Zucht, lees eens.quote:
Een post van bommenlegger die langer is dan een zinquote:Op zaterdag 12 december 2009 15:25 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Dus een werkgever mag niet de meest geschikte kandidaat aannemen als het geen allochtoon is?
Probeer je eens in de schoenen van een werkgever te plaatsen, dan wil je ook de beste werknemer, die voldoet aan je eisen en waarvan je verwacht dat die zijn werkzaamheden doet zoals je van hem verlangt.
En dat staat los van dat gelul van je over allochtonen.
Was dat maar zo.quote:Op zaterdag 12 december 2009 05:42 schreef kitao het volgende:
[..]
Logisch , als je buitengesloten wordt uit de maatschappij vanwege opleiding , inkomsten en taal , hetgeen veelal allochtonen treft , dan is de neiging tot verzet groter en word je dus eerder gevangen gezet.
Voorbeelden daarvan zijn vooral in Frankrijk en Belgie te vinden waar allochtone tieners zonder pardon door de politie in een achtervolging letterlijk verrot worden gereden met alle gevolgen vandien.
generaliseren, ik weet 't maar ik zeg het lekker tóch!quote:*gelukkige uitzondering *
Dat willen de PVV aanhangers niet horen joh. Die willen niet weten dat het echt véle malen moeilijker is voor een allochtoon om werk te krijgen dan een autochtoon als ze beide dezelfde opleiding hebben gedaan.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:23 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Klopt helemaal, en het heeft niets met positieve discriminatie te maken. Er zijn buitenlanders die geletterd zijn, netjes zijn, de taal volledig beheersen, maar als ze zich inschrijven bij het arbeidsbureau worden ze niet eens op sollicitatiegesprek gevraagd.
Ik ken een praktijkvoorbeeld die zijn naam daarom heeft laten veranderen, te gek voor woorden.
http://www.nu.nl/economie(...)em-solliciteren.htmlquote:Op zaterdag 12 december 2009 15:55 schreef moussie het volgende:
[..]
Het zijn anders mensen die hun school hebben afgemaakt en soms met betere papieren dan de autochtoon, en toch niet worden aangenomen omdat zij niet in de groep zouden passen. Dat jij dan toevallig voor een bedrijf werkt waar mensen wel op hun individuele capaciteiten beoordeelt worden wil niet zeggen dat die andere bedrijven niet bestaan.
Denk je dat er bedrijven zijn die nu nog risico gaan nemen met probleemgroepen? De hoeveelheid negatieve ervaringen die buitenproportioneel waren maken het een simpele redenatie: Ga ik voor iemand uit die groep dan neem ik een behoorlijk risico, iemand uit een andere groep is dat risico voor mijn bedrijf veel kleiner.quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:12 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Dat willen de PVV aanhangers niet horen joh. Die willen niet weten dat het echt véle malen moeilijker is voor een allochtoon om werk te krijgen dan een autochtoon als ze beide dezelfde opleiding hebben gedaan.
Uiteraard is het geen succes, je komt alleen een sollicitatieronde verder, je brief belandt niet meer automatisch in de vuilnisbak.quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:30 schreef Cerbie het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/economie(...)em-solliciteren.html
Geen succes
Ben je ook voor vrouwenquota's?
En hoe komt dat denk je dat allochtoon veel moeilijker werk zal krijgen dan een autochtoon?quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:12 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Dat willen de PVV aanhangers niet horen joh. Die willen niet weten dat het echt véle malen moeilijker is voor een allochtoon om werk te krijgen dan een autochtoon als ze beide dezelfde opleiding hebben gedaan.
Net alsof de PVV anti-allochtoon isquote:Op zaterdag 12 december 2009 17:12 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Het ging om vacatures bij de gemeente Nijmegen, links bolwerk bij uitstek. Blijkbaar was de allochtone kandidaat gewoon slechter, of wil je zeggen dat de gemeente Nijmegen hierin allochtonen discrimineertquote:Op zaterdag 12 december 2009 19:19 schreef moussie het volgende:
[..]
