quote:Egypte bouwt ondergrondse muur tegen smokkelaars
Egypte is begonnen met de bouw van een tien kilometer lange ondergrondse muur op de grens met de Gazastrook. Dat meldt Haaretz, een Israëlische krant.
De muur gaat naar verluidt tot op dertig meter onder de grond en is bijzonder sterk. Op die manier wil Egypte smokkelaars een hak zetten.
Palestijnen gebruiken in de regio tunnels om wapens, voedsel, medicijnen en andere goederen naar Gaza te smokkelen. Israël drong al langer aan op een initiatief van Egypte.
Bronquote:Hamas. Hamas. Gretta aan het Egyptische gas
Redelijk schokkend nieuwsfeitje dat wel heel erg onopgemerkt voorbij gaat. Volgens de Israëlische krant Haaretz is Egypte begonnen met de bouw van een muur tussen Egyptisch territorium en Gaza. De muur wordt ongeveer 10 kilometer lang en gaat op sommige plekken maar liefst 30 meter de grond in. Dit uiteraard om smokkeltunnels van Palestijnen tegen te gaan. Nu zullen we niet hypocriet doen vanwege een muur. Israël heeft er een. Amerika idem. Marokko doet het truukje en nu Egypte dus ook. So be it. Moeten de Palestijnse leiders zich maar iets drukker maken om vrede dan om qassamraketten. Waar het ons om gaat zijn de verdere repercussies van de Egyptenaren. Die vullen de tunnels namelijk wekelijks met GAS! WTF!!? Kan het nog inhumaner? Waar zijn de woedende reacties van de anders zo strijdbare VN, de Organisatie van de Islamitische Conferentie, Amnesty International en Human Rights Watch? Ook in Nederland is de stilte van pro-palestijnse organisaties oorverdovend. Joehoe Dries van Agt doe eens een stichting openen. Wanneer schuift Jaap Hamburger van Een Ander Joods geluid aan voor de camera's? Anja Meulenbelt, trouw eens demonstratief een Egyptenaar. Straks vergassen die smerige pyramidefuckers Gretta Duisenberg nog tijdens haar jaarlijkse oversteek. Dat mag NOOI..uchekuchehatsjoe!
Dat geldt alleen voor Israël.quote:Op donderdag 10 december 2009 20:18 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Bron
Ongelooflijk![]()
En nog erger, waar blijft de verontwaardiging? Nazipraktijken in de 21e eeuw, het moet niet gekker worden!
Je denkt dat ieder land het recht heeft om mensen te vermoorden als ze illegaal een land proberen binnen te komen?quote:Op donderdag 10 december 2009 20:34 schreef bijdehand het volgende:
Hoezo nazipraktijken? Ze beschermen alleen maar hun grenzen...
Wel als ze wapens proberen te smokkelen ja. Dan hebben ze het volste recht!quote:Op donderdag 10 december 2009 20:40 schreef reem het volgende:
[..]
Je denkt dat ieder land het recht heeft om mensen te vermoorden als ze illegaal een land proberen binnen te komen?
Natuurlijk niet. Dan moeten ze opgepakt en berecht worden.quote:Op donderdag 10 december 2009 20:47 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Wel als ze wapens proberen te smokkelen ja. Dan hebben ze het volste recht!
De Haaretz.quote:Op donderdag 10 december 2009 20:50 schreef voyeur het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Dan moeten ze opgepakt en berecht worden.
Wat is trouwens de echte bron van dit bericht, want GS geloof ik niet zomaar op hun roze ogen.
Van Israël mag Palestina niet eens leiders hebben, dus, waar hebben we het over?quote:Moeten de Palestijnse leiders zich maar iets drukker maken om vrede dan om qassamraketten.
Merci.quote:Op donderdag 10 december 2009 20:51 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
De Haaretz.![]()
http://www.haaretz.com/hasen/spages/1133749.html
Lees de Haaretz (link staat elders in dit topic). Dat artikel van jou gaat over de bouw van de muur, een nieuwe maatregel. Dat gas pompen in de tunnels is iets wat ze nu ook al doen. In dat licht bezien ga ik die muur bijna humaan vinden.quote:Op donderdag 10 december 2009 21:14 schreef Disana het volgende:
http://www.telegraph.co.u(...)op-Gaza-tunnels.html
Geen woord over gas.
Ik ben het me je eens. De bron die ik aanhaalde is nota bene van June 28, 2008 maar ik had er tot vandaag niet van gehoord.quote:Op donderdag 10 december 2009 21:35 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Lees de Haaretz (link staat elders in dit topic). Dat artikel van jou gaat over de bouw van de muur, een nieuwe maatregel. Dat gas pompen in de tunnels is iets wat ze nu ook al doen. In dat licht bezien ga ik die muur bijna humaan vinden.
Ja, ik had inmiddels verder gekeken. GS zette me op het verkeerde been, zij beweren dat deze muur met gas gevuld wordt.quote:Op donderdag 10 december 2009 21:35 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Lees de Haaretz (link staat elders in dit topic). Dat artikel van jou gaat over de bouw van de muur, een nieuwe maatregel. Dat gas pompen in de tunnels is iets wat ze nu ook al doen. In dat licht bezien ga ik die muur bijna humaan vinden.
Ik zie het. Ik zie het somber in voor de Gazanen, het gaat daar niet snel gezelliger worden, aan de ene kant de Egyptenaren die je vergassen, aan de andere kant Israel dat ieder moment een inval kan organiseren, en de grenzen strak dicht houdt, en daarbovenop nog een uiterst gewelddadige organisatie als regering, die door slechts haar aanwezigheid al zo goed als elke oplossing in feite onmogelijk maakt. Die mensen zijn niet te benijdenquote:Op donderdag 10 december 2009 21:24 schreef voyeur het volgende:
[..]
Merci.
Barbaars. Ik begrijp na er meer over gelezen te hebben dat de Egyptenaren er ook wel eens water in pompen.
Vreemd dat dit zo weinig aandacht krijgt, zeker gezien de ernst van de zaak. Zal vermoedelijk te maken hebben met de focus die in die regio voortdurend op Israel ligt, waardoor dit soort volkomen geschifte gedragingen van andere partijen in het conflict allicht ondergesneeuwd raken.quote:Op donderdag 10 december 2009 21:39 schreef voyeur het volgende:
[..]
Ik ben het me je eens. De bron die ik aanhaalde is nota bene van June 28, 2008 maar ik had er tot vandaag niet van gehoord.
Er is geen verontwaardiging bij de moslims dus ook niet bij alle politiek correcte multikul aanhangers.quote:Op donderdag 10 december 2009 20:18 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Bron
Ongelooflijk![]()
En nog erger, waar blijft de verontwaardiging? Nazipraktijken in de 21e eeuw, het moet niet gekker worden!
Allicht. Het lijkt me echter dat Haaretz een betrouwbaarder bron is dan de regering van Egypte (die staat toch niet echt bekend om betrouwbaarheid en humaniteit). Let overigens op dat ze niet ontkennen dat er 'werkzaamheden' worden uitgevoerd.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:01 schreef Disana het volgende:
Egypte ontkent.
http://english.aljazeera.(...)210112044134627.html
Ben ik met je eens. Helaas staat Egypte onder druk, en helaas was het de enige uitweg voor bewoners van Gaza om aan wat goederen te komen.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:04 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Allicht. Het lijkt me echter dat Haaretz een betrouwbaarder bron is dan de regering van Egypte (die staat toch niet echt bekend om betrouwbaarheid en humaniteit). Let overigens op dat ze niet ontkennen dat er 'werkzaamheden' worden uitgevoerd.
Egypte ontkent de aanleg van een ondergrondse muur, maar spreekt zich niet uit over het pompen van gas in de bestaande tunnels.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:01 schreef Disana het volgende:
Egypte ontkent.
http://english.aljazeera.(...)210112044134627.html
Ja precies, net als de rest van de mensheid. Racisme komt veelal voort uit angst, laat daar nou net bijna de hele wereld in verkeren. Net of wij hier zo heilig zijn, blaten kunnen wij mensen in ieder geval als de beste over wat het probleem in de wereld wel niet is, uiteraard altijd buiten ons.quote:Op donderdag 10 december 2009 21:57 schreef ZureMelk het volgende:
[..]
Moslims zijn namelijk vrijwel allemaal racisten.
Nee, maar het gaat hier dus ook over die muur in aanbouw die niet in aanbouw zou zijn.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:08 schreef voyeur het volgende:
[..]
Egypte ontkent de aanleg van een ondergrondse muur, maar spreekt zich niet uit over het pompen van gas in de bestaande tunnels.
Die muur van Israël is ook niet zo erg, ware het niet dat die muur helemaal niet over de grens van Israël loopt, maar door half Palestina. Dat is hier wel anders, hmmm?quote:Op donderdag 10 december 2009 21:57 schreef ZureMelk het volgende:
[..]
Er is geen verontwaardiging bij de moslims dus ook niet bij alle politiek correcte multikul aanhangers.
Dit is niet erg want moslims die moslims onderdrukken en/of doden is niet erg. Alleen als ongelovige honden (alle niet-moslims) het doen is het erg.
En als Joden het doen is het nog eens dubbel zo erg. Moslims zijn namelijk vrijwel allemaal racisten.
Niet zo ingewikkeld dus.
Wat echt triest is dat is dat de politiek correcten ook zo selectief zijn in hun verontwaardiging. Van de moslims verwacht je het, van weldenkende mensen niet.
Blijkbaar doen de politiek correcten er alles aan om een Dhimmie status te verwerven uit pure angst voor de moslims.
Ik denk dat ook meespeelt dat een heleboel omringende landen totaal geen boodschap hebben aan de Palestijnse zaak, en er in feite zelfs belang bij hebben dat het lijden voortduurt, het is immers een nuttig middel om de aandacht van de eigen misdragingen af te leiden, en de bevolking te manipuleren.quote:Op donderdag 10 december 2009 21:57 schreef ZureMelk het volgende:
[..]
Er is geen verontwaardiging bij de moslims dus ook niet bij alle politiek correcte multikul aanhangers.
Dit is niet erg want moslims die moslims onderdrukken en/of doden is niet erg. Alleen als ongelovige honden (alle niet-moslims) het doen is het erg.
En als Joden het doen is het nog eens dubbel zo erg. Moslims zijn namelijk vrijwel allemaal racisten.
Niet zo ingewikkeld dus.
Wat echt triest is dat is dat de politiek correcten ook zo selectief zijn in hun verontwaardiging. Van de moslims verwacht je het, van weldenkende mensen niet.
Blijkbaar doen de politiek correcten er alles aan om een Dhimmie status te verwerven uit pure angst voor de moslims.
Ja, AK47's, raketten, munitie. Shit zeg, dat hebben ze straks niet meerquote:Op donderdag 10 december 2009 22:06 schreef Disana het volgende:
[..]
Ben ik met je eens. Helaas staat Egypte onder druk, en helaas was het de enige uitweg voor bewoners van Gaza om aan wat goederen te komen.
En dieselolie, bouwmaterialen, voedsel etc.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:31 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ja, AK47's, raketten, munitie. Shit zeg, dat hebben ze straks niet meer
Juist. Het is niet alsof die smokkelroutes alleen voor wapentuig gebruikt worden. Erg veel vrije handel is er niet in Gaza, dus ze zullen wel moeten.quote:Op donderdag 10 december 2009 23:02 schreef voyeur het volgende:
[..]
En dieselolie, bouwmaterialen, voedsel etc.
Als ze nou zelf iets tegen Hamas zouden doen zou het goed zijn he. Geen raketten meer, geen oorlogje spelen. Geweldig!quote:Op donderdag 10 december 2009 23:24 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Juist. Het is niet alsof die smokkelroutes alleen voor wapentuig gebruikt worden. Erg veel vrije handel is er niet in Gaza, dus ze zullen wel moeten.
Een catch 22, voor zowel Israel, als voor de Gazanen.
Laat me een ding duidelijk maken: ik ben pro-Joods.quote:Op donderdag 10 december 2009 23:39 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Als ze nou zelf iets tegen Hamas zouden doen zou het goed zijn he. Geen raketten meer, geen oorlogje spelen. Geweldig!
Het is ook nooit goed. Als Israël actie onderneemt dan plegen ze genocide en doden ze burgers, als ze niets doen dan doet Egypte het wel. Die mensen kunnen de gaza gewoon verlaten lijkt me...quote:Op donderdag 10 december 2009 23:51 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Laat me een ding duidelijk maken: ik ben pro-Joods.
Maar dat neemt niet weg dat ik zie dat de doorsnee Gazaan niets kan doen tegen Hamas. Wie zich verzet, haalt de avond niet. De doorsnee burger is niet Hamas, en de doorsnee burger heeft geen fijn leven in de Gazastrook. Ik zou dat graag anders zien, want ik gun deze mensen ook een normaal goed leven.
Lijkt je? Mij lijkt van niet: die mensen zitten als ratten in de val en kunnen alleen de zee nog maar in.quote:Op vrijdag 11 december 2009 00:31 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Die mensen kunnen de gaza gewoon verlaten lijkt me...
Wollen Sie den totalen Krieg... De Palestijnen hadden een hoop leed kunnen voorkomen door Hamas niet "democratisch" in het zadel te hijsen.quote:Op donderdag 10 december 2009 23:51 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Maar dat neemt niet weg dat ik zie dat de doorsnee Gazaan niets kan doen tegen Hamas.
Als Palestina met de Hamas nu de enige was die de regels zou overtreden, zou je een punt hebben.quote:Op donderdag 10 december 2009 23:39 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Als ze nou zelf iets tegen Hamas zouden doen zou het goed zijn he. Geen raketten meer, geen oorlogje spelen. Geweldig!
Zeker. Dat neemt niet weg dat ook toen niet iedereen voor Hamas was, en dat naar ik denk ondertussen ook een flinke groep die toen op Hamas heeft gestemd daar ondertussen spijt van heeft. Ik vind sancties richting Hamas ook best te rechtvaardigen, alleen moet je daar geen wonderen van verwachten, en is het zonneklaar dat de burgerbevolking weinig mogelijkheden heeft om Hamas weg te krijgen.quote:Op vrijdag 11 december 2009 06:18 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Wollen Sie den totalen Krieg... De Palestijnen hadden een hoop leed kunnen voorkomen door Hamas niet "democratisch" in het zadel te hijsen.
Ze zaten al in de knel voordat ze uit wanhoop en hoop op verbetering voor Hamas kozen. Laten we dat niet vergeten.quote:Op vrijdag 11 december 2009 08:38 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Zeker. Dat neemt niet weg dat ook toen niet iedereen voor Hamas was, en dat naar ik denk ondertussen ook een flinke groep die toen op Hamas heeft gestemd daar ondertussen spijt van heeft. Ik vind sancties richting Hamas ook best te rechtvaardigen, alleen moet je daar geen wonderen van verwachten, en is het zonneklaar dat de burgerbevolking weinig mogelijkheden heeft om Hamas weg te krijgen.
Nee, dat vergeet ik niet. Het was overigens een foute keuze, en een reactie van Israel viel ook te verwachten,en is te rechtvaardigen. Maar goed, ik snap ook best waarom in '32 massaal op Hitler werd gestemd, en daar kwam de goede Duitser ook niet meer vanaf... Laten we hopen dat hier een vreedzamer oplossing wordt gevonden.quote:Op vrijdag 11 december 2009 08:50 schreef Disana het volgende:
[..]
Ze zaten al in de knel voordat ze uit wanhoop en hoop op verbetering voor Hamas kozen. Laten we dat niet vergeten.
De bevolking heeft massaal voor Hamas gekozen en ze wisten al lang wat voor vlees ze in de kuip hadden.quote:Op donderdag 10 december 2009 23:51 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Maar dat neemt niet weg dat ik zie dat de doorsnee Gazaan niets kan doen tegen Hamas. Wie zich verzet, haalt de avond niet. De doorsnee burger is niet Hamas, en de doorsnee burger heeft geen fijn leven in de Gazastrook. Ik zou dat graag anders zien, want ik gun deze mensen ook een normaal goed leven.
Natuurlijk. Aan de andere kant, op wie moesten ze anders stemmen? Fatah? Die verbeterden de situatie ook niet, dus ik kan me voorstellen dat je dan eens iets anders probeert. Is het goed te praten? Nee, maar het kan wel invoelbaar zijn.quote:Op vrijdag 11 december 2009 09:40 schreef ZureMelk het volgende:
[..]
De bevolking heeft massaal voor Hamas gekozen en ze wisten al lang wat voor vlees ze in de kuip hadden.
Vind je? Zolang Hamas niet veel verder komt dan wat raketten afschieten vind jij het wenselijk dat Israel een genocide uitvoert?quote:Conclusie: de gehele bevolking is terroristisch en dus een legitiem doelwit voor militaire vergelding voor hun aanhoudende terrorisme.
Ik hoop dat Israël nog een flinke voorraad fosfor en clusterbommen heeft om het palestijnse probleem op te lossen.
Ze hadden ook gematigde partijen kunnen oprichten of relatief gematigde partijen maar zelfs dat laatste is niet gebeurd.quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:03 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Natuurlijk. Aan de andere kant, op wie moesten ze anders stemmen? Fatah? Die verbeterden de situatie ook niet, dus ik kan me voorstellen dat je dan eens iets anders probeert. Is het goed te praten? Nee, maar het kan wel invoelbaar zijn.
quote:Vind je? Zolang Hamas niet veel verder komt dan wat raketten afschieten vind jij het wenselijk dat Israel een genocide uitvoert?
En wat vind je van de muur die Egypte aan het bouwen is? Zodat er ook bijna geen medicijnen, bouwmaterialen en voedsel meer binnen komen? Of ben je voor een langzame dood.quote:Op vrijdag 11 december 2009 09:40 schreef ZureMelk het volgende:
[..]
De bevolking heeft massaal voor Hamas gekozen en ze wisten al lang wat voor vlees ze in de kuip hadden.
Ja, overduidelijk.quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:29 schreef ZureMelk het volgende:
[..]
Ze hadden ook gematigde partijen kunnen oprichten of relatief gematigde partijen maar zelfs dat laatste is niet gebeurd.
Ze kozen voor een klein deel voor de terroristische moordenaars van Fatah en voor het overgrote deel voor de nog veel ergere terroristische moordenaars van Hamas.
Het is dus duidelijke dat de hele palestijnse bevolking uit moordlustige psychopaten bestaat.
Blij dat jij niet aan 't hoofd van Israël staatquote:Als ze zich niet als mensen gedragen hoeven ze ook niet als mensen behandeld te worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |