaakt aan de hand van een recept van Aschwin. Was zeer geslaagd!
Enn..viel het kerstdessert in de smaak?quote:Op woensdag 16 december 2009 10:25 schreef minilot het volgende:
Ik had nog een beetje kip over van de enchilada's van gisteren, en dat deed ik op mijn brood, maar ik had bij nader inzien echt geen trek in vlees. Weggegooid. Nu in plaats daarvan Griekse yoghurt met pecannoten, rode bessen en ahornsiroop!![]()
Vanavond alleen een kleine kom wortel-aardappelsoep, want we moeten daarna mijn kerstdesserts en friandises testen.
Half. Melkchocolade-karamelmousse blijkt reusachtig lekker met meer kaneel en cayennepeper! Truffeltjes van pure chocolade waren bleh en minikoekjes met limoenroom waren ook niet veel soeps. Ergo: op zoek naar andere friandises. Iemand suggesties?quote:Op woensdag 16 december 2009 22:13 schreef chocolonely het volgende:
[..]
Enn..viel het kerstdessert in de smaak?
Ooh lekker!quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:33 schreef Curiosity het volgende:
Straks een halve kip uit de oven met frieten en appelmoes ( kindermenuutje)
Nee dus, het wordt:quote:Op vrijdag 18 december 2009 14:20 schreef uniekhoorn het volgende:
Hutspot met een saucijsje en voor de mannen nog wat rookworst erbij.
Doe je nog iets speciaals met die uien/champignons?quote:Op vrijdag 18 december 2009 18:56 schreef Windigo het volgende:
Simpel: geroosterd brood met gebakken uien, champignons en goede mayonaise..Lekker hoor!
Ja ik doe er nog wat knoflook door, en geroosterd paprikapoeder. En ik strooi en versgemalen zwarte peper over en soms verse basilicum.quote:Op vrijdag 18 december 2009 18:57 schreef Raissa het volgende:
[..]
Doe je nog iets speciaals met die uien/champignons?
ipv de mac lekker uiteten geweestquote:Op vrijdag 18 december 2009 14:44 schreef SeaOfLove het volgende:
ik ga zo denk ik een big mac naar binnenwerken
quote:Op vrijdag 18 december 2009 19:32 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
ipv de mac lekker uiteten geweest
vooraf garnalenkroketjes met een chili-mayonaisse, daarna gegrild kipfiletje en gamba's met een een milde kerriesaus. na thee en een glaasje sambuca. idd beter dan de macquote:Op vrijdag 18 december 2009 19:37 schreef renzell het volgende:
[..]beter dan die gore mac!
Wat had je?
quote:Op zaterdag 19 december 2009 18:00 schreef -Mellow- het volgende:
ik ben lahmacun aan t maken en daar gaan wij ons zometeen mee volstoppen in de trein
Jouw stifado klinkt anders ook lekker!quote:Op zaterdag 19 december 2009 17:45 schreef Sunnythesun het volgende:
Klinkt lekker Minilot!
Hier staat de Stifado op het vuur (al bijna 2 uur) en een aardappel-koolraap gratin in de oven
pizzaquote:Op zondag 20 december 2009 20:13 schreef betty_sue het volgende:
Ik zit te twijfelen tussen een pizza met salami of kipragout met pasteitjes.
Help?
Pasteitjes!quote:Op zondag 20 december 2009 20:13 schreef betty_sue het volgende:
Ik zit te twijfelen tussen een pizza met salami of kipragout met pasteitjes.
Help?
Breng haar nu niet nog eens aan het twijfelenquote:
quote:Op zondag 20 december 2009 20:30 schreef nectarientje het volgende:
[..]
Breng haar nu niet nog eens aan het twijfelen![]()
quote:Op zondag 20 december 2009 20:32 schreef betty_sue het volgende:
Trek ik de diepvries open...
lade 1, geen pizza...hmmm
lade 2, geen pizza...uh?
lade 3, nog steeds geen pizza..
terug naar lade 1, are you serious?!
Dus nu ga ik een pasteitje maken....
Je hebt me op een idee gebracht Tezz.quote:Op zaterdag 19 december 2009 16:08 schreef Tezz het volgende:
Een couscoussalade met gemarineerd lamsvlees, gegrilde courgette, gegrilde paprika, bosui, tomaat, komkommer en feta.
En daarbij geroosterde kip met rode ui, naanbrood en tzaziki.
Lief Ik maak vanavond runderstoof voor op de pannekoek!quote:Op maandag 21 december 2009 14:42 schreef minilot het volgende:
Lief maakt vanavond runderstoof voor op de pannekoek!
Wat heb je betaald?quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:45 schreef Shark.Bait het volgende:
\
teering wat is eendetiet duur per kilo
26,99 per kilo, ik had 150 gram. Maarja, maar 1 super in "ons dorrup"quote:
en al een tijdje aan het drinken nu, zo zoutquote:Op dinsdag 22 december 2009 16:35 schreef FutureFairytale het volgende:
langs de McDrive denk, geen zin om te koken
Oeh, klinkt lekker.quote:Op woensdag 23 december 2009 10:26 schreef DarkElf het volgende:
vanmorgen pannenkoekjes gemaakt.(poppy and daisy' s pancakes van Jamie ... ja ja klinkt gaymaar hij maakt ze voor zijn dochtertjes
) en gegeten met een dotje griekse yoghurt erop en wat honing.
Vanavond eten we cottage pie
Ha ha, cottage pie klinkt inderdaad ook goed!quote:Op woensdag 23 december 2009 12:19 schreef DarkElf het volgende:
1 cup zelfrijzende bloem, 1 cup magere melk, 1 grote peer erin raspen, 1 groot ei, beetje zout.. klutsen en kleine pannenkoekjes baken . erg lekker met een dotje dikke yoghurt en honing erop
of bedoelde je de cottage pie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |