Gisteren was een drukke dag voor mij. 7:45 begonnen en 17:30 klaar met bestellen. Wat een boel post. De blauwe bakken stonden flink opgestapeld. Twee soorten reclame. C1000 & AH. Sommigen hadden hier zelfs drie. Veel tijd ging in het voorbereiden zitten. Pas om 10:50 op pad, voor een autodienst. Eerst nog het kerstpakket naar huis gebracht. Toen nog wat nabrengzakken weg brengen, en toen eindelijk mijn eigen dienst doen.
De boeren kregen vet veel post. Kalenders, weer die ellendige Makro's en nog dikkere tijdschriften. Man, man, man. Had net de eerste helft gehad, kon ik tegen 14:45 bij een boer die kerstbomen verkocht ook wel een kop snert krijgen. Heb moeten bedanken, want daar had ik echt geen zin en tijd voor. Anders werd het wel 18:00, als ik daar had staan treuzelen. Toen op naar de tweede helft van de dienst, naar het volgende dorp. Waar verdomme i.v.m. een kersttentoonstelling in een kerk mensen beelden en zo konden bekijken en of kopen. Het dorp zelf is heel historisch en heeft een beschermd dorpsgezicht. En telt ongeveer 294 inwoners. Heel wat huizen staan om de kerk heen.

Dat is wel erg mooi, om daar post rond te brengen. Dorp is zo dood als een pier, maar daar gaat het niet om.

Mooi rustig om je werk te doen.
De auto's stonden al in rijen buiten het dorp. De lange weg die door het dorp liep is gewoon te smal met de al gepakeerde auto's. En met de drukte was er geen door komen aan.

Denk dat je mooi door kunt karren, zie je alweer het volgende autolicht weerkatsen op de geparkeerde auto staan. Wachten, wachten, wacht.
Uiteindelijk de dienst in het donker klaar gereden. Kantoor afsluiten, lekker naar huis en kerstpakket bekijken.

Ik had hier al gelezen, dat het kerstpakket natuurlijk geen fluit voorstelde. En het enige bruikbare wat in het pakket zat, waren de kaarsen. De rest heb ik weggemieterd. De kaarzen zijn nu mooi aan het branden.
Doe gewoon iets in het pakket wat waarde heeft en iedereen lust. Lekkere chocolade koekjes, handdoek(en), kaarzen, koekjes etc etc. Gewoon normaal Nederlands spul dus.
En kom niet met een Wereldwinkel pakket aanzetten.

Die opgeklopte sterke koffie was ook niet te zuipen. Die ronde deegbal wat in je oven kunt doen, was het eerste wat ik meteen weggooide. Plus die tomatensaus post. En ja hoor, alweer een koekboek... Die lust de container ook wel.