abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75809846
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 00:46 schreef blckbb het volgende:

[..]

Wat dacht je van ''Goed Doel''
Ja dat weet ik
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 16:24 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik ben 2 dagen in de week vrij,

dinsdag en vrijdag, is het misschien waard om voor TNT te werken?
Ja hoor, verdient prima!
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 16:48 schreef MissSpooky het volgende:
Godddverrdomme.

Ik moet nog 90% van een twee-uurs wijk lopen, maar ik sterf van de kou, niet normaal. Ik heb al 2 truien aan +jas +sjaal.
IK WIL NIET MEER.

Edit: ik ga m'n skibroek aandoen, denk ik.
Hoe kan je zo laat nog een twee uurs wijk hebben?

Nou, ik heb mijn kerstpakket ook in ontvangst mogen nemen, eindelijk. De hele vloer lag bezaaid met dat witte spul toen ik hem openmaakte Ik vond alleen de cappuccino leuk. Bij de rest zei m'n moeder telkens: "Oh, das wel leuk voor je uitzet!"
Heb vandaag van 7.30 tot 15.30 gewerkt. Moest eerst binnenwerk doen tot 12.00 uur en toen naar een ander dorp om daar een wijk te lopen. Had ik echt niet op gerekend, want nu moest ik dus 5 km op de brommer met halvevingerhandschoenen. Kouuuud! Deed echt vet pijn. Wat ook pijn deed was toen ik eventjes onderuit ging met brommer en al op een glad stuk Grote blauwe plek nu.
Verder kreeg ik ineens te horen dat ik samen met nog een vrouw een nieuwe postbezorger moest gaan helpen. Die postbezorger had twee wijken, 1 waar anderhalf uur voor staat en 1 van twee uur. Volgens mij zat der gewicht in de weg (je hebt zware mensen en je hebt tientonners ) want over die eerste wijk deed ze VIER uur! Wtf!! Die tweede wijk stond er dus nog toen ik terugkwam van m'n eigen wijk. Samen met die andere vrouw begonnen en de helft van de wijk gedaan. Toen was het half 4 en vond ik het wel mooi geweest.
  zaterdag 19 december 2009 @ 18:19:05 #252
278838 kutkabouter
stroef en a-relaxt
pi_75809963
ik haat kou toen ik bijna klaar was kon ik gewoon niks meer vasthouden. en ik moet vanavond nog naar de stad fietsen
Op dinsdag 29 maart 2011 18:00 schreef Michhas het volgende:
Maar... Maar... Pierre zonder tuesday boozeday is als een vogel zonder vleugels, als een boom zonder blaadjes, als een kutkabouter zonder perverse en smerige opmerkingen ;(
  zaterdag 19 december 2009 @ 18:19:28 #253
273607 Linker_Onderlip
...naast Rechter Onderlip
pi_75809976
Wat een dag weer vandaag . Ik moest een, voor mij, totaal onbekende nieuwbouwwijk lopen (een verademing wat brievenbussen betreft aangezien ik een vooroorlogse wijk gewend ben). Alle woningen zijn opgeleverd met een natuurstenen oprit en een open regenwaterafvoer (tussen alle woningen door zeer irritante greppeltjes): diverse glij en struikelpartijen waren het gevolg . Tot overmaat van ramp kreeg ik halverwege ook nog eens een lekke band toen ik mijn nabrengzakken moest ophalen bij een of andere boerderij.

Het HSM-en ging vandaag, ondanks de hoeveelheid, vrij soepel. Het wil er bij de meesten echter niet in dat zo'n machine echt niet sneller gaat lopen als je om de vijf minuten komt zeuren om je rode bakken . We hebben een hoop boze blikken gekregen vandaag.
Ieder kutje zingt zoals het gebekt is.
pi_75810187
bij ons in breda had de HSM kuren... De post kwam per 2 wijken binnen, en het was nog keiveel ook vanwege een q-koorts brief van de gemeente mijn wijk was al gesplitst, maar ik had nu 6 rode bakken. Dus uiteindelijk mijn halve wijk nog met 2en gedaan. Eerst nog post voor andere wijken gezet, omdat die van ons er nog niet was. Na het bezorgen nog een andere wijk opgepikt met zijn 2en, nu net* klaar.

Ben nog gevallen, echt niet normaal ineens gleed mijn fiets weg, ik onderuit, echt plat achterover, fietstassen over straat, huis aan huis uit mijn tas deed neit echt zeer, maar mijn rug is wel erg stijf in een keer. Vanavond maar een warme douche, morgen rustig aan en hopelijk kunnen we dan maandag er weer tegenaan!

Al met al een enerverend dagje. Wel goed voor de onderlinge verhoudingen, vanwege de late post met wat mensen gekletst en dat was wel tof

* edit - vergeten om op enter te drukken, maar ik was dus rond 5 uur klaar
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_75810333
Mensen die niet gevallen zijn horen er niet bij!
  zaterdag 19 december 2009 @ 18:34:06 #256
278838 kutkabouter
stroef en a-relaxt
pi_75810515
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 18:28 schreef xxiessiexx het volgende:
Mensen die niet gevallen zijn horen er niet bij!
of jullie kunnen gewoon niks
Maar... Maar... Pierre zonder tuesday boozeday is als een vogel zonder vleugels, als een boom zonder blaadjes, als een kutkabouter zonder perverse en smerige opmerkingen ;(
pi_75810535
@xxIssiexx: Hoe dat kwam? Well, alles wat anderhalf uur te laat, dus toen ik 'ns de straat op ging was het onderhand al 2 uur. Ik had dus twee wijken, beide van 2 uur. Met die kerstkaarten en de kou deed ik er een stuk langer over, dus reken maar uit.

En niet gevallen, maar wel bijna. Ik gleed uit, maar godzijdank stond er een auto waar ik tegenaan botste.
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
pi_75810596
Yay! Dit was dan mijn laatste dag als zaterdagpostbode. Nog een dagje ijzige kou en kerstdrukte meegemaakt dus. Al viel de kerstdrukte me dit jaar alleszins mee. Lekker kerstontbijtje achter de kiezen en een mooie cadeaubon om stuk te slaan.

En nu de weekenden weer voor mezelf!
pi_75810880
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 18:34 schreef kutkabouter het volgende:

[..]

of jullie kunnen gewoon niks
En wie mag jij dan wel zijn?
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 18:34 schreef MissSpooky het volgende:
@xxIssiexx: Hoe dat kwam? Well, alles wat anderhalf uur te laat, dus toen ik 'ns de straat op ging was het onderhand al 2 uur. Ik had dus twee wijken, beide van 2 uur. Met die kerstkaarten en de kou deed ik er een stuk langer over, dus reken maar uit.

En niet gevallen, maar wel bijna. Ik gleed uit, maar godzijdank stond er een auto waar ik tegenaan botste.
Arme auto
pi_75810993
Ik ben ook niet gevallen deze week!

Normaal heb ik op Maandag 1 tas post dus ben benieuwd hoeveel tassen het worden, sowieso 3 want 2x HAH vult al minimaal 2 tassen
pi_75811538
Wat een dag!

Het begon al enorm druk, heb heel wat lui geholpen hun wijk te zetten, was wel gezellig
vanaf 12.00 uur kon ik dan bij mijn kast Gelukkig was er iemand die mij mee wilde helpen met zetten.

Toen kwam TC leuk aanlopen "Ja, op de planning staat dat je Wijk x ook nog moet doen!" (en dat klopte ook wel, achteraf, maar ik had niet goed genoeg op 't schema gekeken)

Dus ik was om 14.00 uur klaar met het zetten van de twee wijken, toen ben ik door de TC met een mooi Hertz-busje naar mijn wijk gebracht + fiets en heb mijn wijk gedaan.

Maar omdat mijn wijk de afgelopen 2 dagen niet gedaan was (door de vele sneew) had ik per huis gewoon 10 poststukken... Echt megabundels!
Gelukkig had ik mijn slee meegenomen op één zo'n fietstas op te dumpen met post van de straat die ik moest lopen, om zo gemakkelijker de boel te bezorgen. Maar door de grote hoeveelheid post liep alles veel te veel uit met tot gevolg dat ik om 17.30 nog mijn andere wijk moest gaan doen, maar na een belletje met de TC kon dat maandag ook wel.

(wat was ik trouwens gelukkig toen ik na 3 uur lopen een lekker kopje koffie kon drinken uit mijn thermoskan(niet die van 't kerstpakket van vorig jaar)
  zaterdag 19 december 2009 @ 19:06:07 #262
278838 kutkabouter
stroef en a-relaxt
pi_75811581
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 18:44 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

En wie mag jij dan wel zijn?
iemand met een 5 uurs wijk die niet gevallen is vandaag of 3 wijken, samen 5 uur als je dat liever hebt
pi_75811721
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 19:06 schreef kutkabouter het volgende:

[..]

iemand met een 5 uurs wijk die niet gevallen is vandaag of 3 wijken, samen 5 uur als je dat liever hebt
Oke, hoi
  zaterdag 19 december 2009 @ 19:12:26 #264
278838 kutkabouter
stroef en a-relaxt
pi_75811829
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 19:09 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Oke, hoi
ja ik doe het nou bijna 2 jaar, maar ik wist heul niet dat er zo'n topic als dit bestond ben zaterdagpostbooie
pi_75812055
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 19:12 schreef kutkabouter het volgende:

[..]

ja ik doe het nou bijna 2 jaar, maar ik wist heul niet dat er zo'n topic als dit bestond ben zaterdagpostbooie
Dit topic maakt het werk leuker Vooral op dit soort dagen, dat je ziet dat je niet de enige bent die het heel koud had (en gevallen is)
pi_75812088
Machine tekort, post naar een andere stad, daar een machine stuk Post weer terug en om 14.30 kon ik de wijk in.

Zomfg wat een dag
Noot noot.
pi_75812574
mijn trouwe fiets nu trouwens toch maar naar de fietsenmaker gebracht.. als ik zwaarbeladen was, maakte ie echt ontzettend lawaai, alsof er iets achter de spaken bleef hangen. Blijkt dat mijn spaken los stonden, en daardoor mijn wiel als het ware dubbelklapte (nou ja, overdreven weergave van de feiten dit he ) en de spaken achter elkaar bleven haken ofzo. Ik begreep niet helemaal hoe dat nou kan, maar omdat ik geen zin heb een keer met 2 volle tassen en panne te staan, heb ik m nu maar gebracht...
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_75813465
Ik kon eigenlijk al om 11:50 beginnen met mijn wijk, was wel om 15:30 klaar ipv 13:50. Volgende keer wel andere handschoenen aan, had 2 uur geen gevoel meer in mijn vingers
Soms heb je van die momenten waar je niet meer weet wat je hoort te weten zoals je naam.
pi_75813526
Laat ik me hier ook maar melden, zaterdagpostbode te Katwijk.

Zwaar dagje vandaag. 07:30 begonnen, iets vroeger dan normaal. Zoals elke zaterdag drie wijken voorbereiden, twee weglopen. Voorbereiding nu gelukkig met hulp vanaf alle kanten (wel veel zetfouten, af en toe alleen maar heen en weer gelopen ). Desondanks dik anderhalf uur later dan normaal de straat op (12:30). Normaal hoef ik nooit nabrengzakjes te maken, maar nu moest ik twee keer naar het depot, veel post dus... Samen met de kou en het niet hard kunnen lopen vanwege de sneeuw (nog een keer knoeperthard op mn muil gegaan ook Niet met mn fiets, maar gewoon tijdens de loop ), uiteindelijk 2.5 uur later dan normaal klaar, net voor het donker thuis om half vijf.

Geeindigd met pijn in mijn rug: Laatste rondje bestond uit 2 dikke bundels onder mijn arm, twee in mijn schoudertas en een dikke bundel + stapel HAH in de hand... Auw.

Al met al is die KNJ-periode wel gezellig, met natuurlijk de extra lekkernijen zoals broodjes frikandel e.d.

[ Bericht 6% gewijzigd door marcodej op 19-12-2009 20:15:46 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  zaterdag 19 december 2009 @ 20:08:39 #270
238141 SevD
Boventitel
pi_75813702
*Meldt zich dan ook maar even*

Inmiddels iets langer als een jaar werkzaam bij TNT. Van oktober 2008 t/m Juli 2009 elke dag, nu zaterdagbezorger (vorig jaar te laat met inschrijven voor opleiding )

Erg koud vandaag, qua post viel het wel ontzettend mee hier (Dordrecht). Had 3 tassen incl HAH (slechts de AH, gelukkig!) waar ik er normaal 2 heb. Ging ondanks dat toch behoorlijk traag, omdat ik nu voor het eerst het postkarretje daar maar meenam, was niet zo'n strak plan. Ding is volgens mij rond 1800 ( ) in elkaar gezet, rammelt van alle kanten met een wiel dat er gewoon maar bij hangt, je kan je dus wel voorstellen dat dat door de sneeuw niet zo snel gaat.

Al met al rond 1 uur klaar, was rond 10en begonnen met lopen.

Voordat ik wegreed op kantoor kwam de postbode plus trouwens nog aanzetten met m'n kerstpakket, die hij eerder deze week voor me bij een depot zou droppen. Heb 'em verteld dat 'ie hem mag houden, zo'n ding achterop m'n fiets door de wijk heen daar bedankte ik toch maar voor .
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 19:35 schreef sbientje het volgende:
mijn trouwe fiets nu trouwens toch maar naar de fietsenmaker gebracht.. als ik zwaarbeladen was, maakte ie echt ontzettend lawaai, alsof er iets achter de spaken bleef hangen. Blijkt dat mijn spaken los stonden, en daardoor mijn wiel als het ware dubbelklapte (nou ja, overdreven weergave van de feiten dit he ) en de spaken achter elkaar bleven haken ofzo. Ik begreep niet helemaal hoe dat nou kan, maar omdat ik geen zin heb een keer met 2 volle tassen en panne te staan, heb ik m nu maar gebracht...
Slim idee. Paar maandjes geleden fietste ik van een heuveltje af, hoorde een flinke klap & zag m'n posttassen voorbij vliegen, klapte zelf keihard op het asfalt. Spaken waren losgeschoten en hadden zich om m'n hele ketting heengewikkeld, zoiets nog nooit gezien. Kostte me 95 euro (oid).

Lees al een jaartje mee btw, nu dus maar mee posten
pi_75813733
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 45% gewijzigd door xxiessiexx op 19-12-2009 20:20:58 ]
pi_75813740
Oja, ik heb trouwens ook een twix gekregen! Zeker om ons aan het werk te houden, dank u Zwolle.
Soms heb je van die momenten waar je niet meer weet wat je hoort te weten zoals je naam.
pi_75813748
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 14:05 schreef MissSpooky het volgende:
Boh, gisteren is de fiets + post van een collega gestolen. Hoe laag is dat dan.
Paar jaar terug zelf een keer gehad... Fiets met post en al weg. Dan sta je wel ff raar te kijken en ga je eerst drie rondjes lopen of je hem toch niet ergens anders neergezet had.

Liep net mn eerste rondje, dus tassen zaten bommetjevol. Uiteindelijk hadden ze de tassen in een bushalte gezet, en de fiets niet meer terug gezien.
pi_75813823
De post is hier indd ook teruggevonden, maar de fiets is foetsie.

Lol@kerstkaart
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
  zaterdag 19 december 2009 @ 20:12:56 #275
238141 SevD
Boventitel
pi_75813864
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 20:09 schreef marcodej het volgende:

[..]

Paar jaar terug zelf een keer gehad... Fiets met post en al weg. Dan sta je wel ff raar te kijken en ga je eerst drie rondjes lopen of je hem toch niet ergens anders neergezet had.

Liep net mn eerste rondje, dus tassen zaten bommetjevol. Uiteindelijk hadden ze de tassen in een bushalte gezet, en de fiets niet meer terug gezien.
Gebeurde hier een kleine 9 maanden oid ook. Fiets van collega. M'n zusje werkte er toen ook nog, die ging er gewoon achteraan en heeft 'm weer teruggejat
pi_75813891
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 20:09 schreef Bloemhof het volgende:
Oja, ik heb trouwens ook een twix gekregen! Zeker om ons aan het werk te houden, dank u Zwolle.
Ik een Milky Way
  zaterdag 19 december 2009 @ 20:16:30 #277
238141 SevD
Boventitel
pi_75813987
Jullie allemaal ook zo'n kerststol gekregen trouwens?
pi_75814003
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 20:13 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Ik een Milky Way
Vorig jaar eindigde ik met een flesje wijn en wat andere snuisterijen. Dit jaar niks.
pi_75814114
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 20:16 schreef SevD het volgende:
Nope
pi_75814125
quote:
Nee. Wel een twix en kerstpakket. Hoorde van een collega dat hij nog chocosnoepjes had
pi_75814763
quote:
Nee, wel kerstontbijt voor het hele kantoor. Ook een etentje.
  zaterdag 19 december 2009 @ 21:00:01 #282
273607 Linker_Onderlip
...naast Rechter Onderlip
pi_75815637
Wij hadden vandaag (gisteren voor de postbezorgers) ook een kerstontbijt. De afgelopen dagen ook nog worstenbroodjes en bittergarnituur gehad (en een aantal extra koffierondjes )
Ieder kutje zingt zoals het gebekt is.
pi_75816478
Hier ook worstenbroodjes en soep. Verder heeft iedereen nog een fles wijn (nu zit ik met 2 gore wijnen ) gekregen.
pi_75817047
Aanstaande donderdag trek ik mijn Uggs aan... Mijn God, ik voelde mijn tenen niet meer. En tegelijkertijd deden ze ontzettend pijn, zo gemeen is dat van moeder natuur

Onderweg even bij een bejaardentehuis (waar mijn steunpunt staat) mijn voeten op de verwarming gezet, maar dat hielp geen zier

Er werden ons warme broodjes bal beloofd, maar toen ik van mijn 1e wijk terugkwam waren ze al op. Terwijl ik daar echt naartoe geleefd had
pi_75817589
11 uur begonnen. Half 6 klaar.
Half 6.

