abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 december 2009 @ 20:07:35 #1
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_75529104
En hier verder.

Vorige topic:
Hackers ontmaskeren klimaathoax
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_75529230
@ zure oceanen: Tja snap ik, maar als je kijkt naar hoe weinig CO2 er maar in de lucht zit en hoe klein de toename is sinds het begin van de industriële revolutie, en als je die kleine hoeveelheid gas afzet tegenover de enorme hoeveelheid water in de oceanen waarin ook nog eens algen leven die CO2 omzetten in zuurstof, dan lijkt het me sterk dat de oceanen allemaal 1 grote bak zuur zouden zijn nu!
  vrijdag 11 december 2009 @ 20:14:08 #3
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_75529338
Van wiki:
quote:
Between 1751 and 1994 surface ocean pH is estimated to have decreased from approximately 8.179 to 8.104 (a change of −0.075).
http://en.wikipedia.org/wiki/Ocean_acidification

Tis ook niet super veel, maar genoeg om bepaalde evenwichten te verstoren.

Ik weet het, wiki. Heb nu geen tijd om een fatsoenlijke paper oid op te zoeken
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_75529493
Hmmm okee okee, zo heb je ook dat de warme golfstroom een heel teer evenwicht is, en dat de methaanijs op de bodem ook met een lichte temperatuurstijging al kan gaan ontdooien enz.
pi_75596438
Het is gewoon een trucje van de amerikaanse overheid om ons te laten denken dat de klimaat verandering een hoax is. Ondertussen gaan we dus gewoon weer door met gebruik van 'grijze stroom'.
pi_75597587
http://www.dumpert.nl/med(...)e_in_copenhagen.html

Je mag er kennelijk geen vragen over stellen.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_75598721
quote:
Op zondag 13 december 2009 22:57 schreef mediaconsument het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)e_in_copenhagen.html

Je mag er kennelijk geen vragen over stellen.
Er is geknipt in dat filmpje, waarom zou je bovenstaande aannemen? Bovendien: die journalist stelde toch gewoon een vraag? En daar ging de ondervraagde toch ook op in? Je mag er dus blijkbaar vragen over stellen.
pi_75635821
!!! van de frontpage:

De klimaattop in Kopenhagen veroorzaakt net zoveel uitstoot van kooldioxide als 660.000 inwoners van Ethiopië of 2300 Amerikanen in een jaar tijd. Nog niet eerder in de geschiedenis leverde een internationale conferentie over het klimaat zoveel schade op voor het leefmilieu op aarde.

Dat blijkt uit cijfers die vandaag zijn vrijgegeven door de autoriteiten in Denemarken, organisator van de top. Duizenden staatshoofden, ministers, ambtenaren, journalisten en lobbyisten zijn naar het Scandinavische land gekomen om de top bij te wonen, in grote meerderheid per vliegtuig. Bij elkaar opgeteld zijn zij goed voor een uitstoot van 46.200 ton CO2.

Denemarken heeft geprobeerd de kooldioxide-uitstoot zoveel mogelijk binnen de perken te houden. De top zelf zou volgens de cijfers van de Denen verantwoordelijk zijn voor 5700 ton koolstofdioxide aan uitstoot, door transport van deelnemers in Kopenhagen, maaltijden, computergebruik en nog een reeks andere zaken. De vliegtickets van de deelnemers leveren de overige 40.500 ton CO2-emissie op.
pi_75636005
Uhuh, net als die trein van kramer, die door heel NL getourt heeft. Had die campagne beter in een prius op de fiets gevoerd.
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
pi_75636379
Tja de energie die het kost om een fiets te maken schijnt overigens ook schrikbarend te zijn!

En voordat een trein een beetje rendabel voor het milieu moet zijn tegenover auto's waarin 1 of 2 mensen zitten, moet-ie ook al behoorlijk bomvol zitten, als je kijkt naar hoeveel energie er verloren gaat.
pi_75636444
Dat hadden ze bij top gear inderdaad een keer uitgerekend.

