Nja, niet overal dus schijnbaarquote:Op dinsdag 15 december 2009 18:56 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Tot ik laatst ineens een ingeving kreeg van "Hee, je kan misschien ook wel alleen naar de postcode kijken!" en dat blijkt dus zo te zijn![]()
quote:Op dinsdag 15 december 2009 20:47 schreef Linker_Onderlip het volgende:
Oh ja...mijn bundel nog laten vallen omdat iemand zo vriendelijk was geweest een aantal emmers water over de stoep uit te gooien terwijl het vroor![]()
Denk wel dat het hier zo is. Woon maar in een simpel dorpjequote:Op dinsdag 15 december 2009 20:33 schreef Ohrpolster. het volgende:
[..]
Nja, niet overal dus schijnbaar
Maar het is wel de post he, dus erg moeilijk kan het nooit zijn
Nou, als de doos niet dikker is dan 3,2 cm mag hij met de brievenbuspost in de envelop. Ik ga ervan uit dat hij niet zwaarder is dan 3 kg. Aantal postzegels:quote:Op dinsdag 15 december 2009 22:53 schreef Row-1 het volgende:
Kvoel me best dom nu, ik ben zelf postbode bij TNT. Maar ik weet me god niet hoe ik nou het beste dit kan versturen ( [TK]Uitstekende Difrnce Mp4 4GB speler te koop! ). Moet het in een doosje of kan het in zo'n grote envelop? En hoeveel moet ik er voor betalen? Dus hoeveel postzegels? Of moet ik een pakketzegel gebruiken? Kan iemand me helpen?
Ok, bedankt, het doosje is 4cm hoog, dus dat zal denk ik niet gaan met de brievenbus postquote:Op dinsdag 15 december 2009 23:03 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Nou, als de doos niet dikker is dan 3,2 cm mag hij met de brievenbuspost in de envelop. Ik ga ervan uit dat hij niet zwaarder is dan 3 kg. Aantal postzegels:
http://www.tntpost.nl/voorthuis/brieven-en-kaarten/tarieven/
Anders wordt het pakketpost en dus ong. 7 euro. Ik heb zelf wel eens een boek verzonden dat 3,6 cm dik was met de brievenbuspost omdat ik het vertikte die pakketkosten te betalenHij kwam wel gewoon aan, maar dat is wel op eigen risico
Wel als je écht wil.quote:Op dinsdag 15 december 2009 23:09 schreef Row-1 het volgende:
[..]
Ok, bedankt, het doosje is 4cm hoog, dus dat zal denk ik niet gaan met de brievenbus post
Bappen zegt mij dan weer niks, waar staat dat dan voor?quote:Op dinsdag 15 december 2009 22:52 schreef Troeta het volgende:
Ik snap ook werkelijk waar niet hoe je moet vossen op postcode...wij doen het via straatnaam.....of hebben jullie het over splitsen/bappen?
Het woord 5positiepostcodegebied is me ook totaal onbekend,haha
Ja, maar het doosje van het product ZELF is al 4cm, en dan moet het nog in een ander doosjequote:Op dinsdag 15 december 2009 23:18 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Wel als je écht wil.
Met wat gepast geweld wordt het doosje vast wel smaller![]()
Nja ik zie in je advertentie dat de ontvanger de verzendkosten sowieso betaalt dus voor jouw rekening komt t iig nietquote:Op dinsdag 15 december 2009 23:57 schreef Row-1 het volgende:
[..]
Ja, maar het doosje van het product ZELF is al 4cm, en dan moet het nog in een ander doosje(het pakket-doosje)
Oei, en toen viel je zeker op je linker onderlip?quote:Op dinsdag 15 december 2009 20:47 schreef Linker_Onderlip het volgende:
Oh ja...mijn bundel nog laten vallen omdat iemand zo vriendelijk was geweest een aantal emmers water over de stoep uit te gooien terwijl het vroor![]()
Daar heb je toch kennisgevingen voor?quote:Op woensdag 16 december 2009 00:41 schreef Peterselieman het volgende:
Had zaterdag ook een pakketje dat niet door de brievenbus kon. Bewoners kwamen er gelukkig net aanrijden, dus ik heb het maar op de stoep gelegd. Anders had ik wat anders moeten verzinnen
Klopt, maar dat was in dit geval gelukkig niet nodig, omdat de bewoners er net aan kwamen. En ja ik ken ze wel, zoals ik zoveel mensen in mijn wijk kenquote:Op woensdag 16 december 2009 02:04 schreef TokenW het volgende:
[..]
Daar heb je toch kennisgevingen voor?
Ik neem het dan altijd mee terug naar t depot (als het brievenbuspakketjes zijn), dan bezorgen ze het maandag wel.quote:Op woensdag 16 december 2009 00:41 schreef Peterselieman het volgende:
Had zaterdag ook een pakketje dat niet door de brievenbus kon. Bewoners kwamen er gelukkig net aanrijden, dus ik heb het maar op de stoep gelegd. Anders had ik wat anders moeten verzinnen
Eerst de buren en als dat niet lukt dan breng ik het naar het servicepunt. Kon daar op het eind van de route toch langsquote:Op woensdag 16 december 2009 12:14 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ik neem het dan altijd mee terug naar t depot (als het brievenbuspakketjes zijn), dan bezorgen ze het maandag wel.
Ik heb eerlijk gezegd nooit zo gelet op de postcodes. Bij ons zijn de vakjes ook niet genummerd als 1A, 1B, etc. Bij ons hebben de wijken een nummer wat bestaat uit de laatste 2 cijfers van de postcode. Vervolgens komt het nummer van de wijk, de eerste wijk is 01, dan 02, etc, t/m 12. Bij middagwijken is de telling begonnen bij 40 (om onduidelijke redenen). Zo zou een ochtendwijk in het postcodegebied 3063XX de volgende code kunnen hebben: 6301. Een middagwijk in 3061 is dan bijvoorbeeld 6147.quote:Op dinsdag 15 december 2009 20:25 schreef Ohrpolster. het volgende:
Je hoeft helemaal geen postcodes of straatnamen te onthouden (niet bij ons tenminste)...
De 'lopen' / wijken bij ons zijn allemaal gelijk aan de eerste vijf posities van de postcode (dus xx11A, xx11B, xx12A, xx13C etc. zijn de wijken / vakjes op de kast / bakken op de container). Slechts in sommige gevallen zijn ze in 2en gedeeld (xx11AA t/m xx11AM is dan één wijk en xx11AN t/m xx11AZ is één wijk), of samengevoegd. Je hoeft dan in principe alleen maar naar de cijfers en de eerste letter van de postcode te kijken om te weten in welk vakje die moet, en geen straatnaam of iets te weten...maar zoals ik al zei, het kan wel handig zijn om die te weten
Maar bij jullie is dat dus anders? Bestaan de lopen / wijken dan uit (stukjes uit) verschillende vijfpositie-postcodegebieden? Of hoe moet ik anders verklaren dat jullie per se moeten weten welke straatnaam bij welke loop hoort...?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |