Dit gaat natuurlijk over een gemiddelde van alle jongeren. Studenten gaan veel eerder.quote:Op donderdag 10 december 2009 14:57 schreef swarmahoer het volgende:
ik ben 22 nu en had t idee dat t gemiddelde echt op 18 lag ofzois dit onderzoek 5 jaar geleden uitgevoerd ofzo?
Ik denk ook dat het goed is dat indien de financiën niet op orde zijn men gewoon nog even thuis bij pa en ma moet blijven. Dat geeft je een bepaalde vrijheidsbeperking, dat weet ik, maar later kan men daar wel evt de vruchten van pakken.quote:Op donderdag 10 december 2009 14:56 schreef maess het volgende:
pas op je 31ste het huis uit? damn ik ben 19 en wil al weg, maar met het minimum loon gaat dat niet werken.
Moet je maar eens goed naar hun woonwensen kijken; ze zijn bij hun ouders wat meer gewend.quote:Op donderdag 10 december 2009 14:55 schreef capricia het volgende:
Goh, en ik lees overal op fok dat jongen mensen zo moeilijk aan woonruimte komen...vraag me af waar deze jongeren gaan wonen dan?
Met z'n allen op één kamer. Vroeger, dåt waren nog eens tijden!quote:Op donderdag 10 december 2009 15:06 schreef ErwinRommel het volgende:
Zelf ging ik op mijn 18de het huis uit en verruilde mijn luxe kamertje thuis bij pa en ma voor een kamer met 7 andere jongeheren
Ja, die kunnen al vroeg in de sexindustrie.quote:Op donderdag 10 december 2009 14:51 schreef ErwinRommel het volgende:
Bulgaarse, Sloveense en Slowaakse jongeren zijn het meest honkvast.
Jongens uit deze landen gaan pas thuis weg als ze gemiddeld 31,5 zijn. Voor meisjes ligt die leeftijd een paar jaar lager.
hehequote:Op donderdag 10 december 2009 15:08 schreef error_404 het volgende:
[..]
Met z'n allen op één kamer. Vroeger, dåt waren nog eens tijden!
ik zou dat geen half jaar uithoudenquote:Op donderdag 10 december 2009 15:11 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
hehe
Maar het was wel erg gezellig hoor. 9 jaar volgehouden btw.
quote:Op donderdag 10 december 2009 15:13 schreef misteriks het volgende:
[..]
ik zou dat geen half jaar uithoudenben veel te veel gehecht aan privacy voor dat..
Valt wel mee hoor, de sanitaire units (8 douches, 8 schijthuizen en 8 pispotten) boden genoeg privacy om even de hand aan zichzelf te slaan met wat fijne literatuur voorhandenquote:Op donderdag 10 december 2009 15:13 schreef misteriks het volgende:
[..]
ik zou dat geen half jaar uithoudenben veel te veel gehecht aan privacy voor dat..
ik heb nu ook +300 vierkante meter VOOR MIJ ALLEEN hoorquote:
Ik was in de veronderstelling dat TS bedoelde dat hij in een studentenhuis met 7 andere jongens ging wonen en zich dus versprak, maar na z'n laatste post blijkt dit dus wel serieus te zijn.quote:Op donderdag 10 december 2009 15:17 schreef misteriks het volgende:
[..]
ik heb nu ook +300 vierkante meter VOOR MIJ ALLEEN hoor
Check z'n username en UIquote:Op donderdag 10 december 2009 15:20 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Ik was in de veronderstelling dat TS bedoelde dat hij in een studentenhuis met 7 andere jongens ging wonen en zich dus versprak, maar na z'n laatste post blijkt dit dus wel serieus te zijn.![]()
In elk geval kunnen zij wel zeggen van "ja maar ik woon wel op mijzelf. Ik ben geen droeftoeter die nog onder moeders rok woont."quote:Op donderdag 10 december 2009 17:06 schreef Synthesist het volgende:
ik ken mensen die op zichzelf wonen en het moeten redden met 600 euro per maand. ze wonen in een niet al te fantastisch kamertje, hebben ook niet echt lekker te eten.
tenzij ze geen andere keus hebben natuurlijk, maar anders zou ik t ook niet doen zolang t financieel niet haalbaar isquote:Op donderdag 10 december 2009 17:08 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
In elk geval kunnen zij wel zeggen van "ja maar ik woon wel op mijzelf. Ik ben geen droeftoeter die nog onder moeders rok woont."
het is maar wat je zelf prefereert. als je de optie krijgt om nog wat te sparen van je ouders zou ik het gewoon doen.quote:Op donderdag 10 december 2009 17:08 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
In elk geval kunnen zij wel zeggen van "ja maar ik woon wel op mijzelf. Ik ben geen droeftoeter die nog onder moeders rok woont."
Indien ik een ouder was dan zou ik mijn kind bij me houden totdat hij/zij voldoende financiele draagkracht heeft om zelf op eigen benen te staan ja.quote:Op donderdag 10 december 2009 17:14 schreef N.icka het volgende:
Je moet er als ouder toch ook niet aan denken om je kind van 30 nog thuis te hebben
daar zou je nog van schrikken. Ik heb het op het gepaste moment aangevoeld. Net oud genoeg om m'n moeder niet met een lege-nest-syndroom op te zadelen, en juist op tijd om ze niet het gevoel te geven dat ik bij ze bleef "om voor hun oude dag" te zorgenquote:Op donderdag 10 december 2009 17:14 schreef N.icka het volgende:
Je moet er als ouder toch ook niet aan denken om je kind van 30 nog thuis te hebben
Dat KAN ja. Maar in veel gevallen is dat dus niet zo. Het KAN idd.quote:Op donderdag 10 december 2009 17:23 schreef N.icka het volgende:
Man iemand van 30 is toch geen kind meer , die kan allang en breed eeen geheel eigen gezin hebben
Nou , ik zou het heel erg gezond vinden als ouders hun kinderen wat vroeger het huis uit zouden schoppen . Ouders van tegenwoordig kunnen gewoon niet meer zelfstandig zijn.quote:Op donderdag 10 december 2009 17:26 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat KAN ja. Maar in veel gevallen is dat dus niet zo. Het KAN idd.
En voor een ouder blijft hun kroost altijd hun KIND.
Dus dan maak je er maar een wegwerpproduct van?quote:Op donderdag 10 december 2009 17:29 schreef N.icka het volgende:
[..]
Nou , ik zou het heel erg gezond vinden als ouders hun kinderen wat vroeger het huis uit zouden schoppen . Ouders van tegenwoordig kunnen gewoon niet meer zelfstandig zijn.
Het zal me benieuwen of jij een volwassen persoon tegen zijn of haar wil thuis kunt houden omdat 'de financiën niet goed op orde zijn'quote:Op donderdag 10 december 2009 17:33 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dus dan maak je er maar een wegwerpproduct van?
Jij zou een goede ouder zijn zeg![]()
Het is gezond als ouders hun kinderen de deur wijzen indien er sprake is van een goede financiele basis ja.
Helaas hebben veel jongeren die schijnbaar niet gezien de roodsta statistieken bij de banken onder jongeren.
Mocht ik een zoon of dochter hebben dan staat het hem/haar vrij het huis uit te gaan, mits zijn/haar financiën goed op orde zijn.
Dat werd in de tijd dat ik op m'n 18e het ouderlijk huis verliet op z'n minst vreemd genoemd.quote:Op donderdag 10 december 2009 17:39 schreef Chriz2k het volgende:
Het is redelijk triest om op je 30e nog thuis te wonen, wat mij betreft.
Ik kan het natuurlijk niet weigeren nee. Maar mijn ouderlijk advies is dan wel van "prima, jij wilt zonodig, maar reken niet op geld indien je door jou beslissing in de problemen komt, de deur staat open, maar financieel denk jij het zelf aan te kunnen".quote:Op donderdag 10 december 2009 17:39 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Het zal me benieuwen of jij een volwassen persoon tegen zijn of haar wil thuis kunt houden omdat 'de financiën niet goed op orde zijn'!
ja, die mensen zijn triest; hebben genoeg privacy, de was , de plas alles wordt door mama gedaan, sparen zich te pletter, moeten niet voor zichzelf alleen koken en moeten niet in een of andere sociale woonwijk gaan bijeenhokken.quote:Op donderdag 10 december 2009 17:39 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Dat lijkt me vanzelfsprekend, als het verkeerd gaat is het in ieder geval een goede levensles.quote:Op donderdag 10 december 2009 17:50 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik kan het natuurlijk niet weigeren nee. Maar mijn ouderlijk advies is dan wel van "prima, jij wilt zonodig, maar reken niet op geld indien je door jou beslissing in de problemen komt, de deur staat open, maar financieel denk jij het zelf aan te kunnen".
Vergeet niet te leven tijdens het eindeloze sparen.quote:Op donderdag 10 december 2009 17:56 schreef misteriks het volgende:
[..]
ja, die mensen zijn triest; hebben genoeg privacy, de was , de plas alles wordt door mama gedaan, sparen zich te pletter, moeten niet voor zichzelf alleen koken en moeten niet in een of andere sociale woonwijk gaan bijeenhokken.
het is vaak in de lagere sociale klassen dat jongeren VLUCHTEN vanonder de miserie die zich in het ouderlijke huis bevinden
De mooiste levensjaren komen pas indien men financieel zelfstandig kan leven en de zaakjes zelf op orde heeft.quote:Op donderdag 10 december 2009 18:07 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Dat lijkt me vanzelfsprekend, als het verkeerd gaat is het in ieder geval een goede levensles.
[..]
Vergeet niet te leven tijdens het eindeloze sparen.
Waarom zou je de mooiste levensjaren bij je ouders willen doorbrengen?
Als je enorm op geld en carrière maken bent gefixeerd wellicht wel, ja.quote:Op donderdag 10 december 2009 18:11 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
De mooiste levensjaren komen pas indien men financieel zelfstandig kan leven en de zaakjes zelf op orde heeft.
Ik zeg 30'ers hebben de mooiste levensjaren.
Verder is het voor een ouder een flinke last om te weten dat zoon of dochterlief ondanks zijn/haar keuze zichzelf flink financieel in de nesten heeft gewerkt.
Hoezo kan dat pas op je dertigste?quote:Op donderdag 10 december 2009 18:11 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
De mooiste levensjaren komen pas indien men financieel zelfstandig kan leven en de zaakjes zelf op orde heeft.
Ik zeg dat.quote:Op donderdag 10 december 2009 18:17 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Hoezo kan dat pas op je dertigste?
Ik zeg dus:quote:Op donderdag 10 december 2009 18:34 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Dat maakt het niet bepaald aannemelijker.
quote:Op donderdag 10 december 2009 18:11 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Je spreekt toch echt niet meer van een jongere hoor als iemand 30 isquote:Op donderdag 10 december 2009 17:33 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dus dan maak je er maar een wegwerpproduct van?
Jij zou een goede ouder zijn zeg![]()
Het is gezond als ouders hun kinderen de deur wijzen indien er sprake is van een goede financiele basis ja.
Helaas hebben veel jongeren die schijnbaar niet gezien de roodsta statistieken bij de banken onder jongeren.
Mocht ik een zoon of dochter hebben dan staat het hem/haar vrij het huis uit te gaan, mits zijn/haar financiën goed op orde zijn.
Al ben ik 50 en mijn ouders leven nog, dan zullen zij mij altijd als hun KIND zien. En daar is niks mis mee.quote:Op donderdag 10 december 2009 18:37 schreef N.icka het volgende:
[..]
Je spreekt toch echt niet meer van een jongere hoor als iemand 30 is
Ik zeg toch ook nergens dat daar iets mis mee is ? Wel als ze je nog als een kind blijven behandelen en thuis laten wonenquote:Op donderdag 10 december 2009 18:41 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Al ben ik 50 en mijn ouders leven nog, dan zullen zij mij altijd als hun KIND zien. En daar is niks mis mee.
Daar is niks engs aan hoor.quote:Op donderdag 10 december 2009 18:43 schreef N.icka het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook nergens dat daar iets mis mee is ? Wel als ze je nog als een kind blijven behandelen en thuis laten wonen
Je bent als ouder klaar met opvoeden en het kind moet volwassen/zelfstandig zijn. En dat is met 30 redelijk laat
Eng laat zelfs
Ik denk daar dus heel anders over , als ouder ben je dus op een gegeven moment wel klaar .quote:Op donderdag 10 december 2009 18:46 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Daar is niks engs aan hoor.
Als ouder ben je nl. nooit klaar met "opvoeden".
Een ouder blijf je tot aan de dood.
*rilquote:Op donderdag 10 december 2009 18:46 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Daar is niks engs aan hoor.
Als ouder ben je nl. nooit klaar met "opvoeden".
zie ook het woord opvoeden tussen aanhalingstekentjesquote:
Dat was een ninja-edit?quote:Op donderdag 10 december 2009 18:59 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
zie ook het woord opvoeden tussen aanhalingstekentjes
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |