en je kaart wordt geblokkeerd na zoveel keer. Volgens mij snapt hij het niet zo, zeker een kloon van Snowgoonquote:Op donderdag 10 december 2009 15:51 schreef fs180 het volgende:
[..]
Dat maakt dus wel uit! Want ze gaan dus wel kosten verrekenen voor het vergeten uit te checken.
Leuk als je een lekker foute conducteur hebt die dat leuke sma'tje eens lekker gaat opwachten op afgelegen station X waar ze om de 2 avonden vanuit de laatste trein uitchecktquote:Op donderdag 10 december 2009 14:35 schreef L-IS het volgende:
Wat een onzin. Ze mogen van mij best weten waar ik naar toe ga en wanneer.
En als jullie PVV vergelijken met nazi's is er niemand die er wat van zegt, walgelijk mannetjequote:Op donderdag 10 december 2009 17:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom hebben veel van die rechtse rakkers toch echt een geheugen als een zeef.![]()
De enigste partijen die wat vragen over de privacy van de ov-chip kaar gesteld hebben zijn : D66, groen links en de SP geweest.![]()
En dan toch nog links hiervan de schuld willen geven. Walgelijk mannetje dat je bent met deze vergelijking met de nazis.
Zolang de linkse ministers hun plannen zo verdedigen en we een links kabinet hebben, is links de boosdoener. Als rechts over een tijdje ook delen van onze privacy wegneemt dan denk ik hetzelfde over ze.quote:Op donderdag 10 december 2009 17:28 schreef Iblis het volgende:
[..]
Hitler – of de Stasi – had gewild dat ze de technische mogelijkheden van nu hadden. Echter, uit een overzicht als dit kan ik niet echt opmaken dat links nu de grote boosdoeners zijn.
quote:Op donderdag 10 december 2009 17:50 schreef bijdehand het volgende:
[..]
...is er niemand die er wat van zegt...
Niemand die links isquote:
wtfquote:Op donderdag 10 december 2009 17:58 schreef Weltschmerz het volgende:
Hebben we weer een PVV-er wiens hoofdje zo overbelast is met gedachten dat hij topics bij zijn gedachten zoekt ipv andersom?
Voornamelijk omdat, als Meki of Meh7 (die dan volgens jou 'links' zijn?) zo'n opmerking zouden maken, voor de verandering gewoon gelijk zouden hebben.quote:Op donderdag 10 december 2009 17:59 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Niemand die links isAls Meki of Meh7 zo'n vergelijking maakt dan zeggen de rechtsen er iets van en de linksen niet.
quote:Op donderdag 10 december 2009 16:27 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Ehm, je koopt een vervoersbewijs, geen privacyrecht?
Dan snap je mijn opmerking niet, namelijk: wat heeft de inslag op privacy te maken met de prijs van een vervoerkaartje? Ofwel: als ik een ov-kaart koop, dan koop ik m omdat ik er mee kan reizen en als ik een anoniem kaartje koop, koop ik die om mee te reizen. Wat de user, waarop ik quotte, probeerde duidelijk te maken is dat als je kiest voor een OV-kaart, je ook kiest en betaalt voor privacyinperking door die gegevens. En dat is iets waar ik tegenin ging, want het heeft niks met het product zelf te maken en is, naar mijn mening, een niet geweldige bijkomstigheid.quote:Op donderdag 10 december 2009 18:07 schreef fs180 het volgende:
[..]
![]()
Je koopt een product, niet de garantie dat ie het doet![]()
Ziek geworden van dat pak melk wat wel goed zou zijn? Wij verkopen alleen de melk, niet de zekerheid niet ziek te worden door onze producten![]()
Ja ik had wat verf op uw auto gemorst toen ik de kozijnen voor deed, maar de kozijnen zijn gedaan dus geen probleem![]()
Laten we de hele wet maar opdoeken..
Jouw "argument" is geen argument. Jij zegt "Ik heb niets te verbergen". Nou, dan is mijn stelling "Ik heb wel iets te verbergen" ook een argument.quote:Op donderdag 10 december 2009 15:04 schreef L-IS het volgende:
[..]
haha
Zeg, ik draag niemand hier mijn mening op. Als je er niet mee eens bent dan kun je daar op reageren maar niet op een dergelijke zielige "aanvallende" wijze.
Mijn argument faalt dus niet. Door jouw interpretatie echter wel maar dat is niet mijn probleem. Mensen met een beetje zelfverzekerdheid beargumenteren hun denkwijze en vallen de desbetreffende persoon (ik) hierop niet persoonlijk aan.
Ik kan heel duidelijk mijn grens stellen; alle informatie die zonder mijn expliciete toestemming wordt verkregen. Ook moet ik een keuze krijgen om de informatie wel of niet uit te geven. Zoals bijvoorbeeld mijn persoonsgegevens bij de OV-kaart. Daar heb ik keuze in, dus acceptabel. Niet in de ritten-geschiedenis die bijgehouden wordt, dus onacceptabel.quote:[..]
Heb je gelijk in. Algemene informatie als mijn reisactiviteiten wordt toch wel vastgelegd bij verschillende instanties, hier heb ik geen problemen mee. Ik weet dat men zoveel mogelijk informatie koppelt om vervolgens een beeld van mij als persoon te kunnen krijgen maar dat doen ze met de informatie die ik hun (indirect) geef. Tot noch toe maakt het mij niet zoveel uit. Ik kan eerlijk gezegd geen voorbeeld geven wat ik te ver vind gaan, jij wel?
Jij hebt meer met het struisvogel-syndroom?quote:[..]
Ik weet (ongeveer) wat men met (dergelijke) informatie kan doen maar het boeit mij niet echt veel. Ik maak ook gebruik van "privacygevoelige informatie" die ik ontvang ten behoeve van marketingactiviteiten bijvoorbeeld.
Met bangmakerij heb ik niet zoveel eerlijk gezegd.
Dan snap jij mijn post dus niet. De wereld is niet zo simpel als ik ruil 3 kippen tegen 1 schaap.quote:Op donderdag 10 december 2009 18:19 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Dan snap je mijn opmerking niet, namelijk: wat heeft de inslag op privacy te maken met de prijs van een vervoerkaartje? Ofwel: als ik een ov-kaart koop, dan koop ik m omdat ik er mee kan reizen en als ik een anoniem kaartje koop, koop ik die om mee te reizen. Wat de user, waarop ik quotte, probeerde duidelijk te maken is dat als je kiest voor een OV-kaart, je ook kiest en betaalt voor privacyinperking door die gegevens. En dat is iets waar ik tegenin ging, want het heeft niks met het product zelf te maken en is, naar mijn mening, een niet geweldige bijkomstigheid.
Ik vraag me serieus af of men al deze privacyinperkende maatregelen ooit zal terugdraaien, al staan we met half Nederland op het malieveld.quote:Op donderdag 10 december 2009 20:45 schreef RvLaak het volgende:
(...)
Ik voorkom liever de schrikbeelden, dan dat ik, of mijn kinderen, deze moet corrigeren.
Natuurlijk niet, Nederlanders pikken het toch wel, straks kan men heel Nederland volgen in het OV en op de weg.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:18 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Ik vraag me serieus af of men al deze privacyinperkende maatregelen ooit zal terugdraaien, al staan we met half Nederland op het malieveld.
De vorige keer was er 5 jaar aan verzet & de hulp van oa de VS nodig. En toen waren we bezet, nu komt de dreiging vanuit onze eigen wetteksten.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:18 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Ik vraag me serieus af of men al deze privacyinperkende maatregelen ooit zal terugdraaien, al staan we met half Nederland op het malieveld.
Hoe weet ik dan of hij mijn kaartje heeft gepakt?quote:Op donderdag 10 december 2009 14:19 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Heb je wel gezien hoe snel die paaltjes werken dat gaat gewoon van bliep bliep bliep, minder rij als bij een automaat.
Ach ja, gewoon een beproeft systeem van een ander land overnemen was natuurlijk te ingewikkeld, liever ontwikkelen we het hier in Nederland zelf, zodat het in één keer goed gaat.quote:Op vrijdag 11 december 2009 08:19 schreef DustPuppy het volgende:
Iemand dit artikel al gelezen:
5, nee 25 problemen met OV-chipsysteem
Het is ook nog eens een vreselijk slecht systeem (technisch gezien), naast dat het een ramp is voor de privacy.
Hebben ze hier in NL niet "gewoon" het Londense systeem gekopieerd? Blijkbaar was de kopieerbeveiliging te goed en de crack iets te grondigquote:Op vrijdag 11 december 2009 09:29 schreef Semisane het volgende:
[..]
Ach ja, gewoon een beproeft systeem van een ander land overnemen was natuurlijk te ingewikkeld, liever ontwikkelen we het hier in Nederland zelf, zodat het in één keer goed gaat.
Neuh volgens mij niet, althans wellicht hebben ze wat dingen overgenomen, maar uiteraard moesten er ook "verbeteringen" in het gehele systeem komen en dat gaan we merken ook.quote:Op vrijdag 11 december 2009 09:37 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Hebben ze hier in NL niet "gewoon" het Londense systeem gekopieerd?
Och dit deze beveiliging, als mede de privacy schendingen worden afgedaan met "see no evil hear no evil speak no evil".quote:Blijkbaar was de kopieerbeveiliging te goed en de crack iets te grondig
Jij kent dit stuk?quote:Op donderdag 10 december 2009 14:51 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Samen met 300 anderen, je moet gewoon geen dingen doen waarvoor de politie je van bed zou moeten lichten
Extreem zorgelijk.quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Jij kent dit stuk?
http://weblogs.nrc.nl/dem(...)shaven-te-rotterdam/
Volgens mij heb je het topic niet helemaal doorgelezen...ik zou zeggen probeer het nog eens.quote:Op vrijdag 11 december 2009 14:17 schreef Psycho_dad het volgende:
Hehehe, wat een digibeten weer in dit topic :-)
quote:Niemand die zich gerealisserd heeft dat sowieso elke aan- en afmelding in een centrale database wordt opgeslagen INCUSIEF UNIEKE OV-CHIPKAARTCODE... Dus al worden die 10 laatste reizen niet op de chip opgeslagen (als service voor de gebruiker) dan nog kan van elke chipkaart alle gemaakte reizen worden opgevraagd. Het enige verschil met de persoonlijke kaart, is dat anonieme kaarten niet zomaar te herleiden zijn naar personen.
Ik kan mijn eigen betalingen zien ja. maar het punt is/was dat in het geval van de ov-kaart conducteurs die historie wat niet nodig is voor hun werkzaamheden en daarmee niet gewenst.quote:het bijhouden van historie is wat veel chip-gebaseerde kaarten doen. Zo kan je van je chipknip de laatste 10 betalingen inzien.
Oh ja, die strippenkaart werd natuurlijk in een centrale database opgeslagen en was niet weg te gooien, maar nee echt ik vind je best slim overkomen verder hoor.quote:Vroeger in die goede oude tijd waren er nog strippenkaarten waarop stempels stonden met instapzone, datum en tijd. Oh nee, mensen kunnen inzien waar ik was... nooooit iemand over horen klagen....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |