abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74923484
quote:
Hackers die hebben ingebroken in de systemen van Climate Research Unit, University of East Anglia in Engeland zijn ervandoor gegaan met ruim 61mb aan e-mails waaruit blijkt dat onderzoekers doelbewust informatie achterhouden die de opwarming van de aarde tegenspreekt, en doelbewust onzin verkopen om aan te tonen dat de aarde niet aan het afkoelen is geweest de afgelopen tijd.

In de ruim duizend e-mails tussen een aantal vooraanstaande klimatologen en klimatologisch onderzoekers is bewijs te vinden dat ze niet alleen zouden sjoemelen met cijfers, maar ook doelbewust onderzoeksresultaten verzwijgen of wissen als het niet in het global climate change plaatje past.

Na de inbraak zijn de e-mails op een Russische site gezet en zodoende de hele wereld rondgegaan. Diverse Britse media noemen het, het grootste moderne schandaal. Ook de term Climategate lijkt zich in te burgeren.

De PVV wil middels een spoeddebat opheldering van milieuminister Cramer. "Als het klopt dat er door wetenschappers gesjoemeld is met cijfers om zo de al tien jaar gaande afkoeling van de aarde tegen te spreken, dan is dat een 'bloody shame'", aldus PVV-Kamerlid Richard de Mos.

Vooral opvallend is hoe de media hierover bericht. Een aantal kranten komen zelfs niet verder dan te spreken over diefstal van e-mails, en gaan geheel voorbij aan het feit dat onderzoekers op grote schaal rommelen met de onderzoeksresultaten.

Het 61Mb grote bestand is overigens hier te downloaden.
http://www.filedropper.com/foi2009
Als dit waar is, dan hebben deze hackers een knap staaltje complot-ontmaskering laten zien en is dit een mooi bewijs van hoe hard we met zijn allen bij onze neus genomen worden. Het lijkt dan ook een beetje op de omgekeerde wereld, beweren dat de aarde opwarmt, terwijl deze aan het afkoelen is. Daar is ook vrij veel geld mee te verdienen met een co2 taks bijvoorbeeld.

Het dikgedrukte vind ik dan ook vrij discussie waardig. Corruptie is dan ook overal aanwezig, helaas.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_74923559
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_74923681
quote:
Op zondag 22 november 2009 22:13 schreef FunkyHomosapien het volgende:
Klimaattopwetenschappers manipuleren informatie, het bewijs - POL

Hackers ontmaskeren klimaathoax - NWS

of wil BNW er ook nog een?
BNW is de meest geschikte plek voor als het over complotten gaat denk ik. dit lijkt mij dan ook een duidelijk complot. Echter is dit dan ook een bewijs voor het bestaan van complotten oftewel conspiracies, wat erg goed is omdat veel mensen hier geloven dat deze niet bestaan.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  zondag 22 november 2009 @ 22:23:54 #4
131148 Dondermeester
Blikskaters en gerommel!
pi_74924108
Hoe weten we eigenlijk dat die zg hackers de waarheid naar buiten brengen? Laten ze wel de waarheid zien,en wel de hele waarheid? Internet is een bedenkelijk medium, net zoals kranten dat zijn,of persberichten of een willekeurige voorbijganger...

Weest kritisch, zoek ondersteunende bronnen. Er is al genoeg discutabel geloof in de wereld.
Wie ik ben?
Wie ben jij eigenlijk????
pi_74924149
quote:
Op zondag 22 november 2009 22:23 schreef Dondermeester het volgende:
Hoe weten we eigenlijk dat die zg hackers de waarheid naar buiten brengen? Laten ze wel de waarheid zien,en wel de hele waarheid? Internet is een bedenkelijk medium, net zoals kranten dat zijn,of persberichten of een willekeurige voorbijganger...

Weest kritisch, zoek ondersteunende bronnen. Er is al genoeg discutabel geloof in de wereld.
de emails zijn iig te downloaden.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_74924329
quote:
Op zondag 22 november 2009 22:23 schreef Dondermeester het volgende:

Daarom dit topic. Voor meer informatie en bronnen over onduidelijkheden mbt. het klimaat kun je meerdere topics vinden binnen dit forum volgens mij. Het is een redelijk actueel onderwerp, vooral omdat er een nieuwe belasting aan gaat komen.
  zondag 22 november 2009 @ 22:28:32 #7
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_74924349
Wie zegt dat tussentijds de mails niet zijn ge-edit
Goed verhaal. Lekker kort.
pi_74924373
Het is vast de illuminati
  zondag 22 november 2009 @ 22:32:35 #9
131148 Dondermeester
Blikskaters en gerommel!
pi_74924533
quote:
Op zondag 22 november 2009 22:28 schreef quirina het volgende:
Het is vast de illuminati
Wie? de wetenschappers, de hackers of wij??
Wie ik ben?
Wie ben jij eigenlijk????
  zondag 22 november 2009 @ 23:54:33 #10
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_74927625
61 mb aan e-mails vervalst? Ja geniaal verzonnen hoor.
Dit is mooi werk.

Ik vraag me alleen toch af, is het klimaat niet gewoon aan het verplaatsen? Mogelijk veroorzaakt door de verschuiving van de polen?
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  maandag 23 november 2009 @ 10:22:01 #11
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_74932863
quote:
Op zondag 22 november 2009 23:54 schreef Ticker het volgende:
Dit is mooi werk
Ik heb weleens meer mb's moeten vervalsen
pi_74934125
En de frontpage:

[upd] Hackers ontmaskeren klimaathoax

Interessant dat de media hun vingers niet aan de inhoud durven te branden.
pi_74934283
Als het echt zo is dat de aarde aan het afkoelen is, zou dat dan niet gewoon komen wegens de klimaatmaatregelen die wij nemen?
Maar om te voorkomen dat we weer in het oude "brand alles maar weer op" gedrag vervallen, houden ze dat nog even voor zich?
pi_74934363
Het hele verhaal was toch al niet geloofwaardig, dat met die opwarming enzo. Dit zat er al jaren aan te komen natuurlijk.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  maandag 23 november 2009 @ 11:48:24 #15
27611 The_Dogfather
It's good to be bad
pi_74935018
Eigenlijk is het gewoon superslim heel die hoax, de landen die aan het kyoto akkoord meedoen leggen hun eigen industriele ontwikkelingen aan banden om aan de eisen te voldoen.

Er worden bakken met geld tegenaan gegooid dat veel beter besteed hadden kunnen worden. de landen die niet meedoen lachen zich rot en BOOMEN hun economie om de moderne participerende landen in te kunnen halen of bij te kunnen benen Later kunnen ze de duur ontwikkelde 'groene' technologieën voor een prikkie kopen omdat de moderne landen deze al hebben doorontwikkeld.

dikke conspiracy
HERE I AM, WHAT ARE YOUR OTHER 2 WISHES
pi_74935432
quote:
Op zondag 22 november 2009 23:54 schreef Ticker het volgende:
Sorry hoor, maar zeker jij moet toch niet opkijken van een vervalsing van welke grootte dan ook? Geheel los van de inhoud en de echtheid, maar de grootte van een product weerhoudt niemand van een vervalsing als de beloning juist is.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_74935756

Dit zou wel eens kunnen gaan gebeuren.

Dit is een mooi bewijs hiervan. De top van de grootste pyramide is het enige deel van die pyramides dat niet onder water gestaan heeft, anders was dat ook aangetast zoals het overige deel. Ark van Noah?
pi_74935786
Het is heel vervelend, maar totdat we allemaal zelf wetenschapper worden zullen we niet weten wat juist is en wat niet.
pi_74935822
quote:
Op maandag 23 november 2009 12:19 schreef mediaconsument het volgende:
[ afbeelding ]

Dit zou wel eens kunnen gaan gebeuren.

[ afbeelding ]

Dit is een mooi bewijs hiervan. De top van de grootste pyramide is het enige deel van die pyramides dat niet onder water gestaan heeft, anders was dat ook aangetast zoals het overige deel. Ark van Noah?
Je weet dat die piramide met die (nog aanwezige) top niet de hoogste piramide is van die drie?
En dat als de andere "beschadigde" piramide zijn top is kwijt geraakt omdat het water zo hoog kwam, dat dan alle piramiden onder water stonden? Dus ook diegene met die top?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_74935920
quote:
Op maandag 23 november 2009 12:23 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Je weet dat die piramide met die (nog aanwezige) top niet de hoogste piramide is van die drie?
Hoe bedoel je dat?
quote:
En dat als de andere "beschadigde" piramide zijn top is kwijt geraakt omdat het water zo hoog kwam, dat dan alle piramiden onder water stonden? Dus ook diegene met die top?
Daarom vraag ik me af hoe jij erbij komt dat die middelste niet de grootste is, oftewel er een stukje bovenuit steekt.

Mjah, gezichtsbedrog, blijkt.
http://www.101destinations.com/tag/pyramids/

Die great pyramid is 3 meter hoger, echter vraag ik me dan af waarom het bovendste deel van die middelste pyramide zo goed is gebleven.

[ Bericht 16% gewijzigd door mediaconsument op 23-11-2009 12:33:12 ]
pi_74936243
quote:
Op maandag 23 november 2009 12:27 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat?
[..]

Daarom vraag ik me af hoe jij erbij komt dat die middelste niet de grootste is, oftewel er een stukje bovenuit steekt.
Op jouw foto wel ja, maar dat is het gevolg van perspectief.

Diegene met die top intact is de piramide van Khafre/Chefren en is 136m hoog.
Diegene zonder top is de piramide van Khufu/Cheops en is 138m hoog.
Beide getallen zijn lager dan wat ze vlak na de bouw waren, toen was de piraimde van Khufu nog een stukje hoger dan die van Khafre

Je zou denken dat de hoogste dus een nog onbeschadigde top zou hebben als deze beschadiging door een hoge waterstand zou komen. Echter de kleinste van de twee heeft de minste beschadiging. Dus of de watertheorie klopt niet, of de beschadiging is door iets anders gekomen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Khafre%27s_Pyramid
http://en.wikipedia.org/wiki/Great_Pyramid_of_Giza

_EDIT_

Ik zie dat je je post aangepast hebt...

Ik denk dat er meerdere oorzaken geweest zijn, maar vooral:
quote:
In AD 1301, a massive earthquake loosened many of the outer casing stones, which were then carted away by Bahri Sultan An-Nasir Nasir-ad-Din al-Hasan in 1356 in order to build mosques and fortresses in nearby Cairo. The stones can still be seen as parts of these structures to this day. Later explorers reported massive piles of rubble at the base of the pyramids left over from the continuing collapse of the casing stones, which were subsequently cleared away during continuing excavations of the site.
Hier staat wat meer over de verschillen tussen de beide afwerkingen:
http://www.touregypt.net/petrie/c4.html#15
C. Sagan
  maandag 23 november 2009 @ 13:34:19 #22
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_74937083
quote:
Op maandag 23 november 2009 12:04 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar zeker jij moet toch niet opkijken van een vervalsing van welke grootte dan ook? Geheel los van de inhoud en de echtheid, maar de grootte van een product weerhoudt niemand van een vervalsing als de beloning juist is.
61 mb aan plain tekst is veel. Ik heb de zip gedownload.

Staat vol met diverse mails als dit:
quote:
<x-flowed>
fair enough, I'll go w/ flimsy. The real problem is the fairly
inflammatory wording of this, and the really flawed interpretations
w.r.t. implicatinos for natural vs. anthropogenic variaiblity.

normally I'd ignore, but the fact that Andy Revkin received this
suggests they are trying to publicize this review paper, which I find a
bit odd...

mike

Tim Osborn wrote:

> Hi Mike,
>
> I've seen this before (and probably Keith has too) because our EU
> "SOAP" project supported Rob Wilson, the second author. I'd say that
> it is "flimsy" rather than "shoddy"! Still, it's only supposed to be
> a "viewpoint" rather than new science.
>
> Tim
>
> At 15:31 30/11/2005, Michael E. Mann wrote:
>
>> thought you guys would be interested. pretty shoddy stuff in my view...
>>
>> mike
>>
>> --
>> Michael E. Mann
>> Associate Professor
>> Director, Earth System Science Center (ESSC)
>>
>> Department of Meteorology Phone: (814) 863-4075
>> 503 Walker Building FAX: (814) 865-3663
>> The Pennsylvania State University email: mann@psu.edu
>> University Park, PA 16802-5013
>>
>> http://www.met.psu.edu/dept/faculty/mann.htm
>>
>>
>>
>>
>> Return-Path: <anrevk@nytimes.com>
>> X-Original-To: mann@meteo.psu.edu
>> Delivered-To: mann@meteo.psu.edu
>> Received: from tr12n04.aset.psu.edu (tr12g04.aset.psu.edu
>> [128.118.146.130])
>> by mail.meteo.psu.edu (Postfix) with ESMTP id 2027520401A
>> for <mann@meteo.psu.edu>; Wed, 30 Nov 2005 10:15:10 -0500 (EST)
>> Received: from nytimes.com (nat-hq-gate-02.nytimes.com
>> [199.181.175.222])
>> by tr12n04.aset.psu.edu (8.13.2/8.13.2) with ESMTP id
>> jAUFF8P22437280
>> for <mann@psu.edu>; Wed, 30 Nov 2005 10:15:08 -0500
>> Message-Id: <6.1.2.0.2.20051130101420.02d14460@smtp-store.nytimes.com>
>> X-Sender: anrevk@smtp-store.nytimes.com
>> X-Mailer: QUALCOMM Windows Eudora Version 6.1.2.0
>> Date: Wed, 30 Nov 2005 10:14:45 -0500
>> To: mann@psu.edu
>> From: Andy Revkin <anrevk@nytimes.com>
>> Subject: u seen?
>> Mime-Version: 1.0
>> Content-Type: multipart/alternative;
>> boundary="=====================_79165303==.ALT"
>> X-NYTOriginatingHost: , 10.149.64.222
>> X-Virus-Scanned: amavisd-sophos
>> X-PSU-Spam-Flag: NO
>> X-PSU-Spam-Hits: 0.695
>> X-PSU-Spam-Level: *
>> X-Spam-Checker-Version: SpamAssassin 3.0.2 (2004-11-16) on
>> mail.meteo.psu.edu
>> X-Spam-Level:
>> X-Spam-Status: No, score=-1.6 required=5.0
>> tests=AWL,BAYES_00,HTML_00_10,
>> HTML_MESSAGE,MIME_QP_LONG_LINE autolearn=no version=3.0.2
>>
>> purely fyi.. u seen?
>>
>>
>>> Quaternary Science Reviews, Volume 24, Issues 20-21 , November 2005,
>>> Pages 2164-2166
>>> http://tinyurl.com/b95ee
>>>
>>> Climate: past ranges and future changes
>>>
>>> Jan Esper a), Robert J.S. Wilson b), David C. Frank a), Anders
>>> Moberg c), Heinz Wanner d) and Jürg Luterbacher d)
>>>
>>> a) Swiss Federal Research Institute WSL, 8903 Birmensdorf, Switzerland
>>> b) School of GeoSciences, Grant Institute, Edinburgh University,
>>> Edinburgh, UK
>>> c) Department of Meteorology, Stockholm University, 10691 Stockholm,
>>> Sweden
>>> d) NCCR Climate and Institute of Geography, University of Bern, 3012
>>> Bern, Switzerland
>>>
>>> Abstract
>>>
>>> Comparison of large-scale temperature reconstructions over the past
>>> millennium reveals agreement on major climatic episodes, but
>>> substantial divergence in reconstructed (absolute) temperature
>>> amplitude. We here detail several research priorities to overcome
>>> this 'amplitude desideratum', and discuss the relevance of this
>>> effort for the prediction of future temperature changes and the
>>> meaning of the Kyoto protocol.
CUT
En geloof me.. 61 MB is dan echt wel heel erg veel.
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_74937103
quote:
Op maandag 23 november 2009 13:34 schreef Ticker het volgende:

[..]

61 mb aan plain tekst is veel. Ik heb de zip gedownload.

Staat vol met diverse mails als dit:
[..]

En geloof me.. 61 MB is dan echt wel heel erg veel.
Het is ook veel en in dit geval lijkt het me de moeite niet, dus neem ik ook aan dat ze echt zijn, maar op zich hoeft dat natuurlijk niet, ook al was het 100 keer zo veel.
Dus is de vraag of het wel echt is, wel op zijn plek.
C. Sagan
  maandag 23 november 2009 @ 13:44:21 #24
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_74937349
Deze is ook leuk en komt dichtbij.

Had als kopje, greenpeace:
quote:
Hi Mick,

It was good to see you again yesterday - if briefly. One particular
thing you said - and we agreed - was about the IPCC reports and
the broader climate negotiations were working to the globalisation
agenda driven by organisations like the WTO. So my first question
is do you have anything written or published, or know of anything
particularly on this subject, which talks about this in more detail?

My second question is that I am invovled in a working group
organising a climate justice summit in the Hague and I wondered if
you had any contacts, ngos or individuals, with whom you have
worked especially from the small island States or similar areas,
who could be invited as a voice either to help on the working group
and/or to invite to speak?

All the best,

Paul
  maandag 23 november 2009 @ 15:45:11 #25
115996 francorex
Earth stationary not spinning
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')