Uiteraard is het geen succes, je komt alleen een sollicitatieronde verder, je brief belandt niet meer automatisch in de vuilnisbak.
Gezien de feiten? Als er genoeg competente vrouwen zijn komen ze vanzelf aan de top. Als de ambitie er maar is, de commitment voor een echte fulltime carriere. Verder hoor ik niemand iets zeggen voor een vrouwenquota op vuilniswagens of andere lagerbetaalde beroepen.quote:En tja, mijn mening over positieve discriminatie is eigenlijk nogal dubbel, in principe ben ik tegen, maar gezien de feiten is het helaas wel noodzakelijk ..
quote:Op zaterdag 12 december 2009 20:01 schreef Shaitanica het volgende:
[..]
Net alsof de PVV anti-allochtoon isals dat zo was kregen ze wel veel meer stemmen.
Hou toch eens op met dat generaliseren man. Ik word daar toch zo kotsziek van. Blijkbaar zie je alleen de negatieve dingen van allochtonen ofzo. De allochtonen waarmee ik samenwerk werken minstens zo hard en vaak harder dan de blanken, waarvan er steevast op maandag een aantal met een flinke kater op het werk komen en bijna niets uit hun vingers krijgen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 19:40 schreef RAVW het volgende:
[..]
En hoe komt dat denk je dat allochtoon veel moeilijker werk zal krijgen dan een autochtoon?
Zullen ze het er zelf niet naar gemaakt hebben ..
ik ken meer allochtone werknemers die vele malen per jaar ziek zijn en alles er aan doen om niet te hoeven werken..
En wat dacht je van de XXXXX [1] vrouwen die alleen het eerste jaar gaan werken en daarna gewoon overspannen thuis gaan zitten met een 100% behoud van loon.
Ach dus het komt dus weer voor rekening te liggen bij de werkgevers .. lol
[1] is een bepaalde bevolkingsgroep maar dat laat ik even weg anders gaat het topic weer helemaal uit de hand lopen.
Ik ken ook alleen maar hardwerkende allochtonen maar er is verschil tussen allochtonen en allochtonen. Zo is er een groep allochtonen die idd het voordeel van de twijfel niet krijgen maar die groep moet even huishouden binnen hun eigen groep, zorgen dus dat er weer positief naar die specifieke allochtonen wordt gekeken. Dat kun je de autochtonen niet verwijten.quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:52 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Hou toch eens op met dat generaliseren man. Ik word daar toch zo kotsziek van. Blijkbaar zie je alleen de negatieve dingen van allochtonen ofzo. De allochtonen waarmee ik samenwerk werken minstens zo hard en vaak harder dan de blanken, waarvan er steevast op maandag een aantal met een flinke kater op het werk komen en bijna niets uit hun vingers krijgen.
Het is een feit (meerdere keren onderzocht) dat er door werkgevers enorm wordt gdiscrimineerd bij sollicitaties. Dat komt vooral door vooroordelen en waarschijnlijk zelfs ook omdat de werknemers die hij op dat moment heeft, hebben laten blijken racisten te zijn. Bij gelijke kwaliteit wordt er nog altijd in 99 van de 100 gevallen voor de autochtoon gekozen. Als ik allochtoon zou zijn, zou me dat goed woest maken trouwens.
Wat ik erover heb gelezen werd er amper gesolliciteerd door allochtonen, weinig animo voor dat absurde gedoe .. ik kan me daar wel wat bij voorstellen eigenlijk, ik zou dat ook niet willen .. als je mij niet wil hebben omdat mijn achternaam je niet bevalt mag je wat mij betreft mooi de P krijgenquote:Op zaterdag 12 december 2009 20:27 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Het ging om vacatures bij de gemeente Nijmegen, links bolwerk bij uitstek. Blijkbaar was de allochtone kandidaat gewoon slechter, of wil je zeggen dat de gemeente Nijmegen hierin allochtonen discrimineert![]()
Lees dit anders eensquote:Gezien de feiten? Als er genoeg competente vrouwen zijn komen ze vanzelf aan de top. Als de ambitie er maar is, de commitment voor een echte fulltime carriere. Verder hoor ik niemand iets zeggen voor een vrouwenquota op vuilniswagens of andere lagerbetaalde beroepen.
quote:Op zaterdag 12 december 2009 22:33 schreef moussie het volgende:
[..]
Wat ik erover heb gelezen werd er amper gesolliciteerd door allochtonen, weinig animo voor dat absurde gedoe .. ik kan me daar wel wat bij voorstellen eigenlijk, ik zou dat ook niet willen .. als je mij niet wil hebben omdat mijn achternaam je niet bevalt mag je wat mij betreft mooi de P krijgen
[..]
Lees dit anders eens
http://www.radar.nl/read/_onzichtbare_discriminatie_verhoogt_gl
Discriminatie als middel tegen discriminatie? Dat schiet ook niet op. Voor elke positief gediscrimineerde is er een negatief gediscrimineerde.quote:4. Voorzie vrouwen van een coach
Dit kan zowel formeel als informeel, en kan vrouwen stimuleren om proactief kansen te zoeken en hun horizon te verbreden.
Iemand aan de top is daar niet gekomen door parttime te werken.quote:7. Zorg voor een gezinsvriendelijk HR-beleid
Biedt flexibele werktijden, thuiswerkmogelijkheden, kinderopvang, parttime mogelijkheden, enzovoort.
Dan blijkt dus regelmatig, dat bedrijven die inderdaad ervaring hebben met allochtonen, daar helemaal niet zo negatief tegenover staan. Turf maar eens hier op FOK!, als je durft.quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:43 schreef Harlon het volgende:
[..]
Denk je dat er bedrijven zijn die nu nog risico gaan nemen met probleemgroepen? De hoeveelheid negatieve ervaringen die buitenproportioneel waren maken het een simpele redenatie: Ga ik voor iemand uit die groep dan neem ik een behoorlijk risico, iemand uit een andere groep is dat risico voor mijn bedrijf veel kleiner.
Doodsimpel gevolg van jarenlang een slechte reputatie opbouwen en keihard werken om die in stand te houden.
Dat is niet geheel waar.quote:Op zaterdag 12 december 2009 22:55 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dan blijkt dus regelmatig, dat bedrijven die inderdaad ervaring hebben met allochtonen, daar helemaal niet zo negatief tegenover staan. Turf maar eens hier op FOK!, als je durft.
De PVV kreeg de meeste stemmen in de Europese verkiezingen uit gemeenten, waar de mensen alle zogenaamde kennis over allochtonen hadden van horen zeggen of uit de krant (nou ja, krant??) lezen. Maar waar ze geen ervaring hadden met allochtonen, omdat die er gewoon niet wonen.
Je redenatie is inderdaad simpel. Beschamend simpel.
quote:Het CDA is in de meeste gemeenten de grootste. Daarna komt de PVV in de meeste gemeenten de grootste partij geworden met bijvoorbeeld Rotterdam en Den Haag, de tweede en derde gemeente van Nederland gemeten naar aantal inwoners, werd de PVV de grootste. In Amsterdam en Utrecht werd D66 het grootst. Dat is uniek te noemen, want Het is voor het eerst dat de PvdA niet in ten minste één van de vier grote steden nummer één is.
quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:55 schreef moussie het volgende:
[..]
Het zijn anders mensen die hun school hebben afgemaakt en soms met betere papieren dan de autochtoon, en toch niet worden aangenomen omdat zij niet in de groep zouden passen. Dat jij dan toevallig voor een bedrijf werkt waar mensen wel op hun individuele capaciteiten beoordeelt worden wil niet zeggen dat die andere bedrijven niet bestaan.
Zie ik dat nou goed?quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:13 schreef Knarf het volgende:
[..]
Dat is niet geheel waar.
De PVV is juist in de grote steden en zijn randgemeenten erg groot.
Dus volgens jou hebben deze mensen juist de kennis gekregen, omdat ze er tussen wonen.
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |