Nou vooruit

Otis en Jip zijn mijn maatjes, schooiers, kroelpoezels en redders in nood

. Ze laten me schaterlachen en halen soms het bloed onder mijn nagels vandaan. Maar ik ben blij dat ze er zijn, ze hebben mijn leven verrijkt en ondanks dat ze zo verschillend zijn vind ik het heerlijk dat ze zo goed met elkaar op kunnen schieten.
Vorig jaar woonde ik samen met mijn zus in een prachtig huis in het hart van Almere. Zij had al 2 katten waar ik gek op was. Ik zat vaak alleen thuis, maar eigenlijk ook weer niet want haar mormeltjes Vito en Bijoux hielden me gezelschap, ik vond het heerlijk. Als ik thuis kwam van een dag werken rende er al een kat naar de voordeur toe om me te verwelkomen.
Toen besloot mijn zus om samen te gaan wonen, en op een zondagavond in augustus 2008 haalde ze haar katten op. Ik vond het vreselijk, ik zat in dat mooie huis waar ik uiteindelijk uit moest en ik was verdomme ook nog alleen!
Nog geen 24 uur later was daar Jip, een een ontzettend bang, lelijk
zwart pluizebolletje. Voor slechts een fles Lidl wijn

was hij van mij. Als laatste uit een nestje bleef hij over. Ik dacht eigenlijk niet na toen ik hem zag, dit schatje is van mij

. Het is echt een maatje, een heerlijke maar makkelijke knuffelkat. Toen ik in december dat jaar terug verhuisde naar mijn ouders was ik zo ontzettend blij dat ik Jip had, want ‘thuis’ was hij eigenlijk het enige wat echt van mij was. Hij sliep bijna elke nacht bij me, tegen me aan onder de dekens. En hij kon het nog goed vinden met
dikke kater Punky ook.
Een maand later las ik in F&F
het topic van BadAssBitchSmut dat zij een nest van 4 piepjonge kittens onder haar hoede had genomen. Ze waren in een doos, langs de weg gevonden. Ze woonde toen op het warme Curacao. Helaas overleed een van de poezels, maar

BABS

hielp de 3 overlevertjes op te laten groeien tot prachtige, speelse en lieflijke kittens. Broertjes Morris en Otis lieten samen met zusje Boelie een overweldigende indruk achter op menig Fok!ker die het topic volgde.
Toen BABS besloot om in april 2009 terug naar Nederland te komen vond zij het een strak plan om de katten onder te brengen in Nederland. Uiteindelijk bleef Boelie op Curacao (om later weer te verhuizen naar Nederland), kwam Morris zelf bij haar wonen en bleef
Otis 
over. Toen zat ik met een dilemma. Ik zou elk moment verhuizen naar mijn nieuwe huis, maar het was nogal een gedoe. Zou ie geen stress krijgen van de reis? En 3 keer verhuizen in 1 week, is dat wel goed? Overleeft Jip dit allemaal? Vinden mijn ouders het goed? What to do?

.
Uiteindelijk besloten we ervoor te gaan. Otis werd opgehaald uit Arnhem, verbleef 1,5 week in mijn ouderlijk huis en zou dan naar mijn nieuwe huis gaan. En oooh wat is dat goed gegaan

. Jip was boos, heel boos. Maar 4 dagen na binnenkomst lagen ze samen op de vensterbank,
of heerlijk te kroelen op het bed. A brotherhood was born

. Langzaamaan groeiden mijn Hollandse boer en enthousiaste Antiliaan naar elkaar toe, en toen ze eenmaal een nieuw huis voor zichzelf hadden gingen ze los.
Otis is een ontzettende sloerie, een kat waar je van MOET houden! Hij slaat zijn pootjes om me heen als ie wilt kroelen en kan dan wel in me kruipen, wil me wel opvreten als ik op een kauwgompje kauw en kan niet afblijven van de kerstboom. Ik heb geen kerel, woon alleen en lig vroeg in bed, maar als ik ergens gelukkig van kan worden is het wel van mijn 2 kanjers van katten.
Ik vond het verschrikkelijk toen Jip niet meer kon plassen en hij een nacht bij de dierenarts moest blijven, voelde me schuldig toen Otis een uur of 9 in de badkamer opgesloten zat. Maar ze zijn nooit boos of beledigd (hoe boos ik ook kan zijn :’) ) en zitten me op te wachten als ik thuiskom, om me te overweldigen met hun eindeloze liefde.
![]()