Precies. Ook bij mij zou alleen mijn 1 van 2009 in mijn top 10 van 2008 kunnen komen. Achteraf gezien vind ik 2008 denk ik wel één van de betere jaren van de jaren nul. Zelf zou ik aan jouw rijtje nog toevoegen: Portishead, No Age, Bon Iver, Late of the Pier (hun album vind ik oprecht erg goed!), The Black Keys en The Kills.quote:Op maandag 4 januari 2010 17:17 schreef Norrage het volgende:
Alleen mijn #1 zou nog in de top 10 zijn gekomen van vorig jaar...vorig jaar hadden we elbow, fleet foxes, andrew bird(die ook in 2009 is dus), een geweldige Calexico, een stiekm toch wel goede Coldplay, Gaslight Anthem, Hot Chip, Shearwater en TV on the Radio...en nog vele meer...Allen zijn ze beter dan mijn hele lijstje bij elkaar....
en ik denk dat dat voor meer mensen hier geldt..
Mwah, dat vind ik wel meevallen. In de wat alternatieve hoek zijn in ieder geval príma albums uitgekomen:quote:Op maandag 4 januari 2010 17:17 schreef Norrage het volgende:
Ik moet achteraf ook zeggen dat 2008 echt een veel maar dan ook echt veeel beter jaar was dan 2009....
Alleen mijn #1 zou nog in de top 10 zijn gekomen van vorig jaar...vorig jaar hadden we elbow, fleet foxes, andrew bird(die ook in 2009 is dus), een geweldige Calexico, een stiekm toch wel goede Coldplay, Gaslight Anthem, Hot Chip, Shearwater en TV on the Radio...en nog vele meer...Allen zijn ze beter dan mijn hele lijstje bij elkaar....
en ik denk dat dat voor meer mensen hier geldt...ik zie ook veel van die albums van 2008 eindigen in de alltime lijstjes van velen hier, dat moet ik van 2009 nog maar zien.....
Elbow, TV on the Radio, nee niet mijn ding.quote:Maar bv Elbow vorig jaar, daar was iedereen toch wel unaniem positief over toch? En TV on the Radio vond ik ook een erg veelzijdig album hebben. Dit jaar vond ik het allemaal simpelweg wat eentonig. The XX? Eentonig. Mumford & sons? Eentonig...Vorig jaar was wat experimenteler...wat spannender.
Enne MGMT is ook in veel decennium lijstjes erg hoog geeindigd.
Lovvers, Sleepy Sun en Crystal Antlers staan ook in mijn lijstje (degene die net was geplaatst, inderdaadquote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:34 schreef ralfseltje het volgende:
Hmm nog even nagedacht over het afgelopen jaar, wat ik dus echt een beter jaar vond dan 2008. Hoewel ze niet in mijn lijstje voorkwamen omdat ik die haastig heb gemaakt, zie ik verder (bijna) nergens albums van Lovvers (oke hierboven net), Girls, Japandroids, Titus Andronicus (misschien 2008), Reigning Sound, Crystal Antlers, Sleepy Sun, Dutchess And The Duke, Hex Dispensers... Nou net albums die dit jaar voor mij zeer geslaagd maakten. Ben ik gewoon de enige die die albums zo goed vind? Zo obscuur zijn die bands volgens mij ook weer nietDaarentegen vond ik 'hypes' als Fleet Foxes vorig jaar geweldig, wat ik van de nieuwe hypes als The XX weer niet kan zeggen
Het probleem is alleen het ontdekkenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:26 schreef ranja het volgende:
[..]
En eentonig? De hype bandjes misschien. Maar er is zoveel meer dan wat Oor/Pitchfork/KinkFM kent.
Dat weet ik niet hoor.quote:Op maandag 4 januari 2010 17:29 schreef Norrage het volgende:
[..]
Jij hebt inderdaad wel net een andere top 10. Wat origineler als je naar de uiteindelijeke lijst kijkt! Misschien heb jij dan wel stiekem de echt goede platen erin staan.
Jouw alter ego staat wel in verschillende songlijstjes bij mijquote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:52 schreef GinoPietermaai het volgende:
Gino staat altijd op één mattieeee. yeaaaahhh![]()
En ik snap niet wat mensen er niet in zien, eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 14:03 schreef Desunoto het volgende:
Ik had gisteren wat muziek van dat alom vereerde Animal Collective beluisterd en snap sowieso niet wat mensen er in zien eerlijk gezegd.
Kun je dat uitleggen? Het is best gecompliceerde muziek toch?quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:22 schreef DO2 het volgende:
[..]
En ik snap niet wat mensen er niet in zien, eerlijk gezegd.
Nee, eigenlijk kan ik het niet uitleggen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:13 schreef methodmich het volgende:
[..]
Kun je dat uitleggen? Het is best gecompliceerde muziek toch?
En soms loont het juist als muziek pas aanslaat als je de moeite neemt om het te willen begrijpen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 22:25 schreef DO2 het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk kan ik het niet uitleggen.
Ze spreken voor mij een duidelijke taal. Die komt direct binnen.
Dat je die blijkbaar ook niet kunt horen, begrijp ik dus niet.
Zo zijn er ook mensen die straal voorbij lopen aan een schilderij van van Gogh.
Dat is voor mij net zo onbegrijpelijk.
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:07 schreef Norrage het volgende:
Hey dat is te laat!! Maar leuke lijst..ik wist helemaal niet dat er een nieuw Portugal.the man album was dit jaarDie moet ik nog even krijgen!!!! Wat stom..
Absoluut waar...Als ik nu net naar mijn top 100 albums kijk..Ik heb 7!!!! noteringen erin uit 2008...en slechts twee uit 2009 (Portugal. The Man en Roosbeef)...Niet die noteringen, behalve andrew bird, die ik in de quote noem trouwens..dus ook wel allemaal albums die ik later heb ontdekt...maar ik vind het wel opvallendquote:Op maandag 4 januari 2010 17:17 schreef Norrage het volgende:
Ik moet achteraf ook zeggen dat 2008 echt een veel maar dan ook echt veeel beter jaar was dan 2009....
en ik denk dat dat voor meer mensen hier geldt...ik zie ook veel van die albums van 2008 eindigen in de alltime lijstjes van velen hier, dat moet ik van 2009 nog maar zien.....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |