abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 december 2009 @ 12:40:56 #51
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_75573718
Vorige week was het een fijne sinterklaas bij ons en een fijn weekend!
Sommige die niet meer voor een paar weken terug komen; fijne feestdagen en alvast een gelukkig nieuwjaar!

Moet wel zeggen ik als brookie bij de TNT Post. Je word met open armen ontvangen. Je komt het terrein op en ik zet de brommer neer en mensen beginnen spontaan tegen je te praten, hoe ging het? Je was met de scooter? Welke wijk had je? Bevalt het je?
Echt zo leuk!
[b]Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:[/b]
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_75573803
nou dat is bij ons niet hoor ik zeg altijd maar netjes goedemorgen enzo tegen iedereen, maar sommigen zeggen echt amper wat terug. De wat ouderen zijn altijd vriendelijk, maar dej ongere garde dus niet echt...
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  zondag 13 december 2009 @ 12:55:02 #53
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_75574135
quote:
Op zondag 13 december 2009 12:43 schreef sbientje het volgende:
nou dat is bij ons niet hoor ik zeg altijd maar netjes goedemorgen enzo tegen iedereen, maar sommigen zeggen echt amper wat terug. De wat ouderen zijn altijd vriendelijk, maar dej ongere garde dus niet echt...
Oke.
Bij ons echt allebei. Is wel leuk

Hebben trouwens alle sorteercentra gratis warme dranken tot X januari?
Lekker warme choco als je naar buiten gaan en als je de brom weer terug brengt
[b]Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:[/b]
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_75574315
quote:
Op zondag 13 december 2009 12:55 schreef Dionysiou het volgende:

[..]

Oke.
Bij ons echt allebei. Is wel leuk

Hebben trouwens alle sorteercentra gratis warme dranken tot X januari?
Lekker warme choco als je naar buiten gaan en als je de brom weer terug brengt
wij wel iig
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 13 december 2009 @ 13:24:31 #55
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75575110
quote:
Op zondag 13 december 2009 09:08 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik laat die postzegel-formaat kaartjes sowieso om de haverklap vallen... Dus ik had nog niet eens hoeven doen alsof denk ik

Ik had trouwens een envelop gisteren waar helemaal geen kaart meer in zat Kheb m wel besteld, maar die mensen zullen ook wel gedacht hebben
De lege enveloppen moet je gewoon bestellen volgens de regels
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_75581122
Nog een zaterdag werken en dan is het voor mij afgelopen na 8 jaar zaterdagpostbode. Officieel ben ik pas 1 januari weg, maar er zit nog kerst tussen.
pi_75584084
De eerste zware kerstzatergdag, begin je om half zes om te vossen met z'n 2-en zodat alle wijken ruimschoots op tijd klaar kunnen zijn, zit je om 9 uur muurvast omdat de rode bakken te laat van de machines komen. Alles wat ingegooid kan worden was ingegooid, alle afschrijvers waren afgeschreven. Er was geen post meer om te vossen, alle 2e trance wijken waren al geschikt. Het enige wat we konden doen was andere teams helpen, maar zelf weer als laatste klaar door een bottle-neck.
pi_75585914
Precies hetzelfde hier, rode bakken waren ongeveer 3 kwartier te laat.
Out for my own, to live my own way...
pi_75586122
quote:
Op zondag 13 december 2009 18:55 schreef gelebeer het volgende:
Precies hetzelfde hier, rode bakken waren ongeveer 3 kwartier te laat.
Hier ook. Vielen zat scheldwoorden in de kantine
pi_75586561
Bij ons ook!
pi_75586737
Same here. Daarnaast was de machine kennelijk ook helemaal de kluts kwijt; d'r zaten echt wel 50 brieven tussen die niet eens voor dezelfde stad waren als waar ik loop..
  Redactie Frontpage / Sport zondag 13 december 2009 @ 19:38:27 #62
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75587389
Bij ons waren de bakken prima op tijd, zelfs zo vroeg dat we nog bezig waren met het zetten van de HAH
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_75591517
quote:
Op zondag 13 december 2009 19:19 schreef silliegirl het volgende:
Same here. Daarnaast was de machine kennelijk ook helemaal de kluts kwijt; d'r zaten echt wel 50 brieven tussen die niet eens voor dezelfde stad waren als waar ik loop..
wij kregen een hele kar blauwe bakken met andere steden. almere, amsterdam, zat echt vanalles tussen
pi_75592094
Zaterdag was ik lekker vrij, ben benieuwd hoe druk het volgende week druk word. Ik denk vlak voor de kerst heel druk.
Soms heb je van die momenten waar je niet meer weet wat je hoort te weten zoals je naam.
pi_75594919
quote:
Op zondag 13 december 2009 21:17 schreef Bloemhof het volgende:
Zaterdag was ik lekker vrij, ben benieuwd hoe druk het volgende week druk word. Ik denk vlak voor de kerst heel druk.
Bereid je maar voor op een groot zooitje
pi_75596246
hopelijk heb ik zaterdag weer maar 1 wijk, anders is het denk ik niet te doen
pi_75599456
Gisteren was een drukke dag voor mij. 7:45 begonnen en 17:30 klaar met bestellen. Wat een boel post. De blauwe bakken stonden flink opgestapeld. Twee soorten reclame. C1000 & AH. Sommigen hadden hier zelfs drie. Veel tijd ging in het voorbereiden zitten. Pas om 10:50 op pad, voor een autodienst. Eerst nog het kerstpakket naar huis gebracht. Toen nog wat nabrengzakken weg brengen, en toen eindelijk mijn eigen dienst doen.

De boeren kregen vet veel post. Kalenders, weer die ellendige Makro's en nog dikkere tijdschriften. Man, man, man. Had net de eerste helft gehad, kon ik tegen 14:45 bij een boer die kerstbomen verkocht ook wel een kop snert krijgen. Heb moeten bedanken, want daar had ik echt geen zin en tijd voor. Anders werd het wel 18:00, als ik daar had staan treuzelen. Toen op naar de tweede helft van de dienst, naar het volgende dorp. Waar verdomme i.v.m. een kersttentoonstelling in een kerk mensen beelden en zo konden bekijken en of kopen. Het dorp zelf is heel historisch en heeft een beschermd dorpsgezicht. En telt ongeveer 294 inwoners. Heel wat huizen staan om de kerk heen. Dat is wel erg mooi, om daar post rond te brengen. Dorp is zo dood als een pier, maar daar gaat het niet om. Mooi rustig om je werk te doen.

De auto's stonden al in rijen buiten het dorp. De lange weg die door het dorp liep is gewoon te smal met de al gepakeerde auto's. En met de drukte was er geen door komen aan. Denk dat je mooi door kunt karren, zie je alweer het volgende autolicht weerkatsen op de geparkeerde auto staan. Wachten, wachten, wacht.

Uiteindelijk de dienst in het donker klaar gereden. Kantoor afsluiten, lekker naar huis en kerstpakket bekijken. Ik had hier al gelezen, dat het kerstpakket natuurlijk geen fluit voorstelde. En het enige bruikbare wat in het pakket zat, waren de kaarsen. De rest heb ik weggemieterd. De kaarzen zijn nu mooi aan het branden.

Doe gewoon iets in het pakket wat waarde heeft en iedereen lust. Lekkere chocolade koekjes, handdoek(en), kaarzen, koekjes etc etc. Gewoon normaal Nederlands spul dus.

En kom niet met een Wereldwinkel pakket aanzetten.

Die opgeklopte sterke koffie was ook niet te zuipen. Die ronde deegbal wat in je oven kunt doen, was het eerste wat ik meteen weggooide. Plus die tomatensaus post. En ja hoor, alweer een koekboek... Die lust de container ook wel.
pi_75599779
nou zeg, wat ben jij ondankbaar
pi_75600018
pi_75601172
Ik was afgelopen zaterdag gewoon vrij

Was maar goed ook, want er is een machine stuk gegaan
Noot noot.
  maandag 14 december 2009 @ 12:22:39 #71
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_75609134
Ik had een vrij lange dag zaterdag. Toen ik aankwam stonden er nog een paar containerwagens vol met voorsorteerpost. Dus heb daar eerst nog maar even mee geholpen... Vervolgens ben ik vrij lang bezig geweest met zetten. Voor mijn wijk had ik een zijkant van een bakkenkar vol met blauwe bakken.
Bij mijn weten had ik de meeste post van het hele kantoor. Serieus, heb er denk ik wel een paar uur over gedaan, ik heb de tijden niet echt bijgehouden, daar was ik op den duur veel te suf voor.
Uiteindelijk ben ik tot 16:00 bezig geweest met mijn wijk. Precies op tijd voor de kerstborrel, waar ik na zo'n dag niet echt veel zin in had... Terwijl de borrel aan de gang was liep ik daar als een van de weinigen nog rond met werkkleding aan, ook omdat ik nog het pand moest "afsluiten" : auto's controleren, alarm op de kooi zetten enzo.
Gisterochtend moest ik om 11:00 alweer beginnen met buslichten... En 's avonds moest ik hetzelfde buslichtingsrondje weer doen.. In een paar uur tijd zaten veel brievenbussen gewoon weer helemaal vol, alsof ik die ochtend nog niet gelicht had....
Uiteindelijk moest ik alle post voor onze vestiging en onze buurvestiging naar een andere doorvoervestiging brengen, in totaal had ik 4 containers vol met zakken post en bakjes herstelpost en daarnaast nog een hele grote stappel met losse postzakken.... De maximale belading van het busje is 500 kg., maar ik vermoed dat ik daar ruimschoots overheen zat.
Nothing is what it seems
pi_75614997
Ben aan de ene kant toch wel blij dat ik niet kan werken deze week, het is echt verrekte koud ineens!

Maar 1500 pagina's leren is ook niet alles
  maandag 14 december 2009 @ 15:36:28 #73
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_75615174
quote:
Op maandag 14 december 2009 15:30 schreef xxiessiexx het volgende:
Ben aan de ene kant toch wel blij dat ik niet kan werken deze week, het is echt verrekte koud ineens!

Maar 1500 pagina's leren is ook niet alles
http://en.wikipedia.org/wiki/Speed_reading

Nothing is what it seems
pi_75615219
quote:
Daar heb ik geen tijd voor om dat te leren Bovendien durf ik dat niet, straks sla ik belangrijke delen over.
  maandag 14 december 2009 @ 15:49:00 #75
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_75615566
quote:
Op maandag 14 december 2009 15:38 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Daar heb ik geen tijd voor om dat te leren Bovendien durf ik dat niet, straks sla ik belangrijke delen over.
Dat is eigenlijk ook niet zomaar te leren. Ik heb het weleens geprobeerd, maar het is echt enorm lastig en je moet heel goed kunnen concentreren. Anyways, succes met leren.

Ik heb deze week geen school meer, dus ik kan mooi de hele week werken. Heb vooralsnog heel veel zetwerk en weinig bestelling.
Nothing is what it seems
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')