HALF. ZES.
Dit, dus.
pi_75817652
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 22:02 schreef Buitendam het volgende:
11 uur begonnen. Half 6 klaar.
Half 6.

HALF. ZES.
11 uur begonnen.

11 uur.

ELF. UUR.

Dat zijn toch geen tijden?
pi_75817814
dat valt idd wel mee. Ik ben 10 uur begonnen en was 5 uur klaar dus das nog iets langer
pi_75817834
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 22:04 schreef marcodej het volgende:

[..]

11 uur begonnen.

11 uur.

ELF. UUR.

Dat zijn toch geen tijden?
Ik begin rond 11:30 ongeveer, maar wij hoeven het niet te sorteren.
pi_75818262
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 22:09 schreef sbientje het volgende:
dat valt idd wel mee. Ik ben 10 uur begonnen en was 5 uur klaar dus das nog iets langer
7:30 begonnen 16:30 klaar. Weer iets langer.
  FOK!fotograaf zaterdag 19 december 2009 @ 22:26:09 #290
73911 ultra_ivo
pi_75818442
Wedstrijd ging inderdaad niet goed vanavond. Kerstdiensten en wedstrijd rijden gaat niet echt goed samen.
pi_75818683
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 22:21 schreef marcodej het volgende:

[..]

7:30 begonnen 16:30 klaar. Weer iets langer.
8:00 uur begonnen, 14:15 klaar. Bezorgen ging wel, alleen die -10 graden was niet echt aangenaam
pi_75820842
Me vriendin begon om 13:00 met haar eerste wijk...17:30 pas klaar en toen lag er nog een wijk te wachten. Hebben die maar laten liggen twas pikken donker en het werd nog kouder:(.
Normaal deed ze 2 uur over die eerste wijk....en daarbij kwam nog dat er waardeloos gesorteerd was en dat er Huis aan huis verkeerd was afgeleverd.
No TNT cant
www.fmylife.com,your life isnt that bad now is it?
  zondag 20 december 2009 @ 00:14:50 #293
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_75822186
Sure we can!
[b]Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:[/b]
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_75822619
...not
pi_75827782
not!
pi_75827941
Ik hoop dat het morgen wat beter is dan nu. De sneeuwvlokken zijn zo groot en hard dat ze tegen het raam aan kletteren.

Wel mooi.
pi_75828075
Worden de bussen vandaag gelicht? Want t sneeuwt hier flink inclusief veel wind....
pi_75828097
quote:
Op zondag 20 december 2009 00:14 schreef Dionysiou het volgende:
Sure we can!
Theoretically we could, but we don't, because we're unorganized and bureaucratic. (past dat nog op de zijkant van zo'n busje?)

Ik had mazzel gisteren, ik had alleen binnendienst. Wel vroeg beginnen, maar om 14.00 uur waren alle wijken afgevoerd richting depot dus kon ik lekker naar huis.

Hier valt het me trouwens nog redelijk mee met de kou, maar ja, Randstad he. Gisteren overdag -5.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_75828328
quote:
Op zondag 20 december 2009 10:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Theoretically we could, but we don't, because we're unorganized and bureaucratic. (past dat nog op de zijkant van zo'n busje?)

Ik had mazzel gisteren, ik had alleen binnendienst. Wel vroeg beginnen, maar om 14.00 uur waren alle wijken afgevoerd richting depot dus kon ik lekker naar huis.

Hier valt het me trouwens nog redelijk mee met de kou, maar ja, Randstad he. Gisteren overdag -5.
Moet je nu is bij de NS werken Das helemaal unorganized en een baggerzooi momenteel. Ik heb gisteren 8 uur over een reis gedaan, die in 3 uur zou moeten kunnen..
Gelukkig sneeuwt het hier niet de hele winter door, anders kon ik zeeland amper meer in of uit..
Ik ben verder heeeel blij dat ik ontslag heb genomen VOOR de kerst, anders had ik nu ook nog met die sneeuwzooi gezeten..

[ Bericht 5% gewijzigd door silliegirl op 20-12-2009 10:32:02 ]
pi_75829352
Ik heb ook ontslag genomen. Officieel zou gisteren mijn laatste dag zijn geweest, maar ik had helaas al aangegeven dat ik donderdag de 24e extra kon werken. Blegh. Gelukkig heb ik dan maar één wijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')