Maar dat ging om dieseltreinen.
pi_75636711
Modder smijten over en weer:
http://www.realclimate.or(...)berate-manipulation/

Gaat over die gast die in dit filmpje lult:
http://vimeo.com/8023097
pi_75672839
quote:
Hé, kijk nou. De Mayon vulkaan op de Filipijnen. [Recente Flickr Pics] De Mayon vulkaan is een van de actiefste vulkanen van Azië. Voor alle nozelaars van GroenLinks: deze unit hierboven staat NU op het punt van uitbarsten. Hierbij zullen tonnen en tonnen aan koolstofdioxide in de atmosfeer terecht komen. Net zoveel als een heleboel klimaattoppen bij elkaar, moeha! En dan schakelen we nu over naar de real time global Disaster and Emergency AlertMap. Alle gele toeters zijn werkende vulkanen as we speak. Deze vulkanische activiteit brengt ieder jaar *uche uche* ongeveer 130 tot 230 teragram aan koolstofdioxide in de atmosfeer. Vulkanen, ze zouden verboden moeten worden. GroenLinks DOE er wat aan!
http://www.geenstijl.nl/m(...)en_daar_komen_w.html
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_75672939
Hehehe over de boel ff in perspectief zien gesproken!
pi_75673122
quote:
Op woensdag 16 december 2009 00:04 schreef ToT het volgende:
Hehehe over de boel ff in perspectief zien gesproken!
Dat wou ik zeggen. Hoe gaan we dat eens oplossen?
pi_75673313
Ik heb al eens geprobeerd te zoeken naar harde cijfers over door vulkanisme uitgestoten CO2 en methaan. En hoe dit in verhouding staat tot fossiele CO2, die door menselijke activiteit vrijkomt. Ik heb toe alleen geen harde getallen kunnen vinden.
pi_75673374
quote:
Comparison of CO2 emissions from volcanoes vs. human activities.
Scientists have calculated that volcanoes emit between about 130-230 million tonnes (145-255 million tons) of CO2 into the atmosphere every year (Gerlach, 1999, 1991). This estimate includes both subaerial and submarine volcanoes, about in equal amounts. Emissions of CO2 by human activities, including fossil fuel burning, cement production, and gas flaring, amount to about 27 billion tonnes per year (30 billion tons) [ ( Marland, et al., 2006) - The reference gives the amount of released carbon (C), rather than CO2, through 2003.]. Human activities release more than 130 times the amount of CO2 emitted by volcanoes--the equivalent of more than 8,000 additional volcanoes like Kilauea (Kilauea emits about 3.3 million tonnes/year)! (Gerlach et. al., 2002)
http://volcanoes.usgs.gov/hazards/gas/index.php
pi_75673502
dit volgende bericht past ook wel in dit topic. Is namelijk iets waar vele BNW=ers al bang voor waren....
ik heb er een klein stuk uitgelicht klik hier voor het volledige bericht
quote:
Klimaatgeld

De VS willen een systeem waarin bestaande fondsen zoals de Wereldbank het klimaatgeld gaan verdelen.

Ontwikkelingslanden willen echter een compleet nieuw fonds. Het voorstel van Nederland mikt er nu op een soort secretariaat op te richten dat onder toezicht van het VN-klimaatbureau moet gaan kijken of de klimaatgelden op de juiste plek terechtkomen.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_75673682
quote:
Vulkanen vallen dus eigenlijk wel mee. Qua atmosferische veranderingen die het broeikas effect zouden kunnen versterken.
pi_75673803
quote:
Op woensdag 16 december 2009 00:32 schreef switchboy het volgende:

[..]

Vulkanen vallen dus eigenlijk wel mee. Qua atmosferische veranderingen die het broeikas effect zouden kunnen versterken.
Vulkanen stoten ook veel SO2 gas uit en dat heeft een verkoelend effect op de atmosfeer dacht ik.
  donderdag 17 december 2009 @ 11:11:42 #21
115814 Drumpie
Zie Signature.
pi_75721639
Ik denk echter dat de klimaattop in Kopenhagen dat ze het een klein beetje gaan hebben over het Millieu probleem die er niet is.
Maar ik denk dat ze voornamelijk andere zaken aan het licht brengen.
pi_75727203
Deel twee van het filmpje dat ik eerder neergooide:

Kan er niks aan doen, maar die kerel komt mij betrouwbaar over (dat baseer ik ook op eerdere filmpjes van hem)
  donderdag 17 december 2009 @ 14:26:24 #23
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_75729196
quote:
Op donderdag 17 december 2009 11:11 schreef Drumpie het volgende:
Ik denk echter dat de klimaattop in Kopenhagen dat ze het een klein beetje gaan hebben over het Millieu probleem die er niet is.
Maar ik denk dat ze voornamelijk andere zaken aan het licht brengen.
Ik denk dat die hele top alleen draait om mannetjes en vrouwtjes die onderhandelen wie wat gaat doen en vooral hoeveel geld dat op gaat leveren. Echte millieu-vervuiling kan ze echt geen ene ruk schelen meen ik. De enige die het wat kan schelen dat zijn die goedbedoelende mensen buiten met spandoeken. De anti-CO2 cheerleaders. En waar ik bang voor was zonder de emails te lezen komt nu uit. De o zo geheime emails die zijn uitgelekt met informatie die anti-CO2 zou weerleggen stellen niets voor. Ik zeg: het was opzet.

[ Bericht 6% gewijzigd door Schenkstroop op 17-12-2009 14:35:31 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_76412831
Van geenstijl.nl;
quote:
Kijk. Publieke omroep Finland doet wél haar werk

Niet aan me voeten kietelen hoor Laten we zeggen zoals het is. Van de zogeheten klimaatredacteuren van de NOS, Bram Schilham en Marieke de Vries, hoeft u het volgende niet te verwachten. Net zomin als van de VARA en andere linksdragende media. De Nederlandse publieke televee, betaald met uw geld, voelt zich namelijk helemaal niet geroepen u kritisch en onafhankelijk te informeren over de grote ruzie in klimaatland. See no evil hear no evil. Kan Diederik Samsom wel lollig twitteren over wetenschap by Google; het blijft een geruststellende gedachte dat men voor informatie niet langer afhankelijk is van hunnie. Goed. Dankzij de internets komt de volgende Finse minidocu over Climategate tot u. Reportage is uitgezonden door Yleisradio Oy (YLE), de Finse publieke omroep. Bedenk dat als er één land getroffen zou worden door klimaatverandering, het Finland is. Voor deze Finse programmamakers is er dus niets vrijblijvend. Houd bij het bekijken voor de grap twee uitspraken in gedachten. 1. Diederik Samsom, daags na de hack: “Ach, het [climategate] stelt niet veel voor, zo praten wetenschappers onder elkaar”. 2. Minister Cramer: “Wat er nu gebeurt, is crimineel. De hackers hebben selectief gewinkeld in de informatie die zij hebben gestolen. Er wordt gegoocheld door degenen die gehackt hebben en dat vind ik onacceptabel”. Right, weltrusten. Docu duurt een half uur en is (duh) voorzien van Engelse ondertiteling. Diederik Samsom en Femke Halsema moeten voor straf verplicht kijken. Komt-ie dan hè? DEEL 1. DEEL 2. DEEL 3. Dit is dus wat de Nederlandse publieke omroep niet kan of wil.

dinsdag 5 januari 2010 @ 10:27:23 #25
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76429359
quote:
Op donderdag 17 december 2009 14:26 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Ik denk dat die hele top alleen draait om mannetjes en vrouwtjes die onderhandelen wie wat gaat doen en vooral hoeveel geld dat op gaat leveren. Echte millieu-vervuiling kan ze echt geen ene ruk schelen meen ik. De enige die het wat kan schelen dat zijn die goedbedoelende mensen buiten met spandoeken. De anti-CO2 cheerleaders. En waar ik bang voor was zonder de emails te lezen komt nu uit. De o zo geheime emails die zijn uitgelekt met informatie die anti-CO2 zou weerleggen stellen niets voor. Ik zeg: het was opzet.
Waarom geeft men dan niet alle mails en data vrij